Financiële tegenvaller!! wat doen jullie?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Financiële tegenvaller!! wat doen jullie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:25

Vjestagirl schreef:
Als ik geen opleiding had zou ik het zo doen. Ik kan t geld ook goed gebruiken voor van de winter, als ik geen werk meer heb.

zo rond december/ januari/februari kan je je helemaal horendol werken bij me Lachen Lachen

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 18:25

LovingTweety schreef:
Miracle, ik heb astma maar heb ook een hele tijd 10 km naar mijn werk gefietst. Dan maar iets minder tempo. Gewoon alles rustig aan doen en dan krijg je ook geen last van je HV.

ik zeg net al dat ik best wil fietsen.. en dat ga ik ook heus wel doen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:26

KiWiKo schreef:
Vjestagirl schreef:
Als ik geen opleiding had zou ik het zo doen. Ik kan t geld ook goed gebruiken voor van de winter, als ik geen werk meer heb.

zo rond december/ januari/februari kan je je helemaal horendol werken bij me Lachen Lachen

Waar ergens? En bijvoorbeeld ook 's avonds (werk ik wel gewoon om mijn lessen heen). Of een dag int weekeind?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 18:27

idd, als ik niet werk heb ik 180 schulden, als ik parttime werk minder.. maar snapt nou niemand dat ik gewoon een FULLTIME BAAN WIL?? of ben ik nou zo'n boosdoener als ik geen parttime baantje wil???

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:27

Miracle_ schreef:
idd, als ik niet werk heb ik 180 schulden, als ik parttime werk minder.. maar snapt nou niemand dat ik gewoon een FULLTIME BAAN WIL?? of ben ik nou zo'n boosdoener als ik geen parttime baantje wil???

Neem tijdelijk een parttime baantje en solliciteer door naar een fulltime baan?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:28

je zult nu moeten kiezen geen baan of een part time baan. 3 banen van 12 uur is ook een full time baan.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Je kan alles willen, maar een fulltime baan lijkt er nu niet in te zitten, dus zou ik maar kijken naar een andere oplossing.
Anders blijf je wachten en krijg je meer schuld

TivoliJarig

Miracle_ schreef:

En snap JIJ dan niet dat je eerst maar parttime moet gaan werken terwijl je zit te wachten op een fulltime baan?!

Als jij eens wist wat ik allemaal wou zeg...ik wil zoveel,maar slapend rijk worden is niemand ooit gelukt

LovingTweety

Vjestagirl schreef:
Miracle_ schreef:

Neem tijdelijk een parttime baantje en solliciteer door naar een fulltime baan?

Daar doelt iedereen ook op gok ik. Alleen snapt de TS dat niet.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 18:29

hebben jullie gelijk in.. ik wil het denk ik gewoon in een keer te goed doen ofzo...

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:29

En zolang je die fulltime baan niet hebt, kun je gewoon parttime werken.

Maar goed, ik vraag me dus nog steeds af wat het nou is dat je van ons wilt horen, want geen enkel antwoord is blijkbaar goed genoeg.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:30

Miracle: ook ik vrees dat werken ( maakt niet uit wat/waar/hoe veel) de énige oplossing is. Zelfs een paar weken even van je paardje en vriendje weg om bij "een vreemde" te werken zou de moeite waard zijn. En terwijl je (enkele,) part time baantjes hebt, kun je doorzoeken naar een fulltime baan. Beter iets dan niets.
Ik help af en toe op een stal in de buurt, soms alleen maar mesten terwijl ik toch echt al lang met een hoedje op mn hoofd rond mag rijden....Maar het geeft me wel een extra'tje en als je werk wilt vinden, ga je het ook vinden.
Plan B is: toch geld aan je ouders vragen en hopen dat het binnenkort beter gaat qua financien; maar juist als je ergens op rekent, komt er soms een tegenvaller en zit je volgende maand weer met een probleem.
Laatst bijgewerkt door Getup op 23-09-08 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:30

Miracle_ schreef:
hebben jullie gelijk in.. ik wil het denk ik gewoon in een keer te goed doen ofzo...

Dat gaat op het moment nou eenmaal niet. Ik ben ook zo'n perfectionist... maar dat kan niet altijd

Overgens, ik weet niet hoeveel grams je paard er al hoe lang op heeft liggen, maar ik weet uit ervaring dat paarden de winter zonder deken ook overleven...

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 18:30

_Tivoli_ schreef:
Miracle_ schreef:

En snap JIJ dan niet dat je eerst maar parttime moet gaan werken terwijl je zit te wachten op een fulltime baan?!

Als jij eens wist wat ik allemaal wou zeg...ik wil zoveel,maar slapend rijk worden is niemand ooit gelukt

ojawel hoor.. http://www.slapendrijk.nl Knipoog
oke nu weer ontopic..

ik WIL wel een parttime baan, maar ik WIL liever een fulltime baan.. ik heb niet gezegt dat ik geen parttime baan ga nemen als ik geen fulltime baan kan vinden.. dus IK WIL BEST WERKEN.. maakt niet uit hoelang of waar.. maar ik wikl het liever in een keer goed doen, zo ben ik nou eenmaal.. sorry hoor, als dat een verkeerde eigenschap is!! Lachen

Annetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:31

Miracle_ schreef:
LovingTweety schreef:
Miracle, ik heb astma maar heb ook een hele tijd 10 km naar mijn werk gefietst. Dan maar iets minder tempo. Gewoon alles rustig aan doen en dan krijg je ook geen last van je HV.

ik zeg net al dat ik best wil fietsen.. en dat ga ik ook heus wel doen

Dan is het probleem van je scooter in ieder geval even opgelost, en als je paard dr dekentje eigenlijk prima past, wat ik je net hoor zeggen, heb je nu nog de 180 euro van je stalling waar je je druk over maakt?

Dan zou ik gaan bedenken hoe ik het snelst aan 180 euro kan komen, dus misschien een baantje van dus 3 euro per uur voor 2 dagen in de week, tot je iets beters hebt gevonden. En je parttime baantje IS TIJDELIJK. ( Haha! ) Tot je je leuke fulltime baan hebt gevonden. Als er nog even geen fulltime baan in zit, even kijken naar iets minder om die 180 euro op te hoesten.

KiWiKo

Miracle_ schreef:

ja want je parttime baan helpt je namelijk op weg naar je fulltime baan............

C_arola

Maar dat is nu nog niet mogelijk.
Neem een parttime baan en bel even achter die banen aan waarvoor je gesolliciteerd hebt. Vragen of ze nog bezig zijn met sollicitatieprocedures.
Dan heb je en geld en je weet waar je daarin aan toe bent.
Als je dan een fulltime baan krijgt kun je de parttime baan opzeggen.
Maar nu moet je het even uitzingen. Je kan daarnaast wel gewoon solliciteren.

TivoliJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:32

De antwoorden op een rijtje dan maar,meer opties zijn er simpelweg niet,behalve een rijke vent zoeken of een bank overvallen.

* Gaan fietsen
* tientallen UB's aflopen
* Parttime baan(tjes) nemen
* Bezuinigen op evt. aankopen
* Je kapot solliciteren
* Alles aanpakken wat je kan krijgen
* bij je stalling vragen of je 1 keer de helft mag betalen,wat je weer terugbetaalt

edit: * Geld lenen van je ouders,als laatste optie
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 23-09-08 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 18:32

Vjestagirl schreef:
Miracle_ schreef:

Dat gaat op het moment nou eenmaal niet. Ik ben ook zo'n perfectionist... maar dat kan niet altijd

Overgens, ik weet niet hoeveel grams je paard er al hoe lang op heeft liggen, maar ik weet uit ervaring dat paarden de winter zonder deken ook overleven...

dat is het ja.. ik ben een perfectionist.. en das soms een hele vervelende eigenschap!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 18:35

_Tivoli_ schreef:
De antwoorden op een rijtje dan maar,meer opties zijn er simpelweg niet,behalve een rijke vent zoeken of een bank overvallen.

* Gaan fietsen
* tientallen UB's aflopen
* Parttime baan(tjes) nemen
* Bezuinigen op evt. aankopen
* Je kapot solliciteren
* Alles aanpakken wat je kan krijgen
* bij je stalling vragen of je 1 keer de helft mag betalen,wat je weer terugbetaalt

ik doe heus wel mn best hoor, geloof me..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:35

Je weet nu wat je kan doen.
Wat ga je nu doen?

KiWiKo

Miracle_ schreef:

en dat is ook niet verkeerd meis.......... echt dat is wat iedereen wil........ maar helaas niet realistisch, en soms moet je gewoon een andere kant op dan je wil......... desnoods noodgedwongen....... geeft niet, maar het is een harde leerschool............ helaas

Lante

Dat wilde ik ook net zeggen, dan maar eens een jaartje zonder dek en wat meer haar. Dat liever dan verkopen. Ook maak je een vééél betere indruk wanneer je solliciteert vanuit een (part time) betrekking dan vanuit de ww, omdat je zus en zo niet wilt. Lachen

TivoliJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:36

Dat snap ik,maar dit zijn de antwoorden die we gegeven hebben en het is nog niet goed genoeg.
Meer is er niet,wat wil je dan van ons horen?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 18:38

_Tivoli_ schreef:
Dat snap ik,maar dit zijn de antwoorden die we gegeven hebben en het is nog niet goed genoeg.
Meer is er niet,wat wil je dan van ons horen?

ik zeg niet dat ze niet goed genoeg zijn hoor.. ik wil alleen gewoon altijd dingen beter doen dan mogelijk.. ik wil wel een parttime baan, maar liever een fulltime baan, ik wíl wel naar een uitzendbureau en gelijk een schoonmaakbaan aannemen, maar ik wil liever lange dagen maken, 5 of 6 agen per week.. en meestal is in de schoonmaak een paar uur per dag..
Ik WIL het allemaal best maar ik wil het gewoon beter doen.. maar ik begrijp ook wel dat dat niet kan..