Opa/ Oma nooit gekend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silfanoo

Re: Opa/ Oma nooit gekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 20:32

Mijn beide opa's heb ik nooit gekend..
een daarvan overleed toen ik 1,5 jaar was, maar daar kan ik me dus niks meer van herinneren, en die andere hebben mijn ouders geen contact mee, en die ik heb ook nog nooit gezien ( hij is nu ook overleden)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:00

de vader van mijn vader heb ik nooit gekend hij is overleden toen ik pas geboren was, hij is erg vroeg overleden.. mijn vader is ook kort geleden overleden hij was net 45 jaar geworden.. mijn opa is 50 geworden..ik ben nu net 25 jaar

youreperfect

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 22:36

Ik heb gelukkig nog 3/4 oma's en opa's.
De vader van mijn moeder stierf enkele jaren voor ik geboren werd. Dus kende ik hem ook niet. Ik heb best al wel veel verhalen over hem gehoord, maar naargelang mijn moeder en andere tantes zeggen, zou ik niet met hem kunnen opschieten hebben. :/

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 09:16

Mijn oma van moeders kant kan ik me niet meer bewust herinneren. Ik was dacht ik een jaar of 3-4 toen ze overleed. Mijn opa van moeders kant is overleden toen ik een jaar of 9-10, die kan ik me nog wel herinneren. De opa en oma van mijn vaders kant zijn resp. overleden toen ik 12 en 13 was.
Daarna jaaaaaaaaaaaaaaaarenlang geen opa en oma meer gehad tot ik mijn huidige vriend leerde kennen en ik nog 4 jaar van zijn mega-lieve oma heb mogen genieten Lovers
Helaas hebben we zo'n 2 jaar geleden ook van haar afscheid moeten nemen op 91 jarige leeftijd Verdrietig

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 10:44

Ik heb mijn beide oma's nooit gekend. Opa wel die was altijd lief en vroeg wiens meisje ik was. Ik zei altijd van jou opa. Dan vroeg hij hoelang? en zei ik altijd zolang jij leeft. Toen ik 6 was ging hij dood en wilde ik niets liever dat dat hij wist dat ik nog steeds zijn meisje was..

en mijn andere opa.. tja die vond ik niet leuk, dat was een geval apart een behoorlijke grijns vent. Niet echt een opa dus. Die ging dood toen ik 8 was maar dat vond ik niet erg.

Voor mijn gevoel heb ik dus eigenlijk niet veel aan opa's en oma's gehad. Toch wel iets wat je mist denk ik.. En waar je anders door gaat denken. Als een opa van een vriendin ofzo dood gaat heb ik ook altijd zo iets van oo dat is toch niet erg, die was toch al kei oud.. (eigenlijk best lomp.. Clown )

Grappig ik had ook een tante Riek, die ging ook door voor plaatsvervangende oma Tong uitsteken

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:43

Haha! Ik had ook een tante Riek. Was eigenlijk de tante van mijn vader. Heb meer met haar gedeeld dan met mijn echte oma. (haar zus)

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:45

Ik heb allebei mijn opa's nooit gekend. Tja ik had het wel leuk gevonden om ze wel gekend te hebben maar van de andere kant ik weet niet beter Tong uitsteken En mijn ene oma heeft een nieuwe man dus dat is eigenlijk een soort opa voor mij Lachen

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:48

Euhmm..
langs mama haar kant
opa = gestorven toen ik 7 was Verdrietig ik herinner me nog wel wat, maar niet echt heel veel
oma = leeft gelukkig nog Haha!

langs papa's kant
oma = leeft nog, maar na een ruzie bijna 2 maand geleden geen contact meer
opa = leeft nog, en heb hem tot nu toe 1 keer gezien, hij en mijn oma zijn uit elkaar gegaan toen m'n vader 16 was, en hem denk 4 of 5 jaar geleden één keer heel eventjes ontmoet, en hij woont in spanje en ik ken zijn adres niet, dus contact is helaas niet mogelijk Verdrietig
stiefopa = is gestorven toen ik vrij klein was, kan niets meer herinneren van hem, en daar heb ik eigenlijk niet zoveel moeite mee

Nou, met eentje nog echt in m'n leven ben ik nog best blij! Haha!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:52

Ik heb mijn oma van moeders kant nooit gekend. Ze stierf toen ik 3 was en heb enkel herinneringen van verhalen en foto's.

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:54

De ouders van mijn vader heb ik nooit gekend.
Mijn opa was ernstig ziek en is eraan overleden, toen ik net geboren was is mijn oma ook gestorven.

Maar gelukkig leven mijn moeders ouders nog.......waar ik nog lang van hoop te genieten.
Ik geef mijn opa en oma alle liefde die je normaal moet delen.

Ik heb niet een bepaalde 'leegte' in mijn leven..... ik denk dat als ik een van mijn levende dierbare moet missen dit veel erger is, dan mensen die je persoonlijk nooit hebt gekend/meegemaakt.

Fabulous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:19

ik heb myn oma nooit gekend.
te vroeg dood gegaan (kanker.)
't leuke is dat al mn familie altijd loopt te roepen hoe erg ik wel niet op haar lijk. Ja
dan is het toch wel erg jammer dat je zo iemand nooit gekend hebt. Bloos .

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:22

ik heb mijn opa en oma van mijn vaders kant nooit gekent
sterkter nog hij heeft 10 broers en zussen die heb ik ook nooit gekent
ik voel dat wat als een soort van gemist want je wilt toch weten of je op je familie lijkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:26

mijn opa is in de oorlog overleden toen mijn vader amper 1 jaar oud was. Hij werkte in de scheepvaart en het schip is na een bombardement gezonken). Mijn oma bleef in een jappenkamp achter met 2 kleine kinderen.. zal heel moeilijk voor haar zijn geweest.

mijn vader is overleden toen ik zwanger was van mijn oudste dochter, dus ook mijn kinderen kennen hun opa niet.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 15:58

Ik heb mijn oma nooit gekend. Ik weet niet anders, dus heb er ook niet zo'n problemen mee.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:45

Één biologische oma heb ik gekend, 1 biologische opa ken ik, 1 wettige oma ken ik, 1 wettige opa ken ik, 1 biologische oma ken ik niet, 1 biologische opa ken ik ook niet en ten slotte ken ik ook mijn biologische vader niet.
Ik wil ze wel graag leren kennen, maar omdat het allemaal nog maar kort bekend is, heb ik verder nog niets ondernomen.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:49

Ik heb mijn beide opa's nooit gekend. Dat vind ik wel heel jammer, want uit de verhalen lijken het fantistische mensen. Daarbij hoor ik vaak mensen over hun opa's praten, die hebben vaak een hele bijzondere band met hun opa, en dat heb ik nooit gekend.

Mijn oma van moeders kant is overleden toen ik 4 was, dus die heb ik eigenlijk ook maar kort mogen kennen.

Mijn oma van vaders kant is overleden toen ik 16 was, dus die heb ik gelukkig goed gekend Lachen

Tracy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:50

Ik heb mijn beide opa's nooit gekent, 1 oma van moederskant ook niet,
vind het wel erg jammer,
helaas is mijn oma van vaderskant 2 jaar geleden overleden Verdrietig

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:51

Ik heb de vader van mijn vader nooit gekend en de moeder van mijn vader heb ik niet lang gekend aangezien ze overleed toen ik nog jong was.

En de moeder van mijn moeder is vorig jaar overleden dus heb nog een opa over... Gelukkig nog wel kern gezond en levenslustig met 76 jaar Lachen

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:57

De vader en moeder van mijn vader heb ik beide niet gekend. Heb ook geen idee hoe ze eruit zien, weet niks van ze. Zijn beide ver voor mijn tijd overleden helaas.

Inmiddels heb ik helemaal geen opa's en oma's meer, ben 18 jaar.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:01

Mijn opa's en oma's zijn allang dood, toen ik 13 was overleed de laatste Lachen (sja ben een nakomertje... dan krijg je dat).

Opa van pa's kant heb ik niet gekend. Nou ja... ik was vier jaar oud. Hij had toen al kanker en ik heb 1 herinnering van hem: ik kreeg een snoepje op zijn sterfbed (2 dagen later was hij dood).

Zijn vrouw heb ik nooit gezond leren kennen: ze was toen al aan het dementeren. Ik was 10 jaar toen zij overleed en toen was zij een kasplantje helaas... Dus ik ken haar alleen van het verpleegtehuis.

Andere opa en oma wel herinneren van Lachen

Mijn vriend heeft zijn opa en oma nooit ontmoet:
Toen zijn vader 15 was overleed zijn moeder aan kanker... 2 week later heeft zijn vader zelfmoord gepleegd en werd mijn schoonvader als 15 jarig jochie wees....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:57

ik heb ze nooit gekend, ze zijn allemaal dood Sigaar
't doet me bijzonder weinig...

anoeska1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:49

Ik heb mijn oma's en opa's ook nooit gekent. Mijn beide oma's zijn overleden voordat ik geboren was en mijn opa is overleden toen ik 2 jaar was. Mijn andere opa heb ik nooit gekend. Mijn vader kon niet goed opschieten met zijn vader. Ik heb hem voor het eerst gezien, toen hij in het ziekenhuis lag en we afscheid moesten nemen. Het is jammer dat ze dood zijn, maar ik mis ze niet......