11 jaar....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

11 jaar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 11:47

Is de gemiddelde wachttijd hier voor een huisje, en dan heb ik het over een heel simpel appartementje, 1 of 2 kamers meer hoef ik niet Scheve mond
Ik sta 2 jaar ingeschreven en zag nu op de site dat je kon zien wat de gemiddelde wachttijd was, uiteraard even gekeken en ben onwijs geschrokken.
Hoe is het in godsnaam mogelijk dat ze hier complete wijken aan het afbreken zijn terwijl er al zo'n lange wachttijd is, als ik die 11 jaar aanhoudt woon ik tot mn 29e bij mijn ouders Bloos!

Is dit normaal/overal zo?
Ik ben nu 20 en aan het rondkijken naar eigen woonruimte, particulier huren is geen optie omdat ik absoluut niet weer woonruimte wil delen, dat heb ik gedaan en is voor mij een hel.

LiNdA1986

Re: 11 jaar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:49

Jemig, 11 jaar? Ik dacht het gemiddeld 7 jaar was ongeveer.

Belachelijk vind ik het zo'n lange wachttijd.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:49

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:51

Ik ben nu 24, sta vanaf mijn 18e ingeschreven en ben hier in de omgeving nog steeds tussen de 30-60e plaats als ik reageer.... Woon nu dus ook nog thuis en in mn eentje kopen is ook geen optie...

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:54

bij ons hier duurt het gemiddeld 10 jaar!
en dan maak je kans op een eengezins woning,
dat is dan hier bij ons in het dorp,in de stad ben je gemiddeld 4 jaar bezig voor een flatje.
wij hebben het geluk gehad dat we een huis konden kopen,mijn zus heeft bijna twee jaar bij mij in huis gewoond met dochter van twee jaar,ze kreeg geen huur woning,ze stond niet lang genoeg ingeschreven,als ze niet opnieuw een relatie had gekregen woonde ze denk ik nog steeds bij ons,te gek voor woorden vind ik dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:03

Nijn schreef:
particulier huren is geen optie omdat ik absoluut niet weer woonruimte wil delen

Maar particulier huren betekent toch niet automatisch dat je iets moet delen? Ik huur ook particulier, maar ik heb gewoon een eigen appartementje, ik hoef helemaal niks te delen.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 12:08

RedPassion schreef:
Nijn schreef:
particulier huren is geen optie omdat ik absoluut niet weer woonruimte wil delen

Maar particulier huren betekent toch niet automatisch dat je iets moet delen? Ik huur ook particulier, maar ik heb gewoon een eigen appartementje, ik hoef helemaal niks te delen.

Particulier een appartement huren is onbetaalbaar voor mij, dan hou ik geen cent over en dan zou ik ook nog ergens eten vandaag moeten toveren.
Wat wel particulier betaal is zijn studenten huizen, en dat is dus weer geen optie

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:09

Pfff vertel mij wat! ik sta ook al een langere tijd ingeschreven en ben 23 jaar.
Particulier is hier ook lastig wat te vinden. Bovendien moet mijn huis aan veel eisen doen mbt mijn gezondheid.
MAW: ik blijft thuiswonen totdat ik zelf iets kan kopen....

of via via moet eindelijk iets goeds opleveren. Maar die slechte woonboot voor meer dan 500 euro heb ik toch maar afgeslagen Nagelbijten / Gniffelen

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:20

11 jaar, wow!
Een vriendin van mij staat ingeschreven bij regio Alkmaar, daar is de wachttijd 5 jaar; dat vond ik al lang Vork.
Ik zou dan toch particulier wat gaan zoeken, als je lang genoeg zoekt hoeft dat niet zo heel duur te zijn...

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:23

hier nog iemand!! bij ons duurt het gemiddeld 8 jaar. Op dit moment heb ik een flat en deze wordt 1 januari gesloopt. Over 3 maanden sta ik letterlijk op straat en ik val overal buiten.
Voor huren kom ik niet in aanmerking omdat ik niet lang genoeg ingeschreven sta...
Kan geen urgentie krijgen ben gezond en niet zwanger...
Kan niet particulier huren want 800- 900 euro excl. kan ik niet opbrengen alleen.
Kopen is ook moeilijk als alleenstaande... en er is bijna niets te koop alleen in de achterbuurten van de stad en dan bedoel ik echt de achterbuurten...
Nou ik wil gewoon veilig naar huis kunnen!

Het is echt rampzalig!

Dus ik leef met je mee! Weet hoe vervelend het is als je geen woonruimte kan vinden.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 12:28

Geen urgentie ondanks dat je op straat komt de staan Bloos!
Dat is echt niet normaal

Ik kreeg ook al de tip om zwanger te worden, dan heb je binnen no time woonruimte en dat vind ik echt absurd, dan kan het opeens wel allemaal.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:32

Weet je,? Er zijn zoveel meiden die ineens urgentie willen omdat ze zwanger zijn... en daarom passen de meeste gemeentes urgentie niet meer toe. Hier in groningen iig niet meer. Er zijn al teveel zwangeren die wat zoeken Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:34

Nijn schreef:
Particulier een appartement huren is onbetaalbaar voor mij, dan hou ik geen cent over en dan zou ik ook nog ergens eten vandaag moeten toveren.
Wat wel particulier betaal is zijn studenten huizen, en dat is dus weer geen optie

Ik ken jouw financiele situatie natuurlijk niet, maar het bedrag dat Seren noemt voor particulier huren ben ik bij lange na niet kwijt in elk geval Lachen
Maar ik besef wel dat ik daar geluk mee heb hoor, zoiets moet net op je pad komen.

Succes in elk geval!

TivoliJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:36

Gelukkig zijn ze bij ons sinds 2 jaar met een uitlotingssysteem begonnen.
Als er bijv. 100 mensen op een huis reageren,gooien ze die 100 namen in een hoedje en trekken er 1 uit.
Zo hadden wij al na 7 maanden een huisje!

Urgentie wordt inderdaad niet meer gegeven op zwangerschap,heb precies hetzelfde gehad.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:45

Ik ben na ruim 8 jaar uit pure wanhoop maar uitgeweken van Amsterdam naar Kudelstaart... dus tsja, die idiote wachttijden bestaan in meerdere regio's... Hamer Misschien had ik er toch nog 3 jaar aan vast moeten plakken, wie weet had ik dan op een leukere plek kunnen wonen... Huilen van het lachen

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:01

Welshcobfan schreef:
Pfff vertel mij wat! ik sta ook al een langere tijd ingeschreven en ben 23 jaar.
Particulier is hier ook lastig wat te vinden. Bovendien moet mijn huis aan veel eisen doen mbt mijn gezondheid.
MAW: ik blijft thuiswonen totdat ik zelf iets kan kopen....

of via via moet eindelijk iets goeds opleveren. Maar die slechte woonboot voor meer dan 500 euro heb ik toch maar afgeslagen Nagelbijten / Gniffelen

Sta je al ingeschreven bij Patrimonium? Die zijn wat makkelijker dan woningnet (werken op een andere manier).

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:07

Nijn schreef:
Dat is echt niet normaal

Ik kreeg ook al de tip om zwanger te worden, dan heb je binnen no time woonruimte en dat vind ik echt absurd, dan kan het opeens wel allemaal.

Nou ook niet hoor, ik was zwanger en woonde nog thuis, maar urgentie krijg je daar niet voor.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:10

Pff dat is lang!
Hier in de noordkop heb je een standaard wachtlijst van 1 ot 1,5 jaar. Wij staan nu 5 maanden ingeschreven en hebben te horen gekregen 'nog een halfjaar'. Echter heeft een kennis recentelijk na 7 maanden een huis gekregen, dus kijk ik zelfs nog sceptisch tegen dat halve jaar aan. Knipoog Maar ook dat vind ik prima overigens, al zou het nog een halfjaar duren..

Maar 10 km verder naar het zuiden zit je ook alweer zo aan 6 jaar wachttijd...

[edit] Zwangerschap krijgt hier wel urgentie, maar een zwanger kennisje van mij destijds moest er nog steeds te lang op wachten: hebben uiteindelijk een huis gekocht.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 13:18

_Tivoli_ schreef:
Gelukkig zijn ze bij ons sinds 2 jaar met een uitlotingssysteem begonnen.
Als er bijv. 100 mensen op een huis reageren,gooien ze die 100 namen in een hoedje en trekken er 1 uit.
Zo hadden wij al na 7 maanden een huisje!

Urgentie wordt inderdaad niet meer gegeven op zwangerschap,heb precies hetzelfde gehad.

Hier hebben ze ook een lotingsysteem, helaas is dat merendeels voor huizen die gesloopt worden (binnen een half jaar) of huizen die voor mij onbetaalbaar zijn.

RedPassion schreef:
Nijn schreef:

Ik ken jouw financiele situatie natuurlijk niet, maar het bedrag dat Seren noemt voor particulier huren ben ik bij lange na niet kwijt in elk geval Lachen
Maar ik besef wel dat ik daar geluk mee heb hoor, zoiets moet net op je pad komen.

Succes in elk geval!

De prijs die Seren noemt is hier heel normaal, voor een paar vierkante meter zit je al snel op 700,- en dat kan ik niet betalen

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:29

wij huren voor een bedrag begin 600 en dat is een 4 (!) kamer appartement met een terras van 30 m2 dat valt dus best mee zeker omdat gas en water er al bij in zit. In deze zelfde "flat" zijn ook twee kamer app. je mag me wel pben hoor als je info wilt over hoe en waar Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:36

Nijn schreef:
De prijs die Seren noemt is hier heel normaal, voor een paar vierkante meter zit je al snel op 700,- en dat kan ik niet betalen

Hmmm, nee, dat zou ik ook niet kunnen betalen hoor Knipoog

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:50

Nijn schreef:
Dat is echt niet normaal

Geloof me, dat werkt in onze regio niet..een oude vriendin van me stond mooi op straat en heeft nog bij dr ouders ingewoond..met kind..

Ik heb ook vréselijk lang ingeschreven gestaan, 7,5 jaar en elke week gereageerd..Ziek werd ik ervan, kon wel janken op t laatst als ik mn nummer weer zag staan hoeveelste ik was geworden..was 27 toen ik eindelijk uit huis kon. Daarvoor oook particulier een half jaartje gehuurd. Blij dat ik was..totdat ik eruit moest omdat het huis verkocht werd, weer terug naar mn vader, auw..

Veel succes..klinkt gek, maar mss kun je de krant eens schrijven? Als er aandacht geschionken wordt aan het woningtekort, wordt er mss eens wat aan gedaan.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:15

kopen geen optie?
Weet niet of je (fulltime?) werkt.
Mijn broertje (22) heeft met z'n eerste baan en in z'n uppie een appartementje gekocht (met koopsubsidie) in Gelderland.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:17

RedPassion schreef:
Nijn schreef:

Hmmm, nee, dat zou ik ook niet kunnen betalen hoor Knipoog

Ja idd voor een 1 of 2 kamerappartement meestal ongeveer 25 tot 30 m2 betaal je zeker rond 800 euro!! Het is echt idioot

En dat terwijl er zoveel huizen leeg staan en kantoorpanden leeg staan ( die schieten daarnaast ook nog eens als paddenstoelen uit de grond!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:20

mijn broertje is voor z'n (koop) 2 kamer appartement uit 2004 iets van 500 euro in de maand kwijt.....