heb ik dit wel goed afgehandeld??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_evii_

heb ik dit wel goed afgehandeld??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 10:31

beste bokkers,

Gister avond reed ik met mijn vriend naar huis, toen er opeens een kitten langs de auto rende.
Wij gestopt en gekeken. Niks met het beestje aan de hand. Na 5 minuten kwam er een jongen op een fiets aan en die zei dat de kittens van de buurman zijn. (van zijn buurman en ook van de onze) Hij vertelde ook dat de kittens wel vaker over de weg rennen omdat ze heel erg nieuwsgierig zijn, dus ook naar auto's. De jongen haalde ze wel vaker van de weg af en vertelde dat de buurman niks om de beestjes geeft, dus dat ze gewoon aangereden mogen worden van hem.

Mijn vriend en ik hebben dus gezocht voor een oplossing alleen wilde dat niet echt werken. Wij wonen op een erf van andere mensen die daar 2 huizen hebben, wij wonen in 1 van die huizen. Onze 'huisbazen' vonden het niet goed als wij de kittens mee zou nemen.
Naar mijn ouders gebeld die wilde er ook niks aan doen en de moeder van mijn vriend ook niet (zij heeft al een kat en 2 jongen kinderen)
Dus ook de politie gebeld, die konden er niks aan doen. Het asiel en alles was al dicht want het was half 11.
Dus wij met die jongen afgesproken dat hij de kittens nog een dagje zou houden en mijn vriend en ik zouden ze dan vandaag na het werken op komen halen en naar het asiel brengen.
Toen kwam de vader van de jongen eraan omdat hij vond dat zijn zoon te lang weg bleef, en hij was het dus niet eens met ons plan. We moesten de kittens maar gewoon los laten lopen en wel zien wat er gebeurd.

Ik weet dus niet wat ik er nu nog aan kan doen maar ik heb er echt geen goed gevoel over. Onze buurman heeft blijkbaar nog een stuk of 10 kittens, en ik vind het gewoon zielig om ze dood te laten rijden.
Aangezien er bij ons voor een weg ligt waar mensen vaak 100 rijden zal dat wel gebeuren.

Dit is toch niet normaal, dat er niemand wat kan/wil doen voor die arme beestjes??
Wat vinden jullie hiervan? en heb ik goed gehandeld?

Britt19

Re: heb ik dit wel goed afgehandeld??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:34

ik vind dat je er wel iets aan moet doen.
want zometeen licht er wel 1 dood voor een auto.
zoiezo vind ik dat je heele jonge katjes niet naar buiten moet laten want die weten nog niet zoveel.
zet anders een advertentie!!!
gratis kittens- misschien dat er dan nog een paar toch een goed huisje krijgen!

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 10:35

had ik ook al aan gedacht maar waar moeten die kittens dan zo lang blijven? misschien zijn ze dan al aangereden...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:36

Nu is het asiel toch al open? En kan je niet gaan praten met de buurman, misschien dat ie toch inziet dat hij ze beter moet verzorgen/in de gaten hoeden...

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 10:37

dat is dus ook een probleem, ik ben nu aan t werk tot 6 uur.. en die jongen die er gister ook bij was die heeft al vaker gezegt dat de buurman er beter voor moet zorgen. Alleen heeft de buurman ook een hond, en hij heeft de kittens van iemand anders gekregen.

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 10:37

het intresseert de buurman gewoon niks...

Britt19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:37

Hmmmm....
kan je er gewoon bijkomen?!
dus een kitten gewoon pakken als je dat wilt?
dan zet ej toch een advertentie,en zodra iemand heeft gereageerd pak je er 1 op!?....

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 10:39

ja ik kan erbij komen als ze over straat lopen, anders niet. Dan moet ik hun erf op en dat mag niet zonder toestemming, en met een hond gat dat ook niet echt..

Britt19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:42

ja das lastig dan he...
ja ik ben gewoon zo'n iemand die daar met zo'n hoe heet het ook alweer.,een soort kooitje waar katten inkunne... ach je snapt me wel Hahaha
iig. die daar gewoon heen loopt en ze erin doet en zolang fftjes op mijn kamer houd..
ff wat goedkoop voer kopen en klaar.
asiel is ook zo zielig,dus ik zou ze echt probeeren te verkopen aan goede mensen,
maare jij heb zeker ouders die tegen werken....

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:45

De dierenbescherming inschakelen lijkt mij het beste om te doen en ze anders straks alsnog ophalen en naar het asiel brengen... Bel anders naar het asiel hoelang ze open zijn en fo ze wa langer open kunnen blijven? Maar de dierenbescherming haalt ze ook wel op.

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 10:45

ik woon samen met vriend. En we huren dus een boven woning bij andere mensen. Dus we moeten echt hun toestemming hebben om die beestjes mee te nemen. En ik vind het asiel niet zielig, aangezien ik daar stage heb gelopen weet ik hoe het eraan toegaat, maar dat is voor iedereen weer anders. Ook is het zo dat die beestjes nog niet ingeent zijn of ontwormt, helemaal niks. Dus om ze allemaal mee naar huis te nemen (al zou he tmogen) en ze al die kuren te geven enzo. Dat kunnen mijn vriend en ik niet eens betalen..

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 10:48

ja dierenbescherming zat ik ook al aan te denken alleen dan is er weer een probleem. Onze buurman is dan weer zovan: dat zijn mijn kittens die geef ik niet mee. En dan hebben de mensen waar wij wonen weer ruzie met de buurman omdat wij de dierenbescherming op hem af hebben gestuurd. We wonen in een dorpje met heel veel boerderijen, dus alles gaat ook heel snel rond in een dorpje als dit. En mijn huisbaas wil geen 'slechte naam' hebben....

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 10:48

daarom heb ik jullie ingeschakeld omdat ik echt niet meer weet wat ik moet doen..

Britt19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:49

Hmm...
ach paar daagjes....kan je ze toch wel binnehouden.. kij je gewoon 2 dagen aan.
kittens zijn snel verocht!

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 10:50

Mijn huisbaas heeft gezecht dat als ik ze mee naar huis zou nemen dat hij mij en mijn vriend eruit zou schoppen.. Als ik een eigen huisje gehad zou hebben dan zou ik ze in een kamer gepropt hebben met eten en drinken en vandaag na het werk gelijk naar het asiel gebracht.. maar dat gaat dus niet...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:52

Maar heb je al met de buurman in kwestie gesproken? Dat lijkt me namelijk het eerste wat je 'moet' doen. Je bent nu heel druk met iets wat je niet uit eerste hand weet maar wat gebaseerd is op iets wat een ander je gezegd heeft.

Het is natuurlijk niet goed dat die beesten daar lopen, dat zegt wel iets over de houding van de buurman tov zijn katten. Maar ik zou toch eerst met hem gaan praten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:53

imo kun je weinig doen als de eigenaar het wel best vind zo, tenzij je nog niet met hem heb gesproken... De katten zullen regelmatig nestjes krijgen, dus je zal het probleem niet kunnen oplossen. Vroegah ging het ook zo, al waren er toen minder auto's en gingen ze dood door te weinig eten (muizen)
Laatst bijgewerkt door superwoman op 17-09-08 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:55

dierenambulance niet een idee? bellen en de situatie uitleggen. kan ook gwn anoniem hoor.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:56

Ir111 schreef:
Maar heb je al met de buurman in kwestie gesproken? Dat lijkt me namelijk het eerste wat je 'moet' doen. Je bent nu heel druk met iets wat je niet uit eerste hand weet maar wat gebaseerd is op iets wat een ander je gezegd heeft.

Het is natuurlijk niet goed dat die beesten daar lopen, dat zegt wel iets over de houding van de buurman tov zijn katten. Maar ik zou toch eerst met hem gaan praten.

Dat lijkt mij ook een beter idee, je kan die beestjes niet zomaar meenemen, ze zijn per slot van rekening niet van jou. Desnoods kan je altijd nog overwegen om de dierenbescherming of ambulance te bellen of zij nog een idee hebben. Misschien kunnen zij nog met de buurman praten als hij niet overstag wil.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:58

Ik ben het met de rest eens. Ik zou eerst even met de buurman gaan praten en als hij niks kan/wil doen dan zou ik dierenbescherming bellen.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:59

Ik zou contact op nemen met de dieren bescherming, als die man ze niet afstaat zorgen zij wel voor een andere oplossing. Ook kunnen die hem misschien verplichten zn poezen te laten steriliseren als hij zo met de kittens om gaat? geen idee wat ze voor oplossingen hebben maar zou het wel aan hun overdragen als ik jou was. Zeker als jij geen problemen met de buurman wil. Hij hoeft nooit te weten dat jij die tip hebt gegeven toch?

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:00

Ook ik zou eerst eens zelf met je buurman praten. "Joh, er liepen hier gister enkele kittens op straat. Zijn die misschien van jou??" Dan zie je vanzelf hoe hij reageert.

En als het hem niks interesseert, en ik ben heel eerlijk, dan zou het dat mij in dit geval ook niks doen. Het is heel rot voor die kittens, maar ik kan bv ook niet elke loslopende hond opvangen, of elke wilde kat die hier aan komt lopen. Je kunt in het leven nu eenmaal niet elke ziel redden. Hoe graag je dat ook zou willen.

Dierenambulance haalt ze (als je geluk hebt) op en zal ze na enige tijd, indien ze geen nieuw huis vinden euthaniseren. Zo ging het in ieder geval met de paar wilde katten die wij hebben laten ophalen.

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 11:00

heb net de dierenbescherming gebeld. Ze gaan proberen om de buurman te bellen en een afspraak met hem te maken om met hem te praten enz. Mijn naam blijft anoniem, i.v.m. mijn huisbaas. alvast bedankt voor jullie hulp, ik hou jullie op de hoogte. Als het goed is bellen ze mij zo terug, dus dan weet ik meer

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 11:01

wat ook zo is, is dat ik de buurmand eigenlijk niet ken.. ik woon hier ook nog niet zo lang dus dat is een beetje lastig om daar dan ineens binnen te stappen.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:04

Share schreef:
dierenambulance niet een idee? bellen en de situatie uitleggen. kan ook gwn anoniem hoor.

Ja dat had ik ook in gedachten en is volgens mij de snelste manier om ze daar weg te krijgen Knipoog idd wel ff uitleggen hoe en wat maar zij hebben ook contacten met asiels enzo!