Ja, dan schrik je wel even...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mismijk

Ja, dan schrik je wel even...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 20:25

Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik wil het toch even kwijt.

Afgelopen woensdag. Ik kom de les uit. Vriendin staat voor de deur, dus ik vroeg: Ben je ook vrij? Ja, zegt ze. J., dat zusje van A? Die is gister doodgereden. Niet te geloven wat er dan door je heengaat. Ik had 's ochtends al in de krant gelezen dat een 12 jarig meisje was aangereden door een auto en in het ziekenhuis aan haar verwondingen was overleden. Vreselijk natuurlijk, maar je leest rustig weer verder. En 's middags hoor je dat zij het was. Het ene moment weet je half niet van haar bestaan, en het andere moment denk je ieder moment aan haar, lig je er wakker van enz. Er gingen veel verhalen rond, jullie weten vast wel hoe zoiets gaat. J. scheen muziek op te hebben, geen licht op de fiets, chips eten, zomaar oversteken. Maar wat er allemaal van waar is?

Gister was haar begrafenis. Ik heb haar lichaam gezien. Snel even een blik geworpen, niet echt uitgebreid gekeken. Dit was de eerste keer namelijk dat ik een lijk zag en ze leek echt helemaal niet meer op het meisje dat ik altijd vrolijk door de straat zag fietsen naar haar pony toe. Het was een mooie dienst. Na de dienst werd ze opgehaald door een witte koets met witte paarden ervoor, echt prachtig! Haar zus, A., reed samen met een vriendin van J. op 2 zwarte paarden achter de koets aan. Super mooi. Naar echt de begrafenis ben ik niet meer geweest. Ik ben nog met mijn vriendin naar de plek van het ongeluk gefietst. Allemaal bloemen, foto's en beertjes en ook stukjes van haar fiets waren erbij gelegd. Je kan echt niet meer herkennen wat waar hoort te zitten. Zelfs haar standaart was eraf gebroken! Moet je nagaan wat voor een klap ze heeft gemaakt. "Gelukkig" was ze direct bewusteloos, zodat ze geen pijn heeft gevoeld.

Ik zat op de basisschool altijd bij haar zus A. in de klas. En ze reed bij mij op de manege en ze had haar verzorgpony bij mij in de straat staan. Het is gewoon niet te geloven. Precies een week geleden, rond deze tijd gebeurde het en nu is ze al begraven... Verdrietig

Sorry voor het lange en warrige verhaal...

Anoniem

Re: Ja, dan schrik je wel even...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:27

Ja was echt wel even schrikken mijk Verdrietig

Voor de duidelijkheid ik kwam het marijke vertellen Knipoog

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:28

jeetje meid
Wat vreselijk en zo jong nog....

Zo te horen was het wel een mooie begrafenis Lachen

Sterkte en gecondoleerd voor iedereen die haar heeft gekend

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:28

Aaah Mijk toch Ach gut.
Echt zo k*t dat dit dan moet gebeuren met iemand die je kent, het is altijd erg, niemand verdient het maar als je diegene kent maakt het het altijd wel wat erger.
Heel veel sterkte Lovers

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:29

Mijk en Yvank_ allebei sterkte! Ach gut

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:35

Wat erg zeg, zo jong nog, heel veel sterkte.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:39

Heel veel sterkte! Ook voor _Yvank!
Ik heb trouwens precies hetzelfde gehad. 's ochtends las ik in de krant dat iemands moeder was vermoord. Toen dacht ik nog: Jemig wat sneu. Kom ik die middag thuis, ligt er een brief op de deurmat van mijn vorige school. Met daarin dat de moeder van een oude klasgenoot is vermoord. Dat komt toch wel heel hard aan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:40

bedankt iedereen Lachen

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:42

Jeetje zeg, 12 jaar, veel te jong...

Vreselijk zeg, en ik snap dat je onwijs schrikt! Ik vind het knap van je dat je naar de begrafenis bent geweest, dat zijn toch altijd moeilijke momenten.

Ik wil jou en haar familie en vrienden heel veel sterkte wensen Vriendjes zijn?

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:43

Zoiets heb ik dus ook meegemaakt..
De beste vriendin van een goeie vriendin van mij..
Ze fietste naar huis, als ze 3 seconden later was geweest was ze nu nog in leven.. Meisje is voor de deur van haar huis doodgereden, en volgens mij zagen de ouders het ook nog gebeuren..
Het is zo'n raar gevoel dat zij dood is..
Ik kende haar verder niet heeel goed, maar heb haar wel een paar keer gezien..
Zij was trouwens ook 12..
Heel veel sterkte meis!
Ik weet wat je doormaakt, dus pb box staat open!
Ach gut

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:44

Heel veel sterkte toegewenst aan jullie allebei + de ouders en zus van der! Ach gut
Gecondoleerd!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:44

meissies sterkte!

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:46

Sjezus,
mijn klasgenoot is ook overleden aan een ongeluk met de auto, ik weet echt heel goed wat je doormaakt, mocht er iets zijn wat je niet helemaal lekker zit mag je gerust mij even PB'en, het is zo verschrikkelijk!
Gecondoleert! Vriendjes zijn?

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:47

Heel veel sterkte meiden!

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:50

Jeetje, heb er echt geen woorden voor!
Sterkte!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:13

Sterkte ermee zeg! Ach gut

mismijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 21:13

Bedankt iedereen Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:14

mismijk schreef:
Bedankt iedereen Lovers

uhu Ja

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:24

Inderdaad heel veel sterkte ermee. Ook ik heb kort geleden zoiets mee gemaakt, en 2 (bijna 3) weken na tijd zit het nog regelmatig in je hoofd. Lachen Komt allemaal wel goed; hoop dat jullie een mooie herinnering aan haar hebben. Nogmaals sterkte! Ach gut Enne, blijven praten hè. Knipoog Niet je gedachten opkroppen.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:25

Vreemd zeg dat iemand er dan zomaar niet meer is: dat je dat vrolijke gezichtje nooit meer terug zult zien.. Sterkte ermee, voor jou en alle overige nabestaanden en vrienden.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:29

Dat is idd ff schrikken ja!

Vorige week hoorde ik dat een goeie vriend van zijn vader was overleden, terwijl die jongen zelf net een jaar van kanker genezen is.
Ook gister de begravenis van gehad.
Bah Boos!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:00

suus_Mette schreef:
Heel veel sterkte! Ook voor _Yvank!
Ik heb trouwens precies hetzelfde gehad. 's ochtends las ik in de krant dat iemands moeder was vermoord. Toen dacht ik nog: Jemig wat sneu. Kom ik die middag thuis, ligt er een brief op de deurmat van mijn vorige school. Met daarin dat de moeder van een oude klasgenoot is vermoord. Dat komt toch wel heel hard aan...

Allereest beide sterkte! Het is moeilijk, ookal kende je dat meisje niet echt zo goed.
Dan even terug komen op de post hier gequote door suus_Mette;

Ik had dat ook, inmiddels 2 jaar geleden. Las s'ochtends op teletekst een stukje over een agent die dood was gevonden in zijn woning met een vrouw. Krijg ik s'avonds van een kennis te horen dat de ouders van zijn teamgenoot die ochtend zijn overleden, door een ongeluk. Hij vertelde mij dat de trainer had gezegt dat ze omgekomen waren door een auto ongeluk, maar dat geloofde ik niet. Het eerste wat ik vroeg was waar die woonde en wat bleek?
Die agent was zijn vader, die vrouw was zijn moeder en gelukkig heeft hij of zijn broer hem niet gevonden, maar gods ik had die ouders af en toe gezien, maar dat kwam ook hard aan hoor.

Dus meiden, nogmaals veel sterkte. Dat ze er anders uitzag komt omdat ze aangereden is, ik had het met een inmiddels oud-klasgenootje van mij, die zelfmoord had gepleegt, durfde eigenlijk niet te kijken, maar toch gedaan. Die zag er ook niet uit, zoals ik hem kende, maar het was voor mijn gevoel goed om even te kijken.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 07:18

hebe het gelezen echt vreselijk

heelveel strekte ermee

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 07:21

Ohw wat sneu! reden ze toevallig in emmen? want dan heb ik de stoet zien rijden tijdens mijn schoollrit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 07:25

Latruda schreef:
Ohw wat sneu! reden ze toevallig in emmen? want dan heb ik de stoet zien rijden tijdens mijn schoollrit

ja Knipoog