lege kamer, wat doe je ermee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie87

lege kamer, wat doe je ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 10:19

Wij (mijn vriend en ik) hebben sinds juli een eensgezinswoning met 3 slaapkamers en een grote zolder (met het oog op de toekomst, kindjes enzo)
Nu hebben wij dus 1 slaapkamer in gebruik en het kleinste slaapkamertje is ingericht als kleed/waskamer,
en hebben we dus 1 flinke slaapkamer over, er staat alleen een kastje in en een tv (om spelletjes te doen op de nintendo en playstation) voor de rest staat er niks in deze kamer en het is dus nogal saai...

Hebben jullie leuke ideeen wat wij met deze kamer kunnen doen, totdat er kindjes komen???

Alvast bedankt.

LovingTweety

Re: lege kamer, wat doe je ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:22

Een bed, voor eventuele logees? En gewoon beetje dingetjes bij de Ikea kijken voor de inrichting.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:24

Je zou er inderdaad een logeerkamer van kunnen maken. Hebben jij of je vriend toevallig nog hobby's die veel ruimte innemen?

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:26

Wij hebben ook een slaapkamer leeg staan. En die blijft ook leeg. Scheelt nl in poetswerk. Haha!
Maargoed, als je er wat mee wilt doen, zou ik er idd ook een logeerkamer van maken.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:29

zo'n heel groot scherm ophangen waar je dan films op kan kijken. Lekkere bank erin, zitzak of een bedbank (voor eventuele logees) en dan heb je een super film/computerkamer.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:31

Een bioscoopkamer van maken Lachen Kost wel een hoop, maar dan heb je ook wat!

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:33

Ik heb de zolder omgebouwd tot paardenkamer (liggen dekens, dekjes, spullen etc. etc. je weet hoeveel je kan hebben Haha! ) onze tweede slaapkamer is een logeerkamer, en de derde is onze kledingkamer (klerenkast niet op de slaapkamer scheelt zoveel zooi!).
Ik vind het een prima indeling Haha!

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:34

Mh, ik heb al een groot huis maar geen kamer meer over ivm kids en kantoor. Maar ik zou zo graag een hobbykamer willen met computer, ik vind bewerken van foto's , genealogie (stamboom) en wat achter de naaimachine te prutsen, leuk. Voor al deze dingen geldt weinig tijd en veel ruimte nodig. Zo nu en dan ga ik er eens mee aan de slag, komt nooit af want moet het opruimen, in een krat, op de plank in de berging.

Het zou daarom fijn zijn een hobbykamer te hebben, kun je het project waar je mee bezig bent, laten liggen om elke keer als je een half uur hebt, er even mee bezig te zijn. Nu pak ik het alleen op als ik eens een dag vrij ben van werk, huis of kids.

Weet niet of jij naast de paarden nog hobby's hebt (of je vriend), is bovenstaande misschien een idee. En anders leuk inrichten met goedkope spullen die je hier en daar tegenkomt.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 10:35

@Fjordnina: Ja mijn hobby neemt heel veel ruimte in, maar de kamer is toch iets te klein om er in te kunnen paardrijden Knipoog bioskamer is wel heel relaxt maar kost heel veel geld en aangezien wij niet echt heel lang meer willen wachten met kindjes vind ik dat een beetje ver gaan... een logeerkamer is een idee, maar zoveel logees krijgen wij niet en bovendien hebben we daar al een oplossing voor op zolder, daar is een logeerhoekje ingericht met een 2 persoons slaapbank enzo.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:37

Niet teveel aan doen dus, scheelt een hoop werk en als je dadelijk meer kinderen
zou hebben dan moet je weer gaan veranderen en kosten maken.......

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 10:38

echt hobby's waar we dat kamertje voor kunnen gebruiken hebben wij beiden niet, computerkamer vind ik ook niet zo nodig omdat wij een laptop hebben en vind het ongezellig om ergens boven in een kamertje te gaan bokken bijvoorbeeld Haha!

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 10:39

@Kally, maar het is zo saai nu die kamer, veranderen vind ik helemaal niet erg, kosten maken is minder maar je kunt het natuurlijk altijd zo duur maken als je zelf wilt.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:47

Doe anders gewoon ideeen op bij de Ikea Lachen Gewoon dagje heen en kijken.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 10:49

Ik heb een abbo op de Ikea haha, kom er wel heel vaak. maar ik wil er liever niet teveel aan uitgeven omdat ik de spullen die ik er in zet ook weer kwijt moet als de kamer straks voor andere doeleinden gebruikt moet gaan worden, het liefst zou ik er gewoon iets nuttigs mee doen maar ben zo insperatieloos Boos!

Niemand meer een leuk idee??

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:27

Je kunt om te beginnen een leuk kleurtje op muur doen... Misschien dat inspiratie dan wel komt.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 11:38

Het lijkt misschien of ik helemaal niets wat jullie zeggen wil maar dat is niet zo hoor Haha! @ moonchloe: we hebben toen we net in het huis kwamen heel veel moeite gehad om de muren netjes wit te krijgen (waren knalrood) dus een kleurtje zie ik niet zo zitten

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:04

Teksten misschien? Of leuke schilderijen ophangen *kun je aan rail hangen met een doorzichtig draad.. Kun je het altijd vervangen en geen gaten in muren.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 13:08

Hey dat is wel een leuk idee inderdaad van die schilderijtjes aan een rail, ga eens rondkijken.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:40

Ik weet allang wat mijn vriend zou doen. Haha! Hij zou gelijk een bioscoopkamer van maken en ik juist prive-biblotheek. Tong uitsteken

Kijk naar jullie hobby's en maak er iets leuks van. Houd je van knutselen, dan maak je een knutselkamer van. Dan kun je een buro, stoel en kast met planken en laden neerzetten. Of speciaal voor dames onder ons Haha! . Bouw een kamer om tot een inloopkast met lichtjes, spiegels, planken.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 13:42

Ook die luxe heb ik al Goldenflower, ik heb al een kamertje waar mijn kledingkasten staan en waar ik de was opvouw enzo.

echt hobby's hebben wij beiden niet die we op dat kamertje uit zouden kunnen voeren.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:44

hebben jullie beiden geen interesse in dieren?
bijv, een aquarium, terrarium? Al ga je hamsters fokken of cavia's. Haha!
Ik had het wel geweten, het aquarium van mijn vader verhuizen, en de rest volprakken met terrariums. Vork
al is dat niet erg handig als je er ook kinderen in kwijt moet ooit..

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:46

Stephanie87 schreef:
Het lijkt misschien of ik helemaal niets wat jullie zeggen wil maar dat is niet zo hoor Haha! @ moonchloe: we hebben toen we net in het huis kwamen heel veel moeite gehad om de muren netjes wit te krijgen (waren knalrood) dus een kleurtje zie ik niet zo zitten

Hoe wou je dat gaan doen als je er een kinderkamer van wilt maken dan Knipoog
Misschien kan jij een paar ideetjes opdoen qua kleur enzo.

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 13:47

Inderdaad moonfish: en ook heb ik het niet zo op terrariumdieren... ik hou het liever bij mijn hondje, katje en konijntje in de tuin. mijn moeder heeft een cavia/konijnenflat in de tuin en als ik zie hoeveel werk ze daar mee heeft om dat allemaal schoon te houden, nee dan pas ik echt.

TivoliJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:47

Stephanie87 schreef:
echt hobby's hebben wij beiden niet die we op dat kamertje uit zouden kunnen voeren.

Zet je paard in de kamer Vork

Ik zou er dan een logeer/relax kamertje van maken.
Lekkere kussens op de grond,groot scherm,nintendo en playstation erbij... misschien de computer en boekhouding erbij.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:48

Je hebt een kat?
Is dit geen idee http://www.catrix.nl ?
wij hebben een enorm ding in de huiskamer staan, we hadden een plekje over Knipoog Vanavond of morgen krijgen we weer uitbreidingsset.