Hebben jullie ook de neiging....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyBubble

Hebben jullie ook de neiging....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 07:27

dat je zin heb om voor de winter heel je huis "winterklaar " te maken? Ik bedoel, de neiging om alles te verschuiven, nieuwe kussentjes of kussenhoesjes voor op de bank, een heerlijke fleeceplaid halen voor avonden voor de tv, warme choco in huis halen, nieuwe herfstachtige geurkaarsjes/wierrook halen? Andere gordijnen, die warmer bij je interieur passen.. (ik woon sinds maart op mijzelf, voor mij is dit voor het eerst) De eerste winter in mijn eigen huis Bloos

Of heb ik dat weer alleen?? Clown Huilen van het lachen

En het is nog niet eens winter! officieel nog niet eens herfst! MAar ik vind het zooo heerlijk dat als ik om kwart voor 6 mijn bed uit rol, en met de hond ga wandelen, dat mijn adem wolkjes vormen. (het is hier nu 8 graden buiten) HEERLIJK toch? Of ben ik de enigste Bloos Huilen van het lachen

Anoniem

Re: Hebben jullie ook de neiging....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:08

Ik kan er niet van genieten, nee.... Knipoog Dacht er vanmorgen nog aan dat ik weer terug verlangde naar dat lente/begin zomer gevoel..... Clown

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:10

Heerlijk inderdaad hoor dat heb ik ook, ik verlang zelfs naar die koude dagen.Lekkere chocomel met slagroom, kaarsen in huis echt sfeer maken.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:12

hmmm... ik ben ook nog niet echt te porren voor de winter bevroren vingers/tenen en tintelende oren en neus... Brrr... nee hoor het enige wat ik wil is lang in bed blijven liggen en vroeg naar bed gaan Lachen

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:14

Ik woon vandaag precies 6 maanden in m'n eigen appartementje
ik heb dit weekend alle plantjes op m'n balkon al vervangen voor wat herfst plantjes Haha! .. en gisteren betrapte ik mezelf erop dat ik al aan het denken was over winterdingen in huis idd..

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:15

Ik krijg juist de neiging om mijn bed helemaal niet meer uit te komen nu. Normaal ben ik altijd voor mijn wekker gaat al op, maar deze week heb ik er zo'n moeite mee. Het is zoooo lekker warm in mijn bedje en er buiten is het zo koud en donker Boos! En dat wordt vanaf nu alleen maar erger.....

Afgelopen zondag zat ik 's avonds wel op de bank met vriendje, lekker onder een dekentje, kaarsjes aan, gordijnen dicht, thee, filmpje. Toen had ik wel zo'n gevoel van "he, gezellig!"
Maar ik verander niet zoveel in huis als het winter wordt. Ik koop hoogstens was kaarsen, kussens en een dekentje, maar verder niks.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:21

Oh daar heb ik ook last van. Bijna al het appelgroen en wit is vervangen door meer aarde tinten Ja Er ligt een kleedje op de bank voor 's avonds. Ik heb nieuwe gordijnen gekocht.
Het enige wat nu nog even moet gebeuren is andere kussentjes op de bank want die zijn nog wel appeltjesgroen Haha!

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:24

ohw jah verschikkelijk! ik heb er echt last van.. nesteldrang voorde winter

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 08:26

wat fijn om te weten at ik niet de enigste ben hahaha.

Dit is gewoon mijn tijd! Geen zonneallergie , hooikoorts zakt af, prikbeesjes gaan weg (waar ik ook allergish voor ben ).
Ik vind het juist heerlijk een tintelende neus, vingers en oren te hebben, dan voel je teminste dat je ze heb. Heerlijk die koele lucht sochtends tege je wangen aan dat je spoontaan appelwangen krijgt!
brrr heeerlijk! Zodra mijn salaris er is, gaat mijn huis onder aan metamorfose! Geen verf hoor, want mijn muren zijn paars, met heel mooi wit, dus die zijn al mooi en warm van zigzelf.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:28

Latruda schreef:
nesteldrang voor de winter

O...is dat waar ik last van heb. Ben al zwaar aan de opruimeritis en heb alweer heel wat kaarsjes en dingetjes in huis gehaald...
Nesteldrang dus, nu nog de winterslaap (tenzij het een echte winter wordt).

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:32

Ik haat het, ik draai me smorgens nog eenkeertje extra om, en de electrische deken bij mn voeten staat voor smorgens al op de timer.

De extra dekens liggen al weer klaar en mijn winterdip ligt alweer voor de deur...

Nee, ik hou niet van de kou!
Smorgens is het nog donker als ik de deur uit ga (ja, ik weet het, ik ga dan gewoon veel te vroeg de deur uit). Pff, winter... niet aan mij besteed!

Marjolein84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:38

Ik vind het heerlijk!! Overal leuke frutseltjes maken en neerzetten, wierookjes en geurkaarsjes branden. Er vallen al weer kastanjes op de grond, die ik dan weer op raap en verwerk in een droogstuk met bijv. gedroogde sinaasappelschijfjes. 's Avonds lekker met een pot warme thee op de bank. Dat is werkelijk waar genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:42

Ik leef al een maand in de winter. Ramen dag en nacht open laten staan en dan is het lekker koud.
Winterdekbed erop, truien aan, kaarsjes aan. Prrrrrima. Lovers

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:46

Nee nee nee, niet heerlijk Boos! . Ik heb een hekel aan de herfst en de winter, van mij mogen deze seizoenen afgeschaft worden... Schijnheilig Ik wil weer heerlijk bij daglicht wakker worden, in een rokje en hemdje + sandaaltjes naar mijn werk kunnen fietsen zonder het koud te hebben... De koude, donkere dagen kunnen mij echt gestolen worden want ze slurpen al mijn energie op. Ik ben alleen maar moe en heb nergens energie voor, iets dat in de lente en zomer gelukkig anders is. Geef mij maar bomen met heldergroene blaadjes (ipv kale bomen en bruine / gele blaadjes op de grond), geef mij maar een stralend blauwe lucht en een brandende zon (ipv dat grauwere en wolkjes als je ademt), geef mij maar een koud roseetje of sapje (ipv warme chocolademelk met slagroom).

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:49

Heerlijk, 's avonds op de bank met dekentje en poezels, lekker thee, tvtje aan, kaarsjes aan. Jaaaa, vind ik wel fijn Ja

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 08:51

hahaha bij het lezen van reakties van sommige krijg ik echt een grote grijns op mijn gezicht en de neiging om te roepen: NON BELIEVERS! hahahah neehoor Lachen
Ik hoop echt dat we een goede winter krijgen dit jaar!! Ja

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:51

ja heerlijk, ik ben echt een wintermens... lekker knus, warm, gezellig, lange avonden. Kaarsjes aan. snert en stamppotten eten! etc etc

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:52

Bij de Xenos hebben ze van die leuke herfst dingen,ik werk nu alleen niet zo veel dus ja even wachten.Heb net de hond uit gelaten,oh echt heerlijk dat frisse weer.Moet alleen wel bekennen dat ik net onder de kunstzon ben geweest.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 08:53

juval schreef:
ja heerlijk, ik ben echt een wintermens... lekker knus, warm, gezellig, lange avonden. Kaarsjes aan. snert en stamppotten eten! etc etc

Vooral de stampotten!! Heerlijke boerenkool met worst Vingers aflikken andijvie stamppot! Waar ik alleen niets van mot hebe is hutspot
@marleen_usar, ja joh, de Xenosdrang ga ik dit weekend vervullen Haha! Een dag niet in de xenos geweest, is een dag niet geleefd, ben al sinds vorige week daar niet meer geweest, dus heb al een week niet geleefd hahahaha

Marjolein84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:55

Ik kan niet wachten tot er weer lekker zuurkool uit het vat is Kwijl !

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:57

Pluizebolpum schreef:
Latruda schreef:
nesteldrang voor de winter

O...is dat waar ik last van heb. Ben al zwaar aan de opruimeritis en heb alweer heel wat kaarsjes en dingetjes in huis gehaald...
Nesteldrang dus, nu nog de winterslaap (tenzij het een echte winter wordt).

Hihi winterslaap zou wel lekker zijn. maar helaas betaald de huur zichzelf niet Huilen van het lachen
En het is idd nesteldrang. je huis willen omtoveren tot een warm gezellig "holletje"
Lekker kaarsjes er bij en mooie herfstdecoratie. de dekens weer uit de kast om lekker s'avonds onder te kruipen met een kop warme choco... *zucht*

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:58

Ik hou er ook wel van hoor.. vind t zo'n gezellige tijd van het jaar. Heb ook van die pompoenen gekocht en in de tuin gelegd enz..

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:00

Ja hoor heel herkenbaar, vroeger thuis verbouwde ik mn kamer zelfs 4x per jaar. Elk seizoen stond het anders. Nu met mn huis ben ik iets gematigder maar heb idd wel last van zomer en winter opstellingen Haha!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:00

ma_rie_tje schreef:
De extra dekens liggen al weer klaar en mijn winterdip ligt alweer voor de deur...

Heeeel herkenbaar!

Ik vind het t/m kerst nog dragelijk. Daarna vreselijk. Boos! Doe mij de zomer maar, lekker zweten. Lachen

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:06

ik ben niet echt dol op de winter (aangezien we toch nooit echt sneeuw en dergelijke hebben)

maar 1 voordeel heeft het najaar en de winter wel...

mijn ijslanders hebben dan zo'n teddyberen vachtje en rijden in het bos in de herfst met al die bladeren en die onmiskenbare geur is zo heerlijk Haha!