Vooroordelen over de mc donalds

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimonoo

Vooroordelen over de mc donalds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 16:42

Ik werk al een tijdje bij de mc donalds, en ik merk dat er veel vooroordelen over zijn. Die helemaal niet kloppen. Voor dat ik er werkte dacht ik altijd dat het onwijs vies was hoe het gemaakt werd. En dat ze hamburgers van 2 uur oud verkochten. Maar dat is helemaal niet waar, een hamburg licht maximaal 10 minuten in de bin (meestal korter) en dan word hij weg gegooit. Als er iets op de grond valt (etens waren ) gooien ze het meteen weg. En als er iets van keukengereedschap ofzo op de grond valt word het meteen gedesinfecteerd. Je moet elk uur je handen wassen, en soms vaker. vlees enz mag je nooit aanraken met je handen, maar daar gebruiken we altijd handschoenen voor ofterwijl; de mc is eigelijk zo slecht nog niet!
eten staat nooit lang buiten de koelkast.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Vooroordelen over de mc donalds

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 16:49

Ik denk dat het ook per vestiging afhangt, hoe secuur de mensen zich aan de afspraken houden...
Ik ken dat namelijk van de werk dat ik eerder lang heb gedaan.
Ik zal geen namen noemen.
Daar waren er ook vaste afspraken en regels, maar heb vaak gezien hoe brood dat op de grond was gevallen gewoon verkocht werd. Vleeswaren dat diezelfde dag verkocht moest worden (dan niet een paar ons, maar echt grote verpakkingen vlees) gesneden per ons in de aanbieding gingen. En de mensen dachten dan dat het vleeswaren nog wel een paar dagen goed was, terwijl er gewoon verkeerd werd opengemaakt zodat de oudere vlesen bleven liggen en de nieuwste aangebroken werden, met dit als gevolg. Voor de kennissen, vivo vullen.
Fijn dat het op jou werk wel goed gaat, maar ken ook veel bedrijven waarbij je weet dat het voedsel niet op een hygienische manier verwerkt word...

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 18:42

Oo ja dat is minder fris natuurlijk:P

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:49

Nou dan wil ik graag weten welke vestiging is want als ik in de rij sta bij de macdonalds en de keuken in kijk zie ik wel eens wat anders Tong uitsteken

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 19:21

Ik werk bij een mc donalds in nb, maar het moet er wel bij alle mc donalds het zelfde aan toe gaan als bij ons. Want het zijn strenge regels die gelden voor alle vestegingen

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:40

Ik heb ook altijd begrepen dat ze erg streng bij de mc zijn.. Alleen maar goed toch!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:43

Mijn enigste oordeel over de mac is, dat het personeel ontzettend chagerijnig en onaardig is. Misselijk
Hier in deze mac tenminste wel.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 19:50

oo wij moeten lachen! Als je dat niet doet krijg je ook sirieus op je flikker Tong uitsteken

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:54

Echt? Nou dat mogen ze hier ook wel eens doen.

Er loopt trouwens wel 1 man rond, en die doet echt weer overdreven nep aardig. Huilen van het lachen

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:57

En ondertussen lopen de muizen tussen de ijshoorntjes door Clown
Nee, voor mij geen goed woord over de mac Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 19:59

Ben één keer in nederland geweest rotterdam en daar vonden ze het niet raar dat er een duif in de keuken rond begon te lopen Nagelbijten / Gniffelen

Verder dacht ik dat het een vooroordeel was dat hamburgers niet beschimmelen, inmiddels getest en het is waar Nagelbijten / Gniffelen

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 20:23

Heb zelf ook bij de mac gewerkt, bij ons ging het er net zo netjes aan toe als bij de ts Ja Haar moest ook altijd vast en een pet op (zie ik bij andere af en toe ook niet)
Was een tijdje terug bij de mac in utrecht, we hadden net afgerekent en liepen naar achter kwamen er ineens 3 muizen voorbij schieten Clown Zijn we maar gauw bij de uitgang gaan zitten Clown

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 23:32

Didoo schreef:
En ondertussen lopen de muizen tussen de ijshoorntjes door Clown
Nee, voor mij geen goed woord over de mac Haha!

Muizen hebben we geen last van. Maar de mederwerkers zijn netter als de bezoekers. Buiten zitten overal wespen omdat je vuil in de prullebak gooien nogal moeilijk blijkt te zijn. Dromen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 00:36

Ik heb geen vooroordelen over de Mac. Ik vind het gewoon niet te eten. Haha!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:45

Tja, ik denk nog altijd dat het per Mac verschillend is.
En misschien ook wel dat er vanaf hangt of baas aanwezig is of niet en misschien verschilt t ook wel per persoon wat er gebeurd daar.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:48

ik zie bij elke mac goede kleding (petjes, handschoenen etc) en zie dat het altijd erg netjes in. Jahoor, prima, veel beter dan andere snackbars vaak, of shoarmazaken bijv:)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:48

Het hangt ook zeker van vestiging af en van de personen die er aan het werk zijn, maar ik vind de Mac ofzo sowieso niet lekker, evenals de Burger King e.d.

De MacFlurry is wel lekker trouwens en Milkshakes ook wel, maar verder trekt het me niet.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:47

DeSa schreef:
Heb zelf ook bij de mac gewerkt, bij ons ging het er net zo netjes aan toe als bij de ts Ja Haar moest ook altijd vast en een pet op (zie ik bij andere af en toe ook niet)
Was een tijdje terug bij de mac in utrecht, we hadden net afgerekent en liepen naar achter kwamen er ineens 3 muizen voorbij schieten Clown Zijn we maar gauw bij de uitgang gaan zitten Clown

Dat heeft niks met de Mac te maken maar met Utrecht zelf, Utrecht heeft namelijk flink last van muizen. Ooit bij 'de Tijd' wezen eten op Centraal station (is een vrij luxe/dure restaurant) en ja hoor daar hadden ze ook last van muizen Ja

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:49

Ik wist wel dat MAC zo streng was op de hygiëne. Wat ik minder dan minder vind is dat de kwaliteit van de producten tegenvalt. zo is de kaas maar voor een bepaald percentage echt kaas!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:53

Ach, moet je eens weten wat voor kaas er op supermarktpizza zit Haha!

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:55

In de MC Donalds langs de A2 hier liepen de ratten rond Haha!
En het irriteert me dat er geen enkel gerecht vegetarisch is (staat ergens heel klein op de website dat er bij geen enkel gerecht gegarandeerd kan worden). Ach ja, het is een heel goed excuus om er nooit meer heen te hoeven Bloos

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:00

Sash schreef:
Ik wist wel dat MAC zo streng was op de hygiëne. Wat ik minder dan minder vind is dat de kwaliteit van de producten tegenvalt. zo is de kaas maar voor een bepaald percentage echt kaas!

Ja dat vind ik mooi, dat mensen daar nu pas achter komen.

Moet je eens bij de AH kijken op de verpakking van cheddar. Daar staat al jaren op dat cheddar geen echte kaas is.

Geen klachten over de Mac hoor. Kom er heel af en toe als ik haast heb of onderweg en geen tijd heb om te koken. 1 keer in de 2 maanden ofzo. Gewoon niet verwachten dat je een 5 sterren menu hebt.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:30

Ik heb ook geen klachten over de mac hoor . Oke, het is zo'n beetje het ongezondste eten wat er is, maar lékker Lovers Clown .

Ik kijk als ik bestel wel eens in de keuken en daar ziet het er heel vaak gewoon schoon en netjes uit, net als het personeel Lachen

Hmm nu krijg ik zin in een cheeseburger, ben al heel lang niet meer bij de mac geweest Nagelbijten / Gniffelen

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 16:44

druppeltje schreef:
In de MC Donalds langs de A2 hier liepen de ratten rond Haha!
En het irriteert me dat er geen enkel gerecht vegetarisch is (staat ergens heel klein op de website dat er bij geen enkel gerecht gegarandeerd kan worden). Ach ja, het is een heel goed excuus om er nooit meer heen te hoeven Bloos

groenteburgers zijn toch echt wel vegetarisch hoor! En er zijn ook vegetarische salades

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:49

Ik heb een poosje bij de Mc gewerkt, maar daar ging het er niet zo geweldig aan toe.
Sowieso was de kleding niet in orde, het duurde een eeuwigheid voordat je je schoenen kreeg waardoor er heel vaak mensen uitgleden (helemaal als je Rebecca heet Huilen van het lachen )

Dan werden vaak de petjes niet gedragen,
het eten werd inderdaad optijd weggedaan maar zoals bijvoorbeeld de Mc Flurry word eigenlijk nooit goed gemaakt, ik denk dat ik maar 1 keer die machine aan heb zien staan..

Dus opzich.
Is de Mcdonalds niet geweldig.

Edit.

En opzich, 'het handenwassen'
Probeer dat maar eens op vrijdag avond in de spits terwijl je counter staat met zn 2en.

Gegarandeerd dat het je niet lukt.
Laatst bijgewerkt door x_Rebecca op 16-09-08 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt