En toen... had ik geen baan meer...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

En toen... had ik geen baan meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 17:53

Daar zit ik dan, baanloos Scheve mond
Vandaag te horen gekregen dat ik niet aangenomen ben bij mijn eigenlijk nieuwe werk.. Alles wees erop dat ik dus wel aangenomen werd. Tijdens de sollicitatiewas bekend voor welke functie ik aangenomen zou worden, maar nog niet wanneer.
Nu krijg ik vandaag een brief binnen, dat ik tóch niet aangenomen was, omdat er een nieuwe selectie was gemaakt, want er waren te veel sollicitanten.. Wat ik persoonlijk een erge rotstreek vind!

Mijn vorige baan was eigenlijk prima, maar doordat ik een ongeluk heb gehad onder werktijd, wilde ze mijn contract niet meer verlengen Boos!
Nouja, dan maar solliciteren! Ik had echt zin om bij mijn eigenlijk nieuwe bedrijf te gaan werken! Paste echt helemaal bij mij. Dat vond de bedreifslijder overigens ook tijdens het sollicitatie gesprek.

Vind de brief ook erg onpersoonlijk! Had liever een gesprekje gehad, of een telefoontje. Nou snap ik wel dat niet iedere 'niet-gekozen' kandidaat op gesprek kunnen vragen, maar een telefoontje kan er toch wel vanaf?

Nouja, het punt is, dat ik nu dus geen baan meet heb, want mijn vorige contract is afgelopen.
Ik heb zelf een paard te onderhouden, dus vind het niet zo'n fijn idee. Ik krijg nog wel 1 maand loon, maar daar kom ik ook niet ver mee.. Gaaaap

Heb echt half internet afgespeurd naar vacatures, maar niks in de buurt, of te weinig uren, of een opleiding nodig..
Mén wat baal ik.. zo, dat moest er eventjes uit hoor...

Nikka

Re: En toen... had ik geen baan meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:54

oliebol voor je joh, hadden ze mondeling iets toegezegd of wat het heel vaag?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:58

Je kunt natuurlijk altijd zelf nog even bellen om te vragen waarom je niet bent aangenomen. Die informatie kan je weer meenemen in je volgende sollicitatieronde.
Verder kan je natuurlijk ook eens gaan kijken bij het uitzendbureau, wie weet vind je daar iets leuks waar je na een half jaar via het uitzendbureau, over kan gaan in een contract bij het bedrijf zelf. Er zijn op dit moment erg veel vacatures!
Succes!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:00

Dat is inderdaad flink balen ja!
Ik zou denk ik ook zelf nog even bellen om om opheldering te vragen.

Succes met de zoektoch naar een nieuwe baan!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:01

Wat vervelend zeg. Kan me voorstellen dat je baalt.
Wees niet te selectief in het kiezen van een baan en stap gewoon eens een uitzendbureau binnen. Ook al is het geen leuke baan en voldoet het niet aan je opleiding, het is wel een veel betere uitgangspositie om op zoek te gaan naar een baan die bij je past.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 18:08

gabyfedde schreef:
Wat vervelend zeg. Kan me voorstellen dat je baalt.
Wees niet te selectief in het kiezen van een baan en stap gewoon eens een uitzendbureau binnen. Ook al is het geen leuke baan en voldoet het niet aan je opleiding, het is wel een veel betere uitgangspositie om op zoek te gaan naar een baan die bij je past.

Daar heb je wel gelijk in ja. Maar ik wil wel liever gelijk een goede vaste baan, met minimaal 32 uur.. Als het niet anders kan, ga ik natuurlijk gewoon een "rot-baantje" zoeken. Ja Ik móet wel, want mijn paardje gaat de deur niet uit!
Uitzendbureau had ik nog niet aan gedacht Bloos Maandag gelijk even langs! Bedankt voor de tip!

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:11

je bent 18, dus waarom ga je niet gewoon een opleiding doen? dan heb je zoveel meer kansen in je leven, en je bent nog hartstikke jong, zonde als je gewoon zegt ik ga wel werken, ik zou echt nog doorleren als ik jou was!

Maar anders, wel echt balen!! kan me voorstellen dat je dan echt even de pe erin hebt. Inderdaad even naar het uitzendbureau, en goed om je heen vragen, soms kom je op die manier het makkelijkst ergens terecht. En anders inderdaad gewoon een tijdelijk 'rot' baantje nemen, heb je in elk geval geld voor je paardje en dan kan je ondertussen gewoon blijven solliciteren tot je wat beters hebt!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 18:14

Sjapaz schreef:
je bent 18, dus waarom ga je niet gewoon een opleiding doen? dan heb je zoveel meer kansen in je leven, en je bent nog hartstikke jong, zonde als je gewoon zegt ik ga wel werken, ik zou echt nog doorleren als ik jou was!

Maar anders, wel echt balen!! kan me voorstellen dat je dan echt even de pe erin hebt. Inderdaad even naar het uitzendbureau, en goed om je heen vragen, soms kom je op die manier het makkelijkst ergens terecht. En anders inderdaad gewoon een tijdelijk 'rot' baantje nemen, heb je in elk geval geld voor je paardje en dan kan je ondertussen gewoon blijven solliciteren tot je wat beters hebt!

Opleiding is een ingewikkeld verhaal.. Ik weet totaal niet wat ik wil.. Ben een lange tijd behoorlijk in de war geweest. Mijn paardje heeft me er bovenop geholpen, en ook voor haar ben ik gaan werken Ja Ik wil nog wel doorleren, maar heb geen idee wát ik wil gaan leren..!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:18

Wat je wel kan doen, is in ieder geval uitleg vragen. Geef aan dat je het heel jammer vind, maar graag hiervan wil leren. Maakt over het algemeen een goede indruk, je weet nooit namelijk, en wie weet wat voor tips je nog krijgt.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:31

Begrijp ik het nou goed als ik uit jou verhaal opmaak dat je dacht dat je al aangenomen was omdat je op sollicitatiegesprek mocht komen?

Dat je al wist om wat voor functie het precies ging lijkt mij logisch. Wat heeft het voor zin om naar een sollicitatiegesprek te gaan als je niet eens weet waarop je solliciteert.

Er worden bijna altijd meerdere mensen uitgenodigd voor een gesprek terwijl er maar 1 baan is. En zelfs al ben je de enige die wordt uitgenodigd dan houd dit nog niet automatisch in dat je de baan krijgt.

Afwijsbrieven zijn altijd onpersoonlijk en standaard.

Toch is het wel slim om even met het bedrijf te bellen waarom je bent afgewezen. Daar kun je bij volgende sollicitaties voordeel van hebben. Laat je daarbij niet te snel afschepen.

Zeggen ze bijvoorbeeld je bent niet aangenomen omdat we denken dat je niet in het team past. Vraag dan ook even door waarom ze dit denken.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 18:35

lindsey schreef:
Begrijp ik het nou goed als ik uit jou verhaal opmaak dat je dacht dat je al aangenomen was omdat je op sollicitatiegesprek mocht komen?

Dat je al wist om wat voor functie het precies ging lijkt mij logisch. Wat heeft het voor zin om naar een sollicitatiegesprek te gaan als je niet eens weet waarop je solliciteert.

Er worden bijna altijd meerdere mensen uitgenodigd voor een gesprek terwijl er maar 1 baan is. En zelfs al ben je de enige die wordt uitgenodigd dan houd dit nog niet automatisch in dat je de baan krijgt.

Afwijsbrieven zijn altijd onpersoonlijk en standaard.

Toch is het wel slim om even met het bedrijf te bellen waarom je bent afgewezen. Daar kun je bij volgende sollicitaties voordeel van hebben. Laat je daarbij niet te snel afschepen.

Zeggen ze bijvoorbeeld je bent niet aangenomen omdat we denken dat je niet in het team past. Vraag dan ook even door waarom ze dit denken.

Nee, niet omdat ik op sollicitatie mocht komen.. En er waren 2 functies vrij, vandaar.
Hij zei dat ik aangenomen werd voor de kassafunctie, ipv. de verkoop functie..

Ik ga denk ik inderdaad even bellen.
Ik had al eerder gebeld of er al wat bekend was (10sept heb ik gebeld). Ze zeiden dat ze er nog niet helemaal uitwaren. (over de datum en de precies aantal uren, tussen de 32-38 zou het worden, maar ze wisten nog niet precies wat er in het contract zou komen)
Toen kreeg ik vandaag de brief, en die was geschreven op 5 september! Scheve mond Ze wisten dus allang dat ik niet aangenomen was...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:26

Ga bij de Jumbo werken Haha!
Das hiipppp en we zoeken nog mensen Knipoog

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:00

Het uitzendbureau is ook best prettig, ik heb dankzij het uitzendbureau al ruim anderhalf jaar werk bij hetzelfde bedrijf, en van de week is daar weer een paar maanden aan toegevoegd. Wel vervelend dat ze het zo afgehandeld hebben. Ik wordt ook altijd het liefst gebeld, zodat ik kan vragen wat er precies niet goed was, weet je dat weer voor de volgende ronde.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 11:28

_Nancy schreef:
Ga bij de Jumbo werken Haha!
Das hiipppp en we zoeken nog mensen Knipoog

Die is gek Huilen van het lachen Ik heb al is bij de Jumbo gewerkt, en dat was geen pretje Tong uitsteken

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:34

Hmm wel een beetje onpersoonlijk zo via een brief. Een belletje was beter geweest, maargoed.

Uitzendbureau vind ik een goede tip Ja Ze hebben daar werk genoeg, en je kan vaak per direct aan de slag! En dan kan je misschien in die tijd rustig verderkijken naar vast werk Lachen

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 11:37

Inderdaad. Ik ga morgen even naar het uitzendbureau. En maar hopen dat ze gelijk een goede baan voor me hebben Ja

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:54

Wat vervelend zeg!
Echt raar hoor!

Maar ik hoop dat je snel een nieuwe baan kan vinden! Succes in ieder geval!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 12:49

LiNdA1986 schreef:
Wat vervelend zeg!
Echt raar hoor!

Maar ik hoop dat je snel een nieuwe baan kan vinden! Succes in ieder geval!

Ja vond het ook raar!
Maar bedankt!! Lachen

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:56

Jeetje wat vervelend zeg! Heb het ook een keer gehad en was zo boos!!
Ik weet niet precies waar schaik ligt maar als je www.paardenwerk.nl kijkt dan hebben hier in ons bedrijf nog een vacature vrij. Ik werk bij BCM, wij maken de hoefslag, phryso, cap, in de strengen en derg.
20 uur, maar betaald opzich wel goed hoor. Ligt bij eindhoven en is heel makkelijk met o.v te komen. Niemand komt hier uit de buurt. Alleen ik...
Op de site kun je de vacature zien, of miss staat er wel iets anders voor je tussen!

Succes!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 15:04

_Zsazsa_ schreef:
Jeetje wat vervelend zeg! Heb het ook een keer gehad en was zo boos!!
Ik weet niet precies waar schaik ligt maar als je http://www.paardenwerk.nl kijkt dan hebben hier in ons bedrijf nog een vacature vrij. Ik werk bij BCM, wij maken de hoefslag, phryso, cap, in de strengen en derg.
20 uur, maar betaald opzich wel goed hoor. Ligt bij eindhoven en is heel makkelijk met o.v te komen. Niemand komt hier uit de buurt. Alleen ik...
Op de site kun je de vacature zien, of miss staat er wel iets anders voor je tussen!

Succes!

Heel erg bedankt! Ga gelijk even kijken! Ja

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:10

Is een hele handige site, ik wou perse met paarden werken maar ook iets wat betaalde dus kwam ik bij bcm uit. Paard en werk is een handige site!
Ik begin vandaag voor de 5e week. En het bevalt nog steeds Haha!

Ga je niet meer naar school dan?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 15:12

_Zsazsa_ schreef:
Is een hele handige site, ik wou perse met paarden werken maar ook iets wat betaalde dus kwam ik bij bcm uit. Paard en werk is een handige site!
Ik begin vandaag voor de 5e week. En het bevalt nog steeds Haha!

Ga je niet meer naar school dan?

Nee ik zit niet meer op school.
Maar EHV is nog wel een aardig eindje voor mij hoor, Schaijk ligt vlakbij Oss nml.
Komen er daar vaak nieuwe vacatures op??

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:13

Heb je bezwaar gemaakt tegen je ontslag? Anders kun je geen uitkering krijgen.

Maar goed, ook niet slim om ervanuit te gaan dat je aangenomen wordt voordat het zover is.
Wordt nog even door solliciteren he?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:18

Nee ik zit niet meer op school.
Maar EHV is nog wel een aardig eindje voor mij hoor, Schaijk ligt vlakbij Oss nml.
Komen er daar vaak nieuwe vacatures op??[/quote]

uuhm, nou we hebben laatste tijd wel wat vacaturen gehad.
Ik zal als mijn baas terug is van vakantie even vragen of er nog meer vacatures vrij zijn. Voorlopig denk ik alleen die ene die er nu opstaat. Maandag is mijn baas er weer.

Wat voor iets zoek je eigenlijk of maakt dat niet zoveel uit?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 15:21

_Zsazsa_ schreef:
uuhm, nou we hebben laatste tijd wel wat vacaturen gehad.
Ik zal als mijn baas terug is van vakantie even vragen of er nog meer vacatures vrij zijn. Voorlopig denk ik alleen die ene die er nu opstaat. Maandag is mijn baas er weer.

Wat voor iets zoek je eigenlijk of maakt dat niet zoveel uit?

Nee, dat maakt niet echt wat uit.. Haha!