belgie geen water uit kraan drinken??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pgent

belgie geen water uit kraan drinken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 09:49

Oeps...beetje laat misschien maar ik ga vanmiddag een weekendje naar Sunparcs in Mol en nu hoorde ik gisteren dat je daar absoluut geen water uit de kraan mag drinken.

Dit is echt helemaal nieuw voor mij, volgens mij heb ik dat andere keren wel gedaan...

Weten jullie het??

Bedankt!

Toke

Re: belgie geen water uit kraan drinken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:51

Ik zou niet weten waarom je hier geen water uit de kraan mag drinken hoor, ik doe het ook!!

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:52

onzin normaal gesproken Knipoog
in belgie kun je gewoon kraanwater drinken... alleen dit staat er voor vandaag in het nieuws

Citaat:
Als gevolg van het noodweer is het kraanwater in meerdere plaatsen in de provincie Luik ondrinkbaar geworden. Dat meldt gouverneur Michel Foret. Het gaat om de volgende gemeenten: Aywaille, Clavier, Comblain-au-Pont, Ferrières, Hamoir, Hoei (de rechteroever van de Maas), Nandrin, Ouffet, Sprimont en Tinlot.

bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... weer.dhtml

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:52

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:53

Oeps, als je hier in België geen water uit de kraan mag drinken, heb ik best wel een probleem..
Waarschijnlijk heb je het gewoon misbegrepen. Lachen

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:54

MoonChloe schreef:
http://www.positieve-economie.be/portaa ... article=27
Gewoon drinkbaar dus.

In Europa zijn er vrij veel landen waar je gewoon uit kraan kan drinken, de vraag is dan wel of het lekker is Misselijk

inderdaad, het water in het Harzgebergte bevat heel weinig kalk.
En heeft een heel raar smaakje, echt niet lekker.
Zelfs het water wat je in de winkel koopt smaakt gewoon niet.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:59

In kroatie, bulgarije kun je in principe gewoon kraanwater drinken, alleen zit er gewoon te veel fluoride/chloor in om het lekker te zijn. En in fleswater zit er veel natrium/zout waardoor het ook niet zo lekker is Haha! (dus zat ik daar in de winkel alle flessen te bekijken welke het minst natrium/zout bevatte Tong uitsteken )
In roemenie is het absoluut niet drinkbaar, als je onder de douche vandaan komt ruik je alsof je net hebt gezwommen Misselijk

pgent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 09:59

ik vond het inderdaad ook heel vreemd en gaf dat dus ook aan maar ze was heel erg overtuigend dat als je ergens ziek wordt van water dat het dan wel in belgie is... Tjsa toen begon ik ook te twijfelen...

Dat het misschien anders smaakt dat maakt niet uit dat zie ik dan wel... Bedankt in ieder geval.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:14

MoonChloe schreef:
In roemenie is het absoluut niet drinkbaar, als je onder de douche vandaan komt ruik je alsof je net hebt gezwommen Misselijk

Haha daar had ik in Frankrijk al last van. Nagelbijten / Gniffelen Zal in Roemenië wel erger zijn. Ruikt iedereen daar naar zwembad. Clown

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:16

Clown aangezien ik er zelf ook al naar rook, kon ik niet echt bepaald ruiken hoe anderen roken Tong uitsteken

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:16

Belgie is zo een ontwikkelingsland, ik zal t water daar niet willen drinken hoor!
Vork

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:29

Ik drink in Gent altijd water uit de kraan, ben te gierig om elke keer nieuwe flessen te gaan kopen. Haha!
Ik doe het wel eerst in een fles in de koelkast, want het is wel veel minder lekker dan in Nederland. Ik vind het beter te drinken als het eerst in de koelkast is geweest. Clown

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:53

Ik ben vorig jaar naar Mol geweest ( ook sunparks ) en toen hebben we gewoon uit de kraan gedronken. Ja
Naja ook weer niet uit de kraan maar wel het water zegmaar. ROFL

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:23

ik drink al men hele leven water uit de kraan, en ja, ik leef nog, en ja ik woon in belgie.
enkel op andere plaatsen, bv hotels oid, drink ik niet uit de kraan, maar das simpelweg omdat ik niet weet wie er nog allemaal uit gedronken heeft en ik er vies van ben Haha!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:28

LaFunkyJazz schreef:
Belgie is zo een ontwikkelingsland, ik zal t water daar niet willen drinken hoor!
Vork

Nou en toch word mijn paps ziek van water op sommige plekken in belgie.
Mijn vader kan erg slecht tegen kalk en op sommige plekken is het gehalte in belgie iets hoger.
dus zelfs koffie maken met kraanwater is dan not done, mijn pa is anders zo 4 a 5 dagen behoorlijk ziek.
Net zoals met nieuwe aardappelen, daar kan mijn vader ookerg slecht tegen.

Kwamen wij achter tijdens een vakantie in de ardennen. Haha!

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:41

Duhelo schreef:
ik drink al men hele leven water uit de kraan, en ja, ik leef nog, en ja ik woon in belgie.
enkel op andere plaatsen, bv hotels oid, drink ik niet uit de kraan, maar das simpelweg omdat ik niet weet wie er nog allemaal uit gedronken heeft en ik er vies van ben Haha!

Wat bedoel je precies? En vooral: is het een reële of irreële angst (gegrond of niet)?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:43

Waarschijnlijk zet zij de mond aan de kraan, anders snap ik dit stukkie ook niet Haha!

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:45

Kan wel hoor, maar ik lust het persoonlijk niet Knipoog Ik lust ook niet alle "watersoorten", Spa bevoorbeeld vind ik niet te zuipen...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:21

Duhelo schreef:

Dan ben je eraan gewend. Lachen

Ik kan me voorstellen dat mensen in Zuid-Europa ook niet ziek worden van hun 'eigen' kraanwater, puur omdat ze eraan gewend zijn. Het spijsverteringsstelsel van een Noord-Europeaan kan wél gevoelig reageren op Italiaans kraanwater, om maar eens een voorbeeld te noemen.

Zelf proef ik zeker wel verschil in kraanwater in verschillende gebieden, zelfs binnen Nederland. Is maar net hoe het gezuiverd en verwerkt wordt en of er veel of weinig kalk in zit.

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:23

Haha, dat kan je gewoon drinken hoor Knipoog

Ze zeggen toch ook altijd 'plat water' als ze water willen? Dat betekent uit de kraan Lachen

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:24

Nee hoor, als wij plat water zeggen, bedoelen we water zonder bubbels, mineraalwater dus, wil niet zeggen dat het van de kraan komt...

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:32

lotte_saar schreef:
Ze zeggen toch ook altijd 'plat water' als ze water willen? Dat betekent uit de kraan Lachen

Van misverstanden gesproken Knipoog

@moonChloe: dat ik heb in Roemenië toch niet geroken hoor, water rook daar gewoon naar.. niets.. Waarschijnlijk is het daar ook gewoon afhankelijk van de kwaliteit (en onderhoud en ouderdom) van de waterleidingen die er liggen, die meestal toch ook wel een pak minder is dan bij ons. Ik heb toch ook maar niet geriskeerd om van het water te drinken...

Het is maar waar je maag/darmstelsel aan gewoon is zeker?

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:47

Toke schreef:
Nee hoor, als wij plat water zeggen, bedoelen we water zonder bubbels, mineraalwater dus, wil niet zeggen dat het van de kraan komt...

O hahaha, nouja bij mijn familie zeggen die kinderen dat altijd, en dan willen ze dus water van de kraan dus dacht ik dat ze dat bedoelden! Bloos

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 15:03

Karin schreef:
Zelf proef ik zeker wel verschil in kraanwater in verschillende gebieden, zelfs binnen Nederland. Is maar net hoe het gezuiverd en verwerkt wordt en of er veel of weinig kalk in zit.

Ik ook hoor, mensen zeggen altijd dat ik me aanstel en dat alles hetzelfde smaakt. Mooi niet! Tong uitsteken
Ik ben trouwens gewoon Nederlands en toen ik in België ging studeren meteen kraanwater gaan drinken, ben er nooit ziek van geweest. Er zit in Gent wel veel meer kalk in het water dan in Nederland.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 15:05

Ha gelukkig, ik verbeeld het me niet. Haha!

Bij mijn familie in de omgeving van Naaldwijk drink ik echt niet met plezier kraanwater. Vroeger bij mijn opa en oma al niet, als kleuter proefde ik al duidelijk verschil.