Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Als gevolg van het noodweer is het kraanwater in meerdere plaatsen in de provincie Luik ondrinkbaar geworden. Dat meldt gouverneur Michel Foret. Het gaat om de volgende gemeenten: Aywaille, Clavier, Comblain-au-Pont, Ferrières, Hamoir, Hoei (de rechteroever van de Maas), Nandrin, Ouffet, Sprimont en Tinlot.
MoonChloe schreef:http://www.positieve-economie.be/portaa ... article=27
Gewoon drinkbaar dus.
In Europa zijn er vrij veel landen waar je gewoon uit kraan kan drinken, de vraag is dan wel of het lekker is
MoonChloe schreef:In roemenie is het absoluut niet drinkbaar, als je onder de douche vandaan komt ruik je alsof je net hebt gezwommen
LaFunkyJazz schreef:Belgie is zo een ontwikkelingsland, ik zal t water daar niet willen drinken hoor!
Duhelo schreef:ik drink al men hele leven water uit de kraan, en ja, ik leef nog, en ja ik woon in belgie.
enkel op andere plaatsen, bv hotels oid, drink ik niet uit de kraan, maar das simpelweg omdat ik niet weet wie er nog allemaal uit gedronken heeft en ik er vies van ben
Duhelo schreef:ik drink al men hele leven water uit de kraan, en ja, ik leef nog, en ja ik woon in belgie.
lotte_saar schreef:Ze zeggen toch ook altijd 'plat water' als ze water willen? Dat betekent uit de kraan
Toke schreef:Nee hoor, als wij plat water zeggen, bedoelen we water zonder bubbels, mineraalwater dus, wil niet zeggen dat het van de kraan komt...
Karin schreef:Zelf proef ik zeker wel verschil in kraanwater in verschillende gebieden, zelfs binnen Nederland. Is maar net hoe het gezuiverd en verwerkt wordt en of er veel of weinig kalk in zit.