Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Er wordt overal melding van gemaakt, dat scheiden tegenwoordig erg makkelijk is en dat er veel meer huwelijken stranden dan zoveel jaar geleden. Overigens is dat ook niet gek, want scheiden was toen absoluut taboe en er werd ook niet over gepraat als het niet goed ging in een huwelijk. Nu kun je dat huwelijk laten ontbinden wanneer het niet meer werkt maar dat gaat soms wel erg gemakkelijk. Dat is ook een beetje de maatschappij van nu, alles moet maar perfect zijn, het liefst per direct en zonder dat ervoor gewerkt en geknokt hoeft te worden.
Dat maakt een scheiding overigens niet minder moeilijk

bleef men bij elkaar voor de kinderen. Die vervolgens in een liefdeloos koud nest opgroeiden en daar een flinke tik van meekregen. Ook niet ideaal...
Dan nog liever met gescheiden ouders. Ik denk dat bij elkaar blijven 'voor de kinderen' daarom ook niet helpt. Ongelukkige ouders zorgen vaak voor ongelukkige kinderen, dan kan je toch beter voor jezelf kiezen en de weg inslaan waar je gelukkig van wordt, ook een beter voorbeeld voor je kids, hoe pijnlijk ook voor hen 
Tinkerloos schreef:Ik ben 15 jaar getrouwd.
En afgelopen April zei mijn man dat ie een ander had,en met haar verder wilde.
Zo uit het niets,er was niks aan de hand verder,geen ruzies vooraf,of moeilijkheden in de relatie ofzo.
Hij had haar leren kennen,en was verliefd geworden.
Toen is ie weggegaan,en heb ik een scheiding aangevraagd.
Noem het makkelijk,of te snel,maar ik kan niet getrouwd zijn met een man die het met een ander doet.(en daar ook mee verder wil gaan)
Dus ook al ben ik 15 jaar getrouwd,vreemdgaan is weggaan in mijn ogen.
De scheiding is in Mei aangevraagd,en het is nog niet rond.
Ook al zijn we het overal over eens,en is er geen getouwtrek en geruzie.
Mijn ouders zijn 4 jaar geleden na 33 jaar huwelijk gescheiden,omdat mijn vader er met zijn secretaresse vandoor ging.(waar hij inmiddels ook mee hertrouwd is)
) waren enorm veel mensen gescheiden. Hij is zelf ook gescheiden. Het viel mij daar gewoon op, ik hoorde daar zoveel verhalen over scheiden... Heb hem ook wel eens gevraagd of het misschien door de streek komt hahajesito schreef:Wij zijn vorig jaar getrouwd op 22 juni en een dag na ons ging ook een stel trouwen en die zijn inmiddels alweer gescheiden.
Zij waren ook al 8 of 10 jaar bij elkaar, ik snap dat nooit zo goed.
Ze waren gewoon uit elkaar gegroeid zeggen ze zelf door te veel werken, hebben allebei een eigen bedrijf en zagen elkaar amper...