Hoe pak ik dit subtiel aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nickytje

Hoe pak ik dit subtiel aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 15:59

Aangezien ik niet echt weet hoe ik het aan moet pakken, ga ik maar ten rade bij bokt Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb al een tijdje een jongen in m'n msn lijst staan, die niet zo ver uit m'n buurt woont. (ik ken zijn nichtje)
Hij is een erg onzeker typje. Hij heeft bij z'n geboorte een aantal problemen gehad waardoor hij nu langs z'n linkerkant een 'beetje' verlamd is.
Niets heel drastisch, de fijne motoriek mist hij.

Nu vroeg hij laatst om een keer af te spreken (waar ik op zich niet veel problemen mee heb).. Nu het probleem is dat hij het zo te zien echt
serieus te pakken heeft voor mij, maar ik totaal niet voor hem. Ik vind het verder een lieve jongen, maar zo stilaan begin ik me aan hem te ergeren.
Op msn vraagt hij constant dingen als: 'Stel nu dat we iets gaan drinken en ik leg opeens m'n hand op je been, wat doe je dan?' En nog veel van zo'n dingen. En die vragen herhaalt hij ook een paar keren per msn gesprek. Hij heeft ook via zijn nichtje mijn gsm nummer en zodra ik van msn ben, dan smst hij mij met bv de vraag: ben je boos? Heb ik iets verkeerd gedaan?

En daardoor, heb ik eigelijk al totaal geen zin meer om met hem af te spreken, want ik wil helemaal niets met hem.
Hij vertelde ook dat meisjes hem vaak afwezen, maar als ik hem zo bezig hoor schrik ik daar niet van.

Ik heb al geprobeerd om hem subtiel duidelijk te maken dat ik eigelijk totaal niet op zoek ben naar een relatie, maar hij vat het niet volgens mij.
Ook heb ik hem al wijsgemaakt dat hij op deze manier mensen kan afschrikken, omdat hij zo snel gaat in zijn 'veronderstellingen'..
Hij praat al van: We kunnen is naar de sauna gaan, .... En ik krijg het gewoon niet uit z'n hoofd gepraat. Hij vind ook dat we super met elkaar kunnen praten, hoewel ik hem nooit iets vertrouwelijk vertel.

Hoe maak ik hem nu duidelijk dat ik eigelijk al niet meer wil afspreken, en al helemaal geen relatie wil met hem?
Het is verder een lieve jongen, dus ik wil hem ook niet kwetsen, maar hij begint behoorlijk op m'n zenuwen te werken.

Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is Nagelbijten / Gniffelen Sorry voor de lange uitleg!

Utixo

Re: Hoe pak ik dit subtiel aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:01

Gewoon, eerlijk zijn. Leg uit wat je dwars ligt. Wie weet snapt hij het en houd je er een fijne vriendschap aan over, en als hij boos word ben je ook gelijk van het afspreken af Knipoog

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:02

Hmm.. lastig!
Ik ben bang dat ik je niet kan helpen, ben zelf ook niet zo subtiel Nagelbijten / Gniffelen

Edit: O trouwens, ik herriner me ineens dat ik het wel een x heel netjes verteld heb (Bij mn huidige vriend haha) Ik heb toen gewoon gezegd: Ik vind je echt een hele leuke jongen en ik vind het super leuk om met je om te gaan. Maar ik voel niets voor je.
Laatst bijgewerkt door Niwla op 11-09-08 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:04

Autsj...lastig Ach gut

Ik zou gewoon vriendelijk, maar vooral heel duidelijk, aangeven dat het van jou kant allemaal iets minder is Ja Zeg gewoon dat je hem als persoon heel erg mag, maar dat je niets meer voelt dan vriendschap en je je ongemakkelijk voelt bij zijn toespelingen. Zo te horen ziet hij het na wat subtiele hints (nog) niet in, dus ik denk dat je het maar beter direct tegen hem kunt zeggen Ja Succes!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 16:04

Wat ik hem tot hiertoe heb verteld (zal het even kort samenvatten):

-Dat hij niet te hard van stapel moet lopen
-Dat ik nog maar net uit een relatie kom, en geen behoefte heb aan een nieuwe
-Ik heb hem uitgelegd dat niet alle meiden ervan gedient zijn dat hij dingen begint te veronderstellen die helemaal niet kloppen...

Hij zegt bv vaak: ik voel echt dat het goed zit, en ik denk dat jij er ook wel zo over denkt...
Ik dacht dat ik duidelijk genoeg was, maar blijkbaar niet Nagelbijten / Gniffelen

Het is omdat hij zo onzeker is, anders had ik het hem al lang net iets groffer verteld (meer mijn normale manier van doen bij opdringerige typjes)
Maar als dit niet werkt, jammer maar helaas, dan moet ik het zo wel doen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:04

"Het is je bent verder een lieve jongen, dus ik wil hem je ook niet kwetsen, maar hij je begint behoorlijk op m'n zenuwen te werken"

zo dus Haha!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 16:05

lautje76 schreef:
"Het is je bent verder een lieve jongen, dus ik wil hem je ook niet kwetsen, maar hij je begint behoorlijk op m'n zenuwen te werken"

zo dus Haha!

Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:07

Subtiel zijn werkt over het algemeen niet bij mannen.

Je hoeft het uiteraard niet bot te zeggen, maar wel duidelijk en letterlijk.

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:10

lautje 76 Afgod Nagelbijten / Gniffelen die is goed

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:10

Helaas heb ik slechts 1 ervaring en dat is dat subtiel zijn bij zulke kerels helaas niet werkt Haha! .

Hoe moeilijk het ook is, je moet hem klaar en duidelijk zeggen waar het om gaat. Als je met subtiele dingetjes komt, daar snappen ze niets van, volgens mij heeft dat te maken met mannenhersenen die anders werken dan vrouwen Haha! . Ze denken dan 'ze wil nu niet, maar wie weet als ik mijn best doe dan valt ze toch nog voor me.'
Ik probeerde het ook eens subtiel te vertellen, maar na maanden probeerde hij nog. Was ook zo'n lieve verlegen jongen die meermaals afgewezen was. Toen heb ik ook van mijn hart een steen moeten maken en hem heel duidelijk gezegd dat ik geen gevoelens voor hem heb, dat nooit ga krijgen en hij beter ophoudt met zo te doen als hij nog vrienden wilt blijven. Dat komt hard aan, maar daar geraakt hij wel over. En jij hebt dan ook geen last meer.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 16:12

xKatleentjex schreef:
Helaas heb ik slechts 1 ervaring en dat is dat subtiel zijn bij zulke kerels helaas niet werkt Haha! .

Hoe moeilijk het ook is, je moet hem klaar en duidelijk zeggen waar het om gaat. Als je met subtiele dingetjes komt, daar snappen ze niets van, volgens mij heeft dat te maken met mannenhersenen die anders werken dan vrouwen Haha! . Ze denken dan 'ze wil nu niet, maar wie weet als ik mijn best doe dan valt ze toch nog voor me.'
Ik probeerde het ook eens subtiel te vertellen, maar na maanden probeerde hij nog. Was ook zo'n lieve verlegen jongen die meermaals afgewezen was. Toen heb ik ook van mijn hart een steen moeten maken en hem heel duidelijk gezegd dat ik geen gevoelens voor hem heb, dat nooit ga krijgen en hij beter ophoudt met zo te doen als hij nog vrienden wilt blijven. Dat komt hard aan, maar daar geraakt hij wel over. En jij hebt dan ook geen last meer.

Ik denk dat dat idd de beste oplossing is. Als hij zo meteen weer op msn is, een keertje proberen als hij er weer over begint ! Lachen Thx!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:15

Of je kan natuurlijk ook de leuke oplossing kiezen en fijn afspreken, en je dan zo erg misdragen dat hij beschaamd wordt in jouw plaats en zelf besluit dat jij toch niet het meisje bent wat hij zich voorstelde Haha! Huilen van het lachen .

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:18

Ik ben het met xKatleentjex eens: Ik denk dat het tijd wordt om wat minder subtiel te zijn. Ik ben daar zelf vrij makkelijk in Bloos
Als ik zo lees wat je al tegen hem gezegd heb dan kan ik me voorstellen dat hij nog een beetje hoop blijft houden.
Je hoeft hem niet meteen de grond in te boren, maar zeg gewoon op een vriendelijke, duidelijke manier dat je hem een aardige jongen vind maar dat je verder niks voor hem voelt en ook niet zult gaan voelen. En dat je om die reden liever niet met hem wil afspreken. Dat is voor hem misschien niet leuk om te horen maar dan weten jullie allebei waar jullie aan toe zijn.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:23

Ik vrees dat ik in dit geval hem gewoon compleet zal negeren, en dat dan ook zeker voor het komende jaar. Helaas ben ik niet zo goed in dingen subtiel zeggen, en ik durf vaak ook niet de waarheid gewoon bot te zeggen.. Dat is een slechte eigenschap van mij..

Ts, hoop dat jij het wel kan en durft, en vooral dat er dan ook echt een lampje gaat branden bij hem!!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 16:26

Sarcasme staat ook niet in zijn woordenboek blijkbaar, want dat snapt hij ook nooit.
Laatst vroeg ik hem of hij Word op zijn pc had staan, en hij wist niet wat ik bedoelde Nagelbijten / Gniffelen

Nu zei hij net op msn: ik ben terug (net alsof ik al de hele dag op hem zit te wachten)
Van zodra hij weer opdringerig begint te doen, moet ik het hem toch wel vertellen hoor.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:29

Nickytje schreef:
Aangezien ik niet echt weet hoe ik het aan moet pakken, ga ik maar ten rade bij bokt Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb al een tijdje een jongen in m'n msn lijst staan, die niet zo ver uit m'n buurt woont. (ik ken zijn nichtje)
Hij is een erg onzeker typje. Hij heeft bij z'n geboorte een aantal problemen gehad waardoor hij nu langs z'n linkerkant een 'beetje' verlamd is.
Niets heel drastisch, de fijne motoriek mist hij.

Nu vroeg hij laatst om een keer af te spreken (waar ik op zich niet veel problemen mee heb).. Nu het probleem is dat hij het zo te zien echt
serieus te pakken heeft voor mij, maar ik totaal niet voor hem. Ik vind het verder een lieve jongen, maar zo stilaan begin ik me aan hem te ergeren.
Op msn vraagt hij constant dingen als: 'Stel nu dat we iets gaan drinken en ik leg opeens m'n hand op je been, wat doe je dan?' En nog veel van zo'n dingen. En die vragen herhaalt hij ook een paar keren per msn gesprek. Hij heeft ook via zijn nichtje mijn gsm nummer en zodra ik van msn ben, dan smst hij mij met bv de vraag: ben je boos? Heb ik iets verkeerd gedaan?

En daardoor, heb ik eigelijk al totaal geen zin meer om met hem af te spreken, want ik wil helemaal niets met hem.
Hij vertelde ook dat meisjes hem vaak afwezen, maar als ik hem zo bezig hoor schrik ik daar niet van.

Ik heb al geprobeerd om hem subtiel duidelijk te maken dat ik eigelijk totaal niet op zoek ben naar een relatie, maar hij vat het niet volgens mij.
Ook heb ik hem al wijsgemaakt dat hij op deze manier mensen kan afschrikken, omdat hij zo snel gaat in zijn 'veronderstellingen'..
Hij praat al van: We kunnen is naar de sauna gaan, .... En ik krijg het gewoon niet uit z'n hoofd gepraat. Hij vind ook dat we super met elkaar kunnen praten, hoewel ik hem nooit iets vertrouwelijk vertel.

Hoe maak ik hem nu duidelijk dat ik eigelijk al niet meer wil afspreken, en al helemaal geen relatie wil met hem?
Het is verder een lieve jongen, dus ik wil hem ook niet kwetsen, maar hij begint behoorlijk op m'n zenuwen te werken.

Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is Nagelbijten / Gniffelen Sorry voor de lange uitleg!

gewoon eerlijk zijn maar zeg het niet te hard van rot op ik moet niks van je of wat voor onzin

zeg hem gewoon hem wel aardig te vinden maar hem niet op zoon manier leuk vind en ook nooit gaat vinden. en dat je graag met hem wou afspreken op een vriendschappelijke manier... maar dat hij niet zo claiment en opdringerig had moeten zijn, daardoor voel jij je ongemakkelijk en lijkt je niet verstandig met hem af te spreken. al is praten op msn geen probleem.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:30

Gewoon zeggen wat je denkt. Subtiel is iets wat mannen niet begrijpen.

Als je al zinnen gaat gebruiken als "als je zo doet ga ik je ook nooit leuk vinden" dan hoort hij daar geheid uit dat je hem ooit leuk gaat vinden en dan blijft hij achter je aan lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:47

Inderdaad duidelijk zijn. Het is trouwens wel typisch onzeker praatgedrag hoor... Mijn man op een van onze eerste dates: "Als er nu een hele leuke jongen op je af zou stappen en je mee uit zou vragen, wat zou je dan doen?"

Aan de ene kant durft hij niet te veronderstellen, aan de andere kant doet hij het juist wel.

Ik zou tegen hem zeggen dat je niet verliefd op hem bent, en het ook niet zal gaan worden, en al helemáál niet als hij je woordelijk blijft lastigvallen met seksuele intimiteiten.

Want dat is wat hij doet... Hij plaatst een plaatje van jou met hem in jouw hoofd dat je misschien helemaal niet wilt, en gaat ervanuit dat je dat wel goed vind.

Volgende keer als hij iets zegt als "Wat nou als ik m'n hand op je been zou leggen?" zou ik zeggen: "Dan zou ik je een knal voor je hoofd verkopen, want je hebt geen recht om zomaar aan me te zitten tegen mijn zin."

Ja, het is hard, maar je kan hem ook uitleggen dat dat niet komt door zijn handicap of weet-ik-veel-wat, maar wel doordat hij beslissingen voor jou neemt, en je nog altijd eigen baas bent.

Bazigheid is NIET aantrekkelijk!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 17:02

Zo, ik heb hem net (hoop ik) toch wel duidelijk en letterlijk verteld dat ik GEEN vriend wil, niet hem, niemand Nagelbijten / Gniffelen

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:05

Oeh moeilijke situatie! Ik ben meestal niet zo van het subtiel zijn Tong uitsteken
Maar ik denk dat je het hem inderdaad maar gewoon een beetje 'hard' moet vertellen, want anders snapt hij het blijkbaar niet.

(edit: Zie net dat je hem bovenstaande verteld hebt. Maar zal dat wel duidelijk genoeg voor hem zijn? Misschien denkt hij dat hij het dan best kan proberen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:06

Nou, hopelijk was het duidelijk genoeg en heeft hij het nu eindelijk begrepen Lachen

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:07

Ik zou wel afspreken, bij jou thuis, en hem dan vertellen hou ik er over denk, en dat het niet werkt om zo tegen meisjes te doen...
Enneh, ik hoop echt dat je dat doet, en dat je fair tegen hem blijft Bloos hij klinkt echt heel erg onzeker, ik denk dat hij het verdient dat iemand hem verteld hoe de vork in de steel zit... zodat hij het evt de volgende keer beter aan kan pakken?

Succes Haha!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 17:10

Ik zeg zoiets ook niet graag over andere mensen, maar we zitten ook totaal niet op dezelfde golflengte.
Hij is eerlijk gezegd een beetje 'dom' Bloos

Hij snapt nu wel dat ik geen relatie wil, en nu ben ik hem nog meer redenen aan het geven om vooral niet met mij af te spreken Nagelbijten / Gniffelen

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:10

Wat heb je nu tegen hem gezegd dan??
* is nieuwsgierig *
Zit namelijk ook in zo'n soort situatie.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 17:14

Ik heb tegen hem gezegd dat ik nog maar pas uit een relatie ben, en dat ik niet op zoek ben naar een nieuwe relatie.
Ook verteld dat we in feite totaal niet op dezelfde golflengte zitten (qua intelligentie bedoel ik dan, maar heb het niet grof uitgedrukt hoor)
dus dat hij geen kans moet wagen bij me, omdat hij dan toch een gigantisch blauwtje zou lopen Nagelbijten / Gniffelen