Wat voor scooter? Nieuw/tweedehands?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat voor scooter? Nieuw/tweedehands?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 17:04

Hallo,

Ik ga binnenkort mn scootercertificiaat doen en ben dus al een beetje aan het kijken wat voor scooter ik wil gaan kopen. Ik ben opzoek naar scooters rond de 1000,-
Zelf vind ik de Peugeot Speedfight 2 wel een hele mooie, heeft iemand hier ervaringen mee?
En waar moet ik opletten bij de aankoop van een Scooter?

Alvast bedankt!

Megamutsj

Re: Wat voor scooter? Nieuw/tweedehands?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 17:48

Moet je helemaal zelf weten maar voor 1000 euro koop je niet echt een nieuwe scooter.
Peugeot is zowiezo een goed merk, ik heb de peugeot ludix snake en die rijd heel lekker. Heb ik overgenomen van mijn broer, stond ongeveer maar 500 km op en heb hem voor niet zo duur overgenomen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 18:57

Mocht je voor een 2e handse gaan, ga dan iig naar een vertrouwt bedrijf. Of koop een scooter als je iemand goed kent. Want je kunt er niet in kijken en sommige problemen komen pas na een tijdje rijden boven water. Je betaald dan wel wat meer vaak, maar dan heb je wel meer kans op een goede scooter

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:13

ik heb ook peugeot ludix (one) geloof ik en die kostte €1000,- nieuw Lachen rijd inderdaad lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:27

Die Peugeot Ludix vind ik niet zo..Het word dan sowieso een tweedehands.
De Speedfight 2 vind ik wel mooi, die zou ik wel graag willen, iemand daar ervaringen mee?

En weet iemand vertrouwde (tweedehands) scooterzaken in het Noorden?
Mag ook wel wat verder weg.

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 19:54

Ik krijg morgen mijn scooter, heb hem overgekocht van een kennis voor €400. Ik ben dan ook de 3e eigenaar maar het is een goede scooter Knipoog het is een CPI popcorn.
Ik zou (als ik jou was) met iemand naar een scooter gaan kijken wie er ook echt verstand van heeft, ook van de binnenkant enzo

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:05

Ja maar dan alsnog bij iemand vertrouws, er zijn namelijk problemen de zelfs een zeer ervaren iemand niet zo kan zien en die je pas na een tijdje merkt (als er mee geknoeit is).

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:10

ik wil over een tijdje mischien mn scooter verkopen als je ietje hoger gaat met je prijs kun je mijne wel kopen... Yamaha aerox Knipoog

voor 1000 heb je een tweedehandsje, geen nieuwe
waar je op moet gaan letten is de km stand...
Eventuele andere uitlaat (terugloop) hij mag wel maar
met deze rijden ze vaak te snel (opzicg geen probleem Knipoog
maar ze geven vaak ook wat meer geluid en daar kun je boete door krijgen

verder gewoon na aankoop na laten kijken bij dealer
net als een auto moet die om de zoveel km ook een beurt Lachen

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:10

__Jesper schreef:
Die Peugeot Ludix vind ik niet zo..Het word dan sowieso een tweedehands.
De Speedfight 2 vind ik wel mooi, die zou ik wel graag willen, iemand daar ervaringen mee?

En weet iemand vertrouwde (tweedehands) scooterzaken in het Noorden?
Mag ook wel wat verder weg.

Cor hamstra is een hele goede zaak in friesland Enorm veel scooters nieuw en tweedehands
heb daar zelf mijn scooter ook vandaan

http://www.ch-scooters.nl/

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:19

Mijn beste vriendin heeft een Speedfight2 en die is er hartstikke tevreden mee! Hij rijdt héél fijn en trekt ook super. Ze heeft wel gewoon een nieuwe gekocht, dus ik weet niet precies hoe dat zit met onderhoud enzo als ie ouder wordt, maar heb er vaker goeie berichten over gehoord. Het zijn wel fijne scooters Lachen .

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:51

Ik heb een yamaha neos, superfijn ding. Gaat al een hele tijd mee. Heb hem 2dehands gekocht, toen liep hij std en nu loopt hij dik 70. Heb er 400 euro voor betaald en heb er nog nooooit problemen mee gehad!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 23:10

ik heb een 2de handse dayang voor 650 gekocht Lachen
een vriendin van mij verkoopt haar scooter van 2 jaar oud voor 1000 euro ong Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 23:33

ik heb een nieuwe scooter gekocht, ivm garantie e.d. ik heb de Kymco Agility 50, een aparte kleur; sporty oranje.
ik ben er heel tevreden mee, hij rijd super Haha!
die scooter kostte 1299 euro.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:50

dees_daan schreef:
ik heb een nieuwe scooter gekocht, ivm garantie e.d. ik heb de Kymco Agility 50, een aparte kleur; sporty oranje.
ik ben er heel tevreden mee, hij rijd super Haha!
die scooter kostte 1299 euro.

Die scooter heb ik ook. Zaten 3 service beurten bij, dus kost je het eerste jaar bijna niks. Heb hem nu ruim een jaar, toeter was keer kapot en startoverbrengen, maar omdat dat garantie was koste het met niks.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:03

Ik heb een Peugeot Speedfight 2 (blauw/oranje). Ik ben er eigenlijk ontzettend tevreden mee!
Toen ik die van mij kocht (2 jaar geleden), was hij splinternieuw en kostte 2160,- euro, incl. All-Risk verzekering. Het enige wat ik er tot nu
toe aan heb moeten laten repareren is de startoverbrenger. Ook heb ik er veel betere schokbrekers op laten zetten. Ik rijd er namelijk heel
veel mee, dus bij mij waren de standaard-schokbrekers zo versleten Knipoog

Voordelen:
- Peugeot is een bekend merk, je kan eigenlijk overal terecht als er een keer iets mee is.
- Het zijn fijne en stevige scooters. Rijdt lekker en is ook wat breder, waardoor je niet veel last hebt van regen/wind.
- Wat zwaarder qua gewicht (Je hebt echt iets onder je kont zeg maar Tong uitsteken), waardoor je niet snel van de weg afraakt.
- Het is gewoon een mooie en sportieve scooter! Haha!

Nadelen:
- Erg veel plastic kappen, dus als je een keer een schuiver maakt of je raakt iets, dan is een krasje zo gemaakt. Maarja, dat is iets kleins
natuurlijk! En het is ook maar net of jij dat belangrijk vindt!
- Standaard dus niet heel goede schokbrekers.

[Edit: even iets overzichtelijker gemaakt]

Als je nog meer wilt weten moet je het maar zeggen! Haha!
Laatst bijgewerkt door RoWi op 11-09-08 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:08

hoe zwaar is de speedfight dan? mijn kymco kostte 1424 incl verzekering, kenteken enz. en ik kreeg er een slot bij.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:15

Ik heb op het moment een Cpi Popcorn, 3 of 4 jaar terug nieuw gekocht bij een scooterhandelaar voor 1350 euro inc rijklaar maken.
Dit jaar gaan we de scooterinruilen op een Yamaha neos, de scooter opzich is nog helemaal in orde, maar we willen toch een nieuwe aanschaffen.

Edit:

Voordat we een Nieuwe scooter hebben aangeschaft, had ik ook eerst een 2ehands scooter gekocht, maar die 2ehands bracht me meer ellende als van punt a naar b.
Het wil niet zeggen dat alle 2ehandse slecht zijn, maar beter een iets duurdere 2ehandse bij een handelaar weg als een slechte bij een particulier bijv, ( wil niet zeggen hoor dat alle particulieren slechte scooters verkopen hoor! )
Laatst bijgewerkt door Steph86 op 11-09-08 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:16

Rond de 90/100 kg Knipoog
Bij mij zat er het rijklaar maken, het kenteken en op onze naam zetten bij. Daarnaast nog een helm, een slot, twee flessen olie, 3 onderhoudsbeurten en dus de verzekering Ja

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:17

Mijn zoon heeft zijn TGB 507 te koop. Ding is ruim twee jaar oud en heeft 12.500 km gelopen. En zelfs die moet volgens de dealer nog tussen de 1100 en 1200 euro op kunnen brengen. Voor mij is het eerst zien, dan geloven, maar 1000 euro voor een zware tweedehands geloof ik dus niet ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:19

oke, mijn Kymco is 97 kilo.
een helm had ik al (een motorhelm) mijn tank zat vol, oliedinges zat ook vol, de onderhoudsbeurten weet ik niet, ik heb 2 jaar garantie, dus of dat er bij in zit?

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:28

Ja Lachen Als er nu dus iets kapot gaat, dan kun je het (meestal nog) gratis laten repareren.

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:30

Maar deze garantie gaat over, zodra je je scooter hebt opgevoerd. Dus daar moet je wel mee oppassen,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:38

ik wil mijn scooter sowieso niet op laten voeren, hij loopt nu bijna 55, en ik heb geen zin in gedonder als je bijv. een ongeluk oid krijgt, ik kon het wel meteen laten doen toen ik hem kocht, maar vind dit wel hard genoeg haha

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:43

Ik heb nu bijna 2 maanden een (snor)scooter. Een Piaggio Zip, in het rood Lachen. Ik heb 'm nieuw gekocht voor €1450,- incl. ketting- en schijfslot, volle tank en rijklaarmaakkosten. Ik ben nog steeds bezig met inrijden; hij loopt nu 34 km/u dus dat zal bij de 500 km (dan is je scooter ingereden) wel 35 km/u zijn. Het is een 4-takt, dus loopt erg zuinig. 7 liter tank waar ik zo'n 200 km mee kan rijden. Ik heb 'm WA + diefstal laten verzekeren bij Unigarant. Kost mij €23,- p/maand.

Mijn 'droom'scooter was eerst altijd een Sym Mio. Die scooters zijn mij echt afgeraden door de verschillende scooterzaken waar ik geweest ben. Sym is namelijk een Chinees merk wat je dus absoluut níet moet aanschaffen! Het is me echt sterk afgeraden. Als je namelijk een Chinese scooter hebt en hij gaat kapot, dan is het heel moeilijk om aan nieuwe onderdelen te komen en het is ook maar de vraag of je scooter dan gerepareerd kan worden. De meeste scooterzaken willen dan niet eens je scooter repareren omdat ze er veel tijd aan kwijt zijn. Het kost je dan ook een vermogen. Je kan dus veel en veel beter een bekend scootermerk nemen. Zoals Piaggio of Yamaha.

Als je nog vragen hebt mag je me altijd PB'en Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:46

4 takts zijn idd erg zuinig, de mijne loopt 1 op 30, heb er nu ongeveer 70 km mee gereden, en de tank is nog bijna vol.
van Peugot zijn er ook chinese scooters, lijkt allemaal erg goed, maar je zit idd met onderdelen.. daarom heb ik de mijne ook nieuw gekocht bij een scooterzaak, als er dan iets is zijn de onderdelen er iig. ik denk dat veel mensen daar ook de fout in gaan Ja