Winkelen in Rotterdam...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amigo_tje

Winkelen in Rotterdam...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 22:04

Hey

Eind december ga ik een weekend winkelen in Rotterdam. Vrijdag vertrekken om zondag dan terug naar huis te keren, puur en alleen om te shoppen Go jij! Go jij!

Maar ik ken helemaal níets in Rotterdag, dus ik heb geen idee waar ik moet zijn voor de (gewone) winkels. Geen speciale boutique's ofzo... Ik had al iets gezien via Google van de Lijnbaan Verward Klopt da?
En dan volgt uiteraard de verdere vraag: wie weet een tof en leuk hotel daar op loopafstand van de winkels? Hotel dat ook ontbijt serveert, liefst.

Wie o wie kan me helpen?

Wendy1978

Re: Winkelen in Rotterdam...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 22:12

Ja, de lijnbaan is leuk maar zuidplein kan ook handig zijn (als het regent) Knipoog
Jeutje... je heb best veel in Rotterdam...
Je kan ook naar het Alexandrium, daar is ook een groot overdekt winkelcentrum...

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 22:48

Ik zou gewoon rechtstreeks naar metrostation Beurs gaan. Als je bij Beurs aan de zijkant eruit gaat kom je in de Koopgoot. Daar heb je een stel winkels, o.a. een C&A en een H&M (daarboven zit ook nog een H&M). Als je naar rechts loopt kom je bij de V&D. Als je naar links loopt (de übervervelende trap op, die zo vervelend is dat er zelfs een Hyves over is gemaakt), dan kom je bij de Lijnbaan. Daar heb je onwijs veel winkels. Schoenenwinkels, kledingwinkels, ijszaken, broodjeszaken, skate-zaken, noem maar op.

Het Alexandrium is in principe ook wel leuk. Maar ik vind zelf niet dat ze er hele leuke winkels hebben. In ieder geval niet in de richting van kleding. Er zit -uiteraard- een C&A en een H&M en ergens ook nog een Jeans Centre, een Miss Etam, een Esprit en een New Yorker, maar daar houdt het wel zo'n beetje op.

Als ik zin heb om een beetje te winkelen en ik heb geen zin om de stad in te gaan, dan scooter ik even naar het Alexandrium. Het heeft zijn eigen trein- en metrostation, dus is heel makkelijk te bereiken. Ja

Verder.. tsjah.. Zuidplein, zoals inderdaad al wordt vermeld. Overdekt en leuke winkels. Makkelijk te bereiken ook. Maar als ik je iets aan moet raden, dan zou ik gewoon de stad ingaan. Daar is echt álles te vinden. Je kan echt zes verschillende kanten op en elke straat heeft aan beide kanten alleen maar winkels.

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 23:17

Inderdaad lijnbaan, koopgoot, daar zitten de meeste grote winkels. Verder leuk zijn karel doormanstraat en al die zijstraatjes. Karel Doormanstraat loopt langs het schouwburglein.

Wat betreft hotel: ik weet niet wat voor budget je hebt, als je wel wat uit te geven hebt zou ik voor het bilderberg parkhotel gaan, voor 140 euro 2 persoonskamer, ontbijd moet je apart betalen. Maar het is wel op een super locatie, met hele mooie kamers.
Als je wat goedkoper wilt zitten kan je naar het eurohotel, dat schijnt ook goed te zijn en ligt ook heel centraal.
En als je echt op je budget moet letten, het stay okay hostel. Ligt iets verder buiten het centrum maar het is maar 2 haltes met de metro ofzo, dus nog heel goed te doen.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 07:19

het golden tullip inn hotel is daar ook vlakbij..
en het maritiemhotel! goedkoop en toch wel gezellig!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 14:04

Gewoon lekker de metro naar Beurs pakken. Dan zit je midden in het centrum, voordat je daar alles eens gezien hebt, ben je wel meer dan een dag zoet Knipoog

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:05

i loveeeee rotterdam!

lijnbaan en karel doormanstraat vind ik erg leuk!

ik ben 2 weken geleden ook 5 dagen in rotterdam geweest, en heb overnacht in het Bilderberg Parkhotel (4 sterren). dat ligt op loopafstand van het station, en van het centrum.

het hotel was wel een aanbieding (4 nachten voor 389 euro per 2-persoonskamer), maar service en ontbijt waren wel super!!

website: http://www.bilderberg.nl/hotels/parkhotel/

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 18:07

Heel erg bedankt allemaal Haha! Ik bekijk alles heel goed en het hotel moet niet per sé van het goedkoopste zijn, maar héél duur moet het toch ook weer niet zijn...

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 18:50

Ik vind het Alexandrium altijd leuk om te winkelen.
Zitten erg veel winkels, het is overdekt, en ik vind dat er altijd wel een leuke sfeer hangt. Lachen
En als je er toch een heel weekend bent is het een leuk idee voor bijv. een middagje.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 18:54

Je hebt drie dagen, dus veel tijd....... als je eind decmber gaat zijn de winkels op Zuidplein ook
op zondag open....... dus extra tijd, om alles te zien.
Veel plezier.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 19:21

Ja, we gaan van vrijdag tot en met zondag. De vrijdag zullen we mss nie veel meer doen, maar we hebben dan nog de volledige zaterdag én zondag. We gaan met het weekend van 27 december.

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 19:25

Savoy Hotel. Is bij mij om de hoek en ziet er altijd mooi en gezellig uit. Zit in de Hoogstraat, dus binnen een paar minuutjes ben je bij de winkels.

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 06:24

Jullie vergeten de Meent en de Pannekoekstraat!! Allemaal kleine winkeltjes, de leukste plekjes om hapje te eten en koffie te drinken, wel iets duurder dan de lijnbaan maar veel hipper!!

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 06:33

De oosterhof is ook heel leuk! Knipoog

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 06:53

vergeet Witte de Withstraat niet, leuke alternatieve winkels, kunst en eettentjes.
Als je vanaf Schiedamsedijk de WdW neemt ga je rechtsaf // aan lijnbaan langs singel, hier zitten in de kleinere straatjes (kleiding)winkels. Helaas nog niet zo geconcentreerd maar wel de moeite waard. Als je dan voorbij de bouwput recht bent (voormalige pauluskerk, kun je via doelenplein richting Lijnbaan lopen.
Stadhoudersplein is leuk voor uitgaan avond, evt. Baja, Oude Haven.
Ga zeker lunchen in Hotel New York (10 min. lopen metro, bootje (opstappen Wijnhaven, niet nemen bij winderig weer want dan ben je misselijk voor je aankomt) of tram(laatste wel zo leuk want dan ga je over de Erasmusbrug), je kunt hier ook logeren in heel aparte kamers.
Euromast is voor toerist ook leuk, kun je ook tegen redelijke prijs lunchen maar geloof dat je dan lid moet zijn. Naast de mast ligt een chinees schip, ook leuk eten. Aan de andere kant aardig park met ook eetgelegenheden. Bij mooi weer met mooi terras.

Veel plezier.

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 07:08

Súper Haha! Bedankt allemaal. Ik wist dat ik hier op de juiste plaats was om zo'n dingen te vragen. Ik als NL-leek... *LOL*

Ik ga alles afprinten als het zover is en ga het meenemen, want anders ga ik al de straatnamen die hier ondertss al vernoemd zijn helemaal vergeten Clown

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 07:48

Vrijdagavond is overigens in Rotterdam koopavond, dus winkels zijn open tot 20.30/21.00 uur.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 08:09

Ik zou inderdaad naar de beurs gaan en niet naar Zuid-Plein..

Heel veel plezier he! *LOL*

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 10:48

Ik zou jury's advies aannemen, sluit ik me helemaal bij aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 10:52

Ja

En als je op zaterdag zin krijgt in eten, moet je naar de Spar aan de Glashaven komen (bij het centrum ook) Ja Gezellige kleine supermarkt, met verse broodjes etc Ja

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 11:57

jury schreef:
Vrijdagavond is overigens in Rotterdam koopavond, dus winkels zijn open tot 20.30/21.00 uur.

Héél handig om weten, dankuwel Ja

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 20:38

Ik eb zonet gereserveerd in het Eden Savoy Hotel Haha! Hoop dat het leuk wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:15

Lunchen bij Hotel New York zou ik dan weer afraden, vreselijke kwaliteit vind ik Lips are sealed

Bazar in de Witte de Withstraat is erg leuk om te eten.
Vlakbij de markt en Pannekoekstraat zitten leuke winkeltjes zoals Very Cherry en het beste tapasrestaurant van Rotterdam Barcelona Vingers aflikken Heerlijk eten daar en geweldige bediening OK dan!
OP de Mariniersweg aan de zijkant er van zit ook een leuke winkel Foodilicious, voor als je van kookwinkeltjes houdt Vingers aflikken
Als je reform leuk vind, kan je ook daar in de buurt net voor de Goudse Singel naar de Groene Passage. Daar zit een biologische slager, een biologische supermarkt, wereldwinkel en de Himalaya. Daarnaast zit ook weer een leuk Afrikaans restaurantje. Houdt je van pizza, dan heb je op de Mariniersweg (alles vlakbij de bibliotheek en de markt) O'Pazzo zitten, beste pizza's van Rotterdam (vind ik Haha! )

Oude Haven bij de Kubuswoningen kan je ook lekker even een hapje doen (wel beetje studentikoos).

Op de Hoogstraat zit hjet Savoy Hotel, dit zit vlakbij al die dingen die ik net noemde en is 5 minuten lopen van het centrum af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:16

Amigo_tje schreef:
Ik eb zonet gereserveerd in het Eden Savoy Hotel Haha! Hoop dat het leuk wordt.

ow haha je hebt er zelfs al gereserveerd zie ik Haha!
dan slaap je paar meter van me vandaan Knipoog ik woon op de Hoogstraat Haha!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:26

Oh je hebt al een hotel. Ik werk bij Van der Valk Hotel Ridderkerk Vork lekker dichtbij de stad, maar je hebt niet de drukte van de stad Lachen

Overigens zijn er ontzettend vele winkel en leuke dingen doe mogelijkheden in Rotterdam. Voor info of vragen mag je me altijd pb-en Lachen Woon mijn hele leven al in omgeving Rotterdam en vanwege mijn werk kan ik 'toeristen' ook aardig wat vertellen Knipoog Lachen