LOI-studie, wie en ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paulusjuh

LOI-studie, wie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 15:20

Hallo,

Ik zou graag willen weten wie van jullie een LOI-studie doet, heeft gedaan, of wil gaan doen en wat jullie ervaringen hiermee zijn.
Ik heb op mijn hbo-opleiding (NHTV) Spaans geleerd en zou hier echt heel graag mee verder gaan. Echter heb ik een huis gekocht en moet ik dus een vaste baan krijgen. Daarom wil ik in mijn eigen tijd de spaanse taal verder onder de knie krijgen.

Ik hoor graag hoe jullie zo'n studie bevalt etc.

Groeten Paulien

boeflover

Re: LOI-studie, wie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:05

Ik volg de studie HEAO fiscale economie via de LOI maar kan het absoluut niet aanraden. Het is echt te moeilijk om zo'n studie in je eentje te doen. Een vriendin van mij heeft een cursus Biologie gevolgd (havo) en is hier ook mee gestopt omdat ze het te moeilijk vond. Ikzelf ga ook stoppen met mijn opleiding.

Het probleem bij mij is vooral het juist interpreteren van de tekst, je wordt te weinig gecontroleerd om zeker te weten of je het juist doet en goed snapt. Met als resultaat dat ik voor 'super goed geleerde vakken' een 1 als examenuitslag krijg..... Kortom, ik moet terug naar school zodat een leraar mij kan corrigeren wanneer ik het verkeerd begrijp.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:07

Ga gewoon een cursus Spaans in de buurt doen, is veel goedkoper en je bent meteen met andere mensen en hebt meteen je docent bij de hand voor vragen. Van elkaar kan je een hoop leren. Of schaf zelf het materiaal van Caminos aan. Tekst en werkboek. Zelf kom je ook best ver.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 07:38

Ik ben sinds vorige week begonnen met mijn SEPR VVR opleiding bij de LOI. En het bevalt goed! Heerlijk leren in je eigen tempo op je eigen manier, en als je vragen hebt worden die toch netjes beantwoord.

Ook vind ik de kennistrainingen online handigo om toch even te kijken of je de leerstof al snapt. De LOI vind ik trouwens ook netjes verzorgd, mooie mappen en leermateriaal!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 15:10

Lous schreef:
Ga gewoon een cursus Spaans in de buurt doen, is veel goedkoper en je bent meteen met andere mensen en hebt meteen je docent bij de hand voor vragen. Van elkaar kan je een hoop leren. Of schaf zelf het materiaal van Caminos aan. Tekst en werkboek. Zelf kom je ook best ver.

Caminos 1 en 2 hebben we op school doorgewerkt en die stof beheers ik (is wellicht wat weggezakt). Ik weet niet zeker of deze nog verder gaat?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:21

Mwaa geen idee. Ik heb beide boeken ook al doorgewerkt. Maar wij hadden een hele goede docente die ook veel verder dan die stof zelf ging. Zij gaf nog zelf readers met alle belangrijke informatica en meer. Genoeg om alles te blijven onthouden en eventueel weer snel even terug te kunnen leren.

Dus ik heb verder geen idee.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 15:23

Ok ja dat is mooi! Heb jij toevallig ook NHTV gedaan of niet?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 15:26

Paulusjuh schreef:
Ok ja dat is mooi! Heb jij toevallig ook NHTV gedaan of niet?

Ja 1 jaar, maar HBO was net iets te moeilijk voor mij (was mijn tweede HBO studie Bloos ). Ik heb nu MBO gedaan waar ik Spaans heb gehad en had er sowieso al 1,5 jaar Spaans opzitten op de middelbare school
Knipoog

jd21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 21:05

Hallo!

Ik doe de opleiding tot hartfunctielaborant bij de LOI. Maar ik doe dit in combinatie met 36 uren werken. Op het werk krijg ik van de collega's zo nu en dan ook les waardoor ik mijn stof beter snap. Wat het LOI betreft; ze hebben rare vraagstellingen tijdens toetsen, alle faxen die ik stuur raken ze vaak kwijt, ze doen moeilijk met vrijstellingen. Kortom ik vind het LOI zelf niet top, de lesstof omschrijven ze ook veel moeilijker. Maar ik ben wel blij dat ik het zo kan combineren met werken. En de opleiding zelf is top!

Groeten johanna

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:35

Ik zou bij de NTI, dus vergelijkbaar met LOI een opleiding op MBO niveau voor Recreatie Medewerker, maar helaas kan ik met de opleiding (nog) niet beginnen, behalve als ik 4 dagen naar "school" ga en dat wil ik via zo'n thuis studie dus echt niet.
Dus helaas deze opleiding gaat niet door, wordt het maar een taalcurcus.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:04

Heb HBO Professional webdesign gedaan bij de LOI.

Niveau vond ik erg laag over het algemeen.
Leerstof:
- lijkt veel maar met een lettertype op normale grootte had het al de helft papier gescheeld..
- deel ( kwart?) heeft totaal niet te maken met webdesign, maar nodig voor als je een of ander certificaat wou (dit was het "moeilijke" deel..ook totaal niet interessant voor iemand die webdesign wil doen. Iets over hoe internet werkt en protocollen en zo..)
- webdesign deel was ALLEEN heel basic HTML en CSS.
Als je hiermee klaar bent kan je dus echt geen "professionele" website in elkaar zetten.

Communicatie met leerkracht was wel OK, maar ik had niet het idee dat die man ook echt 'leerkracht' was - gewoon iemand met een eigen bedrijf die dit als extra erbij deed.. Uitleg was niet altijd even duidelijk (of hij zei: dat hoef je niet te weten/kunnen).

Ik kan deze studie dan ook niet aanraden.
Het enige voordeel was dat het helemaal vanuit huis kon.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 14:22

Hmm als ik zo de reacties eens lees, denk ik niet dat ik er aan ga beginnen. Ik vind het zoiezo al bijzonder dat het zo vanuit huis helemaal alleen kan. Ik dacht: als ik nou hele positieve reacties krijg, dan kan ik het nog overwegen...

Toch bedankt voor het helpen bij het maken van mijn keuze!:D

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:08

Ik doe de studie makelaar taxateur van de loi, en het bevalt mij super. Goede lesstof, en je kan je zelf makkelijk online toetsen. Ook worden alle vragen en ingezonden huiswerkopdrachten snel en goed nagekeken. Dus van mijn kant zeker geen klachten!!!

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 23:22

Ik heb me net aangemeld voor HBO Marketing... ben heel erg benieuwd.
Ik zit er al heel over na te denken, toch maar de knoop doorgehakt.
Ik heb gekozen voor de LOI omdat een vriendin van mij daar ook een opleiding volgt en volgens mij gaat t bij haar wel heel goed Knipoog

Binnenkort mn lespakket, ben heel benieuwd!

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 09:33

Ik ga ook beginnen met een opleiding via het LOI, doktersassistente. De moeder van mijn vriend heeft hier ook een opleiding gevolgd en het is haar super goed bevallen. Ik ben benieuwd Ja

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 10:37

Succes!
Hoe lang duurt jouw opleiding?

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 11:56

er staat 24 maanden voor. Maar de studie is gericht op mensen met een full-time baan. Dus hij kan sneller, aangezien ik geen full-time baan heb Lachen. Ik kan niet wachten tot ik stage kan lopen Schijnheilig

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 12:05

Oke, dat is idd nog te doen dan.. Lachen

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 12:06

zeker Ja en misschien dat ik vrijstellingen krijg omdat ik al MBO-V heb gedaan, daar ben ik nu op aan het wachten Lachen
Hoelang duurt jouw opleiding?

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 12:13

Dat is lekker ja dat je vrijstellingen kunt krijgen.

Voor die van mij staat 3 jaar.. Dit is ook mijn streven Knipoog Ik heb wel een full-time baan ernaast, maar ik mag als het niet druk is op mn werk met mn studie bezig, dus dat is echt heel fijn!
Alleen die stage zie ik dus tegenop, want ik hoop dat ik dat kan combineren met mn baan Nors opkijken

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 12:14

Ik doe paraveternair. Naja, [b][i]doe[/i][/b], ik heb de mappen staan. En daarin schuilt het grote probleem voor mij, dat het zo vrijblijvend is, dat je het altijd nog wel eens kan doen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 12:16

Het lijkt me dat het succes, als het echt een volwaardige HBO-studie zou zijn, er erg van afhangt hoe gemotiveerd je zelf bent. Momenteel heb ik op de uni prive-les Latijn. Er wordt erg veel van me gevraagd en het vergt een behoorlijke bulk zelfdiscipline. En dan heb ik nog eens per week persoonlijke begeleiding.
Maar een studie van 4 jaar... het lijkt me eigenlijk dat je er iets te weinig van opsteekt, hoe erg je je best ook doet...

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 12:16

Heb je niet zo'n i-coach dan? Of trek je je daar niks van aan? Tong uitsteken
Ik denk wel dat ik me er toe kan zetten als ik elke maand mn afschriften zie Knipoog

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 12:22

GeeskeP: kan me voorstellen dat je daar tegen op ziet als je een full-time baan hebt. Heb je er al over gepraat op je werk?
Mijn ouders en ik zelf zijn er wel van overtuigd dat ik genoeg zelfdiscipline heb om de studie te volgen. Veel mensen in mijn omgeving vinden het erg knap dat ik een thuisstudie ga doen omdat je je zelf heel erg moet motiveren.
Ben benieuwd hoe het gaat Lachen
Ik neem ook zeker een I-coach Ja

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 12:46

Haha ja die i-coach is een must-have Tong uitsteken
Ik heb er idd over gepraat op mn werk en mn baas vindt het heel stoer dat ik t ga doen Knipoog Komt helemaal goed!