Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosie

Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 14:39

Ik kreeg laatst een opmerking van iemand dat ze het gek vonden dat ik het leuk vind om met de trein te reizen. Ik sta elke dag om 6 uur op, zit dan een uur in de trein, metro en tram, om naar school te gaan. En ik heb er totaal geen problemen mee Lachen vind het heerlijk. Ik doe dit nu alweer 3 jaar elke dag. Gewoon lekker zitten, iPod op, mensen kijken of naar buiten staren, nadenken, wegdromen,.. ik zou het voor geen goud willen missen. Haha! Ik moet dinsdag naar Den Haag, lekkere treinrit voor mij.. kijk er nu al naar uit Vork

Wie is er nog meer zo gek? Clown

Ntlie_

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:41

Goh, daar kan ik nou dus echt níet van genieten he.. Zoals jij het beschrijft, klinkt het idd heerlijk maar ik ervaar het altijd toch weer heel anders. Knipoog
Heb sowieso niet zoveel met het openbaar vervoer, pak liever de auto of de fiets..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:43

Ik kon ook heerlijk wegdromen in de vele treinreizen die ik heb gemaakt toen ik in Den Bosch studeerde Ja Bus daarentegen vind ik weer niks, maar tram, trein en metro leuk hoor Ja

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:44

Ik vind het ook niet erg om met de trein te gaan. Lachen Vind het idd ook wel lekker, maar ik kijk er niet naar uit. Dat dan weer niet. Clown

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:45

ben vroeghah ook met de trein naar school geweest en vond het idd ook geen probleem Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:46

Ik heb tijden vanuit het oosten des lands naar het westen op en neer getreind. Vond het zwaar (toch dagelijks 5 uur in de trein), maar meestal kon ik er wel van genieten. Ik zag het als tijd voor dingen waar ik anders niet aan toe zou komen of niet de tijd voor zou nemen: tijd om het ene naar het andere boek uit te lezen, tijd om lekker met je hoofd in het zonnetje weg te doezelen met wat muziek...

5 dagen in de week zou ik het echt niet willen (ik maakte dan ook veel te lange dragen), maar 2-3 keer per week is echt prima.

....mits alles naar wens gaat verder natuurlijk, want van vertraging en overstappen missen en dergelijke kon ik wel een flink ochtendhumeur krijgen Clown

Edit: ik had trouwens wel de mazzel dat ik over het algemeen rechtstreeks van [***] naar Schiphol kon (behalve als ik eens half uurtje eerder of later ging). Had ik gewoon 2 uur en een kwartier de tijd om te lezen, slapen, muziek te luisteren, na te denken, weg te dromen, krantje te lezen en te ontbijten. Dat was wel relaxed. Keren dat ik moest overstappen in Amersfoort was wel meestal stress: in 90% van de gevallen reed m'n overstap-trein net weg bij aankomst in Amersfoort omdat we alwéér 3 minuten vertraging hadden Rolleyes
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-09-08 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:46

Ik vind in de trein zitten ook prima maar het overstappen, wachten op vertraagde treinen en het thuis zien te komen als er weer eens een traject uitvalt vind ik toch wel behoorlijke nadelen van het ov.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:47

Ik heb een hekel aan de bus, maar een rustige trein kan ik wel waarderen. Lekker met de laptop klooien, heel ontspannend Tong uitsteken . De spitstrein is iets anders, ik heb er een absolute hekel aan als er mensen naast me gaan zitten. Dat mensen kijken vind ik verschrikkelijk, dan gaan ze voor m'n neus zitten en dan doen ze hun ogen dicht en dan kijk je naar die mensen met een half open mond en met die ogen dicht, gaddame, daar kan ik niet tegen ><.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 14:48

Ja van vertragingen word ik ook niet vrolijk.. Nagelbijten / Gniffelen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:49

Ik haat het.
Ik verveel me.
Mensen stinken.
Er is geen plaats maar je mag wel een volledig ticketje betalen.
Rennende/schreeuwende kinderen.
Depressieve mensen die geen zin hebben om naar het werk te gaan.
Het duurt lang.
Vertragingen/stakingen/...
Je bent aan een vertrekuur gebonden (heb nog een kwartiertje werk maar moet ofwel nu die trein halen of binnen een uur, zucht).

Trein? Neen dank u, heb net auto gekocht.

Flying_Angel

Trein vind ik ook heerlijk. Lekker kijken hoe iedereen rent om de treinen te halen, hoeveel verschillende mensen er overal zijn. Vind het altijd jammer als ik weer uit moet stappen.

Spirit

Ik studeer in Gent en ga elk weekend terug naar Nederland. Dan zit je 2 uur in de trein en nog 40 minuten in de metro. Vind het niet zo erg, maar ook niet echt leuk. Meestal zit ik wel met vriendinnen, dus dan is het nog wel gezellig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:50

Ik vind het totaal niet erg eigenlijk.
Gewoon lekker mensen kijken in de trein, of uit het raam kijken.
En als er een vriendin mee is, is die het slachtoffer van m'n geklets Huilen van het lachen.

Anoniem

Spirit schreef:
Ik studeer in Gent en ga elk weekend terug naar Nederland. Dan zit je 2 uur in de trein en nog 40 minuten in de metro. Vind het niet zo erg, maar ook niet echt leuk. Meestal zit ik wel met vriendinnen, dus dan is het nog wel gezellig.

Jij bent gewoon Nederlands toch? Hoezo ben je eigenlijk in Gent gaan studeren?

annastasia

de bus is het dichtste bij voor mij, maar ik pak liever de auto om naar het volgende dorp te rijden en daar de trein te pakken.
Zo weet ik zeker dat ik op tijd kom om mijn aansluitende trein te halen.
Wat verder wel frustrerend is dat als mijn 1ste trein aankomt, de sneltrein naar leeuwarden vertrekt en ik de stoptrein moet nemen.
Het kan dus eigenlijk in 1 uur, maar bijna dagelijks doe ik er 1,5 uur over

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:51

Zo voor af en toe is het wel spannend, maar voor elke dag.. ik erger mùe vooral aan alles wat er rond komt: zorgen dat je aan station raakt, van station naar je werk graken, op tijd moeten zijn, etc.

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:52

Ik vind het heerlijk.De trein vind ik relaxter dan de bus. Lekker mensen kijken en je bent binnen 10 minuten(op mijn traject) in de stad. Terwijl het met de bus 3 kwartier is. Heerlijk warm wegdommelen, ja geef mij de trein maar. Haha!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:54

Ik reis van 4 dagen in de week met de trein (Beilen - Zwolle) 40 minuten heen en 40 minuten terug. Jammer voor mij zit ik terugreis standaard in de spits (leuk, laat college en beginnen rond een uur of 10), dus kom ik terugreis niet vaak aan schoolwerk toe. Eigenlijk werk ik heenreis mijn schoolwerk wat bij en terugreis zit ik mensjes te kijken of de dag te bespreken met mijn klasgenoten als we daar de kans voor krijgen. Vorig jaar deed ik behoorlijk wat werk in de trein, scheelde toch altijd een beetje als ik weer thuis was.
Echt problemen met de trein heb ik ook niet, ja jammer als je moet staan of als de trein vertraging heeft. Maargoed, zo vaak gebeurd dat gelukkig niet.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:56

Nouks schreef:
Jij bent gewoon Nederlands toch? Hoezo ben je eigenlijk in Gent gaan studeren?

Ja, ben gewoon Nederlands. Wilde diergeneeskunde gaan doen, dat kan in Nederland alleen in Utrecht en daar hebben ze een loting. Werd dus uitgeloot en toen maar besloten naar Gent te gaan.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 14:57

Ik hou ook van het reizen met de trein.

Heerlijk op mn eigen gemakje, neem een boek mee, muziekje op en ben zo op plaats van bestemming.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:00

Als de treinen op tijd zouden rijden en schoon zouden zijn en er geen stinkende mensen en gillende kinderen/pubers in zouden zitten zou ik het waarschijnlijk ook wel leuk vinden Knipoog.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:02

ik ga bijna nooit met de trein maar vind het wel leuk zo door het raampje kijken en lekker relaxen, op jezelf zijn Lovers

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:07

Nu ik sinds vorig jaar 3 a 4 keer per week met de bus en metro moet ben ik de
trein pas gaan waarderen Tong uitsteken Ik heb een hekel aan de bus, vergeleken daarmee
is een trein (mits rustig) een heel stuk prettiger reizen Lachen
Laatst bijgewerkt door Mars op 07-09-08 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:08

Toch zit ik zleden echt in een smerige trein, naast stinkende mensen gillende kids komen vaker voor maar dan zoek ik een anderee coupe.

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:56

Ik zit 5 dagen per week in de trein van Etten-Leur naar Nijmegen en weer terug (en ook regelmatig om 7 uur 's morgens). Mensen verklaren mij voor gek maar ik heb er niet zo'n problemen mee eigenlijk. Kan in de trein lekker wakker worden voor ik op school ben en alles van school weer even van me af laten glijden als ik naar huis ga. En de overheid betaalt, in tegenstelling tot de kosten van het op kamers wonen Knipoog