bedankt dat jullie even komen kijken..
Ik zit met een soort van probleempje..
20 aug jongst leden heb ik een mooie tas gekocht van Friis and Company. Ik had echt een nieuwe tas nodig, mijn vorige heb ik 2 of 3 jaar mee gedaan, was een stoffen/canvas tas en helemaal verkleurd, tijd voor een nieuwe dus

In de stad niet geslaagd, maar later met een vriendin in het dorp zelf wel. In een winkeltje waar er nog een paar van zijn in Nederland.
Mijn oog viel op een tas die mijn vriendin in het zwart wilde, maar de prijs hield me nogal tegen, €72,- en ontzettend breed heb ik het nu niet

Maar ik had genoeg geld, belde vriendlief op, en hij zei, je doet toch altijd lang met je tassen, als ie echt mooi is, gewoon doen..!! Anders krijg je spijt..
Ik wist dat de tas van nepleer en nepsuede was, maar toch wilde ik hem, na 2 keer overdenken en dat telefoontje met vriendlief

2 dagen later is de voering kapot gegaan, terug gegaan en van een vriendelijke vlotte meid in de winkel eenzelfde nieuwe gekregen die ze nog hadden.
Nu, 13 dagen na de "vervangende" tas, gaan er stukjes leer van de tas. Het is nog niet veel, maar ik vond het voor zo'n korte tijd toch wel raar.. Een stukje op de naad van de zijkant, en iets aan de bovenkant, en de hengsels.. Vond ik toch iets te snel, en zeker voor zo'n groot bedrag..

Ik dus terug gegaan, verhaal uitgelegd, tas laten zien.. Het antwoord van de mevrouw was "meisje, daar kan ik niks mee, is slijtage en daar kunnen we hier niks mee". Ik moet het maar met bruine stift bijkleuren zodat niemand het ziet. Ik krijg geen geld terug, geen waardebon, enkel mijn nu al kapot gaande tas. Omdat het slijtage zou zijn, ik zet mijn tas neer en dan zou ie kapot kunnen gaan... Ik heb dat ding nog geen 7 dagen zelf in gebruik gehad.. Voor een plek kan ik er misschien nog inkomen, die zit vlak bij de grond, maar dan nog... Na zo'n korte tijd... En ook op die andere plekken...?
Ik vertelde dat ik het erg raar vond, en er nog achteraan ging.. Werd ik smakelijk uitgelachen.. Bij de vraag bij wie ik kon klagen kreeg ik: "meisje, dat ben ik... dus helaas..."
Ik ben echt zo wijs met die tas, enorm voorzichtig, volgens vriendlief misschien iets té..

De winkel zelf heeft geen email adres, heb Friis&Co nog gemaild, maar ik ben benieuwd of jullie toevallig weten of ik het hierbij moet laten, of dat ik toch nog iets kan...? Op de bon staat enkel dat ruilen met de kassabon moet, en geen geld terug. Geen termijn van terugbrengen oid...
Maar heb ik nog rechten, is het echt een "miskoop" geweest en moet ik het hierbij laten en bij de pakken neerzitten..??
Graag jullie advies, en vast bedankt..!!

) en heeft hij 'm heel mooi gestikt.