Parachutespringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Parachutespringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 23:25

Ik ben van plan om te gaan parachutespringen in het najaarsvakantie. Dat is eind oktober.
Zijn er mensen die hiermee ervaringen hebben? Het gaat om een tandemsprong.

moonfish13

Re: Parachutespringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 23:35

welliswaar geen parachutesprong maar wel 2 keer geparapent deze zomer (ook aan een parachute.)
WAUW! zo ongelovelijk gaaf.
ik word er zo ongelovelijk rustig van, ik ben in de lucht veel relaxter als met 2 benen op de grond. Clown

niet aan beginnen, ik ben verslaafd. Clown
ik ga volgend jaar een cursus doen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 23:45

Zo duur Nagelbijten / Gniffelen Ik ben niet van plan om erin verder te gaan maar gewoon even uit te proberen, om te zien wat het is Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 23:47

Sissavi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 23:48

Heb een tandemsprong aan mn vriend gegeven voor zn verjaardag. Hij vond het geweldig en ik ook, dus ook ik ga dit najaar springen!

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 07:58

Mijn man zegt dat het echt heel erg gaaf is. Die heeft een keer tandem en een keer solo gesprongen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 08:40

Ik heb altijd geroepen dat ik dat een keer wilde, maar sinds ik een keer aan zo'n parachute achter een boot op zee heb gehangen ben ik daar vanaf Nagelbijten / Gniffelen Man wat een ellende Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 08:45

Manlief heeft op Texel gesprongen, is vrij gesloten, maar was gewoon geemotioneerd toen hij op de gfrond stond, zo onder de indruk was hij!
Hoop het ook ooit nog te durven..

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:13

Ik ga 14 september naar texel voor een tandem sprong. Ben er een beetje bang voor maar kijk er ook naar uit. Heb ook altijd geroepen dat ik dat een keer ging doen dus moest het er maar eens van komen..... Wel duur, maar hopelijk elke cent waard.
Hopelijk kan ik je binnenkort vertellen dat het leuk is Nagelbijten / Gniffelen

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:55

ik heb er geen ervaringen mee, maar ik wil heel graag nog een keertje springen Haha! het lijkt me zo gaaf!!

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:56

mijn broer gaat binnenkort samen met zijn vriendin. nou hun liever dan ik. mee mij niet gezien. lijkt me dood eng. en het is nog duur ook. 300 euro was hij er aan kwijt....

GuitarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:08

Heb het pas gedaan! Echt ontzéttend gaaf! Haha! Een tip, trek een lange broek aan, een warm vest en stevige schoenen. Het was bij mij hoogzomer in Zuid-Frankrijk en ik had een korte broek aan. Niet erg handig als het op 3 km hoogte 4 graden is Nagelbijten / Gniffelen
Ik zou het echt zó nog een keer doen als het kon! Die vrije val is echt heel onwerkelijk, en ontzettend bijzonder! Geniet er zoveel mogelijk van, het is helaas voorbij voor je het weet.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 18:50

Mijn oom&tante hebben gedaan en die vonden het helemaal super!
Je kan dan ook foto's laten maken & filmen, dat hadden hun ook!
Super leuk om terug te zien... Pling

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 23:26

Ik kan je niet aan ervaringen helpen. Maar ik wil het zelf ook nog een keer zo graag doen! Lijkt me zoo gaaf! Haha!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 23:32

GuitarLove, ik inderdaad half bevroren toen ik beneden kwam. Clown
warm aankleden aangeraden.
ik had het zo koud, het was ook niet erg lekker weer en na een uur in de lucht ben je wel bevroren. Clown

Ik was zo ongelovelijk onder de indruk, als ik alleen al die dingen in de lucht zie krijg ik al een adrenalinekick.
gelukkig hangen ze hier niet, dat zou ik niet uithouden.
in frankrijk hangen ze de godganse dag boven het meer en de camping, verderop is het landingsveld.
ik heb mijn broertje al gezegt, ga met mij mee volgend jaar ik betaal maar daar denkt hij nog over na. Clown die is gek. Clown

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:00

Mijn vriend en een groepje vrienden hebben dit voorjaar gesprongen in Teuge (tandemsprong). Ik ben meegeweest om te kijken Clown Was erg gaaf!!!! Ze waren echt dolenthousiast Ja
Mijn vriend is ook nog gefilmd (aanrader, ook al kost het extra!).

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 18:29

De kans is groot dat het doorgaat Haha!
Ik moet alleen nog iemand zien te ronselen Haha!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 13:13

WAAAAAAAAAAAAAA Ik ben dus vanochtend wezen parachuutspringen!!!!!!!!
Jezus hoe gaaf man! pff het was me wel wat hoor. Eik was ik tot op het moment dat we in het vliegtuig zaten niet zenuwachtig, en toen vlogen we zo en op gegeven moment zaten we 3 km in de lucht deden ze even de deur open, echt kei veel wind naar binne! Wist even niet hoe ik moest ademe, dus was wel eng! Enne naja frans ging eerst, echt binne een halve seconde wasie al weg! zag hem neit meer. naja en toen moest ik.. best eng die stap zetten maar zodra je je voeten buiten hebt ben je eik al weg! dus eerst maakte je een koprol, en viele we 30 sec lang naar benede! naja begin was wel heftig, en super koud!! had als enigste geen hadnschoene, mijn begeledier had dat niet bij. maja was wel echt gaaf! En toen ging die parachuut open, en dan hang je daarzooo....... op gegeven moment voelde ik me dus wegzakkke, was wel eng momentje.. maar dat deed hij dus zodat ik makkelijker zat. we zoude eik pas om 10 springen, maar waren al om 9 uur daar en die mense van 9 uur waren er nog niet, dus mochten wij meteen, toch wel fijn. eik geen tijd gehad om zenuwachtig te zijn.

maar was dus wel echt vet!!!

Afbeelding

Afbeelding

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:39

Mijn vader is geweest op z'n 50e verjaardag in Teuge ook geloof ik. Het werd ook gefilmt en hebben het s'avonds op z'n feest terug gekeken, je krijgt dan echt van die konijnenwangetjes! Tong uitsteken

Je moet wel geluk hebben met het weer, zeker in oktober, bij een kennis van ons is het meerdere keren afgelast vanwege het weer.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:42

Haha leuk omdat terug te zien! Ja het koste 65 euro, en ik dacht die verdwijnt na 2 x kijken toch in de kast, en vind 65 euro toch veel geld.. bovendien heb ik het nu nog goed in gedachte!!!!

Enn jaa kheb echt geluk gehad met het weer! Ze ginge vanochtend om 8 uur meten en wij zaten om kwart over 7in de auto, was dus een risico dat we werde gebelt dat het niet doorging. maar we hadde geluk Schijnheilig

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 15:51

Ik heb mijn parachute spring brevet gehaald Lachen
Wel leuk om te doen, érg verslavend Knipoog

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 16:05

Wauw echt!! hoevaak heb jij in totaal al gespronge?
Ik vroeg aan de man die ons hielp met betale ed of hij ook tandemsprong, en hij zei dat je daar minimaal 1000 keer voor gesprongen moet hebben! vond dat ècht heel veel! hij zat zelf pas op 250.... dan heb je nog even te gaan Nagelbijten / Gniffelen

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 16:12

Ik ben vorig jaar omstreeks april wezen parachute springen op texel. Het moment dat je in de deuropening van het vliegtuig zit is echt super eng. Gelukkig moet je (wanneer je een tandemsprong maakt) je hoofd op de schouder van je medespringer leggen. Hierdoor zie je niet meer hoe hoog je bent. Dan wordt je ineens naar beneden geduwd.
De vrije val is al heeeel erg gaaf!!! Maar wanneer de parachute uitgaat kun je pas echt genieten. Je ziet echt zoveel...
Ik sprong dan op texel maar kon alle waddeneilanden zien.

Als je ook maar een beetje lef hebt, moet je dit echt eens doen!!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 16:29

Ik heb nu in totaal 15 sprongen gemaakt. (allemaal zelfstandig, dus geen tandem)

Waar heb jij gesprongen ChantalSmook?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 16:34

Ik heb in zeeland gesprongen,was ook erg mooi, Ja waddeneilanden lijken me ook gaaf, maar is wel erg lang rijden, dus neem ook genoegen met zeeland Schijnheilig .
vond je dat de eerste keer niet dood eng succubi? als je helemaal alleen bent, hoe kun je er dan opletten dat je de parachuutopent op het goeie moment en alles!
En HelgaV idd. dat met die schouders in je nek is best goed, maar voordat ik uberhaupt kon twijfelen lag ik er al uit Schijnheilig