)Wat op zich nog wat stress mee bracht, ik reed op de invoegstrook namelijk achter een die 60 reed, en de snelweg is mijn zwakke punt (met drukte)
Maar goed ik zag kans om op t laatste moment lekker op te trekken en de wagen voor me in te halen, alleen had ik nog 400 meter voor mijn afslag. Dus nog wat gas, en uitvoegen, maar ik zag in de binnenspiegel een auto voor me opschuiven. Geen gevaarlijke situatie, maar het had een twijfelgeval kunnen zijn. Ik was de rest van de rit heel nerveus. En een lichte afwijking naar links die ik netjes corrigeerde (de examinator had t door maar voor ie dat als punt kon noteren zat ik alweer goed)
Anyway.. De rest van de rit foutloos, onbedoeld weer op de snelweg beland (ik moest rechtsaf maar reed rechtdoor
) waar het rustiger was, en toen kon ik laten zien dat ik wel kon in en uitvoegen.Bij het cbr liet de examinator mij de rit evalueren waarbij ik het over de snelwegsituatie had, ja dat is zonde he, zegt die.
Ja daar ben ik dan op gezakt.
Nee dáár laat ik je niet op zakken. Op wat dan wel? Op niets, je bent geslaagd, gefeliciteerd.
Hij gaf nog wel aan dat er een paar foutjes zaten (letterlijk: ik rijd niet de sterren van de hemel
) maar dat ik ze veilig oploste. Hij kon geen rode draad vinden in mijn rijstijl en er zaten hele goede stukken tussen.Ik heb dus vanmiddag last minute mijn rijbewijs aangevraagd die ik vrijdag kan ophalen. Heb een autootje weten te regelen en ga het hele weekend heerlijk bij mn paard spenderen die zo'n 20km (80-weg en snelweg, dan nog 100 meter 50-weg
) verder staat.Hoewel ik er onwijs veel zin in heb, voor t eerst solo rijden, ben ik aan de andere kant doodsbang. Hoe kom ik de eerste rit(ten) door zonder instructeur?
Hoe hebben jullie je eerste rit beleefd?
in het begin moest ik wennen dat er niemand zei waar ik heen moest maar ik was snel gewend... 
Opeens heb je het gevoel dat je het goed móet doen en dan lukt het ook gewoon
dus zeker geen natuurtalent
) er is veel ruimte om in te voegen. Vervolgens rij ik een heel stuk 70 door werkzaamheden op de hollandse brug, maar ik kan daar geen verkeer naast me hebben, en de stroken daarvoor zijn zo breed, is goed te doen
als je een gaatje ziet, zo hard mogelijk gassen en aan het einde invoegen (niet te snel want mensen kunnen schrikken van je langzame snelheid). 
vervolgens een éénrichtings verkeer straat ingereden,vanaf de verkeerde kant dus