Mooie, leuke, grappige Foto's..van jezelf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joceline

Mooie, leuke, grappige Foto's..van jezelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 19:04

Haay!

Hebben jullie dat nou ook? Ik sta zelden leuk op foto's, niet alleen omdat ik mezelf ben want ik ben niet ontevreden over mezelf o.i.d. Ben bijvoorbeeld pas geleden naar een leuk feest geweest en daar werd door een fotograaf foto's geschoten dus ben een paar keer met vriendinnen op de foto geweest. Ik had me helemaal mooi opgetut en aangekleed..ik sta dan nog een tijdje in de spiegel te kijken en te draaien dan denk ik vaak; ja op dit moment wil ik een foto van dit beeld in de spiegel!! Tong uitsteken Ik achteraf snel op de site kijken en helaas weer een lelijke foto. Mn vriendinnen staan links en rechts van mij ik recht in het midden. Het lijkt net alsog ik een enorm bovenlichaam heb in vergelijking met mijn vriendinnen terwijl dit niet zo is..mijn haar zit slordig naar achter zodat het net lijkt alsog ik schouderkort haar heb en dat maakt mn gezicht wat dik...Oftewel alles bij elkaar is een echte 'No no- foto'.. Ik probeer thuis wel eens wat foto's te maken van mezelf maar dat lukt niet goed, heb ook niet een goed toetsel. Maar ook foto's door andere zijn vaak raar en niet mooi.

Mijn droom is om een keertje een foto-shootje te doen bij een fotograaf die me tips kan geven en de tijd heeft maar dat is zo duur. Ik vind bijvoorbeeld zwart-wit foto's erg mooi, vaak bewerk ik mijn lelijke foto's zo sterk dat ik mezelf alleen als een vage vlek zie. Verdrietig Ik zie zo vaak op hyves/msn/sites dat sommige mensen even snel een fotootje hebben geschoten en daar staan ze dan zo natuurlijk en mooi op dat zou ik zo graag willen ! Bloos

Jullie?

Naomi_unique

Re: Mooie, leuke, grappige Foto's..van jezelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:06

Probeer eens op het photoplace forum in contact te komen met een fotograaf! Misschien vind je wel iemand die op basis van TFP met je wil shooten! Lachen (Time For Print, allebei mooie foto's als resultaat, geen kosten)
Succes!

edit: www.photoplace.nl/forum

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:07

Ook vaak last van, klinkt heel stom, maar vind mezelf altijd een stuk knapper als ik voor de spiegel sta, dan op een foto .. Huilen van het lachen
Ach, alleen maar beter toch? Schijnheilig
Liever leuk in het echt en stom op een foto dan leuk op een foto en stom in het echt! Lachen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:10

Heel herkenbaar, ik sta er ook altijd stom op. Daarom ren ik meestal weg als er iemand met een camera aan komt Huilen van het lachen

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:11

Haha in de spiegel vind ik mezelf ook mooier en dan maak ik een foto en dan is ie niet mooi ROFL
ken het Huilen van het lachen
Maar precies wat Amburtjoz zegt; 'liever leuk in het echt en stom op een foto dan leuk op een foto en stom in het echt'

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:12

capopjekop schreef:
Heel herkenbaar, ik sta er ook altijd stom op. Daarom ren ik meestal weg als er iemand met een camera aan komt Huilen van het lachen

haha ja doe ik nou meestal ook of ik sta ermet een paard op dan gaat de aandacht meestal daar naar toe haha

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:13

Ehm ja, ik sluit me aan bij de club Huilen van het lachen
Ik denk dat ik like 2 leuke foto's van mezelf heb Clown

Maar meestal vind ik de foto's op het moment zelf heeel erg lelijk, kijk ik ze 1 a 2 jaar later terug, vallen ze toch heel erg mee Lachen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:14

Dat heb ik niet eens, de enige normale foto van mezelf is waar ik shotjes zit te drinken op vakantie en die is al behoorlijk gaar. Ik krijg het altijd voor mekaar om scheel, met onderkinnen enz op de foto te staan, terwijl ik normaal best normaal ben Clown Heel irritant als je dan een paar fotogenieke vriendinnen hebt Tong uitsteken

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:15

ik ken het,, in de spiegel lijkt het mooi maar dan op een foto !!
-ogen die scheef staan
- haar dat niet zit
-super mager gezicht

nou tegenwoordig ontwijk ik de camera's

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:16

De 'fake-lach' doet wonderen.
Snel geschoten foto's daar sta ik altijd lelijk op.
Maar als je je tong tegen je gehemelte aan druk (met je puntje tegen je tanden) en dan met je tanden bloot lachen.
Dan sta je der meestal wel leuk op
Ook niet vergeten je ogen open te houden.
Niet te ver open natuurlijk, want dan lijkt het alsof je een paar pilletjes achterover hebt geslagen.

Oefening baart kunst (lang leve de spiegels)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:19

fake lach dat zie je altijd zo vreselijk bij mij, kan me goede lach hooguit 2/3 seconden vasthouden, maar daarna zie je overduidelijk dattie nep is, jakkes ROFL

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 20:37

Amburtjoz schreef:
Ook vaak last van, klinkt heel stom, maar vind mezelf altijd een stuk knapper als ik voor de spiegel sta, dan op een foto .. Huilen van het lachen
Ach, alleen maar beter toch? Schijnheilig
Liever leuk in het echt en stom op een foto dan leuk op een foto en stom in het echt! Lachen

Ooh das bij mij precies andersom!
Op foto's sta ik vaak mooier dan dat ik mezelf in het echt vind Bloos

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 20:47

Dankjewel voor de tip Naomi_Unique ga ik eens proberen!

En de rest bedankt voor de reacties! Ja ik vind het ook zo debiel om aan mijn moeder te gaan vragen of ze foto's wil maken want dat duurt dan wel even voordat ik tevreden ben. Later ga ik ze op de computer toch wel bewerken en vager maken! Ja het gaat er inderdaad om dat je leuker in het echt bent dan op de foto..maar ik zit wel eens topmodel's te kijken en dan wil ik van mezelf zo graag mooie foto's. Voor op de computer niet persee om rond te gaan hangen. Maar als iemand dan eens een foto van je wil dat dat dan een keer een leuke is waar je sterke punten naar voren komen maar wel heel natuurlijk is want dat vind ik zo belangrijk! Lachen Ik heb zelfs wel eens in de spiegel een foto gemaakt van mezelf met als doel later het fototoetsel eraf te knippen..maar alles was bewogen en meestal stond mijn lange neus dan voorop de foto Tong uitsteken

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 20:47

Ik heb er soms ook wel last van, maar volgens mij hebben daar echt heel veel mensen last van.
Als ik een beetje geluk heb sta ik er leuk nouja normaal op Haha!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 20:48

Moon schreef:
De 'fake-lach' doet wonderen.
Snel geschoten foto's daar sta ik altijd lelijk op.
Maar als je je tong tegen je gehemelte aan druk (met je puntje tegen je tanden) en dan met je tanden bloot lachen.

Ook niet vergeten je ogen open te houden.

Precies!! Op alle vakantiefoto's die ik heb sta ik op 1 helft slecht op, geen fakelach / lach. Op de andere lach ik (fake of niet) en dat zijn allemaal mooi gelukt Ja

Ik heb veel vrienden die ook echt een eigen 'foto-gezicht' hebben. Op alle foto's staan ze er zelfde op Tong uitsteken (ik heb er ook eentje en op meeste feestfoto's/ groepsfoto's sta ik er ook zo op Tong uitsteken )

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 20:50

Weet je... heb helemaal geen foto van mezelf alleen... ook niet met vriendinnen, alleen met mn paard (Als ik mn cap op heb dus... en in rijoutfit sta)

Alleen schoolfoto Nagelbijten / Gniffelen

Ik hou de eer hoog Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 20:52

ik zeg lang leve de digitale camera, kan je alles wat er niet uit ziet meteen wissen Haha!

als ik weet dat er een foto komt trek ik mn fotokop en dan gaat het wel vind ik zelf.. maar als iemand een foto maakt zonder dat ik het doorheb... bwaaaa Bloos! Bloos! Nagelbijten / Gniffelen

maja. geloof erg vrouwelijk iets dit, jezelf niet leuk op de foto vinden Clown

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 20:55

@MelanieB...en foto's thuis enzo? Op verjaardagen en uitjes ook niet, door je moeder geschoten ofzo? Lachen

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 20:57

Ja de digitale is een toppie uitvinding! Tja het is een meidending maar ik heb een enkele foto dat ik mezelf er wel voordelig op vind staan Tong uitsteken..dan denk ik van zo wil ik er meer en als ik er dan me best op ga doen is het verpest ook omdat het zo moeilijk is van jezelf foto's maken..ik zet m vaak op een plank klik en dan heb ik even tijd om te gaan staan, met resultaat alles bewogen of mijn hoofd 2x zo groot als mijn lijf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 21:00

ik heb wel van fotoshoots tips geleerd voor je lijf:
buik in, holle rug maken/tieten naar voren, armen naar achteren strekken of één in je zij en één been naar voren zetten Haha! Haha!
en voor eventuele onderkinnen nek lang maken.. dus je hoofd beetje omhoog en dan heeel klein beetje naar voren knikken.

maja. om dat nou voor iedere foto te gaan onthouden Huilen van het lachen

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 21:06

Jajaja! Die tips ken ik Haha! Maarja dat red ik dus niet in die drie seconden die ik heb om te gaan staan..Verder zou ik het ook wel leuk zijn om wat modellen achtige foto's te hebben..diva-look! Wat ik ook altijd mooi vind is ehm ja die beelden van de reclame met vrouwen die niets aan hebben maar je ziet niets zegmaar..en dan hebben ze zo'n zijden doek over zich heen. Dus niet pervers naakt maar mooi naakt dat je bijvoorbeeld alleen een blote rug ziet en daaronder een zijden doek die alles bedekt..snappie Lachen

Edit, van de dove-reclame! Die vind ik ook zo goed met de vollere dames die ook beeldschoon zijn natuurlijk:) Daar voel ik me altijd goed door:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 21:10

bij een shoot helpen ze je vanzelf hoor om zulke fotos te maken Ja lijkt eng maar na paar minuten ben je het gewend Lachen
echt Ja zelfs ik vond mezelf leuk op de fotos van mijn shoot Haha!

ik heb wel paar tips onthouden. vooral mn hoofd want ik haaat het met onderkin op de foto en meestal hou ik mn buik ook wel extra in. ben gewoon beetje ijdel /onzeker daarmee. Bloos Bloos

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 21:11

Herkenbaar, als ik voor de spiegel sta heb ik ook vaak, dit is een fotomoment!
Maar als ik dan voor de camera sta dan zitten dr maar heel weinig foto's tussen die ik mooi vind, terwijl anderen ze wel mooi vinden, dat is ook altijd zo apart.

Voor eventuele shoots kun je je ook aanmelden op http://www.dutchheaven.nl is ook een goede site met veel informatie, fotograven en modellen.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 21:12

Ooh dus jij hebt een proffesionele shoot gedaan? kostte dat veel of niet.. Ik heb wel eens een shoot gedaan maar dat was een cadeau voor mijn ouders. Dus 1x met vriend en 1x met mijn zus dus dan heb ik niet echt de mogelijkheid om eens ff lekker ervoor te gaan staan Tong uitsteken

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 21:13

als ik zelf foto's maak sta ik er altijd wel leuk op, maar als iemand anders ze maakt dan sta ik er altijd walgelijk op xD
weet neit hoe het kan maar goed Scheve mond