vrienden..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

leniejj

vrienden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 20:34

een jaartje geleden ben ik verhuisd.. en woon nu samen met mijn vriend en dat gaat goed..
alleen heb ik hier helemaal geen vriendinnen.. toen ik nog thuis woonde had ik ook niet veel vriendinnen.. maar daar had ik me zusje waar ik wel veel mee deed.. maar nu woon ik toch wel wat te ver om zomaar ff langs te gaan.. dat doe je sneller als je in het zelfde dorp woont.. nu heb ik het er erg lastig mee dat ik eigenlijk geen vriendinnen heb. ik rij wel wel op de manege in een les.. maar daar zitten niet echt meiden van mijn leeftijd (21). en op me werk zijn wel gezellige meiden maar ik werk full-time en zei gaan nog naar school en zijn ook nog veel jonger dan mij. de vrienden van mijn vriend hebben niets met mij en na onze verhuizing zijn ze nog geen 1 x wezen kijken (wat voor vrienden zijn het dan.. maar goed daar gaat het nu niet over..) maar ja vriendinnen kun je niet kopen.. en zou het zo gezellig vinden om met iemand te kletsen al is het maar hier op bokt ofzo..

sorry voor het misschien wel saaie verhaal maar moest het even kwijt.

groetjes..

Farouche

Re: vrienden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:35

En uitgaan enzo? Daar ken ik ook vaak mensen door. Haha!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:38

Hai,
IK denk indd uitgaan en lekker terasje pakken als je de tijd hebt.
Ik kom mogelijk over een jaar ook in jou situatie. Ga dan mogelijk van zuid holland naar brabant. Ik denk dat je dat het beste lekker veel buitenshuis kan gaan doen zodat je mensen ontmoet.
Succes en ik lees de rest even mee

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:40

Kun je niet naar een andere paardrijles, waar wat meer meiden opzitten van jou leeftijd?
En anders op een teamsport gaan; voetballen of zo, daar doe je echt wel contacten op. Succes Lachen

leniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 21:02

ja vind toch lastig om alleen te gaan stappen.. me vriend heeft daar helemaal geen zin.. maar daar leer ik wel mensen kennen..

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:05

Of als je vrij bent lekker terasje pakken

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 21:07

bij een andere vereniging gaan, buurthuis met leeftijdsgenoten

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 08:32

Ik lees even mee. Mijn vriend heeft een eigen bedrijf in Brabant, en als we gaan samenwonen dan ga ik ook zijn kant op. Ik heb me ook al zitten bedenken dat ik dan helemaal opnieuw moet beginnen en nieuwe vrienden zal moeten maken. Ik heb hier wel een groepje echte vrienden en een heleboel kenissen/stapmaatjes, maar die zal ik dan toch minder snel zien en het is ook fijn om vrienden in je eigen woonplaats te hebben....

Zijn er op de manege helemaal geen meiden van je leeftijd? Misschien kun je dan op stal of in de kantine een praatje met ze maken. Veel van mijn 'paardrijvriendinnen' heb ik ook zo leren kennen. Of help mee met een feestavond, ponykamp, buitenrit enz. op de manege. Misschien kun je je (eventueel samen met je vriend) aanmelden bij een vereninging of een cursus gaan doen, of fitnessen.
Op internet zijn ook best veel mensen die een oproepje doen omdat ze iemand zoeken om wat mee te gaan doen. Misschien kun je zoiets ook eens proberen?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 08:47

Jaren geleden ook van de randstad naar brabant verhuisd maar heb wel ontdekt dat je pas makkelijk contact maakt als je kinderen krijgt. Dat duurt misschien nog even voor jou (hihi) maar je zou op een sportschool kunnen gaan of een andere vereniging?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:39

MW --> LZP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:45

Anders kijk eens of er boktmeetings in de buurt zijn?
Ga daar lekker heen, leer je ook mensen kennen! Ik heb daar 1 van mijn hele goede vriendinnen leren kennen! Lovers

En idd, gewoon lekker zelf erop uit, en gewoon tegen een gezellige meid aanpraten Lachen

Ze eten je echt niet op Haha!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:58

Welke richting van NL zit je? Wie weet zitten er hier nog wel een hoop mensen op zoek naar nieuwe contacten oid.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:59

Ik heb precies dezelfde situatie mee gemaakt...

ik ben vanuit Friesland naar Drenthe verhuisd en in Groningen gaan werken. Vond het in het begin erg moeilijk om nieuwe mensen te leren kennen. Maar al met al is dat nu een jaar verder en allemaal weer opgelost. Langzaam aan begint ook mijn vriendenkring hier te groeien...
Dit is mede dankzij de sportschool en de rijvereniging....

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:03

ik zat bijna in zo'n situatie. mijn vriend kreeg werk in een andere provincie. maar waarschijnlijk gaat hij heen en weer rijden (hij woont daar nu wel door de week)

ik had daar ook al over nagedacht. ik heb een eigen paard en mag graag dingen organiseren. dus op die manier had ik het denk ik wel opgelost.

in jouw geval indd misschien in een andere groepsles.

en wat ik altijd heb gezegd, vrienden daar moet je tijd in steken. vooral als je nieuwe vrienden wilt maken. dus maak tijd voor ze vrij etc etc.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:05

met mij mag je altijd kletsen op bokt hoor, of msn gezellig!!!!
en als je beetje in de buurt woont ga je gewoon keer mee stappen..

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:02

Ja, ik ken het ook. Ik ben paar jaar geleden naar Brabant ook verhuisd en hier verder nooit op school gezeten. Zeker nu wel paar vriendinnen via stal leren kennen, maar is gewoon moeilijk dan. En dan moet je maar net geluk hebben dat het klikt met buurtbewoners of mede-lessers....

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:16

hier precies hetzelfde probleem, ben van het oosten naar het westen verhuisd, nu ruim een jaar geleden.
heb hier welgeteld 1 vriendin, maar ook nog niet heel erg dik zeg maar...
ik kan het gelukkig wel aardig vinden met de vrienden van mijn vriend, maar toch wil ik ook graag een stel vriendinnen waar ik ook een keer alleen mee kan gaan stappen en leuke dingen mee kan doen.

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 20:32

Ik ben 3 jaar geleden verhuisd naar Apeldoorn, kom zelf uit Arnhem en had daar ook mijn vriendinnen zitten. Gelukkig is het geen wereldafstand maar we zagen elkaar bijna niet meer. Wij hebben de afspraak gemaakt elkaar eens per maand te zien, wel met partner, en gelukkig kunnen we allemaal door 1 deur.

Mijn vriend komt uit een groot gezin, dus wij gingen vaak stappen met zijn allen en gaan nu ook vaak met mijn zwagers en schoonzusjes om.

Via het vrijwillige helpen op een huifkarcentrum heb ik een hele goede vriendschap gekregen met de eigenaresse en gelukkig kunnen de mannen ook goed met elkaar. En via Bokt heb ik veel leuke meiden leren kennen, de een zie ik vaker als de anderen, maar toch is er regelmatig contact.

Ik zou dus zeggen, er is hoop, maar het komt niet aanwaaien, dus kijk ook of er mensen uit je omgeving op Bokt zitten, misschien kun je hobby's oppakken waar je ook andere mensen leert kennen en van groepsles veranderen naar een les met meer meiden van je leeftijd!

En leeftijd zegt ook niet alles, zelf ben ik 27 maar mijn vrienden gaan allemaal al over de 30 heen!!

leniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 08:17

tnx voor alle reactie's.. idd als je kinderen heb dan kom je bij scholen dan leer je heel veel mensen kennen.. ik ga eens kijken of ik in een andere les kan op de manege.. en als er weer eens iets is geef ik aan dat ik wil helpen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 08:36

Daarmee zul je idd al wel aardig wat nieuwe contacten opdoen. Verder zou je bv eens kunnen gaat Boktmeeten. Ik kende ook niemand aan deze kant van het land toen ik hier kwam wonen (Twente) maar dit was dé kans om eens wat Bokkers van hier te meeten. En daaruit ontstaan vaak hartstikke leuke contacten!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:23

Eind vorig jaar ben ik ook verhuisd om met mijn vriend samen te gaan wonen, van Arnhem naar Vierlingsbeek.

Echt vrienden maken is inderdaad best lastig, maar ik ben bewust gelijk mijn eigen dingen gaan doen hier. Heb bijrijdpaarden gezocht, een bijbaantje, vrijwilligerswerk etc. Daar doe je ontzettend veel leuke contacten op! Maar je moet dus wel zelf actie ondernemen. Daarbij kan ik gelukkig ook goed met de vrienden van mijn vriend overweg, met name met één vriendin van hem ben ik erg goed bevriend. En met de vrienden uit Arnhem hou ik ook nog steeds contact. Lachen

Bokmeeten is inderdaad ook een goed idee. Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:26

Ik vind het ook soms moeilijk. Ik hoef niet veel vrienden, met 1 a 2 heb ik ruim voldoende, maar ik mis die grote groep kennissen waarmee je eens vrijblijvend wat kunt gaan drinken en zo...

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:32

Ik ben dan wel niet verhuisd, maar heb ook zo goed als geen vrienden op 1 beste vriendin na dan die ik soms weken niet zie en soms een week redelijk vaak. Omdat ik momenteel veel werk en studeer heb ik dan gelukkig ook niet veel tijd over, maar soms mis ik het wel, ben altijd een beetje een buitenbeentje geweest omdat ik gek werd van die kinderachtige klasgenoten, dus daar heb ik ook geen contacten een overgehouden en stappen daar leer ik ook nooit mensen mee kennen omdat mensen mij vaak als saai zien omdat ik gewoon samen met mijn vriend wat sta te praten en niet snel mensen aanspreek. Mijn vriend daarentegen heeft in het halfjaar dat het uit was heel veel mensen leren kennen en heeft met de meeste goede contacten en gaat er graag mee stappen, maar dat vind ik dus ook helemaal niks, meestal zijn dat echt vrienden van iemand en dan blijf je alsnog een buitenbeentje, zo ook bij zijn vriendengroep, die van die vriendin en die van mijn ex waar ik een paar weken iets mee heb gehad.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:35

Wij hebben een hondje en daardoor zijn wij al met de nodige mensen 'bevriend' geraakt... als je binnen blijft zitten kom je niemand tegen...
Mss ook eens leuk om naar boktmeetings in de buurt te gaan ofzo?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:39

Ik ben op zoek gegaan naar een leuke vereniging die mij erg aansprak Lachen Ik ben nu leiding geworden bij de scouting (vrijwilligerswerk), iets totaal anders! Maar daardoor heb ik nu wel gezellig wekelijks contact met veel mensen en daar ook echt vrienden gemaakt Lachen
Laatst hadden wij een bbq met de hele groep, 163 man waren gekomen dus dat was enorm gezellig!
Ik had overigens met meerdere soorten verenigingen contact opgenomen, scouting sprak mij het meeste aan dus Lachen
Voor de turnclub voelde ik mij niet lenig genoeg Nagelbijten / Gniffelen