tsja ruzie om een stuk blik op wielen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

tsja ruzie om een stuk blik op wielen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 17:08

Nou zal ik ongetwijfeld wel kinderachtig zijn, maar mijn overbuurman is toch zo'n zak!!
Het ging hier in de straat altijd goed met parkeren, ieder had zijn eigen plekje in de straat en als het eens anders uikwam weten we welke auto waar thuishoort, als er eens eentje dubbel stond, gewoon ff aanbellen en dan werd ie weggehaald. Ja
(die van mij staat overgens net buiten de straat) zodat mijn buurvrouw die slecht ter been is haar auto vlakbij neer kan zetten. (we mogen maar aan 1 kant parkeren)
Nou woont er sinds kort een nieuwe buurman tegenover ons die zijn auto in de straat wil hebben.

Is heel lochisch, maar meneer weigert te overleggenhoe we dat zouden kunnen doen en zet zijn auto precies zo neer nat zowel mijn vriend als mijn buurvrouw nergens meer kunnen staan. Voor mijn vriend niet zo erg maar l*llig voor de buurvrouw die moeilijk kan lopen, en hij verdomd het gewoon om hem ergens anders neer te zetten.

Dus heb ik met mijn buurvrouw afgesproken dat ik mijn auto in de straat zet en weghaal als zij komt.;
Komt meneer van het weekend helemaal over de rooie op mijn deur bonken dat ik "die lelijke ouwe auto" weg moet halen. Ik heb hem toen vriendelijk verteld dat ik terug kan komen als ie normaal doet en dat ik dan best mijn auto weg wil halen. Werd ie alleen maar bozer dus ik heb de deur dicht gedaan. Hij had zijn auto toen zo achter mijn auto neergezet dat de hele straat geblokkeerd was.
Nou moest ik met de auto weg (iemand had een ongeluk gehad) maar hij wilde toen zijn auto niet weghalen Ik heb toen de auto weg laten slepen, ik moest tenslotte echt weg, anders zou het niet in me hoofd opkomen. Bloos
Hij boos natuurlijk (en terecht).
Maar nou heeft hij dus een bouwbusje daar neergezet toen ik naar de paarden was en die laat ie daar dus staan, dag en nacht. Onder het motto van ik mijn auto er niet neerzetten, jullie ook niet. (busje gebruikt hij bijna nooit)
Alles leuk en aardig maar mijn buurvrouw heeft nu een probleem, en hij mankeer echt niks aan ze benen, laat dat oude mens toch lekker voor de deur staan zeg.
Er valt verder niet met hem te praten, begint gelijk te schreeuwen en te dreigen heb het echt wel geprobeert, maar hij weigert elke vorm van medewerking.
Wat zou ik graag zijn banden lek steken zeg Duivel , wat moet ik hier nou mee, vind het zo sneu voor de buurvrouw...
Laatst bijgewerkt door Zonnebloem op 02-09-08 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sassieja

Re: tsja ruzie om een stuk blik op wielen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:10

Als je de buurvrouw nou een brief laat schrijven?
En anders misschien eens met de gemeente overleggen of de buurvrouw geen parkeerplaats aangewezen kan krijgen?

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 17:13

vergunnig geven ze niet, en denk niet dat hij reageert op de brief, zij heeft het ook al verschillende keren geprobeert om het uit te leggen, maar hij reageert niet.
Ik bedoel, ben ik nu kinderachtig of is hij een sukkel?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:15

Die kerel is dan gewoon een eikel..
Maar goed, je mag je auto toch niet stil laten staan zonder er uberhaupt mee te rijden? Ik dacht namelijk dat hier in de straat een auto is weggesleept die dus te lang stil stond .. Maar goed, hang me er niet aan op, weet het niet 100% zeker.

Vervelend hoor, zo'n buurman..
Succes ermee!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:17

volgens mij geld dat bij een niet APK gekeurde auto.. die mag niet op een openbare weg staan voor zover ik weet

maar allemachtig zeg wat onwijs kinderachtig van die buurman.. net nieuw ook.. maakt ie lekker vrienden mee.. Clown

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:22

gaat het om koop of huurwoningen?
Als het om huurwoningen gaat dan kun je klagen bij de woningbouw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:26

Och jeetje Zonnebloem, ik maar denken dat in Volendam iedereen familie van elkaar is en men erg gemoedelijk is... Haha!

Als die buuf die slecht loopt een invalideparkeerplaats aan vraagt bij de gemeente zal ze die zeker wel krijgen, ook meteen een pasje voor haar raam. Als die buum dan op dat plaatsje staat, meteen de politie bellen dan krijgt hij een vette prent, is hij het zo afgeleerd.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:27

Ik mag aannemen dat jij, je vriend en de buurvrouw in kwestie niet de enigen zijn die zich ergeren aan, cq. last hebben van, de territoriumdriften van dit aso'tje? Hamer Misschien helpt het om door alle buren uit de straat een brief te laten ondertekenen Lijst dat hij, als hij op z'n woongenot gesteld is, er verstandig aan zou doen om de manier waarop hij zich opstelt ernstig te herzien en dat hij, als hij dat niet doet, daar dan absoluut spijt van gaat krijgen, "omdat de verstandhouding met de andere bewoners van de straat dan duurzaam ernstig verstoord zal raken". Doei, doei Mag-ie zelf invullen wat daarmee bedoeld wordt... Clown

Edit: onze buurvrouw, die overigens niks mankeert (behalve in haar hoofd), had er ook zo'n handje van om haar auto persé voor haar eigen deur te willen zetten. En als één van onze auto's er dan eens een enkele keer stond als dat toevallig zo uitkwam, kregen we een zeikbriefje in de bus dat ie direct weg moest. Nou, aangezien het openbare weg is en we zat parkeerruimte voor de deur hebben, zodat ze er dan eigenlijk altijd wel gewoon meteen voor of achter kon parkeren, deden we dat natuurlijk niet. Integendeel, na zo'n briefje gingen we er expres parkeren, bij iedere gelegenheid die zich voordeed en ongeacht hoeveel andere plaatsen er op dat moment beschikbaar waren. Het heeft even geduurd, een stuk of 100 zeikbriefjes om precies te zijn, maar ze heeft het nu eindelijk gesnapt. Tegenwoordig zet ze, als er een keer een andere auto voor haar deur staat (onze buurjongen zit inmiddels ook in het complot), die van haar zonder morren een vakje verder. Dus zijn wij nu ook weer zo schappelijk om "haar" parkeerplek vrij te laten, tenzij het echt niet anders kan.
Laatst bijgewerkt door Eirikur op 02-09-08 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:28

EricPrast schreef:
Ik mag aannemen dat jij, je vriend en de buurvrouw in kwestie niet de enigen zijn die zich ergeren aan, cq. last hebben van, de territoriumdriften van dit aso'tje? Hamer Misschien helpt het om door alle buren uit de straat een brief te laten ondertekenen Lijst dat hij, als hij op z'n woongenot gesteld is, er verstandig aan zou doen om de manier waarop hij zich opstelt ernstig te herzien en dat hij, als hij dat niet doet, daar dan absoluut spijt van gaat krijgen, "omdat de verstandhouding met de andere bewoners van de straat dan duurzaam ernstig verstoord zal raken". Doei, doei Mag-ie zelf invullen wat daarmee bedoeld wordt... Clown

Doet hij waarschijnlijk niks op uit. Kan denk ik alleen van hoge af opgelost worden (als dat mogelijk is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:28

Zonnebloem schreef:
Komt meneer van het weekend helemaal over de rooie op mijn deur bonken dat ik "die lelijke ouwe auto" weg moet halen.

Waarom moest jij je auto weghalen?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:29

omdat ie kennelijk op ''zijn'' plaats stond...

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:42

Andere optie: ik weet niet of je vriend een beetje potig is, als-dan kun je nog in de strijd werpen dat buurmannetje maar één keer een echt eigen plek krijgt en wel op de begraafplaats, en dat ie daar snel genoeg terecht zal komen als ie zo doorgaat, want je zo opwinden is slecht voor je hart. Duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:43

C_arola schreef:
omdat ie kennelijk op ''zijn'' plaats stond...

Hoor het antwoord graag van Zonnebloem.
Als dat écht de reden is van zijn bezoekje aan de deur vind ik het namelijk
wel een erg triest mannetje.
Zolang hij die plaats niet heeft betaald of gehuurt is die plaats immers van iedereen.

Maar goed ben benieuwd. Lachen

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:45

russel schreef:
Och jeetje Zonnebloem, ik maar denken dat in Volendam iedereen familie van elkaar is en men erg gemoedelijk is... Haha!

Dat was ook het eerste wat ik dacht. Knipoog

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:48

Net alsof je je uberhaupt een parkeerplaats toe mag eigenen! Tis nou niet dat die gratis inbegrepen zit bij het huis wat je huurt / koopt.
Wat een eikel zeg.

Ik zou ook wraakneigingen krijgen.
Wie denkt ie #$%#$ wel niet dat ie is?? Boos!

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:49

Ik snap er niks van .. het zijn toch openbare parkeerplaatsen? Waarom zou jij dan je auto weg moeten halen?? Daarentegen mag hij ook gewoon parkeren waar hij wil. Dan zou je buurbrouw inderdaad een invalidenplaats moeten aanvragen. Wel vervelend burenruzies, succes ermee!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:52

Als die bus langer dan drie dagen op die plaats staat kun je parkeerbeheer/politie ervoor bellen.
Dan krijgt meneer eerst een bekeuring en staat het busje er twee dagen later nog word ie weggesleept met alle kosten voor de buurman.
Oja en als je buurvrouw echt zo slecht ter been is moet ze anders een aanvraag doen voor een invalideparkeerplek voor de deur.
Gemeente kan haar zo vertellen welke procedure te volgen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 17:57

idd als het openbare parkeerplaatsen zijn, kun je er weinig mee.
Hij is dan niet verplicht om met jullie afspraken mee te doen (hoe flauw dat dan ook is).

Laat de buurvrouw een invalide kaart aanvragen en zo een invalideplek voor haar deur te krijgen.

Meetje22; bij ons mag een auto gewoon op zo'n plek blijven staan (hoe lang dat dan ook is) als hij APK heeft ed .
Snap ik trouwens best wel, anders is je auto weggesleept als je terug komt van 3 weken vakantie Pling

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:00

Ook ik denk dat je buurvrouw zou moeten proberen een invalidenplek te krijgen. En dat je verder de politie moet bellen als buurman in kwestie echt de hele straat blokkeert.
Volgens mij mag hij, als hij gewoon wegenbelasting voor het bouwbusje betaalt, deze best op een openbare parkeerplaats zetten, zo lang als hij wil, zolang hij er de verkeersdoorstroom maar niet mee hindert. Meetje22, heb jij hier andere ervaringen mee?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:25

He hoe hoog is die bus?? Ik weet niet precies hoe de richtijnen zijn voor de APV per gemeente.. maar als ie meer dan 2 meter hoog is en vier meter lang is mag ie niet eens in een woonwijk staan met die bus.. idd PLISIE bellen en die plakken er maar al te graag een prent onder aangezien we nu weer richting het einde van het jaar toe lopen he Clown

Dat van dat eigen plekje op de begraafplaats vond ik ook wel een erg goede maar goed, zul je net zien dat het tegen overgesteld zal werken Sigaar

Ik zal doen alsof mn neus bloed en gewoon weer je auto daar neer zetten voor je buuf, zodat ze dr auto mooi voor dr deur kan pakeren als ze thuis komt. En anders BLIJF je toch de "takeldienst" bellen Haha! Haha! Haha!. (Of was je het zelf Haha! ??)

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:35

This_is_me schreef:
Dat van dat eigen plekje op de begraafplaats vond ik ook wel een erg goede maar goed, zul je net zien dat het tegen overgesteld zal werken Sigaar
Daarom vroeg ik ook al of de vriend van TS een beetje potig was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:39

This_is_me schreef:
Ik weet niet precies hoe de richtijnen zijn voor de APV per gemeente.. maar als ie meer dan 2 meter hoog is en vier meter lang is mag ie niet eens in een woonwijk staan met die bus..

dat verschild per gemeente en woonplek. Bij de meeste gemeentes gaat dit pas in bij een voertuig van 6 meter of meer.
Ik heb dit kort geleden nog aan de hand gehad met een vrachtwagen die hier in de straat elke nacjt stond.
Konden we niets tegen beginnen.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:53

Inderdaad lastig als iedereen altijd op zijn eigen plek wil parkeren, want die parkeerplekken zijn van iedereen toch en waarom moet je auto perse voor je deur staan (als je verder gewoon goed ter been bent natuurlijk)? De buurman wist waarschijnlijk niet van de afspraak af die jij met de buurvrouw hebt gemaakt en als hij dan iedere keer ziet dat jij je auto verzet, zodat zij er kan staan?

Als de buurman dat busje gewoon geparkeerd heeft en de bus is APK gekeurd en hij betaald netjes wegenbelasting enzo dan kan de politie daar weinig mee hoor. Wij hebben ook een paar maanden een auto op een parkeerplek schuin voor ons huis gehad en onze buurman heeft daar ook de politie voor gebeld, maar die konden niets doen. Denk dat ze hem alleen wegslepen als hij de boel blokkeert. Weet zo gauw eerlijk gezegd ook niet wat je hier aan kunt doen, misschien toch nog eens met de buurman proberen te praten met iemand erbij? Succes, want ja je komt elkaar toch wel regelmatig tegen en dan is ruzie niet fijn natuurlijk.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:53

EricPrast schreef:
Andere optie: ik weet niet of je vriend een beetje potig is, als-dan kun je nog in de strijd werpen dat buurmannetje maar één keer een echt eigen plek krijgt en wel op de begraafplaats, en dat ie daar snel genoeg terecht zal komen als ie zo doorgaat, want je zo opwinden is slecht voor je hart. Duivel

*grinnik* wel slecht, maar stiekem wel errug grappig Vork.
Ik zou de gemoederen even laten bedaren, en de buurvrouw volgende week zelf even langs laten gaan bij de buurman. Waarschijnlijk zijn dan de gemoederen wel wat bedaard, en ziet hij ook wel in dat het 'beter' is om haar die plek 'te geven'.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:02

Tja het zijn openbare parkeerplekken (zoals ik er uit opmaak) dus iedereen mag er gewoon parkeren. Je buurman heeft nergens recht op. Groot gelijk dus dat je de takelwagen hebt laten komen toen hij zo rot geparkeerd stond alleen maar omdat "zijn" plekje was ingenomen en jij weg moest Haha!
Aan de andere kant hij is natuurlijk niet verplicht om zijn auto te verzetten voor je buurvrouw die slecht ter been is, maar natuurlijk wel netjes als hij dat doet.

Vind het trouwens wel netjes dat jullie zo goed voor jullie buurvrouw zorgen die slecht ter been is. Is natuurlijk niet meer als normaal maar je hebt er genoeg tussen zitten (zoals die buurman) die alleen maar aan hunzelf denken.

Kan je buurvrouw echt geen parkeerplek krijgen? Hier in de straat hebben er ook 2 een eigen gehandicaptenparkeerplaats omdat ze slecht ter been zijn. Zou het toch eens goed navragen bij de gemeente.