Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Als jij je er nu al zo rot onder voelt en je al zo druk maakt moet je hier niet mee akkoord gaan. Laat die ouders het lekker uit zoeken! Liek_ schreef:De vraag is; wie is toch die Zen???
Even ontopic: even heel bot niet jouw probleem, maar dat van de ouders van ZenAls jij je er nu al zo rot onder voelt en je al zo druk maakt moet je hier niet mee akkoord gaan. Laat die ouders het lekker uit zoeken!
) inmiddels toch wel heel aardig zijn eigen boontjes kunnen doppen, dus zoveel opvoeding zal hier toch niet meer echt nodig zijn wel? 

ik heb het ondertussen aangepast en hoop dat mijn tekst nu wel leesbaar is ( als ik in paniek ben let ik niet goed op mijn schrijfwijze, sorry
) idd ik maak van een mug een olifant en waarschijnlijk is er van opvoeding geen sprake meer maar ik herinner me welk kreng ik vroeger kon zijn als ik 16 was
en dat jaagt me de stuipen op het lijf

het is de bedoeling dat hij me als een vriendin aanziet waar hij zijn hart kan luchten maar ik en mijn vriend moeten ook het recht hebben om hem erop te wijzen als iets tever gaat. Ir111 schreef:Niet om je verder op stang te jagen maar naar mijn mening heeft een 16 jarige nog steeds 'opvoeding' nodig. Al zullen de meeste 16 jarige zelf zeggen dat dat niet zo is.
De broer van je vriend bij je in laten wonen vind ik nogal wat. Dat is wel wat anders dan een weekje logeren. Los van de verantwoordelijkheid die het met zich mee brengt is het ook nog eens inbreuk op je privacy. Je zit nu s avonds lekker met je vent op de bank, straks zit zijn broer ernaast... Dat hoeft helemaal niet erg te zijn maar je moet je wel bedenken of je dat wel wilt.
Ik snap niet dat hij van zijn ouders niet mee moet verhuizen, hij is nog minderjarig!!! Hem bij jou in laten wonen is iets heel anders dan op kamers natuurlijk.
Hij is 16 wat betekent dat hij nog altijd onder de supervisie van zijn ouders valt en zij zijn dan ook verantwoordelijk. Heb je er een fout gevoel bij, ook tegenover je dochter, doe het dan bij voorbaad al niet! Je bent haar wel dingen verschuldigd en voor haar verantwoordelijk... jij bent háár ouder figuur en hij heeft zijn eigen ouders.