zware job...tips gevraagd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

timilon

zware job...tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 11:29

ja hoor,ben ik weer:D
ik heb sinds een paar weken nieuw werk.
het is ontzettend leuk werk en ik heb een toffe baas,alleen het is lichamelijk echt slopend.
ik zit nog in mijn proeftijd,maar ik twijfel er hard aan of ik hiermee door wil gaan.
aan de ene kant vind ik het super,leuk werk,goede baas etc,aan de andere kant moet ik 3 kwartier reizen en heb ik al in de auto zitten janken van ellende(pijn in m'n lijf en vermoeidheid) en ben ik al dagen niet naar m'n eigen paard geweest omdat ik gewoon echt gebroken ben na een dag werken.
wat moet ik nou doen?even doorzetten nog of uit kijken naar een lichtere baan?
de mentaliteit is wel zo dat je niet moet zeuren maar gewoon door moet werken.
dat ik al een jaar geen zware lichamelijke inspanningen heb verricht telt niet mee,dus van opbouwen is ook geen sprake...
ik vind het echt moeilijk,omdat ik wel leuk vind en die mensen ook weer niet teleur wil stellen.
maar ja,ik vind mijn eigen paard ook erg belangrijk,en ik wil savonds ook nog weleens tv kijken of even naar een vriendin ipv gelijk naar bed bij thuiskomst.

timilon

Re: zware job...tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 13:38

niemand die tips heeft hoe ik dit het beste aan kan pakken?
op dit moment heb ik zoiets van: ik stop ermee,het is te zwaar.
maar ja,misschien is het wel een kwestie van wennen en dan heb ik een " goede" baan verspild.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 13:40

Ik heb ooit 4 weken op een veiling gewerkt, de hele dag staan hakte er echt in.Toen ik echt niet meer kon ben ik er mee gestopt,ik had wel even nodig om weer tot mezelf te komen.Als het echt te zwaar is moet je stoppen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 13:41

Waar bestaat het werk uit? Wat moet je precies doen?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 13:42

Ik vermoed dat het een kwestie van wennen is voor je lichaam. Maar dat weet je natuurlijk nooit vantevoren. Hoe lang heb je nog proeftijd? Kun je dat niet even volhouden en dan beslissen? En misschien alvast naar iets op zoek gaan wat minder waar is, voor de zekerheid?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 13:44

oeh moeilijke situatie...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook een beetje in eenzelfde situatie zit.

Ik werk op een groot boerenbedrijf.
Is hard zwoegen, en ik ben savonds ook gesloopt.
Dan rijd ik de paarden ook niet meer, ik ga er even langs, en meer niet.
Ik doe nog wel het huishouden, dus stofzuigen en dweilen en de was etc.
Maar dan gaat het lichtje toch echt uit.

Verschil met jou is alleen wel dat ik dit werk maar 2 dagen doe, de andere dagen heb ik iets minder zwaar werk...

Maar ik denk dat je even goed in jezelf moet afvragen of je dit werk wel volhoud.

Wat voor werk is het?
Je kan wel zeggen dat je conditie goed is, maar voor bepaalde werkzaamheden gebruik je een heel ander soort conditie. Zo loop ik heel erg veel, en klim ik enorm veel over al die hokken heen, duurde best ff voor ik hier conditie voor had, terwijl ik voorheen ook best een goede conditie had... dacht ik Haha!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 13:47

Het kan goed zijn dat een kwestie van wennen is en je lichaam er eerst aan moet wennen en spieren moet kweken om het aan te kunnen. Dat kan wel enkele weken en soms wel een paar maand duren.

Maar als het nu naar een paar weken nog niet minder zwaar wordt dan moet je inderdaad goed overwegen of de baan wel bij je past. Je werkt om te leven en niet anders om. Als je werk zorgt dat je daarnaast weinig tot niets meer kan doen naast je werk dan zou ik toch echt overwegen om wat anders te gaan zoeken. Misschien dat je baas wat teleurgestelt is maar liever je baas dan dat je eigen leven er onder gaat leiden en je, jezelf moet teleurstellen omdat je na je werk niets meer kan Lachen

Reden_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 13:57

Je werkt er nu pas 4 weken.
Ik denk dat het even een kwestie van wennen is.

Ik ben op mijn 14e begonnen in een bouwzaak.
De hele dag lopen. een baan van 8 á 8,5 werkuren op een dag.
Ontzettend zwaar. Lag savonds om half 9 in bed om om half 8 weer op te staan. Ik was kapot. Kon niet naar de paarden,vrienden,feestjes.
Maar heb doorgezet. En werk er nu zo'n 3,5 jaar. En heb het reuze naar mijn zin.
De dag is nu veel te snel om. 'k zou dan nog uren door gaan.

Ik denk dat het even een kwestie van doorzetten is.
Ik begrijp uit je verhaal dat je het een fijne baan vind en erg naar je zin hebt.
Doorzetten en winnen geeft een goed gevoel. Opgeven kan altijd nog!

Ben eigenlijk wel benieuwd wat voor werk je doet. Bloos Haha!

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 14:08

ik werk in de paarden.
heb ik " altijd" gedaan,alleen nu moet ik veel meer rijden en ook nog op springzadels.
mijn spieren protesteren behoorlijk.ik heb astma en ben gevoelig voor maagzweertjes en bloedarmoede,dat telt ook wel mee denk ik.
ik snap zelf niet goed waarom ik het zo zwaar vind,aangezien ik voorheen m'n hand er niet voor omdraaide.
wel is het zo dat alles gedaan moet worden(minimaal 6 paarden per dag rijden,de rest in de molen,mest uit stallen halen,tuig poetsen,zadelkamer " poetsen" )

ik vind inderdaad wel dat mijn eigen leven voorop staat(werken om te leven) maar momenteel is het totaal de omgekeerde wereld.
ik ga 'sochtends om 7 uur weg,ik kom 'savonds om half 7 thuis en ga naar bed.
mijn eigen paard wordt op deze manier verwaarloosd,huishouden kom ik nog niet toe.

aan de andere kant bieden ze me veel mogelijkheden,ook om dalijk werkzaamheden erbij te pakken(horeca-gedeelte)
ik heb ook in een winkel gestaan,vond ik ook wel zwaar maar dat kwam omdat het geestdodend was.
het is gewoon heel vervelend,omdat ik momenteel zowieso niet lekker in m'n vel zit(verhuizing,paard geblesseerd etc)
en dan ook nog gebroken thuis kom.
van hard werken is nog nooit iemand dood gegaan,en ik ben ook echt niet flauw maar ik sta nu wel op het punt om te kappen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:17

Mm dan zou ik toch eens naar de dokter gaan voor de zekerheid.

6 paarden rijden is op zich nog niet zoveel, al snap ik dat je een zere kont krijgt van een springzadel als je dit niet gewend bent.

Op mijn top kwa paardenwerk, reed ik 15 paarden per dag, mestte ik ook thuis en op t werk de stallen uit, en iddpaarden in en uit de molen etc.
Savonds om 12 uur kwam ik van het laatste paard af. Ik heb genoten van die tijd,had ook geen problemen met moeheid oid.
Misschien gebruik je je energie verkeerd met rijden ?

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 14:24

t is niet m'n kont,maar mijn kuiten en rug(en m'n maag,vanwege alle paracetamol die ik genomen heb na de val,vorige week,hersenschudding)
ik ben al zo vaak naar de dokter geweest,ik wil nu gewoon werken,m'n eigen geld verdienen en weer lekker op mezelf gaan wonen.
voorheen reed ik ook zo'n 6 a 7 paarden per dag,en dan ging ik nog fluitend naar m'n eigen paard.
maar ik heb een tijd " niets" gedaan,en dan is 6 paarden ineens behoorlijk veel.
ik wil ook de paarden verbeteren,ik kan er niet op gaan zitten en er gewoon een rondje mee rijden voor de beweging.
dat is ook wat er van mij verwacht word,dus daar probeer ik aan te voldoen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:31

misschien een kwestie van wennen inderdaad?
als je het wel eerder gedaan hebt, en je nu weinig gedaan hebt hiervoor.. dan is het niet gek dat je lijf protesteerd.

Reden_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:33

Dat is leuk een baan in de paarden!
Ik zou het zeker niet na een week of 4 al opgeven.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 14:36

ja,een baan in de paarden is super.alleen als je verder gaat denken is het niet allemaal rozengeur en manenschijn.
je bouwt niets op,risico's zijn groot,vrij zwaar(vergeleken met andere banen),je bent nooit klaar.
dat zijn maar enkele dingen die mij " tegenstaan",hoewel ik het met m'n baas goed getroffen heb.
ik moest gewoon per direct werk hebben,en heb dit dus aangenomen.
het valt me wel een tikkie tegen,maar ik had gewoon niet echt een keuze momenteel.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:45

Als ik dit zo lees ben je jezelf nogal voorbij aan het rennen.
Ik kan het verkeerd begrijpen maar heb je een hersenschudding opgelopen en ben je met een flinke hoeveelheid paracetamol toch aan de slag gegaan?
Dan lijkt me dat het verantwoordelijkheidsgevoel naar je baan groter is dan dat naar jezelf, en dat gat zich tegen je wreken op den duur.
Van doorlopen met een hersenschudding kun je langdurig klachten overhouden.
Op dit moment lijkt een bezoek aan de huisarts mij toch de beste weg, wellicht heb je iets onder de leden waardoor je weinig energie overhoudt voor leuke dingen naast het werk?
Sterkte ermee.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 14:57

ik ben vorige week van een paard gevallen,buiten bewustzijn geweest en een hersenschudding.
volgens de HA zou het met 3 dagen bedrust wel beter moeten gaan,dus ik heb elke dag het maximum paracetamol genomen en ben na 5 dagen weer aan het werk gegaan.
ik werd na 2 dagen bedrust wel erg verkouden en veel zweten.
van thuis moest ik zsm weer aan het werk en op het werk zelf rekenden ze er ook op dat ik na een paar dagen weer aan het werk zou zijn.
dus zo gezegd,zo gedaan.
2 dagen gewerkt en nu weekend,ben echt aan het bijkomen.
heb nog wel veel spierpijn en zit gewoon heel veel na te denken,vandaar dus ook dit topic.
helaas komt alles tegelijk(gezeur thuis,geblesseerd paard,verhuizing,nieuwe baan),maar dat ben ik inmiddels wel gewend,het is altijd al zo geweest.
waarom ik het nu niet trek snap ik niet,en baal ik behoorlijk van.
maar ik ben wel "verstandiger" geworden,in de zin van dat ik wel aan mezelf moet blijven denken en naar m'n lichaam moet luisteren.
alleen het is zo lastig om eventueel nu al een knoop door te hakken en m'n baas teleur te stellen.
en daarnaast weer geen geld hebben...hoewel werk in de paarden nooit een vetpot is.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 15:14

Is dit echt jouw droombaan? Want anders zou ik het anders doen: stop met dit werk, neem desnoods een baan aan bij de Mac ofzo (noem maar wat, waar je zo aan de slag kunt en je dus niet zonder geld zit, al is het geen vetpot) en kijk dan uit naar iets wat je wel wil en kunt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 15:59

Ik denk zo te horen idd dat je beter ander werk kunt zoeken, je wil teveel aan hun verwachtingen voldoen.
Als je een hersenschudding hebt mag je normaliter een week niks anders doen dan op bed liggen en veel rusten...
Ik heb meerdere malen een hersenschudding gehad, en heb me netjes hieraan gehouden, eerder ging ook niet want ik werd dizzy van het gehobbel op de paarden.

Er zijn zat leuke andere banen, die wellicht hetzelfde, of meer verdienen, en die een stuk lichter zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:01

timilon schreef:
ja hoor,ben ik weer:D
ik heb sinds een paar weken nieuw werk.
het is ontzettend leuk werk en ik heb een toffe baas,alleen het is lichamelijk echt slopend.
ik zit nog in mijn proeftijd,maar ik twijfel er hard aan of ik hiermee door wil gaan.
aan de ene kant vind ik het super,leuk werk,goede baas etc,aan de andere kant moet ik 3 kwartier reizen en heb ik al in de auto zitten janken van ellende(pijn in m'n lijf en vermoeidheid) en ben ik al dagen niet naar m'n eigen paard geweest omdat ik gewoon echt gebroken ben na een dag werken.
wat moet ik nou doen?even doorzetten nog of uit kijken naar een lichtere baan?
de mentaliteit is wel zo dat je niet moet zeuren maar gewoon door moet werken.
dat ik al een jaar geen zware lichamelijke inspanningen heb verricht telt niet mee,dus van opbouwen is ook geen sprake...
ik vind het echt moeilijk,omdat ik wel leuk vind en die mensen ook weer niet teleur wil stellen.
maar ja,ik vind mijn eigen paard ook erg belangrijk,en ik wil savonds ook nog weleens tv kijken of even naar een vriendin ipv gelijk naar bed bij thuiskomst.

Lief wen je aan............... echt! en als je er niet aan went dan moet je stoppen, dan weet je waar je grenzen liggen

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:21

Kan je niet 2weken vrij nemen en dan proberen de draad terug op te pakken?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:48

Ze werkt er net, dan ga je geen 2 weken vrij nemen.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:57

Ja zonde.. Ik snap je denkwijze van "ik moet per direct werk hebben", maar je had beter kunnen wachten tot je fit genoeg was om werk in de paarden aan te kunnen. Die hersenschudding staat daar natuurlijk los van want dat gebeurde pas later.

Kun je niet overleggen met je baas, halve dagen beginnen werken ofzo?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:06

Ik zit maar voor half uur nog op internet dus zal niet 123 meer kunnen reageren.

Ik heb vroeger in een bakkerij als uitzendkracht gewerkt en gelukkig alleen in de dagdienst, en het was een behoorlijk fraai moeilijke baan.

Nu zit ik de administratie en ik kan je wel zeggen dat er een hoop pijn van af is gegaan.

Hier wat tips.

Koop schoenen speciaal die je alleen voor werk zal gebruikken [zodat de zolen langer goed blijven]

Slaap ongeveer 30-60min wanneer je thuis bent.

In de weekend zou je eventueel naar een fitness kunnen gaan voor lichaamlijk oefeningen. Been arm eventueel vooral je rug spieren.

Probeer ook altijd rechtovereind te staan blijf altijd goed bukken dus niet via je rug.

Koop niet al die energie gedoe van de winkel die helpen voor geen meter.

Oja en slaap goed hé. 7-8 uur per nacht is voldoende. als je 9 uur en langer gaat slapen dan wordt je lichaam veels te ontspannen.

Eet en drink gezond natuurlijk

Doe strek oefeningen [dit kan je vermoeidheid beter tegenhouden]

Ik hoop je wat aan gehad heb

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:21

de eerste maand is altijd moeilijk op een nieuw bedrijf, je bent snel moe omdat alles nieuw is en je veel dingen leert. ik zou het nog even aan kijken. als je straks je ritme gevonden hebt gaat het vast beter.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:31

Toevallig dat ik je hier tegenkom Clown

En ook toevallig dat we bijna in hetzelfde schuitje zitten Nagelbijten / Gniffelen Ik ben sinds maart in dienst bij een uitzendbureau, draai gemiddeld 65 uur per week en dan steeds bij verschillende bazen. Ik heb ook het probleem dat ik niet meer toekom aan m'n huishouden, m'n paarden en zelfs niet aan eten. M'n huis is een rotzooi en ik ben in die tijd ruim 10 kilo afgevallen. Krijg ook allemaal vage lichamelijke klachten en ondanks dat ik ontzettend moe ben kan ik bijna niet slapen. Ik had ook het idee dat er maar aan moest wennen, gewoon doorbikkelen en dan komt het wel goed, maar ik begin nu in te zien dat het wss alleen maar erger wordt en ik wil er nu uitstappen voordat ik helemaal instort...

Luister vooral goed naar jezelf, zodra je niet meer aan jezelf toekomt en slecht voor jezelf gaat zorgen zou ik de stekker er uit trekken. Als het echt escaleert is het namelijk nog veel moeilijker om er weer uit te komen... Sterkte! Ach gut