Wasdroger, wat er wel in en wat niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wasdroger, wat er wel in en wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:35

Ik zat net mijn kledingkast eens ff op te ruimen en heb meteen ff gecheckt wat er wel en niet in de wasdroger mag volgens de etiketjes (aangezien ik mijn droger net sinds een week heb Knipoog ). Van veel kleding snap ik wel waarom het er niet in mag, maar zo heb ik wat simpele katoenen shirtjes zonder opdruk oid en ook dat mag volgens het etiket niet in de droger.

Wat doen jullie wel en niet in de droger?
En hoe zit het met spijkerbroeken? Die worden toch snel vaal ofzo?
En als je kleding binnenstebuiten doet, scheelt dat dan nog?

Anoniem

Re: Wasdroger, wat er wel in en wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:54

Ik doe altijd alleen handdoeken en lakens in de droger omdat ik bang ben dat ik kleding verpruts als ik het er in gooi. Maar ik ga dit even volgen, misschien kunnen er best wel dingen in de droger, dat lijkt me toch wel eens handig Knipoog

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:55

Ik stop spijkerbroeken er ook in hoor (binnenste buiten) en simpele shirtjes gooi ik er ook gewoon in.

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:56

Bij ons gaat er maar weinig in de droger.. Handdoeken enzo en beddengoed gaat in de droger.. Soms ook oude spijkerbroeken.. Maar goede kleding laten we altijd drogen..

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:59

Hier gaan ook alleen de oude kleren, handdoeken, lakens enz in de droger.
De rest hangen we op de draad in het zonnetje

Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:00

Ik gooi eigelijk alles in de droger. Ik deed zelf me dure rijbroeken in de droger. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat iets was gekrompen. Je spijkerbroeken kunnen weleens een beetje strak zitten, maar dat is ook na een uur weer weg!!!
Ik vind het een uitkomst een droger!!!! Haha!

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:04

Ook ik gooi alleen beddegoed en handdoeken etc in de droger .. voor de rest laat ik alle kleren opdrogen .. Haha!

FleurBscht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:13

Vroeger liet ik mn moeder werkelijk alles in de droger gooien.
Nu ik toch een paar keer veel te korte shirtjes terug gekregen heb, kijk ik sinds dien wel een beetje uit met wat er in de droger gaat. Bepaalde stoffen krimpen namelijk enorm in de lengte en zijn dan meteen veel te kort. Zonde!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:16

ik gooi het meeste wel gewoon in de droger hoor, handdoeken, theedoeken, beddengoed, spijkerbroeken, shirts, truien etc...... als je twijfelt of het gaat krimpen kan je de droger ook op de koude stand zetten Knipoog ik heb katten en dan is het ideaal tegen de haren

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:18

Ik gooide alleen beddegoed en handdoeken in de droger. Want ik heb het ook een paar keer meegemaakt dat shirtjes opeens een stuk korter waren.

Gevolg, ding stond bijna nooit aan.
Dus ik heb er nu geen meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:18

Idd TrustHim, dat was voor mij ook de reden om een droger te kopen.. Ivm de katten kon het rek niet in de woonkamer staan en ik had altijd een klamme slaapkamer door de was die er hing. En ook altijd haren in de kleren idd Ja

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:19

Ik gooi alleen mijn broer zijn kleren in de droger, en handdoeken en beddengoed e.d.
(Mijn broer gooit zijn eigen kleren zelf ook in de droger hoor ben niet egoistisch lui ofzo!! Tong uitsteken)
Mijn eigen kleren laat ik lekker aan de lijn drogen.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:20

hihi als ik een wasrek in huis zet ligt er een kat in, echt zooooo stom. Maar op de koude stand kan het weinig krimpen volgens mij, heb het in ieder geval nog nooit gehad sinds ik zelf was en droog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:21

Nog nooit aan de koude stand gedacht Haha! Dat ga ik eens proberen. Broeken doen er altijd zo lang over bij mij om te drogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:22

Daarom stond mijn wasrek ook in mijn slaapkamer, daar mogen ze niet komen Tong uitsteken In de woonkamer lag binnen een dag mijn was onder het rek Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:42

Ik pletter er alles in wat me uitkomt. Voor kwetsbaardere materialen gebruik ik idd de koude stand.
Overigens doe ik kleding meestal in de wasmachine al binnenstebuiten, dus ook in de droger. (is bij mij 1 apparaat trouwens, erg handig. Ik gooi 's morgens m'n was vies in de machine en 's avonds kan ik het er droog en schoon uithalen)
Doe ik trouwens alleen als ik ergens haast mee heb, bv als ik 2 klussen op locatie achter elkaar heb en dus maar even thuis ben, want ik heb een hele grote zolder voor m'n wasgoed.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:44

Ik heb geen droger, vind ik zonde van m'n geld. Het droogt net zo goed als ik het ophang, meestal is het binnen een dag droog (met uitzondering van een aantal dikke spijkerbroeken).

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:45

ik vind mijn handdoeken zowieso ook fijner, zachter uit de droger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:46

Of lekker buiten in de wind laten drogen trustHim, da's ook zo lekker. Dan ruik je de zon en het bos erin als je je afdroogt Tong uitsteken

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:47

Ik gooi alleen ondergoed, beddengoed en handdoeken in de droger. Oude en goedkope t-shirts (mn die van vriendlief, die hij onder zijn truien aan doet) gooi ik er ook in. Mijn spijkerbroek die al heel lang stuk is en waarmee ik rij gaat er ook in (maar die is ook echt veel te groot en mag best wat kleiner worden) Clown En op dit moment 1 van de broeken waarin ik werk, is ook al een oudere broek, dus als ik geen zin heb om te strijken gooi ik die er even mee in op de antikreukstand Clown Maar over het algemeen gooi ik er geen kleding in Lachen

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:51

hihi nou je ruikt hier hooguit de uitlaat gassen, bos is n.l. ver ver ver te zoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:55

*LOL* ja in de Randstad is het een ander verhaal ja *LOL*

jd21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:00

Ik doe ook alleen de handdoeken etc en het linnengoed in de droger, de rest hang ik gewoon op te drogen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:39

bij mij gaat alles erin, behalve dingen van wol Lachen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:14

ALLES Haha! heb nog nooit in mijn leven een labeltje gelezen.. Clown droger is bij mij heilig Afgod komt altijd een halve kat aan haren uit Knipoog