rebati schreef:Wil de consument meer voor een stukje vlees betalen dat wordt dat extra geld echt wel aan dierwelzijn besteed,maar helaas wil de consument het goedkoopste.
Waarom zien varkens zoo hard af op een boerderij?
Voor de boer zijn dat hun verdiensten dus die gaan er goed mee om neem dat van mij maar aan. Natuurlijk zitten er rotte appels tussen,helaas komen die alleen maar in het daglicht,en de goede bedrijven niet.
Trouwens beesten kweek je niet die fok je!!!!:( Jij kweekt toch ook geen veulen van je paard!
En van de stress elkaar aanvreten, je zegt het verkeerd, van de stress elkaars staartjes kunnen bijten, maar de boer zorgt voor zo min mogelijk stress in de stal,want door stress groeien ze niet zo hard. Maar helaas is een varken nog steeds niet zo pienter dat je er tegen kan zeggen doe eens rustig. Tegen een hond wel,en die luistert dan...
Degene die hier in dit topic posten zullen van wel een beetje verstand hebben ervan,maar er zullen er ook veel zijn die nog nooit op een boerderij geweest zijn en die echt niet weten hoe het er aan toe gaat. Zoooo jammer altijd die vooroordelen, als ze een keer een filmpje op wakkerdier.nl hebben gezien en gelijk als hardste gaan gillen. Maar daar worden alleen de slechte oude dingen getoont!:(
In België gebruiken we nog heel vaak kweken. Een varken fok je niet imo, je kweekt hem enkel om hem op te eten... Ik weet wel dat ze aan rasverbetering doen en zo maar toch.
Een varken is EVEN pienter als een hond, daarom raakt hij net zo hard in de stress van zijn donkere hok, waar hij met te veel in een kleine ruimte zit, waar hij mensen ziet die zijn tanden afknippen, hun staartje, hun ballen zonder verdoving.
Tuurlijk is de ene boer de andere niet, maar wat ik zelf gezien heb (en niet eens een dagje of zo) vond ik verre van fijn.