DRINGEND: motor lampje in dasboard, wat is het ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

DRINGEND: motor lampje in dasboard, wat is het ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 08:49

Nou ik heb dringens advies nodig en heb weinig verstand van meerdere PK's maar hoop iemand hier.
Ik ga namelijk vanmiddag een weekend weg naar Brussel met de auto.
Maar nu verscheen gisteravond ineens een geel/oranje kleurig lichtje in mijn dashboard met het tekentje van de motor.
Verder merk ik helemaal niks aan de auto.
Weet iemand wat dit betekend, wat het inhoud, en of ik hier mee door kan rijden???

MarliesV

Re: DRINGEND: motor lampje in dasboard, wat is het ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:51

Dit geeft normaal gesproken een storing aan in de boordcomputer van de auto. Moet je wel uit laten lezen bij de garage. Ik heb het ook gehad, eerst af en toe en later vaker, uiteindelijk stond ik vrolijk langs de weg te kijken met een auto die er mee op hield.
Zou er dus absoluut niet zomaar mee weg gaan. Ff de garage bellen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 08:56

Aaaah, dat is echt enorm balen :S Vertrek eigenlijk vanmiddag al....
Hij is vorige EN die week ervoor al naar de garage geweest, omdat hij af begon te slaan, en dit lampje in beeld kwam.
Is 2 x 'gemaakt'. Nou niet dus :S

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:57

Ik zou inderdaad even langs de garage gaan..

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:57

Ben het eens met Miepie, ik ben één keer doorgereden met een (onbekend) brandend lampje, waarmee ik uiteindelijk strande op de vluchtstrook.
De tip van de ANWB man 'als er een lichtje brand altijd de ANWB of de garage bellen, en er niet verder mee rijden'. Ik zou er dus even naar laten kijken, voordat je er mee gaat rijden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:59

Naar mijn idee is dit lampje voor iets anders maar goed.. Ik ben blond dus ik zeg maar niks dan. Haha!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 08:59

naar de garage!|dat hij afsloeg kan er al mee te maken hebben.
niet mee gaan rijden, dan heb je kans dat je straks pech hebt onderweg

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:10

Suzanne F. schreef:
Naar mijn idee is dit lampje voor iets anders maar goed.. Ik ben blond dus ik zeg maar niks dan. Haha!

Ik heb hetzelfde hoor Suzanne. Clown B Ben ook blond dus zal mijn mond ook houden.
Maar een motor tekentje voor de boardcomputer? Heb je niet een boekje bij je auto gekregen waarin je het kan opzoeken TS?

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:12

Renee... kijk eens in je instructieboekje, daar zijn die dingen voor Knipoog

Doorgaans is oranje: rit afmaken maar zsm naar de garage
rood: direct stoppen en motor uitzetten

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:13

Faelivrin schreef:
Suzanne F. schreef:

Ik heb hetzelfde hoor Suzanne. Clown B Ben ook blond dus zal mijn mond ook houden.
Maar een motor tekentje voor de boardcomputer? Heb je niet een boekje bij je auto gekregen waarin je het kan opzoeken TS?

Ik dacht in 1e instantie ook aan iets anders. Nagelbijten / Gniffelen Maar ben ook blond. Huilen van het lachen

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 09:13

Ben gisteren op zoek geweest naar het boekje/handleiding. maar niet kunnen vinden.
Heb even de garage gebeld, die zeiden inderdaad hetzelfde. Ik ga eerst even langs de garaga voor vertrek. Dan zouden ze hem in ongever 20 min. uit kunnen lijnen.. En zou het over moeten zijn.. Nou hoop het dan dit keer.
Hij gaat nu dus voor de 4e keer naar de garage deze maand !!!!
Waarvan 3 x voor dit probleem ! En al gemaakt voor honderden euros de vorige keren.. En nu doet hij het dus nog niet goed...

Ik durf hem nog maar amper mee te nemen.....

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:15

Hopelijk verloopt alles met de reis dan wel goed. Scheve mond
Succes in iedergeval!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:18

Faelivrin schreef:
Suzanne F. schreef:

Ja ik kijk ook altijd meteen in het boekje. Clown
Ik dacht dat zo'n lampje verschillende dingen kon betekenen, iets met je distributieriem ofzo...

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:19

Ik heb dit ook gehad met mijn vorige auto (kia sportage wat een ramp...)
Eerst begon het met afslaan als ik net gestart had maar op een gegeven moment sloeg hij om de haverklap af en dan ook tijdens het rijden (kon ik ineens geen gas meer geven bv).

bij mij begon het met dat lampje dat af en toe ineens ging branden maar voor ik naar de garage kon gaan ofzo was het alweer uit.
Uiteindelijk heb ik die rotauto ingeruild op mijn nieuwe auto. De dealer die hem heeft ingeruild dacht dat het in de versnellingsbak zat (was een automaat) maar bij de kia dealer hadden ze het weer over klepstoten etc. Ze waren het niet met elkaar eens en in de tussentijd reed het ding gewoon niet....
Veel succes ermee in ieder geval!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 09:21

Ik heb zelf echt geen idee en geloof het allemaal, de garage heeft vorige keer iets gemaakt naar aanleiding van dit brandende lampje. maar dus blijkbaar niet het juiste, misschien kan dit lampje op meer problemen slaan?
Ja, ik weet het niet hoor Knipoog Moet maar op de garage vertrouwen.. (wat na 3x best wel moeilijk word)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 09:22

Kaj: Wat jij noemt is precies waarvoor ik deze auto (is van mijn moeder) vorige keer naar de garage is gebracht.
Kregen we hem terug, was het afslaan over, maar de koppeling in drukken niet, weer naar de garage, nu is dat ook over.

maar nu kwam het lichtje dus weer in beeld....

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:40

Motor management (oudere autos) of boardcomputer in geval van een nieuwe. Hangen ze hem even aan de laptop en lezen ze hem zo uit. Let wel even op dat ze niet het lampje eruit draaien en de kwaal laten zitten Knipoog

Uit lijnen lijkt me niet. Dat is zorgen dat je wielen in de juiste rechtheid/in lijn staan

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 09:44

Ow haha, Ja, dan bedoel ik uitlezen ipv uitlijnen Knipoog
Heb er echt 0,0 verstand van.. (wat dus al blijkt)

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:47

Toevallig reed ik gisteren op de snelweg toen dat zelfde lampje ging branden. Was van het weekend ook al maar maandag naar de dealer en we dachten dus ''gemaakt''.
Gisteren dus naar een andere dealer. Die de auto aan de computer gezet. Bleek het dus de injectie te zijn die kapot is. Eerst geprobeerd om iets schoon te maken. Maar dat lukte niet. Uiteindelijk ruim 2,5 uur bij de dealer gezeten. En daar staat de auto nu nog steeds Bloos Hopelijk word hij vandaag gemaakt en kunnen we hem ophalen.

Het leuke van al is dat de auto in Woudenberg staat en ik in Hoofddorp woon (zeg zo ruim 1 uur rijden van elkaar). We hebben een leenauto meegkregen, lees een kleine bestelwagen, ipv de peugeot 407. Kan zeggen dat ik wel weer een ''rijervaring'' rijker ben Haha!

Oja, ik moch er dus zeker niet mee doorrijden. Omdat ik op zo een afstand dan waarschijnlijk meer kapot zou rijden. Zou dus zeggen tegen de topic starter ga nu naar de garage om het te laten checken!!!!!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 09:50

Daantje1981: Ga straks inderdaad naar de garage. Hoop wel dat als het lang gaat duren, ik een leenauto mee krijg. Was toch de bedoeling rond 16.00 in Brussel te zijn. EN ja, ben pas 12.30 klaar met werken... Dus wordt nog krap anders...
Maarja, moet wel gewoon fatsoenlijk gemaakt worden, 3 x voor 1 probleem is gewoon wat veel Knipoog

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:51

Als de auto al 2 keer eerder voor ditzelfde probleem bij de garage is geweest en nu dus voor de 3de keer, hebben ze het zelf de eerste 2 keer dus niet goed nagekeken. Ik zou hier dus echt niet het volle pond voor betalen, ze moeten jou maar tegemoed komen hoor !!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 09:53

Ow, ik neem eigenlijk aan dat me dit niets gaat kosten.. De eerste keer was duur !! Tweede keer weet ik niet of mammie ervoro betaald heeft, maar neem toch aan dat een derde keer niet WEER betaald hoeft te worden. (tenzij er echt iets groots moet gebeuren, wat ze gewoon de eerste keer hadden moeten ontdekken!)

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:53

renee16 schreef:
Daantje1981: Ga straks inderdaad naar de garage. Hoop wel dat als het lang gaat duren, ik een leenauto mee krijg. Was toch de bedoeling rond 16.00 in Brussel te zijn. EN ja, ben pas 12.30 klaar met werken... Dus wordt nog krap anders...
Maarja, moet wel gewoon fatsoenlijk gemaakt worden, 3 x voor 1 probleem is gewoon wat veel Knipoog

Ja, dacht gisteren al van belachelijk dat ze het maandag niet goed gemaakt hebben. De auto is nog geen 5 jaar oud Tong uitsteken Alleen wel hopen dat als er een onderdeel kapot is ze het in voorraad hebben. at was gisteren namelijk het probleem. Heb gelukkig wel lol gehad met de vriendin waar ik mee was. We konden precies vanut de showroom de garage inkijken. Ze stonden met zijn 4en in die auto te kijken Haha!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 09:57

renee16 schreef:
Ow, ik neem eigenlijk aan dat me dit niets gaat kosten.. De eerste keer was duur !! Tweede keer weet ik niet of mammie ervoro betaald heeft, maar neem toch aan dat een derde keer niet WEER betaald hoeft te worden. (tenzij er echt iets groots moet gebeuren, wat ze gewoon de eerste keer hadden moeten ontdekken!)

Als dat laatste aan de hand is zou ik nog eens met ze praten, over kosten, jij bent nu 3 keer je auto kwijt. Zij zijn de garage, zij hadden dat dan eerder kunnen ondekken als ze beter gekeken hadden.

Ik hoop dat je alles red vandaag nog !!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 09:58

Haha, ja de eerste keer vond ik het ook nog leuk.. Maar nu ik gewoon op mijn weekend wil, baal ik er echt van...
Hoop dat ze bij mij dan niet te moeilijk doen over een leenauto.. Of het snel gemaakt is.. Maarja, we merken het straks wel Lachen

(was toevallig voor de eerste keer dezelfde week daar al geweest voor een spiegel die eraf geschopt was..., owrd nog vaste klant Clown )