24 jaar getrouwd en/of kinderen, ik niet. Ben ik gek??!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

24 jaar getrouwd en/of kinderen, ik niet. Ben ik gek??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 18:27

Zit op hyves en kom er achter dat veel leeftijdsgenootjes van mij al getrouwd zijn en kinderen hebben, of getrouwd zijn en kinderen willen,of al kinderen hebben of die gaan trouwen.
Echt ik wordt al misselijk bij de gedachte. Okee ik wil het ook, maar nu echt even nog niet.

Ben ik nou zo gek dat ik nog steeds op een kamertje in een studentenhuis woon, ik gewoon naast mijn studie een bijbaantje heb en liever uit mijn dak ga en enkele hoeveeheden drank erin gooi?

Anoniem

Re: 24 jaar getrouwd en/of kinderen, ik niet. Ben ik gek??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:28

welnee meid.
ik ben bijna 29 en woon ook in een appartement, wil geen kinderen en geniet volop. mn vriend is 42 en doet met me mee Haha!

en heb genoeg vriendinnen in de 30 die ook niet het standaardplaatje leven.

leef je leven zoals jij het wilt, niet zoals de rest of wat de maatschappij van je verwacht/verlangd. Lachen dat is het allerbelangrijkste!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:29

Huilen van het lachen

Ik schrok mij een hoedje toen ik een oud klasgenootje (van de basis +mavo) op zocht en die heeft al een kind van 1 jaar en een ander is zwanger.

Wat een verschrikking zeg! En iemand van de havo heeft al een kind van 6 jaar ofzo. dus die moet zwanger zijn geraakt vlak na de havo.

Gek? Nee hoor! Ik moet er niet aan denken, maar dan ook nooit niet Nagelbijten / Gniffelen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 18:30

Sammie schreef:
Huilen van het lachen

Ik schrok mij een hoedje toen ik een oud klasgenootje (van de basis +mavo) op zocht en die heeft al een kind van 1 jaar en een ander is zwanger.

Wat een verschrikking zeg! En iemand van de havo heeft al een kind van 6 jaar ofzo. dus die moet zwanger zijn geraakt vlak na de havo.

Gek? Nee hoor! Ik moet er niet aan denken, maar dan ook nooit niet Nagelbijten / Gniffelen

Ja de meeste waar ik het dus over heb zijn oud klas/schoolgenootjes van de middelbare en de basisschool.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:31

Nee hoor ben jij bent niet gek. Toen ik 24 was studeerde ik nog. Ik was 33 toen ik mijn eerste kind kreeg. Eerst even van het leven genieten hoor!

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:32

sommige zijn vroeg andere wat later
eigen keuze
ik ben zelf 21 en ik heb net een vriend, maar kinderen of trouwen nog lang niet, wil het wel , maar nu nog niet

8nnemiek

Mijn vrienden en vriendinnen van rond de 23 zitten allemaal nog op school, allemaal HBO of universiteit dus die zitten daar nog wel even Tong uitsteken
Ik ken eigenlijk helemaal niemand van mijn leeftijd die al getrouwd is of kinderen heeft. Ja toch, eentje, meisje had dr school niet afgemaakt, met vriendje er vandoor gegaan, en toen zwanger geraakt.. Ik vind t erg dom. Zo gooi je al je kansen voor de toekomst weg. Je kan niet meer verder studeren, geen vrije tijd meer.. Je hebt nog zo veel tijd om 'volwassen' te worden..

Anoniem

Ik vind het ook nog steeds raar hoor als ik zo om me heen kijk Ja
zoveel meiden die je kent van vroeger als kleine meiskes en die zijn al helemaal gesetteld, getrouwd, kind erbij. op een gegeven moment bereik je zo'n leeftijd dat het lijkt alsof iedereeeen trouwt en zwanger is/raakt/was.

maar dr zijn er zat die het weer heel anders doen Haha!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:33

O ja gebeurd mij heel vaak..

Buren van mijn moeder gingen verhuizen... werd verteld dat er een gezin in komt.... blijkt een meisje van mijn basisschool te zijn. 2 jaar jonger en zwanger.

Hier trouwen ze ook heel vroeg. En krijgen ook massaal veel kinderen.

Mijn zus zat in een klas van 8 kinderen(is grote klas hier). Waarvan 1 al een keer getrouwd is en ook alweer gescheiden en heeft 1 kind. Ander meisje niet getrouwd maar heeft 3 kinderen. 1 Jongen is 2 week geleden getrouwd en die willen eerst een wereldreis beginnen voor ze kinderen krijgen.. Mijn zus woont inmiddels samen, nog lang geen kinderplannen. Ander meisje en tevens vriendin van haar woont ook samen... weer een ander ligt verslaafs op straat.... en mijn zus is 25.

Uit mijn klas is bij mijn weten nog niemand getrouwd. 1 wel samenwonend. Rest weet ik niet. wij waren met zijn 5en in de klas.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:33

Ik zie het ook overal om me heen, en ik ben pas 21 Bloos!

Ik wil het ook zeker wel, maar nu nog even niet! Vind het bij sommigen ook echt een heel apart idee, kan me hun echt niet voorstellen als moeder...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 18:34

Ja had het er vandaag met medestagiaires over. Het zijn vooral wat lager opgeleiden die vroeger met kinderen beginnen. Hoger opgeleiden willen toch eerst meer van de wereld zien en aan de carriere werken.

Dat is de conclusie die we trokken hoor, wil niemand op zijn tenen staan of beledigen hoor. Bloos

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:35

Ik wordt bijna 23 en woon al 3 jaar samen en ben sinds een kleine 3 maanden getrouwd...en kindjes?Dat gaat niet gek lang meer duren..tenminste, dat is de bedoeling.
Maar mij viel het ook al op.Ik had zelfs een klasgenoot die op haar 17e een zoontje ter wereld bracht ( wel ongepland trouwens)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:36

Nee, hoor. Die conclusie is juist. Alleen lageropgeleiden zijn eerder klaar met school en hebben eerder huisje boompje beestje. hoger opgeleiden gaan langer naar school, hebben meer 'schulden' of willen eerst carriere maken. Daarom beginnen ze later, niet persé omdat ze wereld willen zien.

Maar verder klopt het aardig wat betreft het gemiddelde Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:41

Ik ben 22, de meeste van mijn oud klasgenoten een jaar jonger, en minstens 10 daarvan waar ik nu contact mee heb hebben 1 of meerdere kinderen!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:42

Sammie schreef:
Nee, hoor. Die conclusie is juist. Alleen lageropgeleiden zijn eerder klaar met school en hebben eerder huisje boompje beestje. hoger opgeleiden gaan langer naar school, hebben meer 'schulden' of willen eerst carriere maken. Daarom beginnen ze later, niet persé omdat ze wereld willen zien.

Maar verder klopt het aardig wat betreft het gemiddelde Ja

Het is inderdaad wel zo.... De mensen uit mijn zus haar klas die nou kinderen hebben, zijn laaggeschoold.
Mijn zus doet hbo. En haar vriendin en tevens oudklasgenoot heeft vorig jaar de pabo afgerond.

Uit mijn klas heeft bij mijn weten niemand kinderen. Wel 1 die samenwoont en mbo heeft. 1 jongen doet consevatorium en woont volgens mij niet samen. 1 studeert nederlands recht, maar dat is ook het enige dat ik weet.... van ander meisje weet ik het niet.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:53

Ik ben ook 24, maar voor mij ook geen kinderen of trouwen, sterker nog ik ben heeerlijk vrijgezel Haha! Moet er voorlopig ook niet aan denken, wil eerst lekker leven hihi

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:03

Ach ja, iedereen doet waarvan hij denkt dat goed is. Ik woon samen sinds mijn 21ste, getrouwd op mijn 26ste en mijn dochter werd geboren toen ik 29 was. Aardig netjes toch Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:06

Ja, maar samenwonen is wat anders Lachen
Vind dat jij het netjes gedaan hebt idd Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:08

ach. als je zelf happy bent, dan is het toch netjes.
of je nou heel jong, in het midden, wat ouder of nooit moeder wordt Lachen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:10

ik zie het ook zeer veel in mn omgeving maar dan met name bij lageropgeleiden zoals al gezegd is. Dit vind ik ook niet meer dan logisch, dan werk je al vanaf een jongere leeftijd en dat is een totaal andere situatie dan studeren tot ergens in de twintig. Dan ben je vaak toch eerder gesetteld dan als student zijnde.
Ik had laatst een reunie van de basisschool en daar was het erg opvallend: het merendeel van de lageropgeleiden was getrouwd en/of had kinderen en de hogeropgeleiden zijn allemaal nog bezig met studie of net klaar dus daar nog niet mee bezig.
Zelf ben ik nog minimaal 4 jaar aan het studeren, ben dan 28 als ik klaar ben... dan eerst nog werken voordat ik uberhaupt aan kinderen ga denken.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:12

sja ik ben nu 25 woon samen 9 jaar relatie en ben in verwachting van ons eerste kindje..

Ik merk wel dat er een verschil tussen bepaalde plaatsen.. steden of dorpen etc..
Ik woon zelf in een dorp.. van de 5 stellen zijn er 3 in verwachting.. ik heb het kortst een relatie bij ons in de vriendengroep ( 9 jaar )

Ik heb zelf als politieagente in de stad gewerkt.. de hangjeugd daar de feesten de jeugd hadden allemaal mijn leeftijd.. geen huisje boompje beestje alleen nog maar lang leven de lol..

dus denk dat dat ook wel een verschil is..

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:15

Nee hoor, je bent niet gek! Vriendin van me (21) woont al samen met dr vriend terwijl ik volop van het studentenleven aan het genieten ben en geen vriend wil / heb momenteel! Vermaak me prima zo en dat huisje boompje beestje komt nog wel s!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:15

Zwerte schreef:
ik zie het ook zeer veel in mn omgeving maar dan met name bij lageropgeleiden zoals al gezegd is. Dit vind ik ook niet meer dan logisch, dan werk je al vanaf een jongere leeftijd en dat is een totaal andere situatie dan studeren tot ergens in de twintig. Dan ben je vaak toch eerder gesetteld dan als student zijnde.
Ik had laatst een reunie van de basisschool en daar was het erg opvallend: het merendeel van de lageropgeleiden was getrouwd en/of had kinderen en de hogeropgeleiden zijn allemaal nog bezig met studie of net klaar dus daar nog niet mee bezig.
Zelf ben ik nog minimaal 4 jaar aan het studeren, ben dan 28 als ik klaar ben... dan eerst nog werken voordat ik uberhaupt aan kinderen ga denken.

niet helemaal mee eens.. Ik heb atheneum heb daarnaast acedemie gedaan en heb een eigenzaak..
Dus niet laag opgeleidt.. Mijn vriendinnen hebben ook allemaal een hoge studie gedaan.. en die zijn ook inverwachting.. er is er bij ons 1 laag opgeleidt en die is juist niet in verwachting en wil het voorlopig ook niet

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:18

Denk dat het vooral eraan ligt of je vroeg begint met werken of dat je gaat studeren. Ik zie ook steeds vaker om me heen dat iemand van mijn leeftijd of jonger zwanger is, of al een kind heeft. Maar die werken allemaal wel al. Ze zitten in ieder geval niet meer op school. Ik ben 20 en ga nu mijn 2e jaar in van mijn studie. Heb een vriend die werkt, maar ga echt pas samen wonen als ik klaar ben. Dan eerst een baan zoeken en een paar jaar later maar eens aan kinderen denken. Moet er nu nog niet aan denken en het is niet praktisch ook. Laat mij nog maar lekker genieten van de komende paar jaar als student! Gaat toch een stuk makkelijker zonder kinderen Knipoog

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:21

lindy, ik zeg ook niet dat het voor iedereen zo geld.. het is wel een logische verklaring voor het merendeel van de mensen want over het algemeen is een lager opgeleid persoon eerder gesetteld en zal eerder aan kinderen e.d. beginnen.