vriend een nacht in cel voor 50 euro

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zappa

vriend een nacht in cel voor 50 euro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 10:07

Echt serieus , er gebeurt hier ook altijd wel wat

Mijn vriend had zich ziek gemeld van zijn werk (weet het fout maar ach wie doet het af en toe niet eens)
Ik hoef pas vanavond te werken dus we wouden even een dagje voor ons zelf
We liggen heerlijk te luieren in bed gaat de bel
Politie voor de deur , is meneer ..... ook thuis
Eh.. ja die is thuis , maar waar komen jullie voor
Wij komen voor een boete van 50 euro die u nog heeft openstaan van 2005 kunt u die betalen !!!!
Eh nee op dit moment niet nee , kunt u in dat geval met ons mee komen want wij zullen u dan een dag
in gijzeling? nemen

Hoelang ? vroeg ik , een dag en een nacht zei meneer politie agent

(Ik weet dat je je boete's moet betalen want je doet het zelf maar deze is ons echt ontschoten en daarna 2x verhuisd
en waren we voor hun niet meer te bereiken nou ja goed dat is gewoon voor ons eigen schuld dikke bult natuurlijk )

Maar sorry ik had het niet meer ik moest zo hard lachen
een nacht en een dag de cel in voor 50 euro !

Meneer en mevrouw politie agent vertelden me toen iets waar ik helemaal stijl van achterover viel
Mevrouw we doen het zelfs voor 15 euro

Nou ja goed vriend maar mee dan
Ik vroeg nog en als hij nu mee gaat dan hoeft hij de boete niet te betalen ?
Nee dat klopt mevrouw , u kunt wel vanmiddag op het bureau komen om het te betalen anders blijft u vriend tot morgen bij ons
Toen had ik het helemaal niet meer , ik moest zo lachen
Voor 50 euro een nacht onderkomen wat volgens mij veel duurder is dan 50 euro
Hij mocht zijn eigen sigaretten niet meenemen , en nu komt het die krijgt hij daar ook !!
Ik vroeg wanneer is hij weer terug dan , morgen na het ETEN s'ochtends
Dus ik vroeg nog dus hij krijgt vandaag ook eten ?
Ja mevrouw vanavond warm en vanmiddag wat brood mocht hij dat willen
Nou toen lag ik echt bijna op de grond

Dus voor een boete van 50 euro stappen ze in de auto , rijden ze hierheen
Rijden weer terug , vriend mag in de cel , krijgt eten , drinken , slaapplek en shag
nou echt veeg me op ....

Even voor de duidelijkheid van mijn vriend mocht ik het niet betalen
omdat dat ons laatste geld was tot maandag (einde van de maand he)
maar ik ga daar straks natuurlijk wel heen het te betalen
maar mag vanmiddag pas (na 12 uur)

Het is ook niet dat ik geen respect heb voor de politie , zeker wel en wat de boete betreft
echt onze eigen schuld en deze mensen doen ook alleen maar hun werk dus wat dat betreft geen slecht woord over
sterke arm der wet , maar als deze actie's erbij komen kijken ...

Maar dit is toch van de zotte al deze moeite en volgens mij meer kosten dan 50 euro
Ik kan er met mijn hoofd niet bij , voor een 50 euro deze moeite

Echt sorry maar dan moet ik zo lachen
ik weet dat het ook een stuk scare tactic is maar bij mij en mijn vriend moet je toch wat meer doen om ons te laten schrikken
wij zijn wel wat gewend

maar goed zal even mijn kopje koffie drinken met de hond lopen en ik zal mijn vriend maar even ophalen straks

Paardenmeis1

Re: vriend een nacht in cel voor 50 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:16

Wat een bijzonder verhaal Clown Het moet niet gekker worden.

Maar, om even op een rijtje te zetten:
- Je vriend meld zich ziek, omdat jullie samen willen zijn.. maar jullie hebben amper geld om de laatste dagen tot het salaris door te komen? Is het dan niet handig dat je de benen uit je lijf werkt en een reserve op gaat bouwen?
- Hij wil liever een dag en een nacht de cel in dan 'ziek' thuis zijn, want jullie hebben het geld hard nodig? Welkom strafblad...
- Jullie zijn 2x verhuisd in 3 jaar tijd, daardoor wist je niets meer van de boete. Laat je je post niet doorsturen? Als zo'n bekeuring binnenkomt, gaat dat niet gelijk de administratie in?
- Je gaat hem pas vanmiddag halen? Waarom pas na 12 uur?

Als ik dit zo lees is imo deze bekeuring niet jullie enige probleem Clown Als ik jullie was zou ik hulp gaan zoeken om de financien en de administratie op orde te krijgen Lachen

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:18

nou, als je vriend het niet erg vind, gewoon laten zitten joh Haha!
heb je en 50 euro gespaard, en maakt je vriend ook eens wat mee Tong uitsteken

maar het is idd wel belachelijk!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:20

Daar had ik nu nog nooit van gehoord Lachen Gelukkig dat ik mijn boete van 60 euro al betaald heb, zo dadelijk komen ze mij ook gijzelen.
Neen ff serieus, dat moet hen idd wel pakken meer kosten dan die 50 euro voor de boete. Gratis overnachting, eten, sigaretten...
Het moet allemaal niet gekker worden

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:20

Ergens ben ik het eens met Elaine, maar goed dat zijn mijn zaken niet; ik neem aan dat jullie oud en wijs genoeg zijn om jullie eigen zaakjes op te lossen Knipoog.

Het is idd wel dubbel waarschijnlijk is een nachtje cel veel duurder dan E50,-, aan de andere kant moet de politie wel een punt maken; anders laten ze iedereen lopen met boetes onder de E50,-.
Ik denk dat ze zo proberen duidelijk te maken dat het geen grapje is, en dat ze serieus achter dit soort dingen aan gaan.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:21

Je vriend staat nu wel geregistreerd in de justitiële documentatie. Oftewel: hij heeft een strafblad. Weet niet of hij dat ook nog lollig vindt? Kan heel vervelend uitpakken.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:22

Margreet schreef:
Je vriend staat nu wel geregistreerd in de justitiële documentatie. Oftewel: hij heeft een strafblad. Weet niet of hij dat ook nog lollig vindt? Kan heel vervelend uitpakken.

Margreet, jij hebt er toch verstand van Lachen ? Hij kan toch zijn baan over dit verliezen? Als zijn baas geen strafblad-houder in dienst wil hebben?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:23

Wees er wel bewust van dat hij dus nu officieel een strafblad heeft!!
Omdat hij een celstraf heeft uitgezeten en je daardoor evt. moeilijkheden kan krijgen bij het krijgen van een baan.
Dit geld ook voor hypotheken. (staat een bepaalde tijd voor).

Mijn man werd helemaal gescreend voordat hij werd aangenomen bij zijn huidige baas,
en als hij een strafblad had gehad zou hij niet worden aangenomen.

edit, mijn vriendin zegt dat zij ook gescreend werd voor het huren van haar huurhuis.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 28-08-08 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Jilly__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:23

Margreet schreef:

Hij stond zowiezo al in de computer voor de bekeuring, van een nachtje zitten krijg je niet gelijk een strafblad. Meestal krijg je die pas als je voor moet komen. Al zullen ze er wel een aantekening van maken maar of je nu gaat zitten of betaald zal niet veel schelen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:25

orashai schreef:
Margreet schreef:

Hij stond zowiezo al in de computer voor de bekeuring, van een nachtje zitten krijg je niet gelijk een strafblad. Meestal krijg je die pas als je voor moet komen. Al zullen ze er wel een aantekening van maken maar of je nu gaat zitten of betaald zal niet veel schelen.

Helaas is dit wel een verschil!!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:26

Hahaha wat belachelijk voor woorden! Echt die lui hebben niks beters te doen hea! Ik zal hem lekker laten zitten natuurlijk, spaart 50 euro uit en volgends mij krijgt hij het daar niet erg zwaar Tong uitsteken whahaha en och een regeltje op je strafblad is nog niet zown ramp hoor Tong uitsteken zeker niet vanwege deze reden

Hoe dom is Nederland bezig Tong uitsteken

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 10:26

elaine wij hebben een reserve maar die breken we niet zomaar aan dit is voor andere dingen bedoelt

ik mag hem pas na 12 en ophalen
en mijn vriend is wel meer gewend dan dit dus die zegt niet betalen dat geld kunnen we wel ergens anders voor gebruiken

heel kort maar zo zit het

raar dat ik ineens tips krijg voor mijn situatie haha terwijl ik er niet om vraag
wou alleen maar mijn verhaal even kwijt en daar ga ik natuurlijk niet mijn hebben en houden verder in zetten
dus word het een beknopter verhaal logischerwijs

@margreet dat van het strafblad en registratie wisten we

ik weet ook wel dat de politie een punt moet maken , geen probleem je moet ergens beginnen

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:27

Wat mij bij staat is dat de boete niet komt te vervallen wanneer je een nacht moet zitten...

*Gaat eens zoeken*

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:28

http://www.postbus51.nl/index.cfm?vid=3 ... faultintro

Registratie van strafgegevens
In alle gevallen wanneer iemand van 12 jaar of ouder als verdachte van een misdrijf wordt aangemerkt, vindt er registratie plaats in de justitiële documentatie. Wanneer u als verdachte van een overtreding bent aangemerkt, vindt registratie pas plaats als er sprake is van een vrijheidsstraf, een voorwaardelijke straf of een opgelegd boete van minimaal 100 euro.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:28

ELpatcho schreef:

Als iedereen zijn bekeuringen op tijd zo betalen, vergunningen goed zo regelen en dat soort ongein.. had de politie meer tijd om echt boeven te vangen Lachen

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:29

Ik zou echt mijn ogen uit mijn kop schamen, als ik eerst al een valse ziekmelding had gedaan omdat ik met mijn vriendinnetje in bed wil liggen, en dan ook nog door de politie opgehaald wordt, omdat ik te laks ben om bekeuringen te betalen. Zou zulke verhalen dus zeker niet lachend op internet vertellen.

Is maar hoe je normen en waarden zijn he...

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:29

Moet je eigenlijk ook nog op visite gaan en dan een potje gaan zitten janken dat je hem zo mist en wanneer die weer naar huis komt. Huilen van het lachen

Nee vind het eigenlijk ook een beetje raar dat ze dat voor 50 euro overhebben.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 10:30

Elaine schreef:
ELpatcho schreef:

Als iedereen zijn bekeuringen op tijd zo betalen, vergunningen goed zo regelen en dat soort ongein.. had de politie meer tijd om echt boeven te vangen Lachen

heb je helemaal gelijk in
maar die verantwoordelijkheid ontrekken wij ons ook niet aan
maar iedereen kan wel eens wat vergeten want we zijn allemaal mensen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:30

Elaine schreef:
Margreet schreef:

Margreet, jij hebt er toch verstand van Lachen ? Hij kan toch zijn baan over dit verliezen? Als zijn baas geen strafblad-houder in dienst wil hebben?

Gelukkig heb ik hier geen verstand van Haha! Ontslag zal niet zo snel gebeuren denk ik (als je je baas niks vertelt en geen aanleiding geeft, dan hoeft hij het immers niet te weten...), maar van baan veranderen zou vervelend uit kunnen pakken. Idem huis kopen, reizen etc.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:30

ELpatcho schreef:

Denk dat de vraag beter kan zijn: hoe nonchalant zijn sommige mensen bezig.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:32

Ylana schreef:
Wat mij bij staat is dat de boete niet komt te vervallen wanneer je een nacht moet zitten...

*Gaat eens zoeken*

Ja mn oma heeft ook de politie aan de deur gehad voor haar vriend ze moest of nu 200 euro betalen of ze namen hem mee, me oma zit al zwaar in de schulden en toch betaalde ze die 200 euro.. stom, hij had maar 24 uur ergens anders moeten zitten.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:34

dutchy_ schreef:
ELpatcho schreef:

Och wat een drama! een bekeuring vergeten te betalen, door een verhuizing! o o o echt de grootste ramp ever! (NOT)
haha als ze nou slim zijn gooien ze er extra bekeuringen over heen, verdienen ze meer aan en reken maar dat mensen
dan veel eerder betalen!

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:35

dutchy_ schreef:
ELpatcho schreef:

Op het eerste zicht lijkt het een dom verhaal, maar idd, er zitten meer gevolgen achter dan je denkt.
En eerlijk gezegd, ik zou me ook doodschamen.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 10:35

Anoeska schreef:
Ik zou echt mijn ogen uit mijn kop schamen, als ik eerst al een valse ziekmelding had gedaan omdat ik met mijn vriendinnetje in bed wil liggen, en dan ook nog door de politie opgehaald wordt, omdat ik te laks ben om bekeuringen te betalen. Zou zulke verhalen dus zeker niet lachend op internet vertellen.

Is maar hoe je normen en waarden zijn he...

is maar net hoe je dingen opvat en een beetje minder denigrerend is ook geen slecht ding
ieder beleeft zijn eigen dingen op zijn eigen manier
ik heb wel voor hetere vuren gestaan dat dit en vriend ook
dus ik doe hier niet zo moeilijk over
en het gaat maar om een boete
kom op zeg geen halsmisdaad

dat van het straf blad is bekend bij ons en is ook geen bezwaar ik ga hem straks gewoon ophalen en klaar is kees
boete betaald en mijn vriend kost de overheid en de belastingbetalende mensen geen geld meer
want daar ging het me hier om

dat de regels hier een beetje krom in zijn vind ik
voor een boete van 50 euro een dag en nacht de cel in
dat kost gewoon meer dan de boete zelf
dat was mijn punt
Laatst bijgewerkt door Zappa op 28-08-08 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:36

Niet dat ik bij de politie zit, maar de deurwaarder is degene die het bevel geeft en alles initieert om iemand voor een boete van het cjib voor een verkeersovertreding dan wel een strafrechterlijke boete in gijseling te laten nemen. En het cjib gaat hiermee al dan niet akkoord. De politie voert slechts de opdracht uit Clown