Niezen achter het stuur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meisje201

Niezen achter het stuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 11:16

Vanmorgen had ik toen ik aan het autorijden was een flinke niesbui.
Maar volgens mij is het practisch onmogelijk je ogen open te houden als je niest en je stuur recht te houden.
dus eigenlijk ook gewoon gevaarlijk om te doen achter het stuur.

Hoe doen jullie dit? Hoe kan je uberhaupt een niesbui stoppen? Lachen

Paardenmeis1

Re: Niezen achter het stuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:20

In het licht kijken als je m aanvoelt komen. Wat weer lastig is als je 's nachts rijd.

Ik probeer altijd maar een beetje schuin te blijven kijken en goede afstand houden als er een nies aankomt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:20

Haha, daar heb ik ook altijd last van!! Volgens mij is het inderdaad onmogelijk om je ogen open te houden, maar stoppen doe ik er niet voor Bloos Maar hopen dat ik mijn stuur recht houd en niemand voor mij op de rem trapt Clown

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:21

Hoofd omhoog als je een nies voelt aankomen, als je neus in de lucht is gaat de nies vanzelf weg.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:22

Dat kan inderdaad wel gevaarlijke situaties opleveren..
Rijd zelf nog geen auto maar snap wel dat lastig is. Mijn vader heeft dat ook heel vaak als ik bij hem in de auto zit maar dan is er eigenlijk niet veel aan de hand. Inderdaad maar geluk hebben dat er niemand opeens op de rem trapt. Knipoog Maargoed, hoe lang duurt zo'n "nies" Clown nou, 2 seconden?
Laatst bijgewerkt door Pasamba op 27-08-08 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:23

Niezen met ogen open is anatomisch inderdaad onmogelijk. Het is gewoon erg vervelend en in de auto ook wel een beetje gevaarlijk idd.

Tsja, wat kun je er aan doen? Gas loslaten voor de zekerheid. En proberen stuur zo recht mogelijk te houden (tenzij je net een bocht ingaat...haha)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:24

Een nies duurt zelfs geen seconde Knipoog Je knippert gewoon even (als je je ogen open zou houden tijdens het niezen, ploppen ze eruit Huilen van het lachen ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:24

Hahaha ik nies altijd gewoon hoor. Die seconde dat ik mijn ogen dicht heb kan ook niet zoveel uitmaken. Gewoon doorrijden, heb tot nu toe nog nooit problemen ermee gehad. Het is alleen van belang dat je je stuur goed vasthoud en niet naar 1 kant trekt als je aan het rijden bent.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 11:24

Als ik nies als ik loop bijv. val ik altijd haast om, in de auto is het bij mij dan ook vaak 'slinger slinger' over de rijbaan.
Er hoeft maar net een auto te rijden naast je en je hebt een ongeluk he Knipoog

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:25

Ik heb af en toe ook eens een niesbui achter het stuur, erg vervelend is het vooral! En een beetje angstaanjagend ook...
Ik laat meestal mn gas even los en hou goed wat afstand als de niesbui opkomt...

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:26

Ik rij ook altijd gewoon door maar laat het gas los! Mijn zus heeft altijd niesbuien van een stuk of 20 niesen achter elkaar en dan is het echt gevaarlijk om bij haar in de auto te zitten!

Erna_

Haha, ik nies ook gewoon door.
En inderdaad: stuur goed vasthouden.
Meestal voel ik mijn niesbui al lang van tevoren aankomen en minder dan alvast vaart, hou wat meer afstand, zodat ik veilig kan ontploffen.

Karin

Ik kan veilig niezen achter het stuur, maar misschien is dat ook iets wat je 'leert' door ervaring.

Misschien even je neus dichtknijpen als je 'm voelt aankomen. Even één hand aan het stuur hebben en je ogen op de weg is ook zo onveilig niet. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:27

Wel iets wat ik me ook laatst af zat te vragen inderdaad. Ik zorg altijd in ieder geval dat ik fatsoenlijk afstand houd als ik wat aan voel komen.

poes schreef:
(als je je ogen open zou houden tijdens het niezen, ploppen ze eruit Huilen van het lachen ).

Thanks for sharing......

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:28

mijn moeder houd het tegen..
maar dat kan alleen als ze het optijd voelt

bij haar helpt het om haar tong héél hard tegen haar bovenste tandkas aan te drukken Clown

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:30

Nouks: kon het niet laten Haha!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:32

poes schreef:
Een nies duurt zelfs geen seconde Knipoog Je knippert gewoon even (als je je ogen open zou houden tijdens het niezen, ploppen ze eruit Huilen van het lachen ).

Maar goed dat ik een zonnebril op heb dan Cool dan stuiteren ze misschien terug

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:34

Hahaha, daar heb ik ook wel eens over na zitten deken. Ik kan ook moeilijk me nies inhouden.. Het is heel erg irritant om te niesen achter het stuur, want alles spant dan aan als het waren. Ik laat het altijd maar gaan want tegenhouden kan ik echt niet Knipoog Het is wel irritant maar ja.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:37

Ik heb ook vaak niesbuien in de auto, maar ik kan het echt niet tegenhouden. Ik kan gelukkig gewoon mijn stuur recht houden en geef ook geen extra gas of iets dergelijks.
Dus heb er weinig last van, maar het is wel heel irritant.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:45

Ik heb de laatste tijd ook zo vaak niesbuien, gelukkig niet achter het stuur! Soms nies ik wel 7 keer achter elkaar, en dan kan ik mijn ogen ook niet open houden...
Als ik het aan voel komen knijp ik mijn neus wel dicht, is te hopen dat ik dan niet in de file sta want dan zal ik raar aangekeken worden Clown

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:49

haha daar heb ik ook al heel vaak overna gedacht.

Bellen, smsen, scheren, make uppen etc. (alles wat niet handsfree is) dat is gevaarlijk.
maar niezen achter het stuur is dan net zo erg eigenlijk.

Ik heb het ook wel eens maar meestal is het maar een enkel honderste van een seconde...
ik probeer wel zo rustig mogelijk te blijven en mijn stuur recht te houden.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:51

Ik kan ook prima niezen achter het stuur Nagelbijten / Gniffelen Het duurt helemaal niet lang en als ik het voel opkomen kijk ik nog snel even in
het rond of er eventueel gevaar is. Verder houd ik altijd genoeg afstand zodat ik tijdens een eventuele niesbui niet op iemand anders knal.

Het stuur rechthouden lukt nog heel makkelijk, tenzij je misschien heel erg wild niest Haha!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:02

Elaine schreef:
In het licht kijken als je m aanvoelt komen. Wat weer lastig is als je 's nachts rijd.

Ik probeer altijd maar een beetje schuin te blijven kijken en goede afstand houden als er een nies aankomt.

Hahaha ik moe juist altijd niezen als ik in het licht kijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:05

IvysToeter schreef:
Bellen, smsen, scheren, make uppen etc. (alles wat niet handsfree is) dat is gevaarlijk.
maar niezen achter het stuur is dan net zo erg eigenlijk.

Hmm mss dan toch maar ook boetes gaan uitdelen voor het niet Sneezefree rijden? Clown

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:09

Gelukkig heb ik nooit echt een niesbui in de auto, wel s'ochtends 1 of 2 niesjes, maar ik voel ze ook aankomen, dus gas iets losser, stuur vasthouden en gewoon doorrijden...

Lijkt me vervelender als het je gebeurt als je motor rijdt.... Haha!