4 jaar lang gepest worden..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

4 jaar lang gepest worden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 12:30

Dag lieve bokkers Doei!

Op de basisschool heb ik altijd een geweldige tijd gehad.. Het was ontzettend gezellig met z'n alle, er waren nooit grote en langdurige ruzie's.

Toen ik naar de eerste ging veranderde dat.. Ik kreeg gewoon echt een k*t klas.
Allemaal kinderen die zogenaamd stoer wilde doen dmv roken, dingen doen die niet mogen, spijbelen, te laat komen, lage cijfers halen etc.
Ik zelf kwam altijd op tijd, rookte niet en haalde goede cijfers.

Ik viel alijd door de mand omdat ik mezelf bleef en niet mee deed met de rest. Ik werd ook altijd gepest. Ik was vaak genoeg naar een team leider geweest, die probeerde wat ze kon maar het veranderde niet, of maar heel even. Ook toen ze merkte dat ik een paardengek was werd dat ook nog eens voor mn voeten geschoven '' Je stinkt naar paard'' enz...

Dit ging ook het 2de jaar zo door.. Ik zag het echt niet meer zitten, kwam elke dag huilend thuis.. Nou dat gun ik echt niemand.. -Ja, wel de pesterts-

Ondertussen had ik 2 'vriendinnen'. Het waren geen echte vriendinnen van me.. 1tje die was alleen aardig alles alles (echt álles) naar haar zin ging. (Dat meisje zit nu nog bij mij in de klas.. voor het 4de jaar.. Gaaaap ) En meisje 2 is een beetje neutraal, maar trekt meer naar meisje 1 toe..

Het 3de jaar kregen we wéér een andere klas. Ook dit was geen leuke klas. Allemaal de zelfde soort kinderen als voorgaande jaren die aan de wiet, drank en sigareten zitten. Ook dit jaar hield ik mijn staande en deed nergens aan mee.. Ik bleef gewoon mijzelf.. Die andere 2 meiden zaten weer bij mij in de klas..

Die 2 meiden trektte steeds meer mee op bij die andere meiden die aan de wiet, drank enz zitten..

Nu het 4de jaar.. Anderhalve week weer op school.. en ze pesten weer.

Meisje 1 is zogenaamd boos omdat ik niet met haar afgesproken heb in de vakantie Gestoord
en steekt nu dus al die andere meiden naar me op waardoor ik dus helemaal alleen sta in de groep.
Ik heb verdere geen vriendinnen hier, althans niet in mijn klas. En verder eigenlijk ook weinig. Ik heb alleen vriendinnen buiten schooltijd om en die ook gewoon hun zelf blijven..

Waarom ben ik telkens de dupe? Ik zie het echt niet meer zitten soms.. Dat gepest word je ZOOOO ZAT !!!!! Dit gun je echt bijna niemand !! Verdrietig

Zo.. Ik moest het even van me afgeschrijven...

Mariska_28

Re: 4 jaar lang gepest worden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:34

Och, hoe herkenbaar.. Ik ben nu 34 en kan me het gepest worden op school nog steeds zo voor de geest halen..

Enige wat ik je kan adviseren: Ga naar een andere school! Dit heeft bij mij uiteindelijk goed geholpen. Ik weet van mijn zusje dat zij op het Helen Parkus (of zoiets) gezeten heeft in Almere, en dat de sfeer daar erg goed was (toen in ieder geval).

Heel veel sterkte ermee!

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:37

ten eerste heel knap dat je bij jezelf blijft en dat jij je niet mee laat slepen door andere.
Misschien juist omdat je sterker bent dan je denkt dat andere daar jaloers op kunnen reageren doormiddel van pesten.

Het is wel vervelend dat je steeds geconfronteerd word op school. Blijf jezelf en leef voor jezelf en niet voor een ander. Concentreer je op je studie en laat de andere maar lekker gaan. Hoe meer jezelf er tegen in gaat hoe meer hun zullen reageren. Probeer met een mentor te praten over de situatie. Een andere optie is een andere klas of school.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:37

Hee meissie.. Ik herken me verhaal helemaal in de jouwe. Ach gut
Idd naar een andere school, het enigste advies.. Dit heb bij mij ook geholpen.

Sterkte Ach gut

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:39

wat een stel vervelende mensen zit bij jou op school zeg..
natuurlijk is t allemaal puberaal gedrag en bij een groep willen horen en stoer doen etc.
ik vind t juist heel goed van je dat je al die tijd gewoon jezelf bent gebleven!
opzich heb je 2 keuzes, je wilt alsnog geaccepteerd worden
of je ziet gewoon in dat jij boven hun staat Lachen
want zeg nou zelf, als je alleen maar mee zou tellen als je je verlaagt naar hun niveau en dingen doet die je niet wil.. dat is het toch niet waard?
maar ik snap heel goed dat het vervelend blijft!
je zou natuurlijk naar een andere school kunnen gaan kijken, waar je vriendinnen misschien ook zitten? als dat mogelijk is tenminstse.
aan de andere kant..school is maar school en jij kunt later terug kijken en zeggen dat je iig je best hebt gedaan!
en dit is je laatste jaar op deze school..

verder zou ik het niet weten, ik heb ook genoeg pestkoppen om me heen gehad, gelukkig waren er wel altijd nog anderen die net als ik ook geen zin hadden om mee te doen aan het popi-jopi gebeuren Lachen
Laatst bijgewerkt door Bzoem op 25-08-08 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:40

hai,

Ik ken het probleem bij mijn dochter. Die wordt eigenlijk al vanaf groep 7 gepest. Ze is wat onzeker en neemt ook zo'n houding aan.
Toen ze vorig jaar naar het voortgezet onderwijs ging dacht ik nou gaat het goed en ja hoor tot aan de kerstvakantie ging het goed. Daarna ging het weer mis. Kleren tijdens de gymles in de prullebak gooien. Kauwgom in de schoenen stoppen. Steeds voor haar kluisje gaan staan als zij er bij moest. Ik heb het aangegeven aan haar mentor en met nadruk gezegt dat ze niet moest aangeven dat ik gebeld heb. Wat doet de mentor. zegt het wel dus dochterlief wordt nog meer gepest. Haar gedrag thuis veranderde ook drastisch. Snel boos en grote mond. Na de zomervakantie begon het direct weer met dat gepest. Zelfde meiden en jongens. Gister barste thuis de bom en kregen wij dikke ruzie. Ik boos weg gegaan zij ook boos weggegaan. Kwamen elkaar bij mijn moeder tegen. Daar een heel gesprek gehad en ja hoor het hoge woord kwam er uit. Ze hoort stemmen in haar hoofd als je woedend wordt in haar hoofd. Op school durft ze dat niet te uiten naar die pestkoppen, dus komt het thuis eruit als er 1 ding niet gaat zoals zij het wil. Ik ga nu hulp zoeken en school inschakelen. Hopen dat ze er wat aan gaan doen anders zoek ik een andere school voor haar.

Een heel verhaal, maar ik begrijp jou situatie dus ook heel goed. Ik hoop dat je een oplossing vind. Sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:40

Meid ik ken t maar al te goed...vanaf t 1e moment dat ik ging buitenspelen tot mn 16e... Ben uiteindelijk van school veranderd, naar een school waar een streng beleid was omtrent pesten...beste zet ooit geweest! Uiteindelijk wordt je wanhopig, ga je je best doen er toch een beetje bij te horen en/of je raakt alleen maar verder in de put. Door te veranderen van school, kwam ik in een klas waar ik niemand kende, dat was heerlijk! Werd daar niet meer gepest en rustig mezelf. Op pesten stonden ook sancties. Mijn klasgenoten waren enkel klasgenoten, meer niet. Vrienden zocht ik buiten school!

Uiteindelijk kan ik nu, járen later, terugkijken met een gelukkig gevoel. Uiteindelijk heb ik een bult mensenkennis opgedaan, een antenne ontwikkeld voor vervelenden mensen (al heeft ie recentelijk voor t eerst een keer gefaald. Knipoog ) en heeft t me gemaakt wie ik ben. En ík ben daar tevreden mee! Haha! En da's t belangrijkste!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 12:41

Mariska_28 schreef:
Och, hoe herkenbaar.. Ik ben nu 34 en kan me het gepest worden op school nog steeds zo voor de geest halen..

Enige wat ik je kan adviseren: Ga naar een andere school! Dit heeft bij mij uiteindelijk goed geholpen. Ik weet van mijn zusje dat zij op het Helen Parkus (of zoiets) gezeten heeft in Almere, en dat de sfeer daar erg goed was (toen in ieder geval).

Heel veel sterkte ermee!

HP is geen optie voor mij. Dat is een school waar je heel erg zelfstandig moet werken,en dat is niet altijd handig voor mij.
En om het laatste jaar nog een andere school te zoeken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:42

Heej,

Wat ontzettend vervelend voor je zeg! Ik ben zelf maar één jaartje gepest gelukkig, maar 4 jaar achter elkaar is gewoon heel rot. Is het geen optie om naar een andere school te gaan? Zo niet, dan hoef je nog maar 1 jaartje toch, het is lang, maar beter dan meerdere jaren.
Durf je om voor jezelf op te komen? Wat doe je in de pauzes, zit je dan alleen?
Ik heb in je profiel gekeken en ik vind je echt een superknap meisje!! Niet dat dat wat met pesten te maken heeft, maar dat wilde ik even zeggen Knipoog.
Veel sterkte, heb je er al met je ouders over gesproken?

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:45

Melanie; ik adviseer je hetzelfde als Mariska en zoek dus toch een andere school.

Ga naar een andere school waar het niveau/milieu meer gelijk is aan dat van jou. Als ik de situatie zo lees dan krijg ik het idee dat dat de grootste reden is waardoor je geen aansluiting in je groep hebt.
Ga niet lijdzaam dit jaar afwachten in de hoop dat de pesterijen 'meevallen' maar onderneem zelf actie en kom voor jezelf op!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 12:47

Petite schreef:
Heej,

Wat ontzettend vervelend voor je zeg! Ik ben zelf maar één jaartje gepest gelukkig, maar 4 jaar achter elkaar is gewoon heel rot. Is het geen optie om naar een andere school te gaan? Zo niet, dan hoef je nog maar 1 jaartje toch, het is lang, maar beter dan meerdere jaren.
Durf je om voor jezelf op te komen? Wat doe je in de pauzes, zit je dan alleen?
Ik heb in je profiel gekeken en ik vind je echt een superknap meisje!! Niet dat dat wat met pesten te maken heeft, maar dat wilde ik even zeggen Knipoog.
Veel sterkte, heb je er al met je ouders over gesproken?

In de pauze's kruip ik achter de computer want om nou helemaal daar alleen te staan is niet mijn ding..
Ik durf opzich wel voor me opkomen,maar ik doe het niet ;anders wordt het alleen maar erger, en ik ben in mn eentje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:49

Oke, het is in ieder geval fijn dat je in de pauzes de mogelijkheid hebt achter de computer te gaan Lachen Beter dan alleen in de kantine zitten. Ik snap dat je het veel moeite vind en misschien wel eng om op een nieuwe school te gaan, maar ik denk dat het je zeker goed zal doen. Misschien krijg je dan wel een heel gelukkig jaar Lachen Wat vinden je ouders hiervan?

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:52

Toevalling pauze of tussenuur nu? Knipoog
Ik snap opzich wel waarom je misschien niet zo enthousiast zou zijn om een andere school te zoeken, in je laatste jaar is dat erg lastig! Iedere school heeft toch zijn eigen methodes en dan moet je dat geheel gaan omschakelen.
En na 2 weken zou dat ook rare reacties kunnen opleveren (maar misschien dat je huidige klasgenoten dan inzien waar ze mee bezig zijn).. Maar het kan wel een goede oplossing zijn! (En eens met petite, hoe staan je ouders hier tegen over? Staan ze achter jou?)
Hoe is het contact met die ene vriendin nu? Die boos was omdat je niet in de vakantie had afgesproken?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 12:53

Petite schreef:
Oke, het is in ieder geval fijn dat je in de pauzes de mogelijkheid hebt achter de computer te gaan Lachen Beter dan alleen in de kantine zitten. Ik snap dat je het veel moeite vind en misschien wel eng om op een nieuwe school te gaan, maar ik denk dat het je zeker goed zal doen. Misschien krijg je dan wel een heel gelukkig jaar Lachen Wat vinden je ouders hiervan?

Die hoopte eigenlijk dat het 3de jaar wél een goed jaar zou gaan worden..Maar nee..
Ik heb het er wel regelmatig over met me moeder.. Maar ik denk dat ze nu dit laatste jaar
niet zo gauw een andere school kan regelen...

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 12:54

Bzoem schreef:
Ik snap opzich wel waarom je misschien niet zo enthousiast zou zijn om een andere school te zoeken, in je laatste jaar is dat erg lastig! Iedere school heeft toch zijn eigen methodes en dan moet je dat geheel gaan omschakelen.
En na 2 weken zou dat ook rare reacties kunnen opleveren (maar misschien dat je huidige klasgenoten dan inzien waar ze mee bezig zijn).. Maar het kan wel een goede oplossing zijn! (En eens met petite, hoe staan je ouders hier tegen over? Staan ze achter jou?)
Hoe is het contact met die ene vriendin nu? Die boos was omdat je niet in de vakantie had afgesproken?

Me moeder staat achter me.
Die praat nu niet meer met me en stookt iedereen tegen me op.

(Ik mag nu werk achter de computer doen,vandaar dat ik online ben)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:55

Meid probeer t: zo laten is makkelijk, maar probeer een andere school te vinden! Hoe eerder je t prettig hebt, hoe beter toch? Knipoog

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:57

Wat is dat ongeloofelijk vervelend!
Ik ben zelf nooit gepest geweest, maar dat wil niet zeggen dat ik super veel vriendinnen heb op school (heb er meer buiten school). Ik ben namelijk ook geen meeloopster, heb nog nooit een sigaret aangeraakt bv. Daarom word ik als 'braaf' aangeschreven. En bij sommigen met een negatieve bijklank. In het begin is het altijd "ik dacht dat je stil was en dit en dat" maar als ze mij dan kennen schroeven ze dat wel bij... Ik heb gewoon niet de behoefte om bij iedereen te gaan slijmen, te doen alsof je iedereen leuk vindt, mee te gaan lopen met de kudde. Nee, dat ligt absoluut niet in mijn aard. Dan blijf ik liever lekker mijzelf en laat de anderen maar denken. Niet dat ik er me nooit wat van aantrek, daarvoor heb ik niet genoeg relativeringsvermogen. Maar ik probeer het zoveel mogelijk.

Omdat je daar ook niet echt vriendinnen hebt op school, zou je misschien toch beter van school veranderen. Ook al is het maar voor één jaar. Dan kan je toch nog een jaar gelukkig doorbrengen. Verder heb ik niet zo veel tips voor je, omdat ik niet weet hoe het voelt.. Alleen echt goed onthouden dat het niet je eigen schuld is. Probeer te steunen op je vriendinnen buiten school.
Wat telt is dat je een (paar) hele goede vriendin(nen) hebt in plaats van tientallen slechte. Lachen

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:59

ik vind het heel erg knap dat je je zo stoer houd, weet even; je hebt vele vriendinnen/vrienden op bokt hè Knipoog
het is dat ik zelf nog nooit ben gepest, maar dit snap ik wel..!
ik zou eens een paar vriendinnen in de straat zoeken, spreek daar na school mee af.. Vork
Verder kan ik niet doen, alleen maar zeggen; blijf gewoon je zelf Tong uitsteken

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 13:01

Mitchall schreef:
ik vind het heel erg knap dat je je zo stoer houd, weet even; je hebt vele vriendinnen/vrienden op bokt hè Knipoog
het is dat ik zelf nog nooit ben gepest, maar dit snap ik wel..!
ik zou eens een paar vriendinnen in de straat zoeken, spreek daar na school mee af.. Vork
Verder kan ik niet doen, alleen maar zeggen; blijf gewoon je zelf Tong uitsteken

Een paar vriendinnen zoeken in de straat?
Buiten schooltijd heb ik vriendinnen genoeg die voor me klaarstaan,..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:03

Zoek een andere stek daar waar je anoniem ben,pesten is zo erg.Mijn dochter wordt ook gepest en de school zit er echt bovenop maar soms gebeurd als de juf het niet ziet.Ik heb haar voor gesteld dat als ze ooit een spreekbeurt moet houden dat het dan over pesten gaat.Een pester beseft niet hoeveel hij aan richt, ik heb wel gemerkt dat als ouders gepest zijn dat hun kinderen dan ook gepest woren.Misschien toeval maar ik heb het al vaak gehoord van ouders.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:04

knap dat je nog jezelf blijft, vooral blijven,

over een jaar ben je daar klaar en ga je naar het mbo dan zullen hun het ook wel inzien.
en jij ook hoe blij je kan zijn dat je altijd jezelfd bent gebleven

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:14

Ik hoorde er ook niet bij. De eerste twee jaar van het VWO nog wel, maar omdat ik goede punten haalde werd ik al snel de "stuut" van de klas. En ik rookte niet end roeg geen LA Gears. Kortom: ik was raar. Mijn mentor is zelfs eens aan een paar klasgenoten gaan vragen of ze wat meer aandacht aan mij wilden besteden. Dat hielp dus echt niet, integendeel! Boos!
In de vierde kwamen er twee buitenlandse meiden in de klas, een Poolse en een Griekse, en daar trok ik mee op. Eén verandere van studierichting, de andere is tot de examens een vriendin geweest.

Paar jaar terug op en reünie vonden ze het allemaal ineens heel exotisch dat ik naar België verhuisd ben en dat ik een vlaams accent heb. Stelletje hypocrieten dacht ik toen Lachen Ach, ik ben altijd mezelf gebleven, en daar ben ik toch blij om. Nog een jaar doorbijten zou ik zeggen! Sterkte!

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:15

StalNollie schreef:
knap dat je nog jezelf blijft, vooral blijven,

over een jaar ben je daar klaar en ga je naar het mbo dan zullen hun het ook wel inzien.
en jij ook hoe blij je kan zijn dat je altijd jezelfd bent gebleven

Op deze manier ga je in de slachtofferrol terwijl de TS een vechter is. Ga niet in een hoekje afwachten en maar hopen dat het niet erger wordt. Kies voorjezelf en ga voor een nieuwe start.

Uit een recent onderzoek is gebleken dat een pester zichzelf geen pester vind. Veel mensen zijn gepest, maar niemand deed mee aan pesten. Das dus raar. Ik verwacht dan ook niet dat zij het wel zullen inzien dat TS zichzelf is gebleven.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:21

Melanie_B schreef:
Bzoem schreef:

Me moeder staat achter me.
Die praat nu niet meer met me en stookt iedereen tegen me op.

(Ik mag nu werk achter de computer doen,vandaar dat ik online ben)

Dat scheelt dan weer dat je moeder achter je staat! (Ken een voorbeeld waarbij die ouders dat pesten maar onzin vinden Frusty )
Maar die 'vriendin' is dus boos op jou omdat jij niet met haar heb afgesproken? Nou dan heeft zij dan ook niet met jou afgesproken.. Ik vind het behoorlijk triest van haar om dan niet meer met je te praten, volgens mij heb je er dan juist goed aan gedaan door niet met haar af te spreken. Zou gezellig geweest zijn zeg Tong uitsteken
En dan andere opstoken.. beetje jammer dat zij haar dan geloven!

Misschien zijn ze stiekem wel jaloers op je??
Vaak is het zo dat als je ze apart tegen komt ze wel heel aardig kunnen zijn..

En ik ben het er niet mee eens dat je in een slachtofferrol kruipt door dit jaar uit te zitten!!
En pesters zien het zelf niet vaak als pesten nee, vandaar dat ze los van de groep wel redelijk normaal kunnen doen. Pesters worden zelf vaak gepest of voelen een drang om zich te bewijzen en daarmee hun onzekerheid te onderdrukken.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:52

Veel sterkte meid ik weet hoe het voelt ben heel de basisschool gepest Ach gut zelfs dat i niet meer naar school durfde Knipoog

zo laf en oneerlijk als je daar alleen staat dat ze met een hele groep tegen je beginnen ik ken het Ach gut

ik zou als ik jou was andere school zoeke, nieuw begin, geen angst uit stralen.. gewoon jezelf zijn en dan zal je denk ik wel weer veel vrienden op school maken