Nú al frustraties..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Nú al frustraties..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 12:03

Tja, het schoojaar is nog niet eens begonnen en ik heb nu al m'n buik vol van de hogeschool..

Ik heb me een poos terug aangemeld voor een opleiding (te weten, 3 weken geleden.. ik weet, is laat, maar dan nog)
Een week geleden kreeg ik de brief *bedankt voor uw aanmelding, binnenkort ontvangt u van ons verdere informatie over de afhandeling van uw aanmelding..
Morgen begint de introductie, en ik heb nog steeds niets binnen..

Na TIEN minuten in de wacht gehangen te hebben kon een dame van het studentenservicecenter mij vertellen dat mijn aanmelding nog niet rond is.. EN NU???
Doorverbonden met het servicepunt van de opleiding zelf, maar die zijn natuurlijk met lunchpauze.. of ik later even terug wil bellen..

AAAAH hier word ik nou zó moe van he..

Nog meer pre-school frustraties?

ikenindi

Re: Nú al frustraties..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:06

jaaaaaaaaaah hier nog 1! ik zou een aangepast rooster krijgen. maar die ontvang ik in de eerste week dat ik al lessen heb wel... das nie echt logisch, of ligt dat aan mij?

en boeken bestellen is ook niet t makkelijkste... ik heb dat via bol.com gedaan, maar heb nu 1 rekening volgens hun niet betaald. moet nu alles na gaan zoeken welke dat is, want ik heb voor ELK BOEK EEN APARTE REKENING gekregen... :s

oja, en dan kun je korting krijgen via bol.com, maar dan moet je een collegekaart nummer hebben. maar die heb ik nog niet!
Laatst bijgewerkt door ikenindi op 25-08-08 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:09

Inderdaad, je meldt je véél te laat aan, en ergert je dan dat je aanmelding niet tijdig rond is, erg vermoeiend... Clown
In jouw positie zou ik blij zijn dat je je überhaupt nog kan aanmelden...

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:11

Kuggur schreef:
Inderdaad, je meldt je véél te laat aan, en ergert je dan dat je aanmelding niet tijdig rond is, erg vermoeiend... Clown
In jouw positie zou ik blij zijn dat je je überhaupt nog kan aanmelden...

Was ook een beetje mijn gedachte Bloos
3 weken terug is wel erg laat aanmelden....

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 12:27

Ach tja, zolang de school VANAVOND nog een open avond heeft voor last minute inschrijvingen... Knipoog Dan mag je er toch van uit gaan dat je met 3 weken nog vroeg genoeg bent, of niet Knipoog

Nee ik weet ook wel dat t niet heel erg op tijd is, maar goed, het is nou eenmaal niet anders, zouden ze dan bést wel een beetje mee op mogen schieten Tong uitsteken

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:32

Eindelijk iemand die het snapt Tong uitsteken !
Ik ben via een omweg in de loting gekomen en volgens mij gaat alles daarom fout.
Ik heb nog helemaal geen informatie gekregen, wel bewijs van inschrijving en alles.
Maar ik heb ze gebeld en de introductie begind deze woensdag, dag gaan we op kamp, alleen heb ik dus geen flauw idee van waarheen of hoe laat of wat dan ook!
Ik word er echt gek en ook wel een beetje bang van, ik bel de hele tijd maar dat wil ook allemaal niet echt lukken.
Ik weet niet eens wanneer mijn opleiding begind, en daarbij heb ik ook nog eens geen kamer (in utrecht).

Pff ja ik heb er eigenlijk al geen zin meer in zo.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 12:33

Precies! Aaaah en als je dan belt, ga je eerst 10 minuten de wacht in, vervolgens wéér 10, en dan komen ze met de mededeling *tja, er is even niemand op die afdeling, misschien zijn ze met lunchpauze??*
Zucht, zo heb ik er al geen zin meer in inderdaad!

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:38

Ik ben nu aan het bellen en zit tegelijk op bokt, ik bedoel maar..

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 12:48

Hier nog een Knipoog

En ik wordt compleet van het kastje naar de muur gestuurd... éérst krijg je van het studentenservicecentrum al een verkéérd nummer door, dan bel je de opleiding zelf, en die zeggen *ja, daar moet je studentenregistratie voor hebben*

Maar ik ben (officieel) gewoon aan het werk nu, ik kan niet de hele middag privé aan de telefoon zitten!!

(en ik mag eigk ook niet bokken Tong uitsteken Shhhh)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:51

oh ik heb ook een frustratie met mijn boeken en rooster. Ik zou bio gaan volgen op de havo alles goed en wel boeken besteld krijg ik vorige week een telefoontje van school dat ik de enige ben die havo volg dus of ik ak of maatschappijwetenschappen wil gaan doen. Ik weet het is makkelijk te regelen maar het frustreerd wel een beetje.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:52

Middelbare school is het al bijna even erg hoor.
Ik ga op kamp naar de ardennen, maar wanneer heb ik nog geen idee.(En van ervaringen ben ik bang dat paardlief dus ook die daagjes stil staat door het o zo vroege melden)
Derde jaar op rij dat ik dus nog steeds boeken mis terwijl school volgende week al begint.
Rooster geen idee, net als klas. Heb het gevoel dat ze me nog net hebben laten weten dat ik over ben. Moet er helemaal niet aan denken over 3 jaar dit soort problemen te hebben met de universiteit. Als dat gebeurt sta ik gewoon bij ze op de stoep (ben van plan in mn woonplaats te studeren dus dan ga ik gewoon net zolang op de stoep staan tot ze me te woord staan)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 13:30

Nou ja, als ik vanmiddag nóg geen duidelijk heb dan ga ik inderdaad ook even langs, school heeft vanavond open avond dus dan ga ik ze wel even en personne lastig vallen Knipoog

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:38

dit soort problemen heb ik nou echt niet, bij ons is het heel handig geregeld, dinsdag naar school, klas ontmoeten, boeken ophalen,en je rooster krijgen. woensdag beginnen met school.
Mijn zus heeft wel problemen, die is vandaag begonnen en heeft 1 van dr boeken nog niet...

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:49

Nu ik dit topic lees bedenk ik me dat ik ook nog niks heb gehoord van school!
Ga er ook maar eens achteraan.
Bij mij op school gaat er aan het begin van het schooljaar altijd wel wat fout. Ze vergeten altijd wel iets belangrijks te melden.

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:52

Nou ik ga nu nog maar een keer bellen, de juiste mensen zijn er steeds niet en de anderen schijnen mij niet te kunnen helpen.
Bijkomen probleem is dat ik op texel woon en dus niet even langs utrecht kan, daarom zou ik ook heel graag weten waar ik woensdag nou heen moet..dan moet ik waarschijnlijk dinsdag al vertrekken.
En een boekenlijst moet ik ook nog krijgen.

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:58

Ik heb eindelijk info!
Het schijnt dat mijn informatie gewoon niet is aangekomen..maargoed ik word nu iig gemaild.
En nu maar hopen dat de rest van het jaar beter verloopt Knipoog

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:05

Hm bij mij ging het juist fout bij de ib-groep!
Ineens was mijn digiD code niet meer geldig en kon ik dus niet aangeven dat ik opnieuw ging studeren en stufi wilde etc.
Zal mij benieuwen of dat (en me ov) nog op tijd geregeld wordt.. of voor de volgende maand.
Maar dat verhaal van TS doet me zeer denken aan de HRO, daar had ik vorig jaar zo veel problemen mee. Ook verkeerde telefoonnummers en in wacht gezet en constant heen en weer gestuurd worden. Ik moest me daar bij elk tentamen opnieuw aanmelden omdat ik niet op de lijst stond. En ik kon sommige vakken niet afronden omdat er ergens iets fout ging in de database.. bleeh. vandaar dat ik nu voor een andere school heb gekozen Tong uitsteken

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 14:56

Jamaar natuurlijk ís het ook de HRO waar ik het over heb Knipoog Wilde niet meteen kwade woorden spuien over de instelling waar ik nog niet eens officieel op school zit, maar gelukkig ben ik dus niet de enige die zulke ervaringen heeft Tong uitsteken

Heb net VEERTIG minuten in de wacht gezeten.. VEERTIG!!! Toen heb ik het maar opgegeven.. Eigenlijk zou ik nu echt even langs willen, maar ja, zit nog op m'n werk, kan niet weg... blabla..

Ik maak me ernstig zorgen over morgen...

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:16

Ik moet normaal een afspraak maken (telefonisch) om op een soort toelatingsgesprek te gaan ... er zijn gesprekken gepland op 26/8, 4/9 en 8/9 ... ik probeer ze al twee maand te bereiken maar krijg elke keer dat ze wegens schoolvakantie pas bereikbaar zijn op 28/8.
Hoe kan ik dan in godsnaam laten weten dat ik 26/8 op gesprek wil (andere dagen kan ik niet)?

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:27

Wen er maar aan..
Ik weet nog niet eens wanneer ik weer naar school moet en of ik uberhaupt wel door ben. Dat hoor ik vrijdag pas. En ze kunnen me wel een brief sturen met daarin dat het collegegeld gestort moet worden voor vrijdag, ja hallo Rolleyes. Ben ik dadelijk niet door en al dat collegegeld kwijt.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:38

lekker handig geregeld hier allemaal zeg.. Boos!
bij mij was t vorig jaar zo dat we de 1e dag op de school zelf bleven en daarna pas weggingen. maar sommige opleidingen gingen gelijk de 1e dag al weg..
ik zou gewoon als je in de buurt woont lekker naar binnen wandelen, kunnen ze je daar wel van het kastje naar de muur sturen, maar dan heb je iets meer overwicht dan naar een bandje luisteren Lachen

ik vraag me af hoever m'n boeken zijn.. of die nog optijd geleverd worden..

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 19:30

Nouuu ik had vandaag m'n eerste dag intro, en ik ben gewoon gegaan, en natuurlijk stond mijn naam niet op de intekenlijst...

Gelukkig was ik niet de enige, en de administratie kon vrij snel er achter komen dat mijn naam wel degelijk bekend was, en dat was dan geregeld.

Voor de rest heb ik vooral moeten wachten vandaag Tong uitsteken Echt weer op z'n hro's geregeld allemaal Tong uitsteken

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:38

NaNi schreef:
Nouuu ik had vandaag m'n eerste dag intro, en ik ben gewoon gegaan, en natuurlijk stond mijn naam niet op de intekenlijst...

Gelukkig was ik niet de enige, en de administratie kon vrij snel er achter komen dat mijn naam wel degelijk bekend was, en dat was dan geregeld.

Voor de rest heb ik vooral moeten wachten vandaag Tong uitsteken Echt weer op z'n hro's geregeld allemaal Tong uitsteken

maar verder is het wel een super gezellige school! althans mijn locatie dan Tong uitsteken
ik had de opleiding die ik nu ga doen ook daar kunnen volgen, maar ik had geen zin in weer al dat gedoe.. al kwam dat vorig jaar vooral omdat ik instroomde via het vavo (hoewel dat bij de meeste die dat deden wél goed ging)
en sommige oud-klasgenoten zou ik nog zeker willen tegenkomen, maar ik begin liever met een schone lei...
maar de intro op hro was wel heel errug leuk Haha! ben benieuwd of hhs net zoiets is of totaal anders.

ojaa kwam er net dus achter dat er ergens zo'n zinnetje verstopt stond "op tijd geld betalen voor intro"
en ik dacht.. intro.. betalen? op tijd? hoeveel dan?? aaah!
bleek dat we een hele pagina gemist hadden met lezen Nagelbijten / Gniffelen of niet onthouden kan ook
dus dat hebben we net nog even snel geregeld, hoop wel dat t op tijd is! (begin maandag)

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:24

hro = rotterdam toch?
Haha, had er pas ook wat verhalen over gehoord. Hoe lang duurt die intro daar eigenlijk??

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 17:04

inderdaad rotterdam.. Mijn intro duurt 3 dagen en is gewoon in Rotterdam en in school, maar op de Pabo twee jaar terug waren we gewoon een hele week in Lunteren Tong uitsteken