Ik mis thuis...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charles

Ik mis thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 10:11

Hoi allemaal, ik zit voor een stage op het moment in Cambridge (Engeland) allemaal heel spannend natuurlijk.. Maar ik heb zo ontzettend heimwee naar huis.. Ik mis mijn familie zo erg.. Ik moet hier 5 maanden zitten, heb er 2 weken op zitten nu. Over 2 weken komen mijn ouders en oma me opzoeken voor een dagje, heb ze al gezegd dat als ik het echt niet uithou ze me niet tegen kunnen houden en ik mee terug ga, ookal zit ik dan in de problemen met mijn school maar dat kan me op dat moment even niet zo veel schelen denk ik.. Nagelbijten / Gniffelen

Iemand tips voor mij waardoor ik beter met mijn heimwee om kan gaan?

Flowerbomb

Re: Ik mis thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:15

Ik denk toch doorzetten. Je hoofd moet even aan de verandering van omgeving/mensen wennen. Geef het even de tijd voor zover je dat kunt. Blijf lekker bezig en zorg dat je in je vrije tijd iets leuks gaat doen. Sterkte!

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:16

Idd doorzetten, en probeer met andere mensen om te gaan. Ga beetje leuke dingen doen met andere mensen.

Veel succes en sterkte!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:19

Probeer het een kans te geven. Spreek bijvoorbeeld met jezelf af dat je het nog 2 weken aankijkt. In die 2 weken ga je echt proberen het zo leuk mogelijk te maken. Echt er vol voor gaan die weken. Spreek ook met jezelf af dat als je je over 2 weken nog heel rot voelt je gewoon lekker terug naar huis gaat. Dan heb je het geprobeerd en bleek dat het niets voor jou was. Prima toch.

Het is helemaal niet raar dat je niet heel blij bent de eerste tijd als je in je eentje in het buitenland. Je moet in je eentje in een hele nieuwe omgeving het weer leuk zien te krijgen. Dan mis je thuis natuurlijk het meeste.

Sterkte hoor!

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:20

Idd, doorzetten. Ik had hetzelfde, in Italie, maar na een maand was het over. Hielp wel dat mijn familie een weekje overkwam voor vakantie en we veel bellen en smsen.
Succes in ieder geval en probeer van de tijd te genieten!

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:20

2 weken is nog maar zo kort, geef jezelf de kans om te wennen aan de nieuwe situatie, maak nieuwe vrienden/kennissen en geef het zeker 2 maanden de kans. Als je dan nog zo'n heimwee hebt, dan heb je het iig echt geprobeerd.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:21

Ik ben er voor je hun. Je kan me altijd smsen als je wil (tenzij het te duur wordt voor je), en ik sms je teruggg. En doorzetten indd, ook al is het moeilijk, ik weet dat je het kan Lachen Lovers

En blijven denken aan LA straks met z'n tweetjes dat wordt tofff haha

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:21

Leuke dingen gaan doen meid! Loop een pub in dan krijg je vanzelf contact met mensen. In Engeland is het vrij normaal om gewoon in je eentje even wat te drinken in een pub...je krigjt vanzelf aanspraak! Of ga een dagje shoppen in London Knipoog Misschien kun je ook in het weekend helpen op een manege oid? dan krijg je contacten en ben je ook nog met paarden bezig!

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:22

Lastig. Ik ga met de rest mee, proberen door te gaan.
Succes ermee!

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:22

Inderdaad doorzetten! Ik denk dat 2 weken een bepaald heimwee-twijfel-punt is. Mijn zus had hetzelfde. Schreeuwend aan de telefoon dat ze terug wilde, ik schreeuwde terug dat ze nou maar eens door moest zetten. Nu, drie jaar later woont ze er nog steeds Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:23

Ik ben het met iedereen oneens.
Zulke dingen moeten leuk zijn, je moet geen dingen doen die je echt tegenstaan en als jij je constant k*t voelt heb je helemaal niks aan die 5 maanden. Dus ik zou nog even afwachten en als het niet beter gaat, lekker naar huus.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:37

Een met VivaLaVida, niet iedereen verkast gemakkelijk. Ik zou het toch nog een 14 dagen aankijken (en actief proberen het leuk te hebben) maar anders naar huis te gaan. Niets zo rot als heimwee!!

Oja: wees er maar zeker van dat je na zo'n bezoek je je even weer heel rot zult voelen, dat hoort er dan wel even bij natuurlijk.

Sterkte!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:41

Ook eens met VivaLavida en Poes. Ik zou wel eerst een tijdje echt proberen om over de heimwee heen te komen. Mocht dat toch niet lukken, dan zou ik naar huis gaan.
Heb je de beschikking over internet? Misschien helpt dat een beetje?

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 10:43

Jep ik heb internet gekocht dus ik kan afentoe skypen met thuis, maar als ik ze dan zie heb ik het weer moeilijk Clown Ik blijf hier sowieso tot mijn ouders er zijn over 2 weken, en dan neem ik denk ik de beslissing wat ik doe.. En mijn mening is dat men niet kan zeggen dat ik het niet geprobeerd heb als ik hier een maand heb gezeten..

Bedankt voor alle berichtjes, ik geef ook niet zomaar op hoor Lachen

En Mendy, dat komt helemaal goed Lovers

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:45

Doorzetten! En vooral niet een termijn afspreken dat je het nog gaat proberen, dan heb je voor jezelf namelijk stiekem al besloten dat je weg gaat en ga je minder je best doen om je draai te vinden daar.
Ik heb ook nog een tip voor je belkosten, neem een prepay-simkaart van o2 en vermeld even dat je vanuit het buitenland komt bij de verkoper. Dan krijg je namelijk een simkaart waarmee je voor 7 pence pm naar nederland belt, en je krijg ook nog eens gratis belminuten naar een land van keuze aan de hand van hoeveel je opgewaardeerd hebt die maand. Bij 30 pond opwaarderen is dat 200 gratis minuten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:46

Heb zelf ergens gewerkt (vlakbij huis maar dat terzijde) waar ik het niet naar mijn zin had. Mijn leraren en ouders en iedereen pushten mij om toch door te zetten "kom op joh geef jezelf een schop onder je kont".
Ik heb 3 maanden vreselijk in de put gezeten (heb er 1 maand gewerkt) en het heeft nu nog steeds invloed op werksituaties!! (dat ik heel snel onzeker ben geworden in werk en faalangst heb gekregen.. daardoor ga ik juist allemaal domme fouten maken) ik ben erna ergens anders gaan werken waar ik het wel super naarmijn zin had en die hebben een hoop goed gemaakt+laten zien hoe het ook kan. Toch heb ik er wel trauma's van, ik ben ZO afgezeken daar en de grond in getrapt.......
En al die mensen maar met hun 'goede adviezen'...
Kom op joh, sla je er doorheen...

nee, ik ben geen opgever, maar als ik ergens ongelukkig van word ben ik binnen no time weg.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-08-08 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 10:48

@bolle beer ik heb Vodafone Passport, ik bel tegen thuistarief en 79ct per gesprek dus dat ik prima, thanks voor de tip iig Lachen

Ja precies VLV.. ik ben ook geen opgever maar het werk dat ik doe is ook niet je van het dus daar word ik ook niet blijer van. Gelukkig ga ik nu een andere functie doen en hoop ik dat dat beter bevalt.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:51

VivaLaVida schreef:
Ik ben het met iedereen oneens.
Zulke dingen moeten leuk zijn, je moet geen dingen doen die je echt tegenstaan en als jij je constant k*t voelt heb je helemaal niks aan die 5 maanden. Dus ik zou nog even afwachten en als het niet beter gaat, lekker naar huus.

Ik bedoelde ook meer dat je nog even door moet zetten. Twee weken is te kort om te beslissen, want het lijkt wel een bepaald punt waar mensen last krijgen. Even doorzetten en dan weet je of echt naar huis wilt.

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:53

cambridge? dat is toch in londen?

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 10:54

@ Merens dat doe ik ook, ik ga sowieso niet weg voordat mijn ouders hier zijn over 2 weken.

Haha nee Cambridge is niet in Londen, het ligt ongeveer een uurtje van Londen. Cambridge is een universiteitenstad.

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:57

Doorzetten inderdaad, ik heb vorig jaar een half jaar in Oostenrijk gezeten en de eerste twee weken vond ik echt verschrikkelijk. Ik wilde naar huis en vond er helemaal niks aan.

Ik heb toch doorgezet en na die twee weken leer je mensen kennen, ga je wat vaker op stap, leer je nog meer mensen kennen en zo krijg je het super naar je zin. Ik vond het uiteindelijk juist heel erg dat ik weer terug moest, maar was aan de andere kant ook wel weer blij om thuis te zijn.

Als je ouders er zijn, ben je al weer twee weken verder en ik weet zeker dat je dan al wat meer naar je zin hebt daar. Heel veel succes nog in ieder geval!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:59

ik weet niet hoe oud je bent?
Maar vind je het daar dan ook niet een beetje leuk?

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 11:00

Ik ben 19.
Euhm, de stad zelf is wel leuk, maar ik werk zo'n 40u per week. Zitten nog een paar meiden van school hier maar ik ben vrij als zij werken en andersom. En bovendien moet ik met de bus om naar de stad te gaan. Maar dat is niet zo heel erg opzich, ik ga toch niet iedere dag.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:41

Oei, dat is wel vervelend, maar ik zal gewoon doorzetten zoals de meeste hier al zeggen.
Het went wel en voordat je het weet ben je weer thuis!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 11:43

Het klinkt allemaal zo simpel, maar 'voor je het weet ben je weer thuis' is pas na kerst, dat vind ik nog het ergste. Ik ben met kerst niet eens thuis Verdrietig