O oo, morgen een afspraak met een jongen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moelie

O oo, morgen een afspraak met een jongen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 21:01

Hallo mede-bokkers,

Ik heb Vrijdags 2 weken geleden een jongen leren kennen in de kroeg waar ik toen was. Hij is een vriend van me zussen. Toen had ik nog met me ex, vlak daarna is het uitgegaan (is nu anderhalve week uit). Ik hoef geen kritiek dat ik al zo snel afspreek met een andere jongen, het was voor mij gewoon al heel lang over tussen ons dus ik ben er ook al helemaal overheen.
Ik heb ook een heel fijn en goed gevoel bij deze jongen (tot zover ik hem ken) dus dat is ook wel fijn. Ik heb hem gister ook weer in de kroeg gezien (hadden daar afgesproken) en hebben weer gezellig gepraat. Nou willen we elkaar allebei graag beter leren kennen dus.. morgen gaan we naar de bios!
Maar nu komt het... ik ben bang dat ik niet durf! Ik heb hem tot nu toe alleen nog maar in het bijzijn van andere gezien (ja en daarna met zijn 2e naar huis gefiets). Maar ik ben echt super zenuwachtig, NOU AL! Dit had ik ook bij mijn ex in het begin.. denk dat dat wel een beetje normaal is. Maar oow het idee al dat ik morgen alleen met hem in de auto ziet als we naar de bios rijden.. dan ben ik bang dat ik niks te zeggen heb, of niks durf te zeggen. Hoelanger we bij elkaar zijn die avond, hoe losser je komt natuurlijk, daar ben ik niet bang voor. Maar toch.. Nu vallen de zenuwen nog wel mee, maar morgen, als het bijna zover is!

Ik moest het even aan jullie mededelen, wie heeft er nog meer last van zoiets en wie heeft er eventueel tips/adviezen voor mij?

Groetjes Milou

PoelieWoelie

Re: O oo, morgen een afspraak met een jongen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:08

Wat ik altijd prettig vind als ik een 'date' heb, is om een vriendin bij me te hebben vlak voor je daarheen gaat. Daar kun je lekker mee praten en dan gaat het gesprek met die 'date' automatisch wat makkelijker. (je kunt haar natuurlijk ook laten blijven tot je hem ontmoet hebt, en dat ze vlak daarna weggaat)

Succes Lachen

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 21:13

Hmm ja dat is idd een optie! Heb je ook wat afleiding en dan denk je niet de hele tijd na over de afspraak. Ik zal eens even moeten kijken of dat kan, zo niet moet ik het maar met mijn moeder doen, haha! Bedankt voor je berichtje Lachen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:18

veel plezier gewenst en hoop dat je een leuke avond hebt Lachen

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:51

Komt allemaal wel goed Knipoog

Toen ik voor het eerst op date ging met (nu) mijn vriend en ik hem een paar keer had gezien met stappen, was ik zo zenuwachtig!
Ik stapte op in de trein en ik moest 1x overstappen, dan zou hij later bij in de trein komen! Nou toen ik over moest stappen was ik bijna terug gegaan naar huis, maar ben uiteindelijk harstikke blij dat ik dat niet gedaan heb Knipoog

Dus succes meid, komt goed Lachen

Eventjes doorbijten, wedden dat je blij bent aan het einde van de avond?

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:25

Komt vast goed! Lekker jezelf wezen Lachen
Aan het eind van de avond ben je vast en zeker blij dat je 'door hebt gezet' Haha!

Veel succes en natuurlijk plezier!!

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:50

Herkenbaar! Clown
Maar wel onwijs leuk voor je dat je een date hebt! Gewoon gaan hoor, echt!
Nu lijkt het een beetje eng, maar je zult zien dat het heel erg meevalt. Je kunt toch gewoon beginnen te praten.. desnoods vraag je hoe zijn dag was? Wat ie gedaan heeft? Alsie over sport of werk oid begint, heb je meteen een leuk onderwerp om verder over te kletsen. Voor je het weet is de bestemming bereikt en in de bios hoef je al helemaal niets te zeggen Huilen van het lachen
Heeel veel plezier morgen, ik ben benieuwd!!!

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:59

idd gewoon je zelf zijn.
voor de rest de optie van lauramc uitproberen..??

succes!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:39

Oeh, komt me bekend voor.
Al had ik die jongen nog nooit gezien. (Nouja, 1 keer)
Hij hiel me van huis op in de auto. Hij is de broer van een vriendin van m'n zusje. Dus vandaar dat hij ook wist waar ik woonde.
Ik was superzenuwachtig, en hij eigenlijk ook wel.
Maar we kletsten er gezellig op los, hij wat meer dan ik. Maar dat maakt niet uit.
De zenuwen waren al snel verdwenen, en een uur later zaten we te zoenen.
Inmiddels zijn we bijna 7 maanden bij elkaar. En het einde is nog lang niet in zicht. Lachen
Niet te veel overna denken, laat het op je afkomen.
Zorg voor wat afleiding. Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:47

Bios is ideaal voor een eerste date!! Gewoon film kijken en dan heb je na de film ook al een gespreksonderwerp voor bij een drankje Ja
In de wagen gewoon rustig blijven, vertel wat je die dag gedaan hebt, geef commentaar over de muziek op de radio, etc.

Komt goed hoor Lachen

Als ik echt nerveus ben benoem ik dat soms ook gewoon hardop en dat helpt altijd (zoiets in de trant van 'ja stom hoor dat ik me alweer druk maak om gewoon zo met zijn 2 ergens heen te gaan)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:54

poes schreef:
Bios is ideaal voor een eerste date!! Gewoon film kijken en dan heb je na de film ook al een gespreksonderwerp voor bij een drankje Ja
In de wagen gewoon rustig blijven, vertel wat je die dag gedaan hebt, geef commentaar over de muziek op de radio, etc.

Komt goed hoor Lachen

Als ik echt nerveus ben benoem ik dat soms ook gewoon hardop en dat helpt altijd (zoiets in de trant van 'ja stom hoor dat ik me alweer druk maak om gewoon zo met zijn 2 ergens heen te gaan)

Denk dat het eerste wel heel geforceerd over kan komen.
Maar tegelijk ook goede afleiding.
Ik heb ook gewoon het laatste gedaan, eerlijk gezegd dat ik heel nerveus was.
En ook verteld dat mijn ouders en zusje me constant zaten te pesten over dat hij zou komen.
Dat vond hij wel grappig, en vertelde zelf later ook dat hij vet zenuwachtig was geweest.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:14

Ja dat helpt echt, gewoon eerlijk zijn Ja Dan is het bij mij ook snel over.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 12:06

Hee, bedankt voor jullie lieve berichten! Gelukkig herkennen sommige zich in mij, maarja zoals mijn moeder zei; Het is natuurlijk aan de ene kant ook wel leuk, dat je dit hebt in het begin, dat maakt het juist spannend! Daar heeft ze gelijk in, nu heb ik nog die zenuwen maar hoe langer ik hem ken hoe minder en dan is het niet meer zo bijzonder als in het begin. Dat heeft me wel geholpen. En ik heb het idee dat hij ook wel zenuwachtig is voor vanavond. Ik had hem namelijk al vertelt (via sms) dat ik nogal verlegen ben in het begin en dat begreep die wel zei die.. hij had het miss ook wel! Maar toen ik hem afgelopen zaterdag wist ik me geen houding. Om maar iets te doen ging ik op me mobiel kijken, wel 10 minuten lang.. Uiteindelijk raakte we aan de praat en dat ging wel lekker, maar toen was ik volgensmij ook al redelijk aangeschoten, dus dan gaat dat allemaal wat makkelijker. En ja, aangezien ik niet van plan ben om vanavond te gaan drinken, haha.

Het is miss ook wel een goede tip idd om gewoon eerlijk te zeggen dat ik nogal zenuwachtig ben.. Dat lijkt mij ook wel erg opluchten. Maar wie weet valt het allemaal wel reuze mee achteraf, en is het zo over als ik eenmaal bij hem ben.

Het is idd wel fijn dat onze eerste date in de bioscoop is, dan hoef je iig niet constant met elkaar te praten onder de film door. Waar ik het meeste zenuwachtig voor ben is als ik vanavond bij hem in de auto stap, dan weet ik niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik vraag idd of die lekker gewerkt heeft enz maarja dan houd het op een gegeven moment wel op.
Zul je ook nog eens zien dat ik vanavond voordat ie komt een uur voor de spiegel sta omdat ik niet goed weet welke kleren ik aan moet doen! Haha, achja.. als ik er zo overna denk is het aan de ene kant ook wel leuk zoals mijn moeder zegt. Nu is het nog kei bijzonder, maar hoe langer ik hem ken hoe minder zenuwachtig ik er voor ben.

Nogmaals, bedankt voor jullie lieve berichten en jullie horen het natuurlijk nog van me.
Groetjes Milou

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:11

Je kunt in de auto ook vragen welke film jullie gaan kijken of zo.
Zolang het geen uur rijden is, zie ik geen probleem Huilen van het lachen

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:15

Ik had laatst na een jaar relatie ook voor het eerst weer een date. Doodsbang was ik en ik dacht zelfs nog even te ontsnappen voordat ie kwam, dus had ik een vriendin gesmst. Haha! Uiteindelijk gebleven, ik bedoel je hebt niks te verliezen toch? Als het niet leuk is (waar je natuurlijk niet van uit moet gaan) kan je altijd nog met een smoesje ontsnappen. Knipoog Succes!

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:28

Heel veel succes vanavond Lachen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:52

Je laat ons wel even weten hoe het is gegaan he?
En of er ook is gezoend Tong uitsteken

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:38

En hoe was het?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:07

noekiejj schreef:
Komt allemaal wel goed Knipoog

Toen ik voor het eerst op date ging met (nu) mijn vriend en ik hem een paar keer had gezien met stappen, was ik zo zenuwachtig!
Ik stapte op in de trein en ik moest 1x overstappen, dan zou hij later bij in de trein komen! Nou toen ik over moest stappen was ik bijna terug gegaan naar huis, maar ben uiteindelijk harstikke blij dat ik dat niet gedaan heb Knipoog

Dus succes meid, komt goed Lachen

Eventjes doorbijten, wedden dat je blij bent aan het einde van de avond?

haha dat komt me bekend voor ^^
na de introductie week van mn opleiding had ik op de eerste schooldag afgesproken met een super leuke jongen, die ik overigens de week ervoor alleen maar gezien, en niet gesproken had ^^
ik heb toen ook een vriendin mee gesleurd, want ik durfde echt niet alleen. we hadden bij een ander gebouw afgesproken dan waar wij op dat moment zaten dus we moesten met de tram.
toen we uit de tram stapte was ik zo enorm misselijk van de zenuwen dat als mn vriendin niet mee was geweest ik accuut weer terug was gegaan.. ik vond het echt afschuwelijk!
T gesprek tussen ons liep daarna ook redelijk stroef maar dat kwam vooral omdat ik door de zenuwen echt geen woord meer uit kon brengen.
daarna nog een paar keer afgesproken en nog elke keer zo stik zenuwachtig geweest (echt, hoe kon die jonge mij leuk vinden om nog mee af te spreken ?).. uiteindelijk werden de zenuwen geleidelijk wat minder (gelukkig)..
inmiddels is die introductie week precies een jaar geleden..
die leuke jongen is in september alweer een jaar mijn lieve vriend Lachen

dus ts.. even doorzetten.. (vanavond is de date toch ? )...
maar je kan beter spijt hebben dat je t wel gedaan hebt (en dat t miss helemaal niets is)..
dan dat je spijt krijgt omdat je t niet gedaan hebt (en nooit zal weten wat je mist).
een vriendin bij je laten zijn is inderdaad een goed idee...dan kan zij je een beetje moed in praten en je gewoon afleiden ^^

edit :
ohnee...date was gister al ^^ lekker slim van me..
in dat geval ben ik zeer nieuwsgierig naar de afloop en of er een vervolg date in zit Haha!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:13

Tips geven heeft nu geen zin meer he? *LOL*
Maar hoe was het? Haha!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:15

LauraMc schreef:
Wat ik altijd prettig vind als ik een 'date' heb, is om een vriendin bij me te hebben vlak voor je daarheen gaat. Daar kun je lekker mee praten en dan gaat het gesprek met die 'date' automatisch wat makkelijker. (je kunt haar natuurlijk ook laten blijven tot je hem ontmoet hebt, en dat ze vlak daarna weggaat)

Succes Lachen

Dat heb ik met mijn date (nu vriend) ook gedaan. Ik ben altijd ontzettend nerveus als ik nieuwe mensen ga ontmoeten, die ik misschien vaker ga zien.
Mijn lieve vriendin steunt me er gelukkig altijd in. Maar ze eist ook om de jongen eerst te ontmoeten voordat ik ermee "uitga". Hij moet wel goedgekeurd worden Ja

Veel succes ben benieuwd hoe het gegaan is!

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:37

Ik heb dit topic door gelezen en ben wel heel benieuwd hoe je afspraak is verlopen.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:12

Ik ook!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:44

Ben ook heel benieuwd hoe het is verlopen.
Herken me wel in wat je schrijft! Blijft toch spannend!

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:55

Hmm,
Krijgen we nog wat te horen?