Kinderen wanneer begint dat klokje te tikken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Kinderen wanneer begint dat klokje te tikken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 10:22

Wanneer begon bij jou je biologische klokje te tikken met een kinderwens?
Ik ben bijna 30 en moet er gewoon niet aan denken Bloos Kinderen doen mij echt niets lijkt mij zelfs vreselijk om zo'n ding te hebben Bloos

Mijn vriend wil graag kinderen kom ik nu met huizen kijken achter. Voor mij voldoet een 2 kamer woning....
Wat nu. Ga het klokje nog tikken denken jullie?

Imre

Re: Kinderen wanneer begint dat klokje te tikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:26

Ik ben 28 en wil ook geen kinderen. Gelukkig hoeft mijn vriend ze ook niet zo nodig, dus dat is bij ons geen probleem. Lachen Bij een tante begon het klokje op haar 34e pas te tikken, die heeft intussen een dochter van 5. Ik hoop dat die van mij zich stilhoudt. Ik heb echt helemaal niets met kinderen.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:30

bij mij begon het pas op m'n 29e te tikken, ik heb nu 3 monsters rondlopen.
ik ben nooit een kinderfan geweest, helemaal niet zo'n type dat bij het aanblik van een baby wazig begint te kijken en allemaal wartaal uitslaat Knipoog
iedereen helemaal lyrisch bij een pasgeboren baby, sta ik daar van ja, helemaal verfrommeld, leuk ...
maar je eigen kinderen is toch nét weer iets anders ...
ik word er bij momenten compleet knettergek van, ben meestal erg blij als ze 's avonds weer alledrie in bed liggen, maar ik zou ze niet willen missen Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:31

Ik ben 34 en heb werkelijk waar nog nooit het gevoel gehad dat ik kinderen wil. Zelfs niet toen mijn neefje een paar maanden geleden werd geboren. Ik vind het overigens heerlijk om neefjes en nichtjes te hebben, dat wel. Maar kinderen van mezelf... Neuh, lama.

Overigens sluit ik niets uit, je weet nooit hoe de dingen gaan lopen en of gevoelens veranderen. Maar op dit moment kan ik me er geen voorstelling van maken en dat heb ik tot nu toe dus ook nooit gekund.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:35

ik ben bijna 28 en bij mij tikt het klokje al minimaal 5 jaar Verdrietig
helaas heb ik eerder niet de kans gehad aangezien mijn toen langdurige relaties allemaal over zijn gegaan
op dit moment ben ik al weer een paar jaar samen met mijn huidige vriend en we wonen al weer 2,5 jaar samen
ons huidige appartement hebben we te koop gezet en we zijn op zoek naar een huis voor de toekomstige kinderen
dus als het aan mij ligt zou ik vandaag nog moeder worden maar hopelijk toch nog wel dit jaar als god ons goed gezind is Lachen

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:38

Laatst bijgewerkt door Irma_Maandag op 24-08-08 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:38

ik heb het echt nooit op kinderen gehad...vondt het echt vreselijk en riep altijd dat ik ze niet wou. maar rond mijn 26 ste veranderde dat gevoel toch wel een beetje en wou ik erg graag een kleintje. Overigens heeft mijn man altijd gezegd kinderen te willen en hij wist zeker dat ik wel bij zo draaien. (geluk voor hem dat dat ook gebeurd is Knipoog ) Toen ik 28was ben ik moeder geworden...overigens voel ik me nu op en top moeder

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:39

Bij mij toen ik 27 was. Moet wel zeggen dat iedereen om me heen ook zwanger was dus dat werkte ook wel aanstekelijk vond ik Knipoog Ik heb één zoon en dat vond ik ook wel genoeg (nog steeds).

EDIT: Ook ik wilde tot die tijd absoluut geen kinderen

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:41

Ik zie ook steeds meer mensen om me heen zwanger worden, maar dat werkt bij mij alleen maar averechts. Nagelbijten / Gniffelen

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:42

Wind schreef:
Ik zie ook steeds meer mensen om me heen zwanger worden, maar dat werkt bij mij alleen maar averechts. Nagelbijten / Gniffelen

Haha dat kan natuurlijk ook Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:44

Idd, voor mij werkt het ook versterkend op het gevoel dat ik idd nog steeds zelf niet zo nodig hoef. Lachen

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:44

Ik was 16 en ik had mijn kinderwens al. Nu ben ik 19 en mijn kinderwens word alleen maar groter.
Maar ik wil wel eerst mijn scholen afmaken en zeker kunnen weten dat ik voor een kind zorgen kan (financieel).

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:49

ik was ook nog heel jong toen ik al kinderen wou,
nu ben ik 18 en t gevoel wordt alleen maar groter,
Maar toch wil ik nog even wachten Lachen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:53

ik ben bang dat ik zonder klok geboren ben.....op mijn twaalfde wist ik al dat ik geen kinderen wilde,ik ben nu 43 en heb er absoluut geen spijt van....sterker nog,ik denk weleens dat het de beste beslissing in mijn leven is geweest!
ik heb helemaal geen hekel aan kinderen,maar een dagje....en dan weer terug naar de rechtmatige eigenaar!

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:02

Ben nu 16, (nouja, over een paar uur Clown ). En heb ook echt heeeelemaal niks met kinderen. Tuurlijk, ik ben nog jong, er kan nog van alles gebeuren. Maar mij klokje heeft zich nog steeds niet ontpopt, en ik ben bang (eigenlijk vindt ik het alleen maar leuk Haha! ) dat dat ook nooit gaat gebeuren. Maar de tijd zal het leren Lachen

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:09

Het klokje tsja de ene heeft `m wel en de andere niet...

Bij mij is ie ondekt toen mensen in mijn omgeving zwanger werden... En loopt nu luid en duidelijk nu alle kleintjes erzijn... Bij mijn vriend is ie trouwens ook aanwezig Knipoog
die is niet bij zijn neefjes en nichtjes weg te slaan. Maar we hebben samen eisen opgesteld waarna we kinderen willen en dat is nu dus absoluut niet...

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 11:14

Ivonka schreef:
Wind schreef:

Haha dat kan natuurlijk ook Haha!

Hier bij mij ook. In ene moet men verhuizen en veel dingen laten ivm financien. Ik heb dat alleen bij mijn paard al het geld gaat naar haar en mijn andere dieren Bloos Zou die echt niet willen opgeven.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:24

En daarbij... kinderen krijgen is nog steeds een geschenk. Irriteer me aan mensen die zeggen... "we nemen volgend jaar kinderen" oid. Je neemt ze niet, je mag blij zijn als je ze krijgt. Ik had geluk en met drie maanden was ik in verwachting. Maar ken ook stellen die er al van alles aan gedaan hebben om zwanger te raken en jaren bezig zijn en dan is zo'n uitspraak heel frustrerend.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:29

Mijn klokje begon te tikken toen ik 17 was. Ik had toen voor het eerst een vaste relatie (waar ik nu nog steeds mee samen ben) en ik wil heel graag kinderen van hem. Ook had zijn zus net een kindje gekregen waar ik helemaal verliefd op was (nu nog steeds). Daarvoor moest ik echt absoluut niks van kinderen hebben. Maar ik weet wel dat ik nu nog niet aan kinderen toe ben dus het is niet zo dat ik ze percee nu wil, maar over een paar jaartjes wel graag.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:33

bij mij begon dat op mijn 16e.
ben nu 22 en heb twee kinderen.
moest echt nooit wat hebben van andere kinderen, maar je eigen kids zijn zo anders

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:34

Ik ben 28 jaar en heb absoluut geen kinderwens soms krijg ik het idee dat dat not done is, geen kinderen.
Om me heen heeft iedereen 1 of 2 of zelfs meer kinderen en steeds komt de hamvraag en jij dan, kriebelt het nog niet.
Ook mijn 2 jaar jongere zusje heeft een kleine waar ik peettante van ben en omdat hij 8,5 week te vroeg geboren is hebben we veel zorgen en tranen om hem gehad.
Ik vind hem heel leuk als hij bij ons is of wij bij hun, maar ben blij als ik achter me kan laten en dat hij niet van mij is.
Als ik mensen vertel dat ik geen kinderen wil word ik aangekeken alsof niet goed wijs ben.
Ik ben ook van mening dat er best mensen zijn die ze vaak krijgen omdat ze denken dat het zo hoort.
Mijn vriendin is 33 jaar en voor het eerst zwanger, ze heeft altijd gezegd dat ze geen kinderen wil, als ik haar lot moet volgen heb ik nog 5 jaar bedenktijd.
Maar ik denk niet dat ik zal veranderen van denkwijze, mijn vriendin heeft wel al vaker twijfelperiodes gehad en die heb ik niet.
Mijn man vind kinderen leuk maar het hoeft van hem niet perse, het wordt lastiger als hij dat wel zou willen maar dan nog zou ik het niet doen.
Ik kan niet tegen mijn zin een kind krijgen zodat hij gelukkig is.

Heb het er eens met je vriend over wat hij wil en zeg hoe jij erover denkt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:43

ben 27 en zoals ik er nu over denk hoef ik ook geen kids van mezelf Lachen

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:47

Pff ik ben 20 maar moet er verlopig ook niet aan denken hahaha. Volgens mijn ouders komt dat wel.MAar als het aan mij ligt nee dankje haha

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:48

ik ben altijd zwaar anti kinderen geweest Tong uitsteken
maar ben nu bijna 25 en met mijn huidige vriend wil ik juist heel graag kinderen Haha!
alleen eerst ff alles op een rijtje.. eigen huisje boompje beestje..

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:51

Ik ben 24 en mijn klokje tikt al zo'n 2 jaar errug fanatiek.
Mijn vriend wil ook graag kinderen, maar we gaan eerst volgend jaar trouwen en dan maar hopen dat het heel snel zal lukken om zwanger te worden Haha!