verliefd! of toch niet...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

savasan

verliefd! of toch niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 19:07

heey,

Ik zit met een klein probleempje, Ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Ik heb niet zo heel vaak dat ik iemand "leuk" vind. Meestal is er niets aan de hand, is het niet wederzijds. Maar een keer was het dus anders. Ik vond een jongen leuk, op msn toegevoegd. Na een week gewoon praten, begonnen we een beetje met flirten enzo, hardstikke leuk. Maar nadat we van elkaar wisten dat we elkaar leuk vonden, begon ik me benauwd te voelen. Het is erg moeilijk te omschrijven. Het was alsof ik opeens eraan vast zat, en dat trok ik om een of andere reden niet. Na 2 weken heb ik de knoop doorgehakt, en tegen hem gezegd dat ik hem meer als vriend zag. Hij was zegmaar kapot, hij vond mij steeds leuker.

Een vriendin van me zei tegen me dat ik waarschijnlijk alleen het flirten enzo leuk zou vinden, en dat ik daarom zo opgesloten voelde.

Maar dat is nou net mijn probleem. Sinds die tijd durf ik nergens meer voor te gaan. Ik weet niet wanneer ik iemand echt leuk vind, of wanneer ik het alleen voor de kick doe.

Deze week ben ik gaan zeilen met mijn vader en mijn broer. We hadden een zeilinstructeur, en je zou het kunnen omschrijven als aantrekkingskracht van het eerste gezicht. Nou wist ik natuurlijk dat het nooit wat zou worden, ik heb ook niets laten merken. Elke keer dat ik in zijn ogen keek was het alsof er niets anders meer was. Maar toen zat ik dus te denken of ik hem nou echt leuk vond, en ik had geen idee.

dus nu mijn vraag, is er een manier om erachter te komen dat ik iemand echt leuk vind, zonder diegene te kwetsen? Zou ik eigenlijk iemand al echt iemand leuk gevonden hebben, of waren het maar korte bevliegingen?
Of, zoals iemand opperde, ben ik gewoon geen relatie soortachtig persoon? Dit laatste lijkt me nogal stug want ik heb namelijk nog nooit een vriendje gehad. (om de reden die ik hierboven meldde eigenlijk)

bedankt voor het lezen, ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen:)

IERTJE7

Re: verliefd! of toch niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:10

Ik begrijp volkomen wat jij bedoelt, heb echt precies hetzelfde.
Dan leer je een leuke jongen kennen, en dan kom je erachter dat die jou ook wel ziet zitten. Maar wanneer dat dan zo is, is de "spanning" er voor mij eigenlijk af. Aangezien ik dan bij mezelf denk van, oliebol ik zit er nu aan vast. Bij mij (oke het klinkt echt heel erg dit.) is het zo dat ik bang ben dat ik echt een veel leukere jongen tegenkom. Nu klink ik vast als een een of ander harteloos meisje, maar tja..

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:15

Misschien heb je bindingsangst? Ook al geloof ik daar niet zo in Bloos
Maar misschien kun je het er (de volgende keer) over hebben, dat het je dan teveel wordt, dat je liever eerst rustig aan doet voor het te serieus wordt.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:18

wow dit is te herkenbaar gewoon Bloos!
heb precies hetzelfde, dat twijfelen en uiteindelijk er toch niet voor gaan.
heb zelf ook nog nooit een echt vriendje gehad, durf er ook niet voor te gaan.
laatst ook, vond ik een jongen leuk, hij zag mij ook wel zitten. wij dus op date gegaan, 1e date had ik afgezegd (durfde opeens niet meer, bang dat ik er meteen aan vastzat, was trouwens ook ziek toen dus was dat de reden ervoor). 2e date wel gegaan, in de trein paniekaanval om niets Nagelbijten / Gniffelen maargoed, gewoon gegaan kon het niet afzeggen, was ook zo banketstaaf geweest. wij dus wat gedronken ergens, was ontzettend afstandelijk (dat probleem heb ik dus ook nog eens, wordt ontzettend bot Bloos puur uit zelfverdediging), en het is ook uiteindelijk niets gevonden. het ergste was nog, ik was zo opgelucht toen hij vertelde dat het waarschijnlijk niets zo worden (hij had een ander ontmoet)

IERTJE7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:20

Van dat botte heb ik ook erg een handje van, en dat gebruik ik inderdaad ook uit zelfverdediging. Bij mij werkt het alleen niet als ik dan iemand niet meer zie zitten, daar kijken jongens bij mij op de een of andere manier door heen, eigenlijk best vervelend Haha! .

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:22

IERTJE7 schreef:
Van dat botte heb ik ook erg een handje van, en dat gebruik ik inderdaad ook uit zelfverdediging. Bij mij werkt het alleen niet als ik dan iemand niet meer zie zitten, daar kijken jongens bij mij op de een of andere manier door heen, eigenlijk best vervelend Haha! .

daar heb ik dan weer geen last van Nagelbijten / Gniffelen me maatje heeft me ook een tijdje leuk gevonden en keek er inderdaad ook doorheen, maar mijn botheid werd ook steeds erger en uiteindelijk zijn we alleen goede vrienden gebleven

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 19:24

ik ben juist niet bot, ik probeerde alles te doen om diegene weer leuk te vinden, maar toen dat niet lukte, heb ik het zo snel mogelijk afgekapt.
Dat ook omdat ik een enorm slecht gevoel kreeg, hetzelfde als dat ik enorme leugen had verteld ofzo...

IERTJE7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:26

Haha, alhoewel, toen had ik een tijd met een jongen, en ik vond van mezelf achteraf dan weer, dat ik echt zo ontzettend bot kon reageren, en hij maar lief blijven, naja dan word ik nog botter Clown . Uiteindelijk is het via Msn uitgegaan, (woont zowat naast me). En heeft hij uiteindelijk toegegeven dat ik iets bot kon reageren.. Maar da's ook de enige die dat tegen me gezegt heeft. Komt dan best hard aan, ookal weet je het van jezelf Haha! .

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:27

Ohh.. dit komt mij zooooo waanzinnig bekend voor!

Ook ik word wel eens bot. Heb nu ook wel een jongen die ik leuk vind. Kijken of ik volhoud.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 19:39

nouja, in ieder geval goed om te weten dat ik niet enig in mijn soort ben, maar is er ook iemand met een verlossende oplossing? Alleen blijven voor de rest van mijn leven is nou ook niet echt iets waarvan ik denk, Yes laat ik dat nou is gaan doen. Koe

IERTJE7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:43

Dont worry.
Ik weet niet hoe oud je op dit moment bent?
Maar echt heel veel meiden hebben hier last van, evenals jongens.
Probeer als je een jongen leuk vind, het langzaam op te bouwen, en niet al na een week een relatie te gaan beginnen, want dan krijg je misschien te snel het gevoel dat je vast zit.
Zeg het ook tegen de jongen in kwestie, dat je het langzaam aan wil doen.
Hé en een beetje flirten alleen is toch ook leuk;) Relaties komen heus nog wel.
En ik neem aan dat je niet al 60 ofzo bent, je heb nog een heel leven voor je.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 19:46

nee nee ik ben bijna 14, maar ik ga naar 4 havo, waar iedereen op dit punt me natuurlijk ver vooruit is, en het is nu zo erg dat vriendinnen van me vinden dat ze me aan elk leven wezen met het mannelijk geslacht moeten koppelen, anders komt het niet meer goed met me volgens hun.
Als ik nu gewoon naar de 2e zou gaan als elke normale bijna 14 jarige, zou ik hier nog niet eens over nadenken...

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:48

x_soofjuhxXx schreef:
nee nee ik ben bijna 14, maar ik ga naar 4 havo, waar iedereen op dit punt me natuurlijk ver vooruit is, en het is nu zo erg dat vriendinnen van me vinden dat ze me aan elk leven wezen met het mannelijk geslacht moeten koppelen, anders komt het niet meer goed met me volgens hun.
Als ik nu gewoon naar de 2e zou gaan als elke normale bijna 14 jarige, zou ik hier nog niet eens over nadenken...

14 valt nog mee Knipoog
ik ben alweer 19, kun je nagaan Nagelbijten / Gniffelen

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 19:52

maar, (en misschien vind je deze vraag beledigend, sorry daarvoor dan) kijken mensen je dan niet raar aan als ze erachter komen dat je nog nooit echt een vriend hebt gehad?
Ik heb nu al het idee dat als ik iemand tegenkom, en ik moet hem vertellen dat ik nog nooit iets in die richting heb gedaan, diegene afschrikt...

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:57

x_soofjuhxXx schreef:
maar, (en misschien vind je deze vraag beledigend, sorry daarvoor dan) kijken mensen je dan niet raar aan als ze erachter komen dat je nog nooit echt een vriend hebt gehad?
Ik heb nu al het idee dat als ik iemand tegenkom, en ik moet hem vertellen dat ik nog nooit iets in die richting heb gedaan, diegene afschrikt...

vind het beledigende vraag hoor Knipoog
maar het raar aankijken valt heel erg mee, zijn er maar een paar die het weten, verder hoeft niemand te weten wat ik "uitspook" zeg maar Tong uitsteken
maar wat moet ik dan? liegen kan ik ook niet (voel me dan zo schuldig).
tuurlijk plagen ze me er wel eens mee, maar dan heb ik me woordej alweer klaarstaan en houden ze ook gelijk op Nagelbijten / Gniffelen
en daarnaast weten ze ook dat ik er amper tijd voor heb(studie, 2 banen, paard, kortom geen vrije tijd zowat Tong uitsteken )

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:59

Meiden, maak jullie toch niet zo druk Knipoog Hoe meer nadruk je erop legt dat het wel eens wat zou kúnnen worden, hoe lastiger het is. Tijdens het ontdekken of je iemand leuk vindt, moet je eigenlijk vooral uitgaan van het elkaar leren kennen, gewoon om te zien of er evt. een vriendschap in zit. De rest zie je dan vanzelf wel weer. Probeer niet bij jezelf te analyseren wat je vindt en wat je voelt (en ja, dat is moeilijk Knipoog ) maar laat het komen en kijk wat er gebeurt. Ook wanneer je op een gegeven moment met elkaar afspreekt, probeer dan nog steeds met een instelling te gaan van 'Als het maar gezellig is!'

Wanneer de jongen in kwestie te snel gaat, moet je dat ook gewoon zeggen, dat je het rustig aan wilt doen Lachen

En geloof mij, als dé jongen voorbij komt, dan heb je geen enkel probleem om een relatie met hem te beginnen hoor Haha! Rustig aan, zowel op je 14e als op je 19e is het hebben van een relatie echt niet het belangrijkste punt van je leven. En ook dat is ouwe wijvenpraat, I know Knipoog Maar echt, het komt wel goed Ja Geef jezelf ook de tijd Lachen

Bovendien is een relatie ook niet alles Vork Tong uitsteken

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:06

vrijgezel zijn heef inderdaad ook genoeg voordelen Haha! Tong uitsteken

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 20:10

Ja, als ik dan toch me opgesloten ga voelen, kan ik net zogoed nog vrijgezel blijven Clown Klinkt veel leuker dan nog "nooit een vriendje gehad" Haha!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:10

Dat bedoel ik Vork Niemand om rekening mee te houden, lekker dingen doen waar je zin in hebt met de mensen waar je graag mee omgaat, niet iemand hoeven missen als ie weggaat, geen ludduvuddu als het uit is... Dat zijn toch wel voordelen hoor Haha! Knipoog

Neemt niet weg dat een relatie ook zijn voordelen heeft Knipoog Maar dat komt vanzelf!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:09

komt mij allemaal ook heel erg bekend voor.. ik heb een date afgezegd omdat toen ik weg wilde gaan ik een paniek aanval kreeg..
ook heb ik heel erg dat ik ook als t ware duidelijkheid wil, voordat ik me ervoor ga inzetten,,
ook heb ik dan als t ware gevoel meteen eraan vast te zitten..
dus ik ga maares mee lezen in de hoop ook tips voorbij te zien komen.. Tong uitsteken

edit: al veel goeie dingen geleze.. Tong uitsteken

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 08:54

Ik moet zeggen dat ik dit ook wel heel erg herken. Ik heb zo vaak dat ik denk dat ik jongens echt leuk vindt, maar vervolgens, als het allemaal helemaal goed loopt, werkt het voor mij niet meer. Heb daarom ook al best veel harten gebroken. Heb mezelf nu voorgenomen, dat als ik iemand leuk vindt, ik er gewoon mee ga afspreken en dan vooraf al aangeven dat je nog niet direct toe bent aan een relatie, maar eerst wil zien hoe het zo'n 2/3 maanden loopt. Ik hoop echt dat ik ooit iemand tegenkom die ik nog steeds wil en nog steeds leuk vindt, al is de spanning eraf. Het is gewoon echt 9 van de 10 keer zo dat ik iemand leuk vindt, maar hij is best onbereikbaar ofzo. Dan doe ik er allemaal moeite voor, terwijl het me soms echt gewoon pijn doet. Zodra de jongen mij dan ook leuk vindt, vind ik het niet meer leuk ofzo. Echt zwaar irritant... Gaaaap

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 09:02

Dit had ik ongeveer een aantal jaren geleden ook (toen ik 15/16 was). Ik ontmoette een jongen en vond het flirten altijd heel erg leuk, maar zodra het echt 'iets' werd tussen ons vond ik het altijd tegenvallen, en deed ik altijd heel erg bot tegen die jongen. Dan was het ongeveer na 1 maand weer uit omdat ik het echt niet meer wou.
Totdat ik een jongen ontmoette op mijn 17de, waar ik uiteindelijk bijna 2 jaar een serieuze relatie mee heb gehad. Hij was wel ouder dan de jongens waarmee ik eerder iets mee had gehad, die waren allemaal maar een jaar ouder ongeveer, en me ex was 6 jaar ouder. Waarom ik het met hem langer vol heb gehouden weet ik niet.. misschien omdat ik op wat oudere jongens val.. of omdat hij gewoon echt een leuke jongen was.

Ik heb niet meegekregen hoe oud je bent, maar geloof mij.. je komt nog wel een jongen tegen waarbij je dit niet hebt.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:20

Ik ga naar het vijfde (15) en heb nog maar een keer een vriendje (en dan nog, zo heel lang heeft het niet geduurd) gehad. Voor de rest nog niets (ja in de lagere school Huilen van het lachen). Hallo?? Waar maak jij je druk om! Er zijn meiden van 20 die nog niet gezoend hebben, maar wat maakt het uit? Iedereen op zijn eigen tempo en het is véél beter om het zelf lekker rustig aan te doen dan de kudde te volgen zodat je er bijhoort. Want ik kan je verzekeren dat een groot deel van die kudde later spijt heeft dat ze toch wel langer hadden moeten wachten met bepaalde dingen.

En van jouw probleem.. Hmm, volgens mij ging het voor jou allemaal wat te snel. Probeer gewoon niets overhaast te doen, en vooral niet te gaan forceren. Lekker op je eigen tempo. Niet drukmaken. Als je iemand echt leuk vindt, merk je dat vanzelf wel. En zoals Tamara, probeer je niet te gaan focussen. Doe gewoon waar je je goed bij voelt, is dat op het moment even afstand houden, dan mag je gerust aan de jongen in kwestie vertellen dat je het even wat kalmer aan wil doen hoor! Is niets ergs aan en is ook geen belediging voor de jongen.

Geniet trouwens lekker van je vrijgezellenbestaan (doe ik ook), je hebt tenminste geen verdriet wanneer het slecht gaat in je relatie of wanneer het uit gaat. Haha!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:27

Ik heb dit 'vroeger' ook heel erg gehad, ik had alleen maar jongensvrienden maar zodra ik iets van gevoelens begon te voelen werden alle vriendschappen abrupt afgekapt. Een keer heb ik dus alles maar een beetje laten gaan, en werd ik dus echt verliefd. Nou, geloof maar dat de klap hard aan kwam toen ik ineens dus een smsje kreeg dat ik niks moest gaan denken, enz. je kent het wel. En toen kreeg ik wel door dat ik eigenlijk altijd het omgekeerde deed en hoe ik mensen daarmee kwetste..

Maar bij mij is het ook allemaal goed gekomen: Ik woon ondertussen samen met de allerliefste jongen van de hele wereld waar ik al bijna 2,5 jaar mee samen ben Vork Ik ben bijna 21, hij bijna 24 Ja

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:39

Heeel herkenbaar

Ik ga dit topic volgens mis krijg ik nog tips