Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

maargoed, gewoon gegaan kon het niet afzeggen, was ook zo banketstaaf geweest. wij dus wat gedronken ergens, was ontzettend afstandelijk (dat probleem heb ik dus ook nog eens, wordt ontzettend bot
puur uit zelfverdediging), en het is ook uiteindelijk niets gevonden. het ergste was nog, ik was zo opgelucht toen hij vertelde dat het waarschijnlijk niets zo worden (hij had een ander ontmoet) 
. IERTJE7 schreef:Van dat botte heb ik ook erg een handje van, en dat gebruik ik inderdaad ook uit zelfverdediging. Bij mij werkt het alleen niet als ik dan iemand niet meer zie zitten, daar kijken jongens bij mij op de een of andere manier door heen, eigenlijk best vervelend.
me maatje heeft me ook een tijdje leuk gevonden en keek er inderdaad ook doorheen, maar mijn botheid werd ook steeds erger en uiteindelijk zijn we alleen goede vrienden gebleven 
. Uiteindelijk is het via Msn uitgegaan, (woont zowat naast me). En heeft hij uiteindelijk toegegeven dat ik iets bot kon reageren.. Maar da's ook de enige die dat tegen me gezegt heeft. Komt dan best hard aan, ookal weet je het van jezelf
.

x_soofjuhxXx schreef:nee nee ik ben bijna 14, maar ik ga naar 4 havo, waar iedereen op dit punt me natuurlijk ver vooruit is, en het is nu zo erg dat vriendinnen van me vinden dat ze me aan elk leven wezen met het mannelijk geslacht moeten koppelen, anders komt het niet meer goed met me volgens hun.
Als ik nu gewoon naar de 2e zou gaan als elke normale bijna 14 jarige, zou ik hier nog niet eens over nadenken...

x_soofjuhxXx schreef:maar, (en misschien vind je deze vraag beledigend, sorry daarvoor dan) kijken mensen je dan niet raar aan als ze erachter komen dat je nog nooit echt een vriend hebt gehad?
Ik heb nu al het idee dat als ik iemand tegenkom, en ik moet hem vertellen dat ik nog nooit iets in die richting heb gedaan, diegene afschrikt...

)
Hoe meer nadruk je erop legt dat het wel eens wat zou kúnnen worden, hoe lastiger het is. Tijdens het ontdekken of je iemand leuk vindt, moet je eigenlijk vooral uitgaan van het elkaar leren kennen, gewoon om te zien of er evt. een vriendschap in zit. De rest zie je dan vanzelf wel weer. Probeer niet bij jezelf te analyseren wat je vindt en wat je voelt (en ja, dat is moeilijk
) maar laat het komen en kijk wat er gebeurt. Ook wanneer je op een gegeven moment met elkaar afspreekt, probeer dan nog steeds met een instelling te gaan van 'Als het maar gezellig is!' 
Rustig aan, zowel op je 14e als op je 19e is het hebben van een relatie echt niet het belangrijkste punt van je leven. En ook dat is ouwe wijvenpraat, I know
Maar echt, het komt wel goed
Geef jezelf ook de tijd 
Klinkt veel leuker dan nog "nooit een vriendje gehad"
Niemand om rekening mee te houden, lekker dingen doen waar je zin in hebt met de mensen waar je graag mee omgaat, niet iemand hoeven missen als ie weggaat, geen ludduvuddu als het uit is... Dat zijn toch wel voordelen hoor

Maar dat komt vanzelf! 
). Hallo?? Waar maak jij je druk om! Er zijn meiden van 20 die nog niet gezoend hebben, maar wat maakt het uit? Iedereen op zijn eigen tempo en het is véél beter om het zelf lekker rustig aan te doen dan de kudde te volgen zodat je er bijhoort. Want ik kan je verzekeren dat een groot deel van die kudde later spijt heeft dat ze toch wel langer hadden moeten wachten met bepaalde dingen.
Ik ben bijna 21, hij bijna 24