met iemand afspreken die je van msn kent?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

met iemand afspreken die je van msn kent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 18:49

wie heeft dit ook een keer gedaan? Iemand via internet leren kennen en dan een keer afspreken. Oke er zit een risico in. Maar een gozer die je bijv van de kroeg kent ken je ook niet gelijk.

Ik praat al een tijdje met iemand op msn en het klikt wel. Alleen durf ik de stap niet te nemen. Er gaan dan rare gedachtes door me hoofd. Maar aan de andere kant denk ik stel ik zou hem in de kroeg leren kennen. en dan afspreek weet ik ook niet gelijk hoe die is,

Tja en toch houdt is me iets tegen

wei heeft heer ook een vriendschap/relatie gekregen met iemand die hij eigelijk voor het eerst via msn kent?

_Barbara_

Re: met iemand afspreken die je van msn kent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:13

Ik ben nu ook goed bevriend met iemand die ik van msn ken.
Ik heb 'm nou een jaar ong. op msn, en een paar weken terug was ie jarig en aangezien hij ook in Tilburg woont met ik met een vriendin ff langs gegaan. Nou spreken we vaker af. Haha!
Ik zou als ik jou was wel een vriendin ofzo meenemen, voor het geval dat ie toch anders is dan jij dacht.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:17

IK!

Eerst contact via Hyves, toen MSN en alles klikte zo goed. Voelde helemaal niet als internetliefde zeg maar.
Dus toen zijn we naar Schevening geweest en alles was compleet.
We zijn nog steeds ubergelukkig en een liever iemand als hem kan ik me niet wensen.

Maar je moet dr wel mee oppassen want dr zitten veel rare mensen op internet die echt niet te vertrouwen zijn.

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:17

Gewoon de eerste paar keren afspreken in het openbaar,dus bijv een kroeg/bios/restaurant.
Vertel tenminste aan 1 iemand waar je naar toe gaat, en dat je diegene in geval van nood kan bellen.
Verder er een gezellige avond van maken!

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:19

Geen internetliefde, maar heb zo een van mijn beste vriendinnen ontmoet! Haha! (Nessie @ bokt) We vonden elkaar op de jeugdjournaalchat. Huilen van het lachen (Ik was toen 11 of 12 ) en hebben toen msn's doorgegeven. Jaar later ben ik haar een keer gaan meeten (mijn moeder bracht me) en sinds dien hebben we al een aantal keer over en weer gemeet. En elke keer is het reuze gezellig ! Haha!
Laatst bijgewerkt door Shattered op 22-08-08 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:19

Hm...ik heb mijn vriend via MP leren kennen, hij had een adv geplaatst (lees: begin 2004), en ik was eens gewoon zomaar aan het rondneuzen ertussen en kwam uit bij zijn advertentie.

En daar begonnen we eerst over en weer gemaild en msn adressen uitgewisseld en pas na 3 maanden onze telefoonnummers uitgewisseld (we hadden beiden geen cam en ook geen foto oid van mekaar gestuurd). Dus was allemaal best wel spannend, maar het klikte zo enorm goed en zo goed heb ik me toen en nu nog steeds nog nooit gevoeld.

Het heeft aardig een tijdje geduurt voordat we mekaar echt in real life gingen ontmoeten, vriendlief wou het al helemaal afbreken etc...Maar toen kwam ik ermee van ''Heb je zin om op vrijdag 18 juni 2004 naar csi r'dam te gaan ? Heb 2 vrijkaarten gewonnen nml'' Vriendlief zo van waarom niet ben toch vrij.

Dus dat kwam ons beiden goed uit die data ''18 juni 2004'' Bloos hij kwam me ophalen s'morgens vroeg (hij woonde in Almere en ik in Zwolle). En echt ik vond allemaal best spannend eenmaal toen ie aan kwam rijden klapte ik haast dicht, maar hij stelde zich heel netjes voor en tja ik dan ook he Knipoog

En toen waren we onderweg naar R'dam. Vriendlief heeft absoluut niets met paarden maar ook geen hekel heeft ie eraan.

En nu....Nu zijn we nog steeds heel erg gelukkig en hebben we geen van beiden moment van spijt en houden we nog zoveel van elkaar. Haha! En hebben we net samen een huis gekocht en hebben we onze kinderwens en zijn 4 jaar en 3 maand samen Bloos

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:21

ilse18 schreef:
Gewoon de eerste paar keren afspreken in het openbaar,dus bijv een kroeg/bios/restaurant.Vertel tenminste aan 1 iemand waar je naar toe gaat, en dat je diegene in geval van nood kan bellen.
Verder er een gezellige avond van maken!

Hele goede tip! Is ook het veiligste!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:22

Inderdaad, neem iemand mee en spreek af op een openbare plaats. Als je niemand mee neem vertel dan in ieder geval iemand wat je gaat doen en waar en met wie. Als het kan, spreek dan op een doordeweekse dag af rond een uur of 7. Op deze manier heb je een aantal uur om hem te leren kennen en er is niemand die gek opkijkt als jij om 10 uur naar huis wil.
Succes met je blind date Haha!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:23

Vriendin van me heeft al 2 jaar een relatie met iemand die ze op msn heeft ontmoet Haha! .

Het zijn zeker niet allemaal engerds, het enige wat je moet doen is goed voorbereid zijn.

1)laat altijd iemand weten waar je bent en wat je plannen zijn. Wijk ook niet af van die plannen en laat liefst ook het gsm nummer achter van de persoon waarmee je iets gaat doen.

2)àltijd op openbare plaatsen.

3)Zorg er voor dat je zelf (openbaar) vervoer hebt. Laat je bv niet oppikken door hem, je weet nooit als hij je wel naar de juiste plek wil brengen..

4) een vriend/vriendin in de buurt kan ook geen kwaad. Desnoods spreek je een teken af (sms'je ofzo) zodat je vriendin je kan komen 'redden' als de ontmoeting hélemaal niet is wat je verwacht.

Als je daar aan denkt, dan kan er weinig misgaan.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:45

Ik ben er zelf geen voorstander van, maar zoals jij al zegt; Iemand die je in de kroeg leert kennen ken je ook maar van de kroeg..
Wat ik wel zou doen is de eerste keer ergens afspraken in een kroeg ofzo, en diegene niet meteen mee naar huis nemen. Leer hem eerst beter kennen voordat je hem uitnodigt bij je thuis of voordat je met hem meegaat.
Het zusje van me ex sprak ook altijd via msn af, zo zat er iemand bij waar ze bijna een jaar een relatie mee heeft gehad (is nu uit).

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:54

Ik heb het ook vorig jaar gedaan. Had iemand op hyves terug gevonden waar ik ooit vaag mee op paardrijden zat toen ik een jaar of tien was. Dus eigenlijk kenden ik hem gewoon niet bedoel toen waren we kinderen. Maargoed lange tijd gemsnt en toen toch afgesproken. Bij hem thuis en ben er alleen heen gegaan erg dom want achteraf had hij wel een of andere gek kunnen zijn...Maargoed goed afgelopen maar zou dus zeker wel op een openbare plek enzo afspreken Lachen

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:59

Ik.
2 jaar geleden had ik een jongen leren kennen via een site, en daarna veel gemsnt met hem.
Toen ik toch wel nieuwschierig was naar hoe hij in het echt zou zijn heb ik met hem afgesproken.
En ik had toen 3 maanden wat met hem.
Hij was totaal niét mijn type kwam ik later achter..

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:00

Een hele goede vriendin heb ik via het internet leren kennen, helaas woont ze niet om de hoek dus vaak afspreken zit er dan niet in. Maar gelukkig zijn we beide in het bezit van een auto en is een bezoekje naar de randstad of naar het noorden soms ook wel ff lekker! Haha!

En een andere vriendin leerde ik eigenlijk ook via internet kennen, al kende we elkaar al wel van gezicht bij het voetballen, maar echt ooit met elkaar afgesproken/gepraat was het niet. Ja met der schoonzus ... tot op msn Haha!

Maar Willeke, ik zou gewoon iemand mee nemen, vind je hem niet te vertrouwen dan is er nog altijd iemand bij je in de buurt (hoe heb je hem trouwens leren kennen, behalve via msn ... want HOE ben je aan zn msn gekomen ?? Tong uitsteken)
Laatst bijgewerkt door Samy op 22-08-08 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:01

Ik heb wel es gedate met iemand die ik alleen een keer vluchtig gezien had (werk van mams) en vervolgens alleen maar op msn sprak. Dus eigenlijk ook een soort internetdate. En de tips die anderen hier geven, kan ik me van harte bij aansluiten: openbare plaatsen, mensen die weten waar je heen gaat, desnoods een soort 'code' afspreken met vriendin dat als jij haar een leeg smsje stuurt dat zij jou dan belt met een smoes dat je weg moet. Maar in principe zeg ik, gewoon doen Ja Wél zou ik proberen (als je dat nog niet hebt gedaan) om hem op de webcam te zien. Gewoon just for sure, weet je tenminste zeker dat hij het is Knipoog

Mijn huidige vriend ken ik, als je het rechtlijnig beschouwt, ook via internet Haha! Het is een vriend van de vriend van mijn vriendin en heb hem eerst alleen op Hyves gesproken, toen op msn, toen telefoonnummers uitgewisseld en inmiddels hebben we er een aantal dates op zitten en hebben we een relatie Clown

En als we het dan toch over 'internetdaten' hebben, ik heb heel veel mensen van Bokt gemeet Haha! Maar das weer anders Knipoog

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:02

Ik ben er geen fan van.
Maar op een neutrale plaats zoals al aangegeven onder de mensen. En iemand laten weten waar je bent, geen probleem.

Ik heb mijn vriend leren kennen op MSN. Maar het was makkelijk de stap te zetten elkaar te ontmoeten. Aangezien hij de broer van een vriendin van m'n zusje was. En ik zijn ouders toch wel kon. Kon me niet voorstellen dat hij een griezel was. Nagelbijten / Gniffelen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:04

Mijn vriend ken ik van hyves. We hebben veel gemeenschappelijke kennissen en hij heeft me gewoon uit iemands hyves gevist (waar ik dus ook tussen stond). We hebben 4 maanden contact gehad via msn, hyves, telefoon (bellen en smsen), maar hij durfde niet af te spreken omdat hij bang was dat het een van beiden zou tegenvallen en dan ben je dat leuke contact ook kwijt.

Uiteindelijk heb ik gezegd: 'ik kom er nu aan!', sprakeloos was hij Clown (woonde trouwens 5 min. bij me vandaan).

Daarna zijn we eigenlijk redelijk snel gaan samen wonen Haha!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:05

Ik heb het wel eens gedaan. Maar nooit alleen. Ik heb toen ook eerst foto's etc gevraagd via msn en we hebben gebeld. En toen ben ik daar heengeweest (samen met een vriendin die ik ook via msn/ internet ken en die ik al eerder had ontmoet). Ik wilde niet meteen alleen zijn.
Heb thuis zijn mobiele nummer en adresgegevens achtergelaten, just in case. Uiteindelijk ging die vriendin wel eerder weg, maar toen wist ik ongeveer wel wat voor vlees ik in de kuip had en dat hij tot dusver eerlijk was geweest over zijn identiteit.
Nu moet ik erbij zeggen dat ik hem al twee jaar kende via internet voordat ik erheen ging.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:12

Ik heb ook wel eens afgesproken via internet hoor, en idd zoregen dat je op een openbare plek afspreekt.
Ik heb toen geregeld dat ik 2 x gebeld zou worden door een vriendin, eerst een kwartier na de tijd die ik afgesproken had en anderhalf uur daarna nog een keer.
Zodat ik dan altijd kon zeggen dat ik ineens weg moest (ook al is dit smoesje zo oud als de weg naar Rome) of iets dergelijks.
En ik had beloofd op een bepaalde tijd even te bellen, dat alles ok was.
En idd de gegevens van degene met wie je afspreekt achterlaten bij iemand. Veel plezier!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:15

Mijn eerste vriendje leerde ik kennen via tmf chat. Hij woonde een paar straten achter me bleek en we spraken af, ik was toen 13 en mijn moeder wist er van.

Mijn vriend daarna leerde ik kennen via superdudes en sugarbabes, ik was toen 14 dus die sites waren helemaal in. Heb daar lang mee gehad, hij was 21 en mijn moeder wist er wederom van.

Drie jaar geleden leerde ik mijn huidige vriend kennen via wederom tmf chat, afgesproken voor de zomaar ..en nu drie jaar later nog steeds samen.

Ik heb dus niets tegen internetdaten, al zou ik het nu niet meer doen. Ben overigens nu 18.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 20:40

oke

hij heeft cam dus ik weet hoe hij eruit ziet. Ook zei hij van als het er ooit van komt dat afspreken dat een vriendin mee nemen geen enkel probleem was. Hij kwam er namelijk zelf mee.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 20:47

Ik heb het wel een paar keer gedaan, maar heb een aantal keer gehad dat ik iemand via internet kende waarvan later bleek dat het vrienden van vrienden ofzo waren. Lachen Dus vond ik het best veilig.

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:19

Ik heb een goede vriend van mij leren kennen via het internet. We waren al wel ongeveer 2jaar aan het praten toen we voor de eerste keer afspraken. Heb er toen ook een tijdje een relatie mee gehad maar het afstandsverschil was 'toen' te groot.

Doe het vooral op een openbare plaats, dan heb je toch een extra veiligheid.

Sietez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:35

Ik heb het wel eens gehad hoor. Maar dan wel met iemand die ik lange tijd al gesproken heb via internet, via cam gezien en later ook smsen/bellen.
Wel afspreken op een drukke plek natuurlijk! En bij eerste keer is idd vriendin erbij wel handig en fijn.

Maar idd blijft het opassen, er blijven helaas gekken tussen zitten

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:50

Ik heb er een hele goeie vriend aan over gehouden. Had hem perongeluk toegevoegd op msn. Eerst wat msnen, daarna gingen we bellen. Dit heeft ruim een jaar geduurt. Toen ben ik met een vriendin op vakantie gegaan naar friesland (vlak bij waar hij woont) en hebben we hem ontmoet. Het was heel gezellig. En sinds dien ga ik regelmatig een weekendje naar hem of hij naar mij. Het kan dus goed uitpakken. Maar ik weet dat ik veel geluk heb gehad zo.
En bij de tips van andere sluit ik me helemaal aan!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:53