Genant, of zit je er niet mee? Gescheiden ouders op liefdsep

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Borg

Genant, of zit je er niet mee? Gescheiden ouders op liefdsep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 17:09

Naar aanleiding van een discussie hier in huis het volgende:

Er zijn verschrikkelijk veel gescheiden mensen en sinds kort hoor ik ook bij die groep. Ik woon nu samen met mijn dochter van 15 jaar.
Nu zie ik er niet uit als 44, ben blond en slank dus ik heb wel aanspraak wanneer ik eens wat ga drinken met een vriendin.
Maar, aan mijn lijf geen polonaise, ik heb er in ieder geval voorlopig geen behoefte aan. Daarbij zie ik mezelf een leuke date ook nog niet zo snel mee naar huis nemen.......Ha meis, er is iemand blijven slapen. brrrrrr ik zou dat genant vinden en mijn dochter ook.
Zij zou eens bij een vriendin slapen en daar slingerde vreemde schoenen en zo rond in de kamer......de date van pa was meteen maar blijven slapen. Ze was het liefst weer naar huis gegaan. Vriendin maakte er in ieder geval wel flinke ruzie met haar pa over later.
Die vond haar reactie maar flauwekul. Zij had toch ook wel eens een vriendje?

Vandaar dus de discussie hier. Ik zou hier rekening mee houden, dan maar even wachten of ergens anders afspreken. Of ben ik nou ouderwets?

Dus (jonge) Bokkers, brand maar los!

Sandraaaa

Re: Genant, of zit je er niet mee? Gescheiden ouders op liefdsep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:13

Ik zou het vreemd vinden dat er ineens een vreemde man bij ons in huis zou zijn..
Ik vind persoonlijk dat je eerst maar eens ergens anders moet afspreken.. Knipoog

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:15

Ik zou het absoluut niet leuk vinden als er opeens een vreemde vent in huis was en zou blijven slapen enzo. Mijn moeder heeft nu al een tijd een vriend en daar gaat ze ook mee trouwen, maar die kwam echt niet zomaar boem in huis en blijven slapen enzo. Daar heeft ze gewoon eerst mee afgesproken en leren kennen op een andere plek, en dat vind ik stukken fijner. Hij woont nu bij ons in en het gaat nu gewoon super Lachen

Maar zomaar boembats in een keer bij ons in huis en dan ook nog blijven slapen, nee.. dat lijkt me niet fijn..

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:16

ik zou het vreselijk vinden vooral omdat mijn vader vreemd is gegaan, dat maakt het pijnlijker. Bij mijn ouders vind ik dat niemand meer bijhoort. Maar dat is heel persoonlijk, Ik heb een stiefmoeder gehad en dat zijn slechte ervaringen dus ik zou behoorlijk uit mijn naad gaan hoor.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:17

Mijn ouders zijn niet gescheiden en ik weet niet of ik onder de categorie jong val maar toch even mijn mening Knipoog

Als mijn moeder/vader van te voren dan zegt dat zij/hij een date heeft ben je er in ieder geval op voorbereid.
Wel vind ik dan weer dat het genant is, je wilt toch niet weten wat je ouders uitvreten Clown Haha, ja lastig Haha! Kan je het niet gewoon bespreken?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:20

ik zou het raar vinden en ook niet fijn als er een vreemde man was blijven slapen..
Zou dan of een heel goed gesprek aan gaan met je dochter en afspreken alleen als zij die man ook kent en anders naar een hotel of zijn huis gaan.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 17:20

Ik heb er geen problemen mee, het zou niet in mijn hoofd opkomen. Zeker niet zolang mijn dochter thuis woont.
Ik heb trouwens al eens een afspraakje gehad, gewoon even wat drinken met iemand, nou die haalde zich ook van alles in zijn hoofd, aaaaargh, wegwezen dus! Sommige gescheiden mensen lijken wel aan een tweede pubertijd te beginnen, of ze hebben er nooit eentje gehad. Haha!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:25

Borg schreef:
Ik heb er geen problemen mee, het zou niet in mijn hoofd opkomen. Zeker niet zolang mijn dochter thuis woont.
Ik heb trouwens al eens een afspraakje gehad, gewoon even wat drinken met iemand, nou die haalde zich ook van alles in zijn hoofd, aaaaargh, wegwezen dus! Sommige gescheiden mensen lijken wel aan een tweede pubertijd te beginnen, of ze hebben er nooit eentje gehad. Haha!

Dat valt mij ook op. Mijn moeder is ook gescheiden, nu 9 jaar alleen. Denk dat ik wel zou moeten wennen aan een man in haar leven.
Mensen die in een 2e puberteit zitten vind ik verschrikkelijk! Fijn als je je er goed bij voelt, maar vaak zijn ze 40+ en dan vind ik niet dat je je als een 18 jarige moet gedragen.
Veel mannen denken vaak; oh, die kent het al, die wil nu alleen maar een onenightstand... Clown
Juist, vaak nog vervelende dan puberjongens Haha!

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 17:29

Of vrouwen die zich ineens gaan kleden alsof je 16 zijn.
Van achter lyceum, van voren museum noemden wij dat vroeger.
Ik heb maat 36-38, maar sommige dingen als heel korte rokjes laat ik toch echt hangen hoor. Mijn dochter zei laatst nog: "stel ik ga eens uit met vriendinnen en dan kom ik jou tegen, met een slok teveel op....."

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:34

lijkt me dan voor je dochter idd niet leuk Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:38

hahahaha meld me ook maar even Lachen Lachen

als de tijd daar rijp voor is dan neem ik hem wel mee Lachen Lachen

maar mijn dochter van bijna 10 bereid ik dan wel goed voor op het gebeuren Knipoog

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:38

Mijn ouders zijn niet gescheiden maar mijn moeder is overleden..

In het begin was ik heel bang voor een nieuwe vrouw in huis..nu zou ik het fijn voor hem vinden! Maar ik zou het ook niet kunnen waarderen als er opeens een vreemde vrouw aan het ontbijt zit hoor! Vindt dat jij het netjes aanpakt en goed dat je rekening houdt met je dochter!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:43

lastige situatie Borg.

mijn ouders zijn gescheiden en ik ben al 22. ik weet gelukkig dat mijn moeder niet zomaar iemand meeneemt.

mijn vader heeft wel al een paar vriendinnen gehad. de eerste hield hij wat geheim en dat vond ik ook best erg. ik woon bij mijn moeder dus als ik bij mijn vader ben doet hij erg gezellig, maar dan denk ik. als je een vriendin hebt wil je daar graag wat over kwijt.

natuurlijk is het lastig.. want je weet de eerste date nooit of je er mee gaat trouwen. ben je jong is dat niet erg.. maar ja elke keer iemand anders is lastig voor je dochter.

ik zou gewoon duidelijk tegen je dochter zijn. als je iemand vind waarvan je denkt die zou het kunnen zijn, dan vertel je dat aan je dochter. is het een one night stand, dan houd je het voor jezelf.

wat betreft het elkaar tegen komen, spreek dat ook af, ga met je vriendin naar een andere stad als je dochter ook op stap gaat.

ik zie ook veel ouders wel met hun kind op stap gaan, maar dat is ook niet aan mij besteed.

je houd er als kind wel rekening mee hoor, en je denkt er ook wel veel over na. ik heb wel eens het gevoel of hebben de meeste kinderen het liefst de ouders weer bij elkaar, (terwijl je weet dat dat niet altijd kan)

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 17:50

Ik zou het niet in mijn hoofd halen om teveel te drinken wanneer ik met een vriendin op stap ben. Wij gaan dan toch naar andere tenten dan de 'jongelui' hoor. Liever met een clubje ergens wat eten of in een cafe waar je nog normaal een gesprek kan voeren.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 17:54

KiWiKo schreef:
hahahaha meld me ook maar even Lachen Lachen

als de tijd daar rijp voor is dan neem ik hem wel mee Lachen Lachen

maar mijn dochter van bijna 10 bereid ik dan wel goed voor op het gebeuren Knipoog

Hee Kim, ben jij alleenstaand moeder dan?
Even off-topic, hoe is het op je werk?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:57

Yep ik ben alleen....... heb wel wat aan mijn fiets hangen Lachen Lachen maar is nog niet slaapwaardig zegmaar Lachen

op de zaak is het gelukkig rustig en kalmpjes Lachen denk dat iedereen wat geschrokken is Lachen

Volgende week gaan we een hele dag vergaderen........ en dan tikken we de hele boel af Lachen

Heb het er ook met mijn therapeut over gehad........... heul uitgebreid Lachen en ach, je krijgt weer andere inzichten Lachen
effe oftoppic

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 18:01

Die therapeut..... da's mijn paard! Ik zit nog te broeden op een brief aan mijn zorgverzekeraar of ze niet even bijlappen, want het scheelt hen zo in de declaraties!

Maarre, ik sluit in de toekomst niets uit, maar die gretigheid van sommige figuren, brrrrrr.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:03

hahahaha zou eigenlijk wel moeten kunnen!!! Lachen

Ben jij ook zo enorm kritisch geworden........ echt he, een stomme foute opmerking en de deur gaat echt met een noodgang dicht Lachen

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:07

Mijn ouders zijn rond mijn twaalfde jaar gescheiden.
Mijn vader had al vrij snel een vriendin die ook al vrij snel bleef slapen.
Het verhaal van mijn vader was dat ze ruzie had met haar (toen nog) man en dat ze ging scheiden en nu voorlopig bij ons bleef slapen.
Of ik dit leuk vond?
Natuurlijk niet!!
Ik was mijn vader al een soort van kwijt omdat hij een stuk verder weg was gaan wonen en toen kwam er ook nog even 'leuk' een vrouw in huis waarmee ik mijn vader moest delen..
Nee leuk is anders..

Mijn moeder daarintegen vertelde eerst altijd als ze een nieuwe vriend had en vroeg ons ook wat wij van hem vonden.

Mijn vader is nu getrouwd met die vrouw en ik accepteer haar nog altijd moeilijk (ben nu 16). Mijn moeder heeft nu haar derde vriend sinds de scheiding en gaat in april alweer trouwen, voor haar kan ik blij zijn! Ze heeft een leuke vriend gevonden waarmee ik het ook goed kan vinden.

Ik vind het goed van je dat je je afvraagt wat je dochter ervan zal vinden en dat je ook rekening met haar houdt!

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 18:09

KiWiKo schreef:
hahahaha zou eigenlijk wel moeten kunnen!!! Lachen

Ben jij ook zo enorm kritisch geworden........ echt he, een stomme foute opmerking en de deur gaat echt met een noodgang dicht Lachen

Ik ben nog niet zo lang gescheiden, we zijn ook goed 'on speaking terms' . Ik vind veel kerels zo onnozel. Met mijn ex had ik altijd (en nog) van die pittige maatschappelijke discussies en dan zit je tegenover zo'n vent die bij wijze van spreken Mc Cain niet van Obama kan onderscheiden. Dan ben ik heeeel gauw uitgepraat ja! Bah, veel woorden, weinig wol. En van een mooie baan of dikke auto ben toch al nooit onder de indruk geweest haha.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:10

hahahahhaa kennut Haha! Haha! Haha! een man die het alleen maar over de verschillende bouten bij hem op het werk kan hebben.........

sorrie, heb ik niet zo veel mee Knipoog Lachen Lachen

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 18:11

Maantjj schreef:
Mijn ouders zijn rond mijn twaalfde jaar gescheiden.
Mijn vader had al vrij snel een vriendin die ook al vrij snel bleef slapen.
Het verhaal van mijn vader was dat ze ruzie had met haar (toen nog) man en dat ze ging scheiden en nu voorlopig bij ons bleef slapen.
Of ik dit leuk vond?
Natuurlijk niet!!
Ik was mijn vader al een soort van kwijt omdat hij een stuk verder weg was gaan wonen en toen kwam er ook nog even 'leuk' een vrouw in huis waarmee ik mijn vader moest delen..
Nee leuk is anders..

Mijn moeder daarintegen vertelde eerst altijd als ze een nieuwe vriend had en vroeg ons ook wat wij van hem vonden.

Mijn vader is nu getrouwd met die vrouw en ik accepteer haar nog altijd moeilijk (ben nu 16). Mijn moeder heeft nu haar derde vriend sinds de scheiding en gaat in april alweer trouwen, voor haar kan ik blij zijn! Ze heeft een leuke vriend gevonden waarmee ik het ook goed kan vinden.

Ik vind het goed van je dat je je afvraagt wat je dochter ervan zal vinden en dat je ook rekening met haar houdt!

Ik kan me wel vinden in de aanpak van je moeder. Daarbij heeft onze dochter al een vader, dus een eventuele vriend hoeft zich daarover ook geen illusies te maken. Het is een pittige tante hoor.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:18

Mijn moeder nam pas een man in huis toen ze elkaar al een tijdje konden en wij ervan wisten.
Ze gingen eerst regelmatig in de bossen wandelen met de hond of iets drinken op een terras.
Ik vind ook dat het zo hoort.
Ouders met een nieuwe partner zien is toch wel eventjes wennen en om dan direct geconfronteerd te worden met het feit dat hij of zij is blijven slapen, ook nog eens als de kinderen er nog nooit van gehoord hebben vind ik niet kunnen.
En je wilt toch niet weten dat je vader of moeder een leuk avondje heeft gehad. Ik niet teminste, ze doen en laten maar wat ze willen maar om 's ochtens een vreemde aan de tafel te hebben zitten, no thanks. Zal het me moeder ook best kwalijk hebben genomen als ze het had gedaan.
Maargoed iedereen is ook weer anders en als je dochter aangeeft dit niet te willen of iig niet prettig te vinden dan zal de ouder naar mijn mening er zeker gehoor aan moeten geven, al is het uit respect.
Een kind heeft het niet voor het zeggen maar er moet wel naar zijn/haar gevoel geluisterd worden.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 18:20

Mee eens, je moet het zorgvuldig aanpakken vind ik.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:24

mijn broer was 26 woonde nog bij moeders......... moeders kreeg een vriendje en zat bij mij thuis angstig te vertellen dat ze niet wist hoe ze aan mijn broertje moest vragen of haar vriend bij haar mocht blijven slapen Lachen

Ik ben toen heel hard gaan lachen......... en gezegd "Ma, je bent verdorie 50! Hij woont in JOUW huis en is iets meer dan volwassen zegmaar...... als hij er problemen mee heeft dat jij en jouw vriend samen willen slapen in jouw huis, dan moet hij maar wat voor zichzelf gaan zoeken"

Moeders keek wat beteuterd voor zich uit, maar die avond sliep vriendlief bij haar Lachen Lachen Lachen