Niet bij elkaar mogen slapen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Niet bij elkaar mogen slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:01

Ik ga nu 9 maanden met m'n vriend, maar we mogen nog steeds niet bij elkaar slapen in zijn of mijn huis. Zijn ouders willen het niet omdat hij maagd moet blijven tot het huwelijk voor z'n geloof enzo, en mijn ouders niet omdat ze bang zijn dat ik zwanger zou raken en dan geen geld heb om een baby te onderhouden (slik gewoon de pil enzo maarjaa..) en ze sowieso niet graag logees hebben.

Nouja, dat had ik maar geaccepteerd, er was toch met geen mogelijkheid tegenin te gaan.

Maar nu sprak ik vandaag een psycholoog, en het ging ook over m'n vriend enzo, en toen kwam dat dus ter sprake. Zij vond het ronduit slecht dat we niet bij elkaar mochten slapen. Omdat dat je relatie en ontwikkeling niet ten goede doet en blablabla. Ze snapte de argumenten van m'n ouders ook niet. We zijn allebei 18 trouwens en wonen dus nog thuis.

Heb het er dus ook weer met m'n moeder over gehad vandaag en die zei alleen maar van: 'Ik kom je kamer wel niet meer in.' Hehe rust. Vork Maar slapen mag nog steeds niet..

Dus nu de vraag: Hoe zijn jullie ouders daarin? Vonden ze het meteen al prima, waren ze om te praten uiteindelijk (en hoe? Vork), of verbieden ze het ook? En wat vinden jullie er zelf van?

KiWiKo

Re: Niet bij elkaar mogen slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:03

Ach, dan zeg je gewoon dat je vriend een auto heeft gekocht en dat het vast ook prima in de auto op een onverlichte parkeerplaats kan...........

Ik snap dat niet van ouders.......... ik ben zelf ook mamma, en als mijn kind uiteindelijk een keer sex gaat hebben..... dan liever gewoon thuis, in haar eigen kamer op haar eigen vertrouwde honk.......... waar ik een "oogje" in het zeil kan houden (zonder me ermee te bemoeien overigens Haha! Haha! )

Sandraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:04

Tsjaa, persoonlijk vind ik na 9 maanden verkering en beide 18 dat het ook wel eens tijd word..Knipoog
Mijn ouders zijn er best wel makkelijk in.. Ze vonden het niet meteen prima. Wilden eerst mijn vriend leren kennen.. en na een maand sliepen we eigenlijks al bij elkaar. Bloos
Ben trouwens over een maandje 17 Knipoog

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:04

Mijn moeder vond het vreselijk! de gedachte alleen al en toen ik een keer over de pil iets vroeg droomde ze dat ik zwanger was.
Mijn vader daarin tegen is heel makkelijk die zei na 2 weken tegen mijn vriend als ze niet uit wil stop je dr in de kofferbak.

Toen kwam deze zomervakantie en zou hij 2maanden komen logeren. Mijn moeder dus in paniek en wou van alles eraan doen en toen zei mijn vader ja wat wil je doen voorlichting geven?
Mijn vader zijn advies was experimenteer maar lekker.Clown

Conclusie mijn vader vertrouwde ons en kon het voorstellen dat wel samen wouden slapen, hij sliep al bij mij na 1 maand ong.

Ik ben trouwens 16 en dit is mijn eerste echte vriendje...
Laatst bijgewerkt door _00_0 op 22-08-08 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:06

KiWiKo schreef:
Ach, dan zeg je gewoon dat je vriend een auto heeft gekocht en dat het vast ook prima in de auto op een onverlichte parkeerplaats kan...........

Ik snap dat niet van ouders.......... ik ben zelf ook mamma, en als mijn kind uiteindelijk een keer sex gaat hebben..... dan liever gewoon thuis, in haar eigen kamer op haar eigen vertrouwde honk.......... waar ik een "oogje" in het zeil kan houden (zonder me ermee te bemoeien overigens Haha! Haha! )

Die heb ik al geprobeerd ja. Doesn't work. Vork En het gaat mij nog nieteens alleen maar om de sex, dat kan overal ja...... Maar gewoon ook dat we niet elke avond weer afscheid moeten nemen enzo.. Lachen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:08

zolang je de pil slikt en condoom gebruikt (ivm diaree ofzo) zou het niet uit moeten maken.
Vinden de ouders van je vriend het wel goed dat jullie een relatie hebben?
Mijn vriend woonde al op zichzelf, ik toen nog thuis. Mijn moeder moest even wennen dat ik niet thuis sliep, maar had er verder geen problemen mee.
Ik vind dat het moet kunnen als jullie het willen.
Ben het verder wel eens met Kiwiko

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:08

heey,

uuhhmm bij mijn eerste vriend wilden mijn ouders het ook niet ik was toen net 17..
doordat er toen een goeie vriend van hem overleed mocht het wel omdat hij me gewoon nodig had dus toen was het bij hem geen probleem meer.
bij mijn huidige vriend...
uuhhmm we zijn allebij 18 wonen nog thuis...
ik zei gewoon mam ik slaap vanavond bij jordi thuis eerst was dat natuurlijk helse ruzie..
ik heb stug mijn spullen gepakt en recht voor haar gezicht stopte ik het stripje van de pil en 2 condooms in mijn tas ik ben toen
ook gewoon stug naar m'n vriend gegaan en daar blijven slapen.. we hadden toen net 3 weken..
hebben geen sex gehad omdat dat nog te snel vonden.. nu hebben we 3 maanden en inmiddels allebij een 2 persoons bed gekocht.. we slapen bij elkaar wanneer we dat willen(teminste in het weekend) en geen problemen ook niet zwanger en dat moest mamma wel ff zien dat ik idd gewoon ongesteld werd en dat ik dus niet zwanger ben of word.. voorlopig

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:09

mijn moeder had ook het argument van Kiwiko. als ze willen hebben ze toch wel sex, dan maar thuis. ik ben de jongste thuis, dus had er weinig last van.

weet nog wel dat het bij mijn broer eerst wat lastig was. toen sliepen ze eerst wel eens apart (alsik het mij goed herinner) maar toen was er een keer een feestje en waren er veel meer die blijven slapen.

toen zij mijn moeder ook, je kan beter bij mijn broer op de kamer dan bij andere jongens haha..

ik zou tegen je moeder zeggen dat het een serieuse relatie is. dat jullie al 18 zijn. als jullie willen toch wel seks hebben en dat jullie het gewoon gezellig vinden bij elkaar te slapen.
en wat de psygologe ook zegt, het is wel weer een stapje verder in jullie relatie.. wie weet snurkt hij wel zo erg dat je er gelijk vanaf wilt :p

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:09

Mijn ouders deden er in het begin wel wat moeilijk over ( was toen 16 toen ik dat vroeg) maar ik was ook eerste kind en dan is het volgens mij ook wel moeilijk voor ouders omdat te bepalen. Mocht uiteindelijk ook wel.
Nu hoeft me zusje van 15 dat geen eens meer te vragen, die deelt het alleen maar mee dat we een mannelijke logee hebben Tong uitsteken

Denk dat het op een gegeef moment wel gewoon mag, je ouders vinden het misschien moeilijk om ja te zeggen daarover..

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:10

Tja, ben pas 15 maar mn ouders zeggen altijd: Als je het persee wilt heb ik liever dat je het hier thuis doet dan ergens in de bosjes Clown Tja ik geef ze groot gelijk, als mensen seks willen hebben, láat ze lekker, hoe zijn je ouders anders aan jou gekomen Knipoog

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:10

Ik mocht meteen jongens mee naar huis toen ik 18 was, daar zijn mijn ouders nooit lastig in geweest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:11

Carola: Z'n vader vind het geloof ik prima, z'n ma krijg ik geen hoogte van.

Jolentinus: Die discussies hebben we dus al heel vaak gehad. M'n ma weet dondersgoed dat het serieus is enzo...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:12

Michelle__ schreef:
Tja, ben pas 15 maar mn ouders zeggen altijd: Als je het persee wilt heb ik liever dat je het hier thuis doet dan ergens in de bosjes Clown Tja ik geef ze groot gelijk, als mensen seks willen hebben, láat ze lekker, hoe zijn je ouders anders aan jou gekomen Knipoog

zo is het ook!
maar hij is wel humoristisch! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:14

moonfish13 schreef:
Michelle__ schreef:

zo is het ook!
maar hij is wel humoristisch! Haha!

Dat zei ik dus ook een keer tegen me ma en toen was het: 'Maakt me niet uit, maar niet 's nachts in mijn huis!' Nagelbijten / Gniffelen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:14

pff 18 jaar en dan bepalen je ouders zulke dingen over je? Bloos sorry maar ik was heel erg jong. mijn (ex) vriend sliep binnen 2 weken bij mij. ik was toen 15. het heeft toen 10 maanden geduurd. en ja ik heb er heel veel van geleerd! en sorry maar sex is toch niet te verkomen. hij moet er zelf voor kiezen maagd te blijven tot het huwelijk. net zoals jij waarschijnlijk wel verstandig genoeg bent om te verkomen dat je zwanger wordt. succes ermee!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:15

Juul schreef:

Jolentinus: Die discussies hebben we dus al heel vaak gehad. M'n ma weet dondersgoed dat het serieus is enzo...

Maar waarom vinden ze het dan niet goed als jullie verder gaan? Dat moment komt toch wel, en zoals velen het vaak zeggen;
hou je het tegen, dan gebeurt het juist

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:20

En als je aan je moeder uitlegt dat hij ivm zijn geloof maagd wilt blijven?

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:22

jeutje, zou het er toch maar eens eventjes grondig over hebben.
Bij elkaar slapen is niet meteen sex, en zo wel, wat dan nog?! Je bent 18 dus zelfstandig genoeg. Zo zelfstandig dat je gewoon aan de pil bent gegaan.
Wat nou als je het gewoon een keertje doet? Dat hij ineens bij jullie wakker wordt? Ik kan me er echt niet inkomen waarom het niet zou mogen. Ik zou er ook flink pissig om zijn eerlijk gezegd. Maargoed mijn ouders zijn altijd heel relaxed in dat soort dingen. Ik logeerde al bij mijn vriend voordat we wat hadden, in hetzelfde bed, maar toen zonder sex Haha! haha

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:22

mijn ma was er met mijn vriend erg makkelijk in. We hadden 3 weken toen we bij elkaar bleven slapen. Nu 3,5 jaar later slapen we nog steeds vaak samen.
mijn vriend zijn ouders waren er iets moeilijker in, maar maken er nu ok geen problemen meer van.

poekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:23

aan de ene kant tja balen voor je maar je leeft wel in het huis van je ouwelui. en je kunt het ook positief bekijken, ze zijn heel zuinig op je Knipoog

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:29

Dat vind ik echt grote kwats, gelukkig doen mijn ouders er niet moeilijk over en deden de ouders het van mijn ex ook niet. Maar een vriendin van mij mocht ook nooit bij der ex slapen omdat zijn ouders dat niet wouden.
Geen seks voor het huwelijk vanwege het geloof vind ik ook nergens opslaan, maarja ieder zijn eigen mening. Wie weet zijn die mensen die geen seks mogen vanwege het huwelijk het er helemaal niet mee eens en doen ze het alsnog stiekem.
Seks gaan verbieden heeft toch geen nut want dan word het toch stiekem gedaan.. Netzoals de ouders roken gaan verbieden, heeft eig geen nut; ze gaan dan toch stiekem roken, is juist spannender. Seks verbieden? Genoeg andere plekken waar we het stiekem kunnen doen..
Dikke kwats dus.. Maargoed, ik ben nou eenmaal niet zo opgevoed dat dat mij werd verbied, dus ik weet ook niet anders.
Ze denken dan dat het helpt als ze het gaan verbieden om bij elkaar te slapen maar er zijn genoeg momenten en plekken waar je het wel stiekem kan doen.

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:33

KiWiKo schreef:

Precies Haha!
Liever sex thuis is bed, als in het bos ofzo..
Als je het wil doen, doe je het toch wel. Dat zei mijn moeder ook, en ik was nog maar 14 toen.
Je bent 18, komop zeg. Je ouders moeten je toch een keer los laten.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:34

wat wil je vriend eigenlijk. wil hij wel graag sex, maar mag het niet van zijn ouders. of wil hij graag maagd blijven.

want daar zit ook veel verschil in. als hij graag maagd wil blijven kunnen jullie met zijn allen om tafel. dat jullie wel bij elkaar slapen maar geen sex hebben (en dan maar hopen dat ze dat willen geloven)

succes

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:39

Tja als je 18 bent mag je toch een keer zelf verantwoordelijkheid nemen lijkt mij?!..

Ik was 16 toen mijn ex voor het eerst bleef slapen, moet zeggen dat het bij mij ook 3 maanden geduurd heeft.
Met mijn huidige vriend sliep ik er na een week al.

Mijn ouders konden het in de eerste instantie ook niet allemaal accepteren. Vonden het moeilijk mij los te laten (ben ook de oudste thuis). Maar gelukkig heb ik ze kunnen overtuigen..

Wens jou veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:40

C_arola schreef:
[naam] schreef:

Maar waarom vinden ze het dan niet goed als jullie verder gaan? Dat moment komt toch wel, en zoals velen het vaak zeggen;
hou je het tegen, dan gebeurt het juist

Dat gebeurt idd wel hoor.. tuurlijk.. maar ik snap het dus ook niet van hun. Alsof het alleen gebeurt als we samen slapen weetjewel. Ze laten ons wel hele dagen alleen thuis. Clown En ik wil gewoon naast hem wakker worden enzo, gewoon 's avonds eens geen afscheid moeten nemen omdat paps en mams niet willen dattie blijft slapen...