Mensen die veel bokken hebben geen echte leven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mensen die veel bokken hebben geen echte leven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:38

Hoi allemaal,

Naar aanleiding van een aantal topics over RK, waar vaak gezegd werd; ja maar ze zat de hele dag op bokt en ze werkte niet, die heeft geen leven etc. Hier mijn vraag; vinden jullie dat mensen die veel berichten plaatsen en veel op dit forum zitten geen leven hebben?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms bokkers veel voorbij zie komen, dat ik denk van; heeft diegene niets te doen ofzo. Geen aanval naar iemand toe, maar ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Lachen Voor de rest vind ik altijd dat mensen zelf mogen weten wat ze doen, dus het is niet dat ik het erg vind wanneer iemand veel bokt ofzo Knipoog .

ikenindi

Re: Mensen die veel bokken hebben geen echte leven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:39

klopt wel een beetje... maar mss hebben die mensen uren niets te doen, en daarna wel een heel druk (sociaal?) leven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:39

Niet mee eens. Je doet iets wat je zelf leuk vind, of dat nou bokken is of iets anders. Ik zit na school en in de vakantie ook veel op Bokt, gewoon omdat ik het leuk vind..

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:40

Ik werk in het onderwijs en heb nu nog vakantie. Volgende maand zal er veel minder gebokt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:41

ikenindi schreef:
klopt wel een beetje... maar mss hebben die mensen uren niets te doen, en daarna wel een heel druk (sociaal?) leven?

Ja dat kan inderdaad, het gaat mij ook niet zozeer om de beweegredenen, maar wat de bokkers van deze stelling vinden. Zelf zit ik ook veel op bokt hoor, maar ik lees meer mee dan dat ik zelf wat plaats.
Edit: veel, wat is veel.. In de vakantie zo'n 2 a 3 uur op een dag, wanneer de studie weer begint maximaal een halfuur per dag en vaak dat niet eens..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-08-08 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

ik heb op dit moment ook niet veel te doen en kijk en reageer veel op bokt. Maar vind het ook leuk om op bokt te zijn, dus als ik kies wat ik ga doen is het veelal op bokt zijn.

Authentic

Uhu, momenteel heb ik niks beters te doen, afgelopen schooljaar ook niet. Volgende week ga ik weer aan de bak, dan ga ik ook echt niet vaak meer bokken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:42

Ik ben ook redelijk vastgeplakt aan bokt maar ik vind nou niet bepaald dat ik geen leven meer heb. Clown Ik werk fulltime, zelfs in het weekend, ik rij 4x per week en doe aan fotografie. En ik vind het voor mij gewoon ontspanning...

tessyke

bokken is iets wat je doet als ontspanning dus volgens mij doe je dit op uren dat je vrij bent.
sommige mensen posten 50 posts op een halfuurtje en sommige doen daar nu eenmaal een week of langer over

Blackberry28

Denk dat als mensen vrij hebben of pauze op hun werk vaak achter de computer kruipen en gaan bokken. Helaas werkt dat nu eenmaal verslavend en zit je er dus vaak en veel achter. Wel merk ik zelf dat je dan echt wel minder doet op een dag dan wanneer je je laptop niet aan zet. (ik werk zelf 4 dagen en ben op vrijdag vrij)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:43

Ik zit heel vaak op bokt..
Ik heb bokt altijd aanstaan als ik thuis ben..
Clown

Maar ja, ik heb heus wel een leven hoor Clown
haha Tong uitsteken

CM_

Mensen die van verveling bokken en op een gegeven moment bokt beu zijn en bokkers lastig gaan vallen, dat zijn zieke personen.

mensen die chronisch ziek zijn en bokken voor hun plezier zonder er anderen lastig mee te vallen.... geen problemen mee.

Ik bok redelijk veel, maar er zal toch brood op de plank moeten en de paarden hebben ook hun tijd nodig.
Ik ga die tijd niet verzuimen door te bokken.

Mm trouwens... tijdens het poetsen in huis neem ik wel zo nu en dan een boktpauze hmz.. Bloos

MieLo

moet zeggen dat het bij mij ook periodes zijn. tijdlang was ik ontzettend veel op bokit te vinden, terwijl ik de laatste tijd door school er juist weer erg weinig op zit. maar wat de TS zegt valt mij ooki af en toe wel op

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:44

Niet helemaal mee eens. Je weet niet wat die persoon buiten bokt om doet. In de vakantie zit ik ook vaker de hele dag op bokt, maar ben ik 's nachts heel actief.
Niet iedereen is om de zelfde tijd online. Ik moet zeggen dat ik zelf ook heel wat uren op bokt zit.
Ik heb zelf bijvoorbeeld een heel druk 'echt' leven, en internet is af en toe een uitvlucht.
Komt er ook nog eens bij dat je veel dingen tegelijk kunt doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:45

Ik moet zeggen dat ik buiten mijn werk om (ik bok op mijn werk omdat ik serieus niets te doen heb soms) idd wel betere dingen te doen heb dan op bokt te zitten Bloos

Persoonlijk vind ik dat mensen lekker zelf moeten weten wat ze willen. Iedereen moet doen en laten wat hij of zij zelf wil. Als ze de hele dag op bokt willen zitten moeten ze dat doen, hun keuze toch? Als zij het leuk vinden, wie ben ik dan om ze het te verbieden ofzo? Ik betrap me er eigenlijk wel eens op dit te zeggen hoor. Dan komt er weer eens een suffe opmerking van een enkele bokker die ik niet zo mag en als diegene dan daadwerkelijk ook vaak achter bokt zit denk ik: Ach die heeft toch niets beters te doen dan thuis achter bokt zitten de hele dag Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:45

@ crossmonster; ja chronisch zieke mensen dat is een heel ander verhaal natuurlijk. Mij gaat het om de mensen die niet chronisch ziek zijn. Door de situatie van RK en de reacties van sommigen moest ik aan deze stelling denken. Lachen

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:46

In de vakantie zit ik zelf ook super veel op bokt, maar nu ik weer naar school en stage toe moet heb ik daar echt geen tijd voor. En ik moet toegeven dat ik me soms bij sommige bokkers ook af vraag of die nou serieus niks te doen hebben de hele dag, maar ze vallen er natuurlijk niemand mee lastig en als hun zich daar goed bij voelen moet je het maar gewoon lekker laten gaan Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:48

ik bok ook veel....... maar ik heb zeker wel een leven Lachen Lachen een huishouden, een kind, een drukke baan....... een vriendje die af en toe aandacht wil........

dus tja leven zat, maar ik bok ook heel veel Lachen

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:49

Ik zit er opzich ook onwijs vaak op. Maar dat komt doordat het bij mij standaard aanstaat als ik op mn werk ben.

Ik ben niet constant aan het werk, met mijn beroep kan het ook een uur stil wezen. En dan moet je jezelf toch vermaken.

Maar thuis ben ik weinig tot nooit op bokt. Dat zijn maar twee dagen in de week trouwens. Tong uitsteken

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:51

Momenteel zit ik lang op bokt omdat ik niets om handen heb, school begint bijna weer dus dan heb ik weer wat te doen Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:53

Ik vind dat anderen daar niet over hoeven te oordelen, daar heeft niemand iets mee te maken. Dat iemand durft te zeggen dat een ander geen leven heeft omdat die veel op bokt zit of watdanook doet vind ik zeer kwalijk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:55

veel bokken ook gewoon op (tijdens? Knipoog ) het werk

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:55

Er zullen zeker mensen zijn die veel op Bokt zitten en geen leven hebben. Net zoals er veel mensen zullen zijn die weinig of niet op Bokt zitten en ook geen leven hebben Lachen

Het aantal uren op Bokt zegt imo niks over iemands leven.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:56

crossmonster schreef:
Mensen die van verveling bokken en op een gegeven moment bokt beu zijn en bokkers lastig gaan vallen, dat zijn zieke personen.

mensen die chronisch ziek zijn en bokken voor hun plezier zonder er anderen lastig mee te vallen.... geen problemen mee.

Ik bok redelijk veel, maar er zal toch brood op de plank moeten en de paarden hebben ook hun tijd nodig.
Ik ga die tijd niet verzuimen door te bokken.

Mm trouwens... tijdens het poetsen in huis neem ik wel zo nu en dan een boktpauze hmz.. Bloos

Jaja betrapt he! Haha!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:58

ik doe het omdat ik niks te doen heb..
verveling dus..
maar ik mis niks aan bokt hoor als ik niet thuis ben.