wasmachine, sokkenvreetmonster??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

wasmachine, sokkenvreetmonster??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 09:00

pffft ik word er gek van!

als ik de was aan het opvouwen ben (na de wasmachine en de droger) missen er ALTIJD sokken! ik snap er echt niets van :S
die van mij kan ik meestal bij elkaar zoeken, maar van mijn vriend heb ik per wasbeurt zo 4 sokken die nergens bij passen. soms vind ik die tijdens een volgende wasbeurt weer terug, maar vaak ook niet.

gisteren weer een was opgevouwen, was er 1 van mijn nieuwe kingsland sokken foetsie! ik heb alles nagekeken, de wasmachine, de droger, het looppad naar de machines, de wasmanden. nergens een sok te bekennen!

is het nou echt de wasmachine die die dingen opvreet? of moet hij gewoon nog ergens zijn... vind het wel zonde van die dure sokken Verdrietig

RelarDevi

Re: wasmachine, sokkenvreetmonster??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:05

Je hebt van die speciale klemmetjes waar je een paar aan dat klem kan bevestigen. Dan blijven ze zeker altijd bij elkaar en weet je ook zeker of je alles hebt Lachen

jokeomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:06

HAHA heel herkenbaar. Ik heb ook een sokkenvreetmonster in mijn wasmachine. Ik heb nu zo'n 13 losse sokken en kom de andere helft nooit meer tegen.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:07

zeker dat ze beiden erin zijn gegaan? Wij hebben er ook altijd enkele aparte ... maar dan liggen die nog ergens los in de badkamer of dergelijke.
Die klemmetjes zijn misschien inderdaad een idee?
x

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:09

Bekend euvel, hier verdwijnen ze ook altijd, en dat terwijl ik altijd oplet dat ik ze alle 2 in de wasmachine gooi.
Ik heb sinds kort een soort van ''waszak'' die worden vaak gebruikt voor bh's en panty's, en ik gebruik ze voor de sokken.
Je kan ze in verschillende formaten kopen, ik heb onze ''waszak'' weg bij de ter-stal en ik vind ze ideaal want ik heb geen last meer van ''verloren'' sokken in de wasmachine.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:09

Misschien dat ze ergens in de kleren zitten. Heb dat ook wel eens gehad, alleen dan met kussenslopen oid, die zitten dan ergens in, bv hoeslaken of dekbedovertrek.

FleurBscht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:10

Het kan zijn dat ze in je dekbedovertrek zitten! Als ze helemaal onderin in het hoekje zitten, kom je daar misschien nooit meer achter. Voortaan daar even kijken als je weer sokken kwijt bent Knipoog

crazycactus

Zeer herkenbaar... en erg irritant.

Nick1963

HAHaha herkenbaar , daarom koop ik altijd veel dezelfde sokken , zodat je met het even aantal langer door kan gaan.
Fijn dat er meer huishoudens het sokkendilemma kennen Knipoog

Aeris

Die klemmetjes zijn wel een leuk idee! Ik heb het ook steeds, op een of andere manier is er altijd wel een of andere sok die zonder "partner" weer uit de machine komt! Erg irritant.
Af en toe kom ik nog wel eens een eenzame sok tegen in een jeansbroek ofzo, maar er zijn er die echt voor altijd verdwijnen!

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:13

Hahaha! Ik heb ook zo een monstertje in de wasmachine!
Zo goed als iedere was heb ik wel weer een sokje te veel of te weinig, het is maar net hoe je het bekijkt. Soms als ik er zin in heb doe ik ze in een zakje waar je je lingerie in kan wassen. Maar ja daar denk ik ook niet iedere was aan om dat te doen. Mischien moeten we iets beter opletten wanneer we de wasmachine/ droger aan zetten om er zeker van te zijn dat alle sokken setjes compleet zijn.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 09:14

zo'n waszakje klinkt heel handig. mijn sokken gaan er iig altijd per 2 in, daar let ik goed op. hoe mijn vriend dat doet weet ik niet Haha! maar dat maakt me ook niet zoveel uit, hahaha.

dekbed, kussenslopen en hoeslaken doe ik altijd in 1 was. dan kan daar niets inkruipen Haha!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:18

blackstar schreef:
Misschien dat ze ergens in de kleren zitten. Heb dat ook wel eens gehad, alleen dan met kussenslopen oid, die zitten dan ergens in, bv hoeslaken of dekbedovertrek.

Ja, daar vond ik laatst 2 onderbroeken terug. Die was ik al tijden kwijt. Had dat hoeslaken al een tijdje niet meer gebruikt...

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:01

Oeh, doet mijn wasmachine ook! Tuft ze alleen niet meer uit....
Heb al zoveel "enkele" sokken.....
Ik koop nu ook een hoop dezelfde zodat ik even vooruit kan.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:07

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:11

Sokkenhemelpoortje Huilen van het lachen

Bij mijn moeder vond ik het niet erg, die deed de was van 6 man, en liet de was ook overal slingeren, we hadden een hond, vond het niet gek dat er altijd sokken verdwenen.

Alleen gaan wonen leek me zalig: eindelijk nooit meer sokken kwijt!!!

Niks is minder waar Huilen van het lachen Ik heb maar 2 wasmanden, sokken gaan slechts in 1 daarvan, ik heb geen droogkas, was hangt binnen te drogen, geen enkele mogelijkheid om kwijt te raken. Zou je denken.

Ik heb ook al gigantisch veel eenzaampjes. Na een tijde doe ik ze toch mlaar samen, loop dus heel vaak met 2 verschillende kousen Haha!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 10:13

en weet je wat ook zo irritant is? mijn vriend heeft belachelijk veel bruine en blauwe sokken, maar die zijn allemaal net ietsje anders. het ziet er dus niet uit als ik 2 verkeerde sokken bij elkaar doe Haha!

ik heb zelf meestal sokken met een printje oid, dan kan ik tenminste goed zien welke bij elkaar horen Haha!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:16

Wij hebben ook een sokkenvreetmonster in de wasmachine. De eenlingen worden met de wasbeurt meer, en waar de andere helft blijft is een raadsel. Nagelbijten / Gniffelen

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 10:18

Ik heb ook altijd hetzelfde probleem erg irri....
zo'n waszak klinkt goed, misschien toch maar eens proberen...

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:35

Daarom heb ik op het moment een heleboel dezelfde soort & kleur sokken Huilen van het lachen
10 paar Tong uitsteken

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:36

ik weet niet of het hier al staat maar je hebt ook van die netjes waar je al je sokken in kan doen...

ook hier verdwijnen er steeds meer......... verdacht hoor Nors opkijken

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:50

Doet me denken aan die aflvering van Jacob Dubbel Clown

Hier geen sokken die kwijtraken, sokken onderbroeken etc. worden tegelijk gewassen zodat ze ook niet ergens in gaan zitten.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:52

Mijn wasmachine, maakt zelfs sommige kleding kapot. En werkelijk waar ik snap er niets van. Ook zitten er geen scherpe voorwerpen in. En ja van de sokken is ook heel herkenbaar.

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:54

ik weet niet ofdat je een hond hebt. bij ons is staat dat ding in de schuur toen heeft de hond mijn sokken gepakt en begraven. Later terug gevonden tijdens dat mijn moeder in de tuin aan het schoffelen was

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:55

Hier ook sokken die kwijtraken Ja

Niet alleen de wasmachine werkt er aan mee, maar ook een van de katten. Die sleept bij herhaling sokken naar 'verstopplekken'. Zo af en toe komen we bij toeval op zo'n plek weer wat sokken tegen.