Opgelicht... PAS OP

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Demone

Opgelicht... PAS OP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 18:15

Ik kreeg van de politie een tip om dit op forums te posten, om mensen te waarschuwen, hier mijn verhaal..

Ik heb een poos hard gespaard voor Uggs (wel tweedehands uiteraard, anders zijn die dingen echt niet te betalen), vorige week had ik het geld bij elkaar wat ik maximum van mezelf eraan uit mag geven, €100,-. Voor een student, is dat een hele hele hele hoop geld.

Afijn, op marktplaats vond ik echt DE schoenen die ik wilde hebben, de Uggs uptown. Ik heb gereageerd op de advertentie, tig mailtjes heen en weer gestuurd en samen tot de conclusie gekomen dat het pakketje verzekerd verzonden werd. De vrouw waarmee ik mailde zei dat ze uit A'dam kwam en geen auto had dus dat ze niet naar centraal kon komen om de schoenen te brengen, ze deed ook alsof ze niks snapte van onder rembours verzenden. Ik wilde die schoenen echt graag en ik vertrouwde het wel... Doordat het eigen gemaakte foto's waren onder andere, heb ook nog extra foto's via de mail gekregen omdat ik daarom vroeg. Heb haar naam (wss dus niet haar echte) en rekening nummer e.d. ingetypt op google en verschillende forums, om te kijken of het een oplichter was. Ook heb ik lopen zoeken op "opgelicht/oplichting e.d. Uggs". Ik kom niks vinden, dus ik dacht, dat zit wel goed.

Heb dinsdagavond het geld overgemaakt, heb nog een aantal keer gemaild met de vraag of het pakketje op de post was gedaan, ik kreeg geen reactie terug dus ik dacht al, sh*t, dat is niet goed.

Tot ik vanmiddag op het station stond en mijn moeder belde dat mijn pakketje er was!!!
Ik helemaal happy de bus naar huis gepakt ipv naar mijn oude stageplek omdat ik zoooo graag die schoenen wilde.

Ik kom thuis, pak het pakje, wat ik al vrij licht vond. Maak het open en tadaaaa... KRANTEN EN RECLAMEFOLDERS!!!

Ik ben keihard jankend naar mijn kamer gerend, ik had me zo verheugd op die schoenen, en nu was ik ook nog €97,95 kwijt... Iets wat voor mij zeker niet zomaar wat geld is, maar een heleboel...

Gelukkig heb ik wel een ontzettende lieve familie.. Van mijn moeder heb ik €50,- gekregen en van mijn zus en haar vriend krijg ik ook datzelfde bedrag... Zodat ik wel weer mijn centjes heb, en Uggs kan kopen... Maar ik laat het NOOIT WEER verzenden!

Voor naam reknr e.d. kan je me pb-en, mag dat niet meer neerzetten denk ik.

Florale

Re: Opgelicht... PAS OP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:18

Jeetje zeg dat is balen! Ik hoop dat de [politie er wat mee kan

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 18:19

Ik hoop het ja, heb zaterdag een afspraak op het bureau.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:19

Bah dat mensen dit durven doen snap ik echt niet, hopelijk eindigt het goed voor je. En daarom durf ik niet op internet te kopen

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:21

Wat balen.Ik heb het al niet zo op geld overmaken met zulke dingen.Als ik wat zoek dan kijk ik alleen op plekken vlak in de buurt zodat ik het op kan halen.

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 18:21

Ik snap het ook niet... Ik zou zoiets niet eens durven te doen!
Maar wat een gemeen mens ben je dan ook, als je dit doet..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:22

Ik word echt meesterlijk ziek van dat handelen tegenwoordig!
On-be-grij-pe-lijk! Misselijk

Fijn dat je familie het zo voor je op kan lossen Ach gut

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:24

Jeetje wat walgelijk.. Gelukkig heb je een lieve familie.
Succes zaterdag!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:25

Misschien kan je de outlet winkelen aflopen, ik zag ze daar wel eens staan, in ieder geval als ik ze zie staan zal ik het zeggen.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 21-08-08 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:27

Heb je marktplaats al ingelicht? Ik geloof dat er ergens een knop zit met 'deze advertentie is niet ok' of iets dergelijks. Kleine kans dat ze wat voor je kunnen doen, maar anderen zijn via daar dan ook gewaarschuwd.

En verder is het verrot dat zulke dingen gebeuren. Gelukkig dat je zo'n fijne familie hebt Lachen

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:28

ik werk voor een bank en hoor dit regelmatig. Gelukkig is het wel zo dat voor de politie de eigenaar van de rekening is te achterhalen, maar volgens mij doen ze daar ook maar weinig mee.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:28

wat een klote streek, en je had nog zo goed je best gedaan uit te zoeken of ze betrouwbaar was. Sterkte in ieder geval, en laat ons weten hoe dit afloopt

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:32

Gedverderrie, dat is ook flink balen dan!
Ik snap heel goed dat je er stierlijk van baalt, sowieso omdat je opgelicht bent, maar ook omdat €100 niet zomaar een bedrag is dat je als student zijnde even ophoest.
Gelukkig heb je dan wel weer een hele lieve familie die voor je klaarstaat. Lachen

Ik hoop echt dat de politie er iets mee kan, als ik het maar dat er misschien meer op gelet kan worden ofzo.
Inderdaad is het misschien nog handig om marktplaats eventjes in te lichten van het voorval.

Heel veel succes! Lachen

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 18:41

Ik ben bezig om marktplaats een mailtje te sturen, de politie doet dit als het goed is ook nog.

Maar de politie zei aan de telefoon dat ze alleen echt wat konden doen wanneer er meer klachten waren...

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:43

Ja dat is meestal zo. Lachen
Het is sowieso goed van je dat je aangifte hebt gedaan, want als iedereen z'n mond houdt kunnen zulke mensen nooit gepakt worden.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:57

Kan je het geld niet meer terugboeken? Even langs de bank!

Wel oliebol zeg!

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 19:02

Terugboeken?..

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:04

Ja, ik heb ooit mijn geld terug kunnen halen toen ik iets kreeg wat totaal niet klopte. Heb het hele verhaal (had een heel dossier met uigeprinte e-mails en de advertentie uitgeprint enzo + foto's van wat ik kreeg) meegenomen en ze hebben het geld teruggehaald. Moet wel binnen 30 dagen.

Volgens mij moest ik wel een aangifte hebben, maar dat weet ik niet meer. Ze annuleren de betaling dan Lachen

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:04

Zo triest dat mensen op deze manier geld proberen te verdienen! Wel super lief van je moeder en je zus en dr vriend!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:05

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:07

Wat elaine zegt is misschien een idee!

Echt balen voor je joh! Gelukkig heb je een lieve familie Lachen

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:10

ik werk bij een bank en ik weet dat als je naar de bank gaat met aangifteformulier en bewijs en ook van mp dat ze het geld terug kunnen boeken of via rek. nr e.d. de persoon en adresgegevens kunnen achterhalen

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:13

Ow, en als je een adres hebt moet je echt even zeggen. Dan heb ik nog wel een stel Finse Hells-Angels te leen voor je!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:14

Tody schreef:
Ow, en als je een adres hebt moet je echt even zeggen. Dan heb ik nog wel een stel Finse Hells-Angels te leen voor je!

Dit soort reacties lijken me niet helemaal de bedoeling Lachen

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:15

Tody schreef:

Nagelbijten / Gniffelen

Ik zou het even via je bank proberen, als het goed is moeten die dat inderdaad terug kunnen boeken. Hoop ook hard dat de politie er iets mee kan.