Wat is er toch aan de hand?!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Wat is er toch aan de hand?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 16:37

Wat ik me echt al weken afvraag he
Wat is er toch aan de hand in nederland? Waar is ons respect?

Paar weken geleden 2 meisjes van 17(?) jaar worden aangereden door een dronken automobilist..
Die man rijd gewoon door!!!

Een ziek persoon die blokken met stalen pinnen begraaft in de bossen, gelukkig is er een verdachte aangehouden maar toch...

Een man die eergisteren werd neergestoken in de trein door een 23(?) jarige jonge , met een slagersmes? En ik meende gisteren in Amsterdam ook al?

Dieren die worden vergiftigd...

Kindje van (ik meende) 3 jaar oud wat word opgehangen door zijn moeder, het buurjongetje wat langs kwam om te spelen ziet dit en rent overstuur naar zijn moeder...

Ik kom even niet op meer voorbeelden ..
Maar waar zijn ze toch mee bezig, is dit nederland??

Ik word gewoon bang voor de maatschappij..
Een vriend van me gaat allerlei verdedigingsporten beoefenen omdat ie er niks meer van vertrouwt..

Paar weken terug waren wij aan het poolen, stond een turkse man heel vervelend te doen..
Allemaal sexuele opmerkingen naar mij en een vriendin te plaatsen noem maar op..
Uiteindelijk kwam die man naar mij toe (mn vriendin en haar vriend waren aant poolen en ik zat aan de tafel) en vroeg of ik hem vervelend vond..

Ik zei vriendelijk terug :"jah ik vind U wel een beetje vervelend".
Nou daar ging het heen hoor en schelden en bekken en als ik naar 1 van de barmensen liep had ik het voor elkaar want onze kisten stonden al klaar..

Hij bedreigte ons gewoon Verward Zonder enige aanleiding.. Ik ben dus naar barpersooneel gelopen, het is tevens mijn ex en kent me dus.. hij zei dat er niks met die man was.. Maar dat hij niet de liefste was Verward

Toen ik terug kwam stond hij tegen de vriend van m'n vriendin te schreeuwen en weer over onze doodskisten die hij al had klaar staan te schreeuwen..
En wat denk je WIJ werden verzocht om het poolcafé te verlaten
Terwijl de turkse man 14(!!!!!)tequila op had

Is toch belachelijk? Hij heeft geen verbod niks gekregen... maar wel dreigen met de dood..
Kreeg later nog een smsje van me ex :"Bedankt ik wist even geen andere oplossing, dit is nog al een foute turk gr J".

Wtf... Ik durfte ook niet wat te doen want je hoort niet anders dan mensen die worden vermoord enzo..
Wij hebben dan ook geen aangifte gedaan hoor.. Heb zelfs een tijdje nagedacht of ik wel een topic hierover zou openen Nagelbijten / Gniffelen

Waar gaat dat heen en wat vinden jullie nou van dit geweld en die bedreigingen de afgelopen maanden?
Laatst bijgewerkt door S_uus op 21-08-08 17:00, in het totaal 2 keer bewerkt

marleen_usar

Re: Wat is er toch aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:41

Het hele land gaat naar de kl... en je mag niet eens je eigen spullen verdedigen want als je per ongeluk iemand iets aan doet wordt je op gepakt.Nee bij ons laatst achter is ook weer geschoten das daar de orde van de dag. Nee ik ben altijd weer blij als mijn dochter heel huids weer uit school komt.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 16:48

Jah , je mening mag niet meer gezegd worden niks.. Ben daarom ook niet op de "foute turk" in gegaan..
Tis toch te ziek voor woorden
Dacht me altijd veilig te voelen hier in nederland maar ..

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:49

Vind het ook een beetje eng worden hoor. Scheve mond
In het donker durf ik amper nog te fietsen op afgelegen stukken.
Overal hoor je verkrachtingen, moorden etc.
Je kan amper je mening nog zeggen of je krijgt een knal.
Nederland gaat gewoon naar de klote. Scheve mond

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:52

België is niet veel beter hoor op dat vlak

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:53

dit soort dingen komen al langere tijd voor,
maar het wordt inderdaad steeds erger...

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 16:55

Jah dat is wat ik bedoel.. Ik hoor het nu wel elke dag op Hart van Nederland...

Kon vanmorgen nog veel meer dingen opnoemen maar kom er nu ff niet meer op

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:57

ik vroeg het me ook al allemaal af maar dorst niet eens een topic teopenen want dan gebeurt er 9 van de 10 x het zelfde :p nee grapje

Moelie

Re: Wat is er toch aan de hand?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:20

Al die geweldadige dingen komen idd steeds meer onze kant op, en we kunnen er helaas niks aandoen. We moeten maar toekijken en alles aanhoren, totdat het zo dicht in de buurt is en ons een keer iets overkomt.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 22:13

Jah precies jij beschrijft het goed...
Van de week weer , ik trok mijn hond mee omdat hij altijd de plekken waar vrouwtjes plassen op likt.
Dadelijk word ie er een keer super ziek van.. Een donkere man zegt dat ik niet gemeen mag doen tegen mijn hond.. Ik heb maar uitgelegd waarom ik het deed want ik weet dat die man ook fout KAN zijn..

Normaal gesproken had ik gezegd :" Nors opkijken bemoei je met je eigen zaken? ".
Nu denk ik wel een keer goed na voor ik iets zeg...

Van de week is ook de kat van een vriendin vergiftigd.. Oke heb dr goed duidelijk gemaakt wat dat jonge katje dan ook los doet te lopen, maar toch dat jonge diertje van nog geen half jaar is wel het maagje leeg gepompt omdat de mede mens dieren moet vergiftigen..

Net stukje Hart van NL gekeken.. 2 paarden losgelaten en een snelweg opgerent,,
1tje hartstikke dood de andere is ingeslapen door z'n verwondingen...

Het word met de dag gekker Verward

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:26

marleen_usar schreef:
Het hele land gaat naar de kl... en je mag niet eens je eigen spullen verdedigen want als je per ongeluk iemand iets aan doet wordt je op gepakt.Nee bij ons laatst achter is ook weer geschoten das daar de orde van de dag. Nee ik ben altijd weer blij als mijn dochter heel huids weer uit school komt.

Dat vind ik nog wel het ergst!! Als er ingebroken word en je pakt degene en gooit hem op de grond, word jij opgepakt omdat je die andere mishandelt hebt Boos!
Als ik al die dingen op het nieuws zie ( mensen die hun eigen kinderen vermoorden enzo), snap ik echt niet waar die mensen mee bezig zijn

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:29

Suus weet je wat het ook is. Meestal worden de goede mensen verzocht om te vertrekken om te voorkomen dat het mis gaat. Want als de slechte worden weggestuurd dat vallen er sowieso slachtoffers omdat hij meteen in de verdediging schiet en weet niet wat uithaalt.

Ik ben het helemaal met je eens, de samenleving wordt steeds gestoorder. Waarom?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:35

Zoiets gebeurde vroeger evenveel hoor, maar gewoon in een andere vorm. Soms krijg ik een punthoofd van mensen die klagen over de tijd van tegenwoordig. Enige dat veranderd echt veranderd is dat we nu meer nieuws en gebeurtenissen horen.

Dierenmishandeling, moord rijkt tot middeleeuwen alleen toen onder de vorm van vampieren, wetenschap stond niet zo ver als nu Clown

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:38

Vind het ook eng worden hoor..
van de week hier op de berg overval, iemand wou de scooter van iemand jatten.
De vrouw zei nee en werd gestoken met een mes in der been.
Echt gekken mensen tegenwoordig Boos!.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:39

katiavl schreef:
Zoiets gebeurde vroeger evenveel hoor, maar gewoon in een andere vorm. Soms krijg ik een punthoofd van mensen die klagen over de tijd van tegenwoordig. Enige dat veranderd echt veranderd is dat we nu meer nieuws en gebeurtenissen horen

Mee eens. Ik leef toch al zo'n kleine 38 jaar op deze wereld en vroeger gebeurde er ook heel veel. Maar toen had je bv. geen internet. Maar ben wel met je eens dat mensen asocialer zijn dan vroeger. Maar nare dingen zijn van alle tijden.

Gelukkig zijn er ook nog steeds lieve mensen. Heel veel zelfs. Het is de kunst die er tussenuit te pikken. Soms heb ik ook het gevoel dat klagende mensen een antenne hebben voor negativiteit. Pling

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:41

Asocialer ben ik het wel mee eens Ja , verder zijn er ook meer mensen op een kleine oppervlakte. Dan is het sommetje snel gemaakt.
En vroeger was er ook geen forensisch onderzoek, dan deden mensen wel eens meer de magische verdwijn truk

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:44

Vandaag ook ik was zo bang. Ik liep naar huis en 't was al kwart voor 10 best wel donker etc.
Dus ik loop naar 't stoplicht en er stond iemand ik ga daar staan in een keer begint 'ie te fluiten Verward
Dus ik doe alsof ik het niet door heb maar toen fietste hij gelukkig door had 'ie ze broek gewoon onder z'n kont hangen Verward

Gatver de gatver Misselijk Ik was blij dat aan de overkant een buurman de hond aan 't uitlaten was want ik shrok toch best wel.
Ik ga iig niet meer s'avonds alleen over straat.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:50

Nou, ik wel, hoor. Ik loop in het donker hard hier in het dorp, niets aan de hand. Ik let wel altijd goed op, maar het valt hier erg mee met de rare types........

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:53

Nadya schreef:
Nou, ik wel, hoor. Ik loop in het donker hard hier in het dorp, niets aan de hand. Ik let wel altijd goed op, maar het valt hier erg mee met de rare types........

Dat durf ik dan weer niet, het is niet de buurt ervoor ook. Word overdag al lastig gevallen, grijpen naar mijn borsten, en achtervolgen. Laat staan dat ik het in het donker durf.

Oorzaak: Simpel politie doet er niks mee Lachen

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 23:04

Doe maar gewelddadig of asociaal, dan krijg je in dit land ook een hoop voor elkaar. Ik kan me hier in Nederland ook nog wel een weg herinneren, waar constant de flitspalen in de fik gestoken werden. De betreffende gemeente kon de schade niet langer meer betalen en heeft ze vervolgens maar helemaal weggehaald. Maar ja, wie hadden hun zin uiteindelijk?? Dit is dan nog een soft voorbeeld, hoor.

Ik werk in een winkel, waar geregeld klanten komen, die je tot asociaal zou kunnen bestempelen. Laatst wilde een klant een bestelling annuleren. Deze bestelling was speciaal voor hem op maat gemaakt en al klaar, dus dat kon natuurlijk niet meer geannuleerd worden. Nogal logisch, toch? Die man werd zo kwaad, dat hij op mijn collega in begon te slaan en hem zo een flink gekneusde kaak sloeg Boos! !!!!! Vervolgens komt de baas erbij en geeft de man zijn geld uiteindelijk terug, omdat hij wilde voorkomen dat er nog meer geweld van zou komen!! Nou weer de vraag: wie heeft er weer zijn zin gehad uiteindelijk?? Dit soort dingen komen toch nog wel een aantal keer per jaar voor bij ons in de winkel (en niet alleen bij ons helaas......)

Het ergste wat ik tot nu toe heb meegemaakt is een gewapende overval, eind vorig jaar. Drie mannen drongen bij het afsluiten de winkel binnen met behulp van drie enorme wapens. Als je zo'n wapen op je gericht krijgt gaat er heel veel door je heen, geloof mij maar!! Ik ga niet het hele verhaal hier neerzetten, want ik heb't er nog steeds best moeilijk mee (merk ik nu ook weer), maar in elk geval hebben ze mij en nog een paar collega's vastgebonden en zijn ze er uiteindelijk met de buit vandoor gegaan.
De daders lopen nog steeds vrij rond, terwijl ik (en de betreffende collega's) nog steeds hulpverlening krijg incl. medicijnen!!!

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 23:08

Nog een reden waarom ik graaag zou emigreren.
Het klimaat staat me niet aan, de mensen beginnen me ook niet aan te staan.
En in NL word je geleeft, zoveel regeltjes en wetjes, dat het gewoon niet logisch meer kan lopen..
Ik snap niet waar we mee bezig zijn, al die extreem hoge belastingen etc.

En de politie doet inderdaad vrij weinig aan zulke mensen.
Zouden ze beter op moeten letten i.p.v schuin oversteken.. Rolleyes
Laatst bijgewerkt door L_ola op 21-08-08 23:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 23:09

En steeds weer nieuwe belastingen verzinnen Boos!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 23:18

katiavl schreef:
Dat durf ik dan weer niet, het is niet de buurt ervoor ook. Word overdag al lastig gevallen, grijpen naar mijn borsten, en achtervolgen. Laat staan dat ik het in het donker durf.

Oorzaak: Simpel politie doet er niks mee Lachen

Nee, die doen niets, helaas.
Ik woon in een liefelijk dorpje, hoor, niet in een stad. En ik heb geen grote borsten (niet dat dat uit hoeft te maken bij kerels Knipoog ).

Ik moet wel zeggen dat ik mijn haar vaak 's avonds bedek, want dat geeft echt licht. Haha!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 01:52

Ik vind 't eigenlijk wel grappig, ik heb nooit ergens last van. Fiets al bijna 5 jaar altijd alleen naar huis en ben welgeteld 1x een potloodventer tegengekomen. En ach, daar moest ik alleen maar om lachen Huilen van het lachen

Nee, het is écht zo slecht nog niet in Nederland en je kan nog perfect alles doen wat je wilt, je moet je alleen niet zo door anderen laten intimideren.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 06:07

Happy_Liz schreef:
Dat vind ik nog wel het ergst!! Als er ingebroken word en je pakt degene en gooit hem op de grond, word jij opgepakt omdat je die andere mishandelt hebt Boos!

dat klopt dus niet, maar je moet weten hoé je het op de wettellijke manier moet aanpakken Knipoog
kijk, omdat wij hier honden hebben, ben ik dat gaan navragen bij de wijkagent hoe het zat voor als ons meisjes ooit ne zot te pakken hebben.
wij hadden al bordjes met "hier waak ik", "ik bijt niet - ik amputeer", ea hangen (zelfs binnen in huis hangen deze dus op), in totaal 5 (zijn er ondertussen dus nog enkele bijgekomen). deze zijn mooi en leuk maar bieden ons of onze honden niets bescherming zolang er geen uitreksel van de wet bijhangt Knipoog hangt dit erbij, dan kan nooit een boef eisen dat onze honden worden ingeslapen als ze hem te stekken hebben. anders dus wel.

mààr, stel dat hier op ne dag ne zot komt en die komt ons erf op.... de honden krijgen hem te grazen en mja, tegen 1 hond zal je wel kunnen, maar 4 Afbeelding....
als hij dan de pech heeft dat ik thuis ben, dan krijgt hij van mij ook nog eens het pak rammel van zen leven met alles wat er op dat moment het eerste in mijn handen komt.
dan sleep ik die smeerlap naar binnen en sla mezelf 1 blauwe plek, desnoods klop ik men eigen oog toe. want schatjes, dan is het dus wettellijke zelfverdediging en kan ik noch mijn honden ooit iets ten laste worden gelegd Knipoog én ik kan hem aanklagen wegens inbraak en slagen en verwondigen

sinds 1 jaar wonen wij hier in een dorp, daarvoor hebben wij 5 jaar int midden van een zeer drukke stad gewoont. het verschil is enorm! ben nooit meer lastiggevallen, geen politie die ik wekelijks moest bellen wegens ambetante mannen, ik kan savonds nog met een gerust hart met mijn honden de velden in,.... zalig!