studentenvereniging Vindicat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sheba

studentenvereniging Vindicat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 06:32

Zijn er bokkers die bij de studentenvereniging Vindicat in Groningen zitten? Haha!
Ik ga straks op kamers en lijkt me leuk om lid te worden van een studentenvereniging

Vertel maar!

sheba

Re: studentenvereniging Vindicat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 08:53

niemand?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 08:56

vindicat en audentis schijnen beide verschrikkelijk te zijn... maar het is natuurlijk maar net waar je van houd.

de ontgroeningen zijn bijna onmenselijk, je moet er ongelovelijk veel tijd in steken en bij vindicat zitten eigenlijk alleen de grootste kakballen.

mijn broer heeft bij audentis gezeten (alleen zijn 1e jaar) en hij wil geen woord kwijt over zijn ontgroening. en bij een zelfverzekerde en spraakse jonge man zegt dat toch wel genoeg...
vindicat schijnt bij het ontgroenen nog een tandje heftiger te zijn

er zijn zat andere leuke studentenverenigingen waar je wel in je waarde wordt gelaten. lijkt mij persoonlijk toch een stuk leuker
Laatst bijgewerkt door Liselot op 21-08-08 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 08:56

Vindicat?? wij noemden het altijd vindicut. T is maar net waar je van houdt.

Vindicaters (zoe noemen wij de jongens) en vinddiecutjes... Die bijnamen moeten haast wel genoeg zeggen...

Maar goed. Wanneer het jou leuk lijkt.. Lekker gaan doen en beleven. Kijken of het echt iets voor je is. Ik ken je namelijk niet.. (en ik praat over toch wel 14 jaar geleden...)

succes met je studie en veel plezier in groningen.. wel een leuke studie stad hoor!!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 08:58

er zijn inderdaad heel veel studentenverenigingen indd.

vindicat is voor zover ik weet indd een grote.. waar echte kakkers opzitten. en waarje een stevige ontgroeningsfase hebt. en dat je regels hebt voor eerste jaars (die mogen alleen drank brengen naar de ouderen etc)

maar ik heb het van horen en zeggen..

verder moet je gewoon met de keiweek op stap gaan.. dan wordt je wel uitgenodigd voor meerder studentenverenigingen..

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:00

Oh Vindicat.. Tsja je moet er van houden! Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen, heb het ook van horen zeggen maar er zitten allemaal kakkers en ja.. De ontgroeningsfase (denk aan comazuipen).

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:03

Vindicat is de duurste vereniging. Ze hebben een behoorlijk onvriendelijke ontgroening waar je je maar beter gedeist kan houden omdat je dat anders nog jaren achter je aan krijgt. Veel vrienden maken in oudere jaren is de beste manier om te overleven. Het is inderdaad DE kak vereniging en zonder kraagje en dergelijk hoef je daar niet te verschijnen.

Echter hebben ze wel de beste rijvereniging onder de studenten, en dat is natuurlijk wel een pluspunt.

Als je voor gezelligheid gaat kan je beter voor een andere vereniging kiezen. Ga je echter voor naam, geld, en vriendengroepen waar het voornamelijk om wie heeft wat en het beste gaat kan je je beter hier aan sluiten.

Maargoed ik ben totaal niet bevooroordeeld, slechts iemand die al 17 jaar in groningen woont (bijna mijn hele leven) en zeer weinig respect voor vindicuters heeft Lachen (zoals veel groningers)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:07

Tja tevens is de inschrijving voor Vindicat ook al weer afgelopen dat kan alleen tijdens de KEI week. Het is ook niet mijn soort vereniging. Zijn nog genoeg andere studentenverenigingen in Groningen.
Zoals een leuke rijvereniging... en dat is niet die van Vindi Knipoog maar Parafrid natuurlijk! Andere algemene verenigingen: Dizkartes, Unitas, Cleopatra (erg leuk Knipoog ), Dionysus, Albertus (ook ontgroening), Bernlef (Fries) en Fleks.

O ja.. zuipen en ontgroening zullen niet zo vaak bij elkaar voorkomen. Alcohol is zo goed als verboden tijdens ontgroeningen. Het is eerder 10 uur per dag op je hurken zitten, yoghurt in je haar, geen tandpasta mee op kamp etc.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:12

midden in de nacht uit je bed gebeld worden om pizza voor ze te halen enzo...

Nee ik zou er ook niet voor kiezen, je wordt als groentje kompleet de grond in gestampt, en een hoop kak zit er.

HEb je de kei-week gelopen? dan komen wel heel veel verenigingen voorbij... wil je een vereniging met sport eraanvast, of gewoon puur gezellig, niet in sport verband? in de sporthal van de ACLO handen veel formuliertjes met sport-studentenverenigingen, die allemaal erg leuk schijnen te zijn.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:18

Evelijn schreef:
Tja tevens is de inschrijving voor Vindicat ook al weer afgelopen dat kan alleen tijdens de KEI week. Het is ook niet mijn soort vereniging. Zijn nog genoeg andere studentenverenigingen in Groningen.
Zoals een leuke rijvereniging... en dat is niet die van Vindi Knipoog maar Parafrid natuurlijk! Andere algemene verenigingen: Dizkartes, Unitas, Cleopatra (erg leuk Knipoog ), Dionysus, Albertus (ook ontgroening), Bernlef (Fries) en Fleks.

O ja.. zuipen en ontgroening zullen niet zo vaak bij elkaar voorkomen. Alcohol is zo goed als verboden tijdens ontgroeningen. Het is eerder 10 uur per dag op je hurken zitten, yoghurt in je haar, geen tandpasta mee op kamp etc.

Ik begrijp dat jij bij Parafrid zit? Ik heb ze eens zien rijden en vond het niveau achter elkaar aan hobbelen toch wel zeer teleurstellend.. Bloos

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:19

Vindicat is volgens mij de reden dat er niet meer gedronken wordt tijden de ontgroening. Ik noem jaaaren geleden dat geval dat met slaapzak om zich heen gewikkeld de martinitoren af viel?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:20

Ik zou inderdaad eerder Albertus Magnus aanraden. Vindicat is op zijn zachtst gezegd niet erg geliefd... Nagelbijten / Gniffelen

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:21

Als je van reizen en een wat kleinere vereniging houd is aegee ook leuk. Zit in een heleboel landen waardoor je constant mogelijkheden hebt om naar het buitenland te vertrekken Lachen

sheba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 09:24

hahah oke!
Dankjewel voor julile reacties.
Zo weet ik wel genoeg, ga maar op zoek naar een andere studie vereniging. Een paar vrienden van mij zitten wel bij Vindicat maar de ontgroening raden ze je niet aan:p hahah

Ga maar even verder kijken.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:26

Ach Bubsj.. het is al jaren terug dat ik bij Parafrid reed, en dus het nivo van nu kan ik weinig over zeggen. (Wel dat er vaak ook echte beginners tussen zitten, meiden en jongens die pas tijdens studententijd zijn begonnen met rijden) Alleen het nivo van De Rijvereniging is al jaren niet om naar huis te schrijven. Volgens mij zijn die ook niet aangesloten bij de andere studentenrijverenigingen in Nederland en doen dus ook niet mee met die wedstrijden. Parafrid wel en doet het zelfs de laatste jaren niet onverdienstelijk. Daarnaast hebben ze per week 6 volle lessen en laatste wat ik van De Rijvereniging heb gehoord is dat ze bij Dolfing niet eens 1 volle les hadden.

Er is wel verschil tussen Vindi en Albertus. Als oud bestuurslid van een andere vereniging had ik liever met Vindi dan met Albertus te maken. Albertus jaarclubjes vinden het namelijk veel interessanter om in andere verenigingen de boel op stelten te zetten, bij Vindi is dat not done.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:26

sheba schreef:
ga maar op zoek naar een andere studie vereniging.

Een studievereniging is niet hetzelfde als een studentenvereniging. Knipoog

sheba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 09:28

Karin schreef:
sheba schreef:
ga maar op zoek naar een andere studie vereniging.

Een studievereniging is niet hetzelfde als een studentenvereniging. Knipoog

Sorry bedoelde studentenvereniging Clown

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:32

Evelijn schreef:
Ach Bubsj.. het is al jaren terug dat ik bij Parafrid reed, en dus het nivo van nu kan ik weinig over zeggen. (Wel dat er vaak ook echte beginners tussen zitten, meiden en jongens die pas tijdens studententijd zijn begonnen met rijden) Alleen het nivo van De Rijvereniging is al jaren niet om naar huis te schrijven. Volgens mij zijn die ook niet aangesloten bij de andere studentenrijverenigingen in Nederland en doen dus ook niet mee met die wedstrijden. Parafrid wel en doet het zelfs de laatste jaren niet onverdienstelijk. Daarnaast hebben ze per week 6 volle lessen en laatste wat ik van De Rijvereniging heb gehoord is dat ze bij Dolfing niet eens 1 volle les hadden.

Er is wel verschil tussen Vindi en Albertus. Als oud bestuurslid van een andere vereniging had ik liever met Vindi dan met Albertus te maken. Albertus jaarclubjes vinden het namelijk veel interessanter om in andere verenigingen de boel op stelten te zetten, bij Vindi is dat not done.

Ik beoordeel ook alleen maar wat ik gezien heb Knipoog Dat viel mij gewoon zwaar tegen (omdat ik er zelf anders ook wel lid van had willen worden). Vindicat heeft zijn leden wel onder de duim, dat is zeker waar. Er is ook veel veranderd in de afgelopen jaren, maar dat zal ongetwijfelt ook bij albertus gebeuren (overigens ben ik nog negatiever over albertus dan vindicat Tong uitsteken )

Waar het op neer komt is dat beide meer iets zijn voor mensen die graag iets betekenen en graag boven mensen staan, terwijl de naaste omgeving dat toch heel anders ziet. Clown

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:36

Ik ben ooit als introducee meegeweest bij Vindicat, ik heb me beroerd gelachen om de rangen en standen daar.
Over de vrouwen die daar lid zijn; ze denken dat ze slim zijn, maar mijn indruk van die vrouwen was dat hun favoriete bezigheid matrasspelen van de ouderejaars.
Wat ik me ook nog herinner is dat je inderdaad als eerstejaars alleen naar een bepaald toilet mag, de ouderejaars mogen alleen maar op het balkon komen etc.

Mijn nicht is jarenlang ik meen voorzitter, geweest van AM, zij is nog nauw verweven met die vereniging.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:39

Kunnen jullie je dat hele fiasco nog herinneren van die jongen die op de grote markt in elkaar gemept was, omdat ze DACHTEN dat hij van Vindicat was? Nagelbijten / Gniffelen

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:40

Mag je wel opschieten Sheba, de Kei is al voorbij en dat is voor de meeste vereniging de enige mogelijkheid om in te schrijven. Ik weet dat ze bij Cleopatra meestal niet zo moeilijk doen tot ongeveer 1 september. Maar alle introducties e.d. zijn nu bezig. Of je moet wachten tot januari, dan is er een Kiezel ... een kleine KEI week met alleen maar de kleinere verenigingen.

@ Bubsj: als je alleen op nivo van ruiters let. Ik heb het iig heel gezellig gehad (ook met de beginners Knipoog ) en vond voor mij de lessen ook wel prima (tja het blijft een groepsles) maar ik had vaak een leuk (beetje lastig) paard. [al heb ik het nu beter met eigen paardje en privéles Clown]

@tienus63 ja alle mores bij Vindi zijn wel apart te noemen. Je mag bijv. wel aan de kroonluchter zwaaien maar alleen met je broek naar beneden. En er was ook iets met theezakjes.. oh wat was dat nou; volgens mij als je als jongen dan kopje thee aanbood aan een meisje, dan moest zakje naar hett plafond worden gegooid en als het dan bleef plakken mocht hij blijven slapen.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:49

Evelijn schreef:
Mag je wel opschieten Sheba, de Kei is al voorbij en dat is voor de meeste vereniging de enige mogelijkheid om in te schrijven. Ik weet dat ze bij Cleopatra meestal niet zo moeilijk doen tot ongeveer 1 september. Maar alle introducties e.d. zijn nu bezig. Of je moet wachten tot januari, dan is er een Kiezel ... een kleine KEI week met alleen maar de kleinere verenigingen.

@ Bubsj: als je alleen op nivo van ruiters let. Ik heb het iig heel gezellig gehad (ook met de beginners Knipoog ) en vond voor mij de lessen ook wel prima (tja het blijft een groepsles) maar ik had vaak een leuk (beetje lastig) paard. [al heb ik het nu beter met eigen paardje en privéles Clown]

@tienus63 ja alle mores bij Vindi zijn wel apart te noemen. Je mag bijv. wel aan de kroonluchter zwaaien maar alleen met je broek naar beneden. En er was ook iets met theezakjes.. oh wat was dat nou; volgens mij als je als jongen dan kopje thee aanbood aan een meisje, dan moest zakje naar hett plafond worden gegooid en als het dan bleef plakken mocht hij blijven slapen.

Haha ja het theezakje verhaal Clown

Tja ik keek inderdaad voor mezelf en mijn paard. Dan verwacht ik toch wel een reddelijk niveau, lol op stal heb ik wel op mijn eigen stal Tong uitsteken

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:58

@ Bubsje, nu snap ik het. Daar is Parafrid ook totaal niet voor bedoeld. Het is meer voor om te zorgen dat studenten op een goedkope manier kunnen paardrijden en in aanraking kunnen komen met de paardensport. Totaal niet interessant voor als je een eigen dier hebt. Dat is namelijk altijd een verschil met manegepaarden.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:21

Vindi?

Daar was het gòòr!!! (lees: overal schimmel, ruiten wit uitgeslagen, een laag drab op de grond waar je direct in vastgezogen zit)
Met de kei-week werden wij er door onze kei-leiders mee naar binnen gesleept met het idee van: Dat moet je een keer meegemaakt hebben. Het was echt 1 keer en nooit weer.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:57

Ik kom alleen binnen bij mutua fides als er concerten worden gehouden tijdens eurosonic maar inderdaad. Goor. Niet zo'n klein beetje ook. Ik ben er zelf niet naar het toilet geweest, mijn vriend wel. De deur mistte, overal schimmel en geen brillen op de pot...