opgelicht via marktplaats, wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Noraly

opgelicht via marktplaats, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 11:31

omdat ik met de zoekmachine niets kon vinden, hier maar even de vraag.

Ik had een theorieboek nodig, via marktplaats 1tje gevonden waarvan de koper direct netjes terug mailde, met zijn rekeningnummer, ik heb netjes geld overgemaakt inclusief verzendkosten, hij mailt netjes dat hij het boek die dag voor half 5 op de post heeft gedaan (op v rijdag) dus ik zou hem zaterdag binnen krijgen normaal gesproken. Zaterdag niets, dus ik wachten tot maandag. Weer niets. Ik hem weer mailen, hij reageerde heel verbaast dat hij niet wist waarom hij nog niet binnen was, en dat hij hoopte dat ik hem wel optijd binnen had (ik heb overmorgen theorie)
Maar nu gister weer niets, ik hem mailen en nog steeds niet terug. Ik de post bellen of ik kan achterhalen waar het pakketje is, maar hij heeft hem met de post gestuurd, dus ook geen pakketcode.

Ik ben dus gewoon opgelicht, want met de post kan zo'n pakketje niet 5 dagen te laat komen.

Wat kan ik nu doen? Ik heb zijn mailadres, zijn naam en zijn reknening nummer. Ik ben bang dat ik gewoon me geld kwijt ben, maar misschien weet iemand nog wat wat ik kan doen?

Ik haat mensen die op die manier gebruik maken van marktplaats

eilleen333

Re: opgelicht via marktplaats, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:33

Ik heb dit ook een keer gehad, maar toen was ik de verkoper. Dat boek is nooit aangekomen, maar wel voldoende gefrankeerd naar het juiste adres verzonden...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:34

je kan bij marktplaats een melding doen.

maar het kan natuurlijk ook zijn dat het poststuk kwijt is geraakt of verkeerd is bezorgd. dat gebeurd ook wel eens.

als je echt denkt dat je opgelciht bent kan je naar de politie gaan, die kan de gevens van de persoon achterhalen met de gegevens die jij al hebt.

merensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:34

Het heeft bij mij ook wel eens lang geduurt voor ik mijn post binnen had..... Helaas kan het soms wel lang duren (of pakketje is toch later gepost dan vermeld).

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:35

Hou je er wel rekening mee dat ook bij de post nogal eens wat zoek raakt voor je iemand beschuldigt?
Maakt het er niet minder vervelend om Ach gut

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:36

Soms kan het inderdaad lang duren, als het na 5 dagen nog niet binnen is is dat geen uitzondering en vind ik dat je wel heel snel bent met roepen dat je opgelicht bent...
Ik zou ng een (half) weekje wachten, heb je het dan nog niet, dan zou je best eens opgelicht kunnen zijn.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:37

Altijd lastig met briefpost. Het is heel moeilijk te controleren.
Net terug, heb aangifte gedaan tegen een bokker. Had een ankypad van haar gekocht, maar bijna 1 maand later nog niets en dat terwijl ze het al minimaal 3x had opgestuurd, nooit T&T code ontvangen en op mailcontact was ze ook niet happig.
Blijkt dusdat diegene wel in het politiesysteem bekend is. Lekker dan.....

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:37

Inderdaad, je hoeft niet meteen opgelicht te zijn, maar het is natuurlijk wel erg vervelend.
Is er geen bibliotheek in de buurt waar je het theorieboek zou kunnen lenen ? Bij ons hebben ze er namelijk altijd een hele hoop staan Knipoog

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:38

Opgelicht is wel een heel zware term in dit verhaal. Het kan zeker voorkomen dat het pakketje later is dan 'normaal', TNT raakt ook nog wel eens wat kwijt, dus alsjeblieft, de term opgelicht is wel heel erg zwaar. Waarom schaf je pas nu een theorie boek aan terwijl je overmorgen examen hebt? Nagelbijten / Gniffelen Veel zal het ook niet hebben gekost; gezien zo'n boek nieuw in de winkel rond de €30,- kost. Het maakt het er inderdaad niet minder vervelend om; maar opgelicht.. Nee das wat anders. Lachen

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:39

Op maandag is er sowieso geen pakketpost. En verder, het duurt afentoe wel wat langer bij de post. Ik vind het eigenlijk best onvriendelijk dat je na 4 dagen al loopt te stuiteren dat je bent opgelicht. Dat je zo kort van te voren een boek besteld is je eigen fout.

Die man laat nog wel van zich horen, is al een goed teken.

Maar nogmaals, doe rustig. Ik denk dat je eerder de fout bij de post moet zoeken.

Anoli

je kan binnen 30 dagen nadat je je geld hebt gestort dit terug halen...
anders moet je even contact op nemen met jou bank hoe dat precies moet (dit is voor iedere bank weer verschillend)
je geld hoef je dus zeker niet kwijt te zijn hoor!

Anoniem

Komt bij pakketjes die niet als pakketje verstuurd worden wel vaker voor.
Ze gaan dan namelijk met de gewone brievenpost mee het sorteercenrtum in en door de snelheid van de sorteerbanden en het gewicht van het voorwerp schiet de inhoud nog wel eens uit/door de enveloppe.
Voor de post is dan niet meer te achterhalen waar het voorwerp vervolgens heen moet....

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:40

Wel heel vervelend dit, maar er raken weleens posstukken kwijt, dus hopelijk komt het nog.

@Sexy-back: dat geldt toch alleen voor incasso's

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:40

sexy_back schreef:
anders moet je even contact op nemen met jou bank hoe dat precies moet (dit is voor iedere bank weer verschillend)

Dit geld alleen bij automatische overboeking

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:43

Dat geldt inderdaad alleen voor incasso's hoor. Zou wat zijn als je je geld zo makkelijk terug kan halen, heb je je pakketje binnen, haal je gewoon je geld weer terug. Nee, zo werkt het niet.

@ TS ik denk niet dat je bent opgelicht als ik het zo hoor, lijkt me eerder een foutje of vertraging bij de post.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:43

Ik heb ook eens een rijbroek verstuurd via de post, was maar klein pakketje en het scheelt toch een paar euro... Is ook niet aangekomen en ik ga er vanuit dat dat ook inderdaad zo was.

Ik had alleen om bepaalde redenen afgesproken dat ze kon betalen als ze de broek had dus in dit geval kon ik fluiten naar de centjes... (het was een Bokker en ik ga er vanuit te goede trouw...)

Dus er kan inderdaad met de post wat zijn misgegaan hoor!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:44

Ik denk eigenlijk dat TS druk aan het leren is uit haar theorieboek, die zojuist door de bus heen viel.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:45

annastasia schreef:
sexy_back schreef:

Dit geld alleen bij automatische overboeking

ik dacht dat dit ook bij gewone betaling als je de situatie uitlegt hoor...
maar goed ik kan me vergissen Lachen

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:45

sexy_back schreef:

Als je zelf het geld hebt overgemaakt kan dit niet, storneren kan alleen als er een automatische overboeking gedaan is.
Zou mooi zijn... online spullen kopen en binnen 30 dagen je geld weer terug kunnen laten storten Nagelbijten / Gniffelen Schijnheilig

edit: de rekeninghouder waar het geld naar toe geboekt is moet dan toestemming geven voor terugboeking.
Laatst bijgewerkt door Lontje op 20-08-08 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:46

Ik heb trouwens ook wel eens gehad dat een shirtje wat ik via bokt had gekocht niet aankwam. Had mijn geld inmiddels al terug gekregen, meisje vond het echt heel vervelend. Werd ik ong. 2 weken later gebeld door iemand uit mijn straat, ze had een envelop op mijn naam ontvangen, en het was inderdaad het shirtje! Bleek dat de verkoper nr 42 ipv nr 24 als huisnummer op de envelop had gezet. Ik heb het geld daarna weer teruggestort en zo kwam het toch nog goed.
Voor jou is het vervelend dat als het boek nog terecht komt je er waarschijnlijk niets aan hebt, maar dat is het risico van op het laatste moment werken Knipoog

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:50

Ik vind dat je erg snel staat te schreeuwen dat je bent opgelicht..

Ik heb vorige week woensdag een enveloppe op de bus gedaan naar een bokker. Hierin zat een blauwe wintecboom die naar mijn idee gewoon door de bus moest passen ( ik heb er immers al eerder eentje verzonden )

Ik heb vandaag ( een week later ) de enveloppe terug met strafporto, helemaal verfromfraaid en de melding dat hij niet door de brievenbus past en daarom niet te bezorgen was.

Ben ik nog verrekte blij dat ik er een etiketje op heb geplakt met mijn gegevens erop.

De koper kreeg ik een beetje de indruk bij dat ze het ook allemaal niet vertrouwde, terwijl het ding echt verstuurd was hoor Lachen

Ik heb ook besloten om de koper haar geld terug te storten, als ik dit ding met pakketpost moet verzenden dan hou ik er niks aan over.. Lachen

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:55

Kan me niet voorstellen dat iemand je voor een theorieboek zou oplichten. Over het algemeen is dat gewoon een ding wat je ook daadwerkelijk bezit en wilt verkopen.... Kan soms lang duren voor de post er is en als het als brief verzonden is kan je dit helaas niet meer achterhalen bij TNT. Zelfs al word je voor grotere bedragen opgelicht dan is het meestal jammer, maar helaas... Je krijgt gewoon nooit meer je geld terug.

Handel als mobiele telefoons, I-pods, Tomtoms, etc. moet je heel erg wantrouwen op MP (heb zelf aangifte gedaan bij de politie na écht opgelicht te zijn met een mobieltje en die vertelde dat het op dit moment hopeloos is op MP, ze krijgen de ene aangifte na de andere). Voor dat soort zaken: áltijd zelf gaan halen (en dan pas betalen)!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:02

Wat ga jij pas laat op zoek naar een theorieboek zeg...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:08

Post wordt toch eigenlijk alleen op werkdagen bezorgd? En er staat me iets van bij dat maandagen ook weinig post wordt bezorgd (alleen rouwkaarten wel geloof ik).

Maar dat weet ik niet zeker. vervelend dat jij nu je boek niet op tijd ontvangt, maar inderdaad eerst maar aachterhalen hoe de vork nu precies in de steel zit. Voordat je iemand beschuldigt.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:08

Ik heb het een keertje gehad met een shirtje wat ik aan een Bokker had verkocht. We waren overeengekomen om het per gewone post te versturen, om de verzendkosten te drukken. Het adres was juist, er stond een afzender op en toch duurde het ruim 2 weken voordat ze het shirtje eindelijk ontvangen had. TWEE WEKEN.
Dus het boek kan bij jou ook nog wel aankomen. Ik zou nog even geduld hebben. En in ieder geval proberen met de verkoper in contact te blijven.