de ultieme sollicitatiebrief schrijft zodat ze echt niet om je heen kunnen
en ze je wel moeten uitnodigen voor een gesprek
iemand tips???
gr alja
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

ik zoek altijd op internet, en daar staan ook veel tips en voorbeeld brieven! 
Nijn schreef:Gebruik zo min mogelijk standaart zinnen zoals '' Na aanleiding van'' of ''Na het lezen van''.

Sassieja schreef:Nijn schreef:Gebruik zo min mogelijk standaart zinnen zoals '' Na aanleiding van'' of ''Na het lezen van''.
Wat zou je dan gebruiken?
Ik ben ook altijd zo inspiratieloos dat ik zulke dingen wel doe.
Citaat:Betreft: Sollicitatie afdelingsmanager
Geachte heer ....,
Dat Albert Heijn kwalitatief goede producten en veel aanbod in huis heeft is u wellicht bekend. Goede producten leveren tevreden klanten op én tevreden klanten blijven terugkomen. Maar ook al is het aanbod nog zo groot en zijn de producten van hoge aard, het gaat uiteindelijk om de uitvoering van de presentatie van de producten.
Door mijn ervaringen, bij BP leiderdorp en ook bij Albert Heijn Winkelhof, ben ik ervan overtuigd dat ik dé persoon ben om afdelingsmanager te worden. Ik heb hard leren werken en weet ook hét belang van een goede presentatie. Ook denk ik dat ik over de goede eigenschappen beschik om een succesvolle afdelingsmanager te kunnen worden zoals initiatief nemen, plannen en leiderschapsvaardigheden.
Graag wil ik u nog vertellen dat ik de functie voor afdelingsmanager een uitdagende baan vind. Dat zal een extra motivatie voor mij zijn om goed werk af te leveren.
Ik hoop dat bovenstaande samen met mijn Curriculum Vitae genoeg aanleiding biedt om mij voor een persoonlijk gesprek uit te nodigen.
Hoogachtend,
Citaat:Betreft: Sollicitatie Enthousiaste adviseur/verkoper
Geachte heer ....,
Afgelopen zaterdag 16 september las ik uw advertentie in het Leischdagblad waarin u aangeeft op zoek te zijn naar kandidaten voor de functie adviseur/verkoper voor Belisol Deuren en Kozijnen in Leiden. De omschrijving van het werk en het bedrijf spraken mij aan.
Ik heb ervaring in het verkopen en advisren van producten, echter niet in deze branche maar mijn ervaring daarin zal zeker van pas komen. Direct na afronding mijn opleiding tot ….. in 200? ben ik begonnen aan de HBO opleiding …….. bij welke ik in 1 jaar de Propedeuse heb gehaald. Momenteel ben ik werkzaam bij …….. in …... Hier zorg ik dat de klantgerichtheid op peil blijft en dat de klanten een goede begeleiding krijgen van de bestelling tot de levering.
Uit de advertentietekst begrijp ik dat mijn kennis en ervaring aansluiten bij uw eisen. Met mijn goede communicatieve vaardigheden en flexibiliteit wat betreft werktijden ben ik een kracht die u goed zal kunnen gebruiken binnen uw bedrijf. In de functie verkoper/adviseur bij uw bedrijf kan ik mijn vaardigheden bovendien gebruiken bij kwaliteitscontrole en het maken van offertes. Die veelzijdigheid spreekt mij aan en bovendien geeft de functie mij wellicht de mogelijkheid een stapje hogerop te komen in mijn loopbaan..
Graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u mijn CV verder toelichten en meer van de functie en uw bedrijf te weten komen en de mogelijkheden voor samenwerking bespreken.
Met vriendelijke groet,
Citaat:Ik denk dat ik met mijn opleiding en ervaring een goede floormanager zou kunnen zijn bij de V&D . Graag wil ik mijn ideeën betreffende de invulling van deze functie in een gesprek verder toelichten.

furious schreef:Volgens mij is er niks mis met 'na aanleiding van' en dat soort zinnen.
Mijn vader leest ook vaak sollicitatie brieven en die vind spellingsfouten en verkeerde zinsbouw een afknapper.