Ik zit met een probleem waar denk ik wel meer mensen tegenaan botsen. Ik heb dus echt géén idee wat ik wil worden
En aangezien ik deze maand 19 wordt, wordt dat wel een beetje een probleem..Op mijn 16e ben ik begonnen met de MBO-opleiding Dierverzorging. Dit omdat ik altijd al gek met dieren ben geweest en het leek mij gewoon ontzettend leuk om in deze branche te werken. Ik heb verschillende stages gedaan bij hondenpensions, kennels, dierenspeciaalzaken en vorig schooljaar ook bij een springstal. Ik heb al het werk met honden eigenlijk al van de baan geschoven, want dat werk vind ik te eentonig en is bovendien voor 95% schoonmaakwerk. Op die springstal heb ik het wel erg naar mijn zin gehad, maar ik ben ook realistisch genoeg om te weten dat een baan in de paarden bijna onmogelijk is..
Nu ga ik het laatste jaar in van Dierverzorging, en zal ik toch moeten gaan rondkijken voor een HBO-studie ofzo..Maar.. wat blijft er over? Ik heb verschillende interesses.. Fotografie, schrijven, criminologie, psychologie, mode, visagie..
Maar het probleem is.. ik vind alles 'best' leuk.. En ik blink nergens in uit..
Ik kan best een leuk fotootje maken, best een leuk verhaaltje schrijven, maar ik blink er niet in uit..
Wat moet ik nou? Ik ben bang dat ik niets leuk genoeg vind..
Zijn er meer van jullie die echt niet weten wat ze willen doen, en hoe doen jullie dat?
Groetjes, [***]

ik maak de opleiding af (wat betekend nog 1,5 jaar inzetten voor 200% voor dat papiertje)

ik blijf dit even volgen 
Nu zit ik bijna een jaar bij een groot bedrijf als pensioenmedewerker, diploma gehaald en al. Fijn flexibel bedrijf, voldoende mogelijkheden, goede sfeer (met een enkele rotte appel