Ik heb een groep vrienden waar ook een stel jongens inzitten met wie ik erg goed omga. Ken deze jongens al echt ruim 10 jaar goed.
Doen regelmatig dingen als even wat drinken in de stad, winkelen of film kijken. Niks aan de hand verder zou je denken.
Alleen is mijn nieuwe vriend het er totaal niet mee eens en probeert me “te verbieden” 1 op 1 met een van mijn vrienden af te spreken. Vindt ie niet normaal als je een relatie hebt en hij doet of ik een of andere vrije vogel ben met totaal vertekend beeld van hoe je je zou “moeten” gedragen als je een relatie hebt.
Er is echt 0,0 aantrekkingskracht tussen mij en deze jongens; ken ze echt al zo lang. Maar zijn wél gewoon goede vrienden die erg veel van me weten en ik dus gewoon lekker mee kan kletsen. Ik zie echt het probleem niet om als meisje vriendschappen te hebben met jongens. Gebeuren verder ook totaal geen boeiende dingen maar doen gewoon dingen die ik ook met vriendinnen doe of zou doen.
Als ik er wat mee zou willen of hun dat zouden willen was dat wel gebeurt in de afgelopen jaren of toen ik vrijgezel was, maar van beide kanten is dat echt niet iets wat we zouden willen.
Vriend doet echter of er van alles aan de hand is of kan gebeuren, en wil dus niet meer dat ik 1 op 1 wat met ze afspreek om wat te gaan doen. Hij heeft totaal geen reden om te denken dat er wat zou kunnen gebeuren behalve zijn argument dat ie weet hoe jongens zijn. Heb hem verder nooit aanleiding gegeven dat er enig risico of wat is.
Ze mogen wel langskomen (als hij er ook is), mag ze bellen of sms-en of wat met ze gaan doen in een groep (waar hij dan ook bij is).
Ik voel me hierdoor flink beperkt en vind het ook echt belachelijk. Net of ik een oppas heb.
Daarnaast ken ik de jongens ook heel persoonlijk en hun mij maar mijn vriend totaal niet dus is het ook totaal anders als ik ze alleen nog kan zien met mijn vriend erbij. Net als je met vriendinnen hebt; daar hoef je je vriend ook niet altijd bij te hebben

Voel er ook totaal niks voor om me dit te laten “verbieden”, maar ben wel benieuwd of mijn kijk op wat je wel en niet kan doen nou zo vertekend is of dat er bij hem gewoon wat los zit. Echt nog even en ik zit met een burka om thuis volgens mij….
Zijn toch wel meer meiden met een relatie die gewoon met een jongen/jongens goede vriendschappen hebben?
Waarschijnlijk is je vriend gewoon jaloers.
.