Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
.Blue_Eyes schreef:Dat zou best weleens kunnen... dat zullen ze bij All Star niet op internet zetten![]()
Je kunt eens op de Unicef-site kijken, die hebben een lijst met 'verantwoorde' bedrijven.

mireya schreef:Ik ben helemaal fan van All star schoenen. Alleen ik hoorde laatst dat ze door kinderen in arme landen worden gemaakt. Is dat echt zo? Ik kan het nergens op internet vinden ofzo. Want als het wel zo is koop ik ze echt niet meer. Daar ga ik geen 60 euro voor betalen. Wie weet hier meer over?
Dankje!!
_Nancy schreef:mireya schreef:Ik ben helemaal fan van All star schoenen. Alleen ik hoorde laatst dat ze door kinderen in arme landen worden gemaakt. Is dat echt zo? Ik kan het nergens op internet vinden ofzo. Want als het wel zo is koop ik ze echt niet meer. Daar ga ik geen 60 euro voor betalen. Wie weet hier meer over?
Dankje!!
Dit vind ik echt een gemene reactie..
Alsof die schoenen daar slechter op worden als ze gemaakt zijn door arme kinderen.. pff![]()
En wat dan nog!?

._Nancy schreef:mireya schreef:
Dit vind ik echt een gemene reactie..
Alsof die schoenen daar slechter op worden als ze gemaakt zijn door arme kinderen.. pff![]()
En wat dan nog!?
Volgens mij snap jij dat niet helemaal
Het zou er niet om gaan dat die schoenen slechter zijn. Het gaat erom dat kinderarbeid niet normaal is, en dat je door die schoenen niet te kopen die handelaar juist op zijn vingers trapt!

mireya schreef:Nou... die kinderen krijgen misschien per paar schoenen een euro. En daar moet ik 60 euro voor gaan betalen??? doeiiii!! Geef die kinderen meer geld ervoor!
mireya schreef:Ik ben helemaal fan van All star schoenen. Alleen ik hoorde laatst dat ze door kinderen in arme landen worden gemaakt. Is dat echt zo? Ik kan het nergens op internet vinden ofzo. Want als het wel zo is koop ik ze echt niet meer. Daar ga ik geen 60 euro voor betalen. Wie weet hier meer over?
Dankje!!
tantjeuh schreef:mireya schreef:Nou... die kinderen krijgen misschien per paar schoenen een euro. En daar moet ik 60 euro voor gaan betalen??? doeiiii!! Geef die kinderen meer geld ervoor!
Door die euro die ze krijgen kunnen ze misschien wel nét overleven. Als die grote bedrijven meer geld moeten gaan geven, dan gaan ze overkop omdat ze dan zelf hun producten ook duurder moeten verkopen en niemand het nog koopt. Gevolg: kinderen vallen ook zonder werk, wat voor veel gezinnen daar waarschijnlijk een grote ramp is.
Ik keur kinderarbeid absoluut niet goed, maar er moet natuurlijk naar de situatie in die landen gekeken worden. Niet overal is het zo luxueus leven als in Nederland of België. Niet overal kan een gezin overleven als alleen vader en moeder gaan werken. Daarvoor moet je kinderarbeid niet boycotten, want dan neem je de levensvoorziening van heel wat mensen af. Daarvoor moet je een heel politiek systeem kunnen omgooien, een systeem waarin waarschijnlijk nog niets van sociale zekerheid bestaat...
It looks easy from this site of the world..
Citaat:Edit; Ik heb het verkeerd begrepen, zoals meerdere. Staat ook niet echt duidelijk omschreven dat het om de kinderarbeid gaan. Ik dacht namelijk ook dat je ze niet meer kocht omdat ze door kinderen gemaakt zijn. Ik ben het ook absoluut niet met kinderarbeid eens, maar helaas kunnen we er niks aandoen en blijven er zulke dingen voorkomen.