Knallende ruzie met je schoonouders? [Of juist niet?]

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Knallende ruzie met je schoonouders? [Of juist niet?]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 12:15

Zoals de titel al zegt: Hoe goed kan je opschieten met je schoonouders?

Een vriendin van me heeft dus echt knallende ruzie met haar schoonouders, haar relatie lijdt er wel behoorlijk onder.
Ze heeft zelfs zo'n ruzie, dat de broer van haar vriend gezegt heeft : "Als ik je ooit nog eens zie rijden, rijd ik je kapot"
En dit om helemaal niks: Haar vriend is zanger, en zingt tot nu toch op kleine evenementen enz.
Ze waren dus eens op een feest, en D. (de vriend) had een liedje gezongen. Maar K. (de vriendin in kwestie) kan ook mooi zingen. Dus haar werd gevraagd door iemand, of ze ook een stukje wilde zingen.
Tuurlijk wilde K. dat!
Nadat ze gezongen had, kreeg ze een boze blik van schoon moeder, dus K. loopt er heen, en vraagt wat het probleem is.
Waarop ze antwoord: HOE HAAL JE HET IN JE HOOFD HIER TE ZINGEN, DIT IS NIET JOU AVOND!
D en K zijn hierna kwaad weggelopen, en sinds dien is het letterlijk oorlog!
De moeder van D. scheld K. voor van alles en nog wat uit, bedreigt haar, enz. enz.

Belachelijk maar waar.
Wat ik me dus afvroeg, Kunnen jullie goed met je schoonouders opschieten, of hebben jullie ook knallende ruzie met ze? (gehad)
Ooit zoiets meegemaakt?[*]

Edit: even titel aangepast
Laatst bijgewerkt door Miracle_ op 15-08-08 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

feliciaa

Re: Hoe goed kan jij opschieten met je schoonouders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:18

Echte schoonouders heb ik nog niet maar ik kan wel goed met de ouders van mijn vriend opschieten. Alleen snappen we mekaar nog niet altijd helemaal. Ze zijn namelijk marokkaans en vooral zijn moeder kan nog niet heel goed nederlands dus af en toe begrijpen we elkaar niet helemaal.
Maar verder kan ik heel goed met ze overweg. Ik mag altijd bij ze thuis komen, ze nemen me overal mee heen en ze willen me heel graag van alles leren over hun cultuur..

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:20

Hm tja ik heb niet zo lang geleden een punt gezet achter een drie jaar lange relatie, en ook al deed de familie heel veel voor mij voelde ik me op een of andere manier nooit echt helemaal thuis.Nu is het uit en stuur ik voor de beleefdheid wel even een kaartje om ze te bedanken voor alles.
De familie van mn nieuwe vriend heb ik niet gezien, misschien ook wel fijn!! haha
het lijkt me wel heel erg rot als je ruzie hebt met je schoon ouders, dat staat onwijs tussen je pratner en jou in lijkt mij.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:22

Pfff, gelukkig kan ik het uitstekend vinden met mijn schoonouders. Mijn vriend en ik hebben dezelfde thuissituatie (ouders hebben eigen bedrijf en werken veel) en begrijpen elkaar ook goed. Ik mag altijd langskomen en mag ook mee naar familiedagen e.d. Ben echt onzettend blij met ze! Lachen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:24

Ik heb tot nog toe een prima relatie met mijn schoonouders! Altijd gezellig. Nou zijn ze ook niet heel moeilijk dat scheelt. Lijkt me inderdaad erg vervelend als je ruzie hebt met je schoonouders. Lijd je relatie toch onder; hoe je het ook wendt of keert; als dochter/zoon zijnde trek je er toch wat van aan. Lachen

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 12:25

Ik ben met mijn schoonouders ook heel blij.
In het begin was het wel anders dan nu.
Toen was mijn schoonmoeder nog een beetje "voorzichtig".. Ze zei nooit zoveel, en ik had altijd het idee dat ze me niet mocht.
Maar nu is gelukkig alles goed gekomen, en kan ik prima met ze opschieten!

Sissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:26

Heb mijn schoonouders nog niet ontmoet helaas.
Mijn vriend is Marokkaans, en zijn ouders willen dat hij met een moslim trouwt.

Aan het begin van onze relatie, toen zijn ouders het net wisten waren ze laaiend en moest mijn vriend kiezen voor zijn ouders of voor mij. Hij heeft voor mij gekozen. Hij werd het huis uit gezet en kwam bij mij wonen. Het contact was slecht, hij wilde niet meer naar huis omdat elke keer als hij thuis was ze slaande ruzie hadden.
Zijn ouders zijn daarna 3 maanden naar Marokko geweest, nu ze terug zijn, zijn ze redelijk bijgedraaid, ze zijn niet meer zo op ons tegen, dus ik heb er vertrouwen in dat het goedkomt, alhoewel dat nog wel een hele tijd kan gaan duren.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 12:28

Faelivrin schreef:
Ik heb tot nog toe een prima relatie met mijn schoonouders! Altijd gezellig. Nou zijn ze ook niet heel moeilijk dat scheelt. Lijkt me inderdaad erg vervelend als je ruzie hebt met je schoonouders. Lijd je relatie toch onder; hoe je het ook wendt of keert; als dochter/zoon zijnde trek je er toch wat van aan. Lachen

Ja indd, het zijn en blijven toch je ouders! Maar in dit geval begint D. het wel in te zien, dat ze niet helemaal.. tsja euh, 100% zijn, om het zo maar te zeggen!
Ook tegen D. zeggen ze dat hij alleen thuis is voor eten en geld blabla!
Die mensen zijn gewoon nog erg ouderwets Slapen

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 12:30

Sissa schreef:
Heb mijn schoonouders nog niet ontmoet helaas.
Mijn vriend is Marokkaans, en zijn ouders willen dat hij met een moslim trouwt.

Aan het begin van onze relatie, toen zijn ouders het net wisten waren ze laaiend en moest mijn vriend kiezen voor zijn ouders of voor mij. Hij heeft voor mij gekozen. Hij werd het huis uit gezet en kwam bij mij wonen. Het contact was slecht, hij wilde niet meer naar huis omdat elke keer als hij thuis was ze slaande ruzie hadden.
Zijn ouders zijn daarna 3 maanden naar Marokko geweest, nu ze terug zijn, zijn ze redelijk bijgedraaid, ze zijn niet meer zo op ons tegen, dus ik heb er vertrouwen in dat het goedkomt, alhoewel dat nog wel een hele tijd kan gaan duren.

Ja dat is daar thuis ook, elke keer als hij thuiskomt, onploft de boel daar.
Lijkt me echt zo moeilijk om daar tussen in te staan!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:34

ben blij dat ik echt schatten van schoonouders heb getroffen...

De ouders van mijn vorige vriend waren een ramp...met zijn vader kon ik dus absoluut niet opschieten en dat botste regelmatig...op een gegeven moment ga je zo iemand mijden en ging mijn ex regelmatig alleen naar zijn ouders...zo 1x in de maand liet ik mijn gezicht even zien daar maar niet van harte....

maarja je hebt ze nu eenmaal niet voor het kiezen he...

Miracle_

Re: Knallende ruzie met je schoonouders? [Of juist niet?]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 12:35

Nee, indd. Je hebt ze niet voor het kiezen! af en toe zou dat wel handig zijn Tong uitsteken

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:38

Ik heb hele lieve ''schoonouders'' Lachen
Heb het altijd gelukkig goed kunnen vinden met de ouders van mijn vriendjes.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:44

Ik heb geen contact met mijn eigen ouders,
en mijn schoonmoder is dus ook echt een soort 'mama' voor mij. Lachen
Heel erg gezellig,ookal zijn we zo anders.
Dus nee,ik heb geen knallende ruzie met mijn schoonouders.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 12:45

_Tivoli_ schreef:
Ik heb geen contact met mijn eigen ouders,
en mijn schoonmoder is dus ook echt een soort 'mama' voor mij. Lachen
Heel erg gezellig,ookal zijn we zo anders.
Dus nee,ik heb geen knallende ruzie met mijn schoonouders.

Zo zie je maar weer hoe groot het verschil tussen schoonouders kan zijn Knipoog

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:54

Goh da's geen leuk verhaal zeg Scheve mond Dan ben je ze inderdaad liever kwijt dan rijk.

Ik kan t gelukkig wel goed vinden met m'n 'schoonouders'(we zijn nog niet getrouwd), ben ik echt blij mee!
Laatst bijgewerkt door daaf4ever op 15-08-08 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:55

Mijn man heeft niet echt een goede band met zijn ouders. Een aantal jaren geleden hebben we ook een maand of 10 geen contact gehad en wat mij betreft had dat wel zo mogen blijven. Mijn man mistte zijn ouders ook niet echt, maar omdat we het toch wel een beetje belangrijk vonden voor onze dochter dat ze haar opa en oma kent, heeft mijn man toen maar weer eens gebeld. Het contact is nu nog minimaler dan toen, en dat bevalt goed.
We hebben indertijd ook niet echt ruzie gehad; ze pastten op dochterlief maar rookten in haar bijzijn (is astmatisch), en zo waren er nog wel meer dingen die in hun ogen er niet toe deden, maar in die van ons wel. En ook nu hebben ze er nog niet veel van geleerd.
Mijn schoonouders zijn niet geinteresseerd in ons doen en laten of weten niet hoe ze dit moeten uiten, ik kan me daar na al die jaren nog steeds over verbazen en nog steeds wel eens aan ergeren. Zo komen ze vrijwel nooit zomaar even langs, maar als ze dan komen, komen ze op een tijdstip dat onze dochter al lang en breed in bed ligt. Dat snap ik dan niet, zie je je kleinkind bijna niet, kom je ook nog na bedtijd, interesseert het je dan niet? Ik snap dat niet. Ze zullen ook nooit vragen hoe het gaat (ook niet met onze dochter). Als wij niets zouden vertellen, zouden ze gewoon niets weten. Ik vind dat zo raar!

In onze omgeving kennen we nog iemand die niet goed met zijn ouders (en zij met haar schoonouders) kan, hij zou er ook niet van wakker liggen als hij ze nooit meer zou hoeven zien. (wel zo rustig)
Heeft bij mij en bij deze vrienden van ons, nooit voor problemen in eigen relatie gezorgd (zoiets schept een band Clown ).

Als het niet klikt, klikt het niet. Ik vind niet dat je alles hoeft te pikken en ten koste van alles contact moet blijven houden (en er zelf ongelukkig van wordt).
Ik ben dan ook blij dat ik wel goed met mijn eigen moeder op kan schieten, maar dat zal voor de meeste dochters gelden. Ik denk dat zonen ook een ander soort band met hun ouders hebben. Minder innig, al geldt dat natuurlijk niet voor alle zonen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:57

Officiele schoonouders zijn het niet, maar het zijn wel de ouders van mijn vriend waar ik nu een half jaar mee heb.
Ook zijn het de ouders van een goede vriendin van mijn zusje.
Drie jaar geleden kwamen zijn zusje en mijn zusje bij elkaar op school. Het werden dikke vriendinnen, en zijn zusje kan ook erg goed met mijn ouders opschieten.
Vorig jaar september had ik een scharreltje, maar dat stelde niets voor. Na 2 weken was het afgelopen en voorbij. Maar ik was verliefd op hem.
Het zusje van mijn huidige vriend kwam vaak bij ons vorig jaar, en ze vond dat haar broer echt wat voor mij was.
Op een gegeven moment werd ik op MSN toegevoegd door iemand, ik wist niet wie het was. Maar het bleek dus de broer van die vriendin van m'n zusje te zijn.
Ook kwam hij mijn zusje eens thuisbrengen omdat ze niet door het donker mocht fietsen.
Ik moest me maar even aan hem voorstellen, whatever. Dat deed ik.
Er gingen maanden voorbij, tot de 23e januari!
Dat meisje was jarig, en haar broer was op MSN. Hij begon tegen me te praten: "Hé lekkerding!" Dus ik wist meteen dat het zijn zusje was.
Mijn zusje was natuurlijk bij haar, om haar verjaardag te vieren.
Ze heeft hem mijn nummer gegeven.
Het was woensdag, dus ik moest paardrijden, anders was ik meegegaan mijn zusje op te halen.
Ik kwam terug van mijn les, en m'n moeder zat op de bank: "Joh, die [***] is een leuke jongen!"
Ik was nog steeds verliefd op mijn scharrel, en trok me er dus weinig van aan.
Een paar weken ervoor waren onze zusje op skiweek geweest met school, en had ik zijn moeder ook ontmoet. Zijn vader kon ik al een poosje. Zijn zusje had nog gevraagd: "Goh, mama, hoe vind je Janine?! Is het niet wat voor [***]?"
Nou, daar was zijn/haar moeder het wel mee eens. Ik was een prachtig meisje, ik vond het wel grappig, maar ging er niet op in.
Tot die 23e januari, ik lag op bed, sliep bijna. En toen ging mijn telefoon af, een smsje van hem!
Hij wilde me wel beter leren kennen.
Zo is het gebeurd dat ik anderhalve week later op zondag bij hem thuis had afgesproken, hij kwam me ophalen.
Zijn ouders waren een weekendje weg, dus er was niets aan de hand.
We zaten braaf op zijn kamer tv te kijken, en er was nog niets gebeurd.
Tot iemand naar boven riep, ik dacht dat het een kameraad was (het hele huis zat vol met zijn vrienden), maar even later stapte zijn vader het huis binnen.
Ik schrok me wild, maar hij vond het wel leuk dat ik er was.
Toen we later beneden kwamen waren, zei zijn moeder meteen: "Wat leuk dat jij er bent! Ja ik had al wel door dat hij aan het smsen en msnen was met een meisje, en ik hoopte zo dat jij het was!"
Tsjah, ik voel me er welkom, en zijn ouders zijn echt geweldig.
Ik kan supergoed met ze opschieten, en hij met de mijne!

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:02

ik kan gelukkig met mijn schoonouders op schieten we hebben zelfs een tijdje bij mijn schoonvader gewoond omdat we geen woonruimte konden vinden al zijn we wel op tijd weg gegaan er kwamen wat kleine ergenisjes en me schoonmoeder zien we niet heel vaak maar als we haar zien is het ook weer gezellig

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:03

In het begin van onze relatie kon ik het niet echt vinden met me schoonmoeder. Ze heeft me heel wat geflikt. Maar sins ik samenwoon is dat een heel stuk minder geworden en kan nu eigenlijk best goed met haar overweg. Denk ook dta ze heeft ingezien dat ze ons niet uit elkaar kan halen we zijn nu al bijna 9 jaar bij elkaar. Moet ook zeggen dat sins me schoonzusje een tweeling heeft en wij er peetoom en peettante van zijn dat alles nog beter gaat. We zijn zelfs met zijn alleen naar bruinisse geweest en ik had nooit gedacht dat het zo gezellig ziou zijn haha

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:54

met de ouders van mijn schoonvriend kon ik het prima vinden. het waren hele hartelijke mensen en ik was ook altijd welkom. geeft je dan toch wel een fijn gevoel vind ik!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:55

Gelukkig heb ik superschoonouders Lachen

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:01

Ik kan heel goed met mijn schoonouders opschieten.
Ik werk ook voor ze, ze hebben namelijk een café en dat is een familiebedrijf. Dus ik en vrienden van mijn vriend werken daar ook.
In het begin liep het een beetje stroef tussen mijn schoonmoeder en mij. Ze wist niet wat ze van me moest verwachten en dus negeerde ze me maar. Op een gegeven moment begon ik interesse te tonen in het café en alles er omheen en na een week was ze volledig ontdooid.
Met mijn schoonvader heb ik altijd wel goed kunnen opschieten. Lachen

Ik beschouw ze als mijn vrienden, ook al zijn ze nog zoveel ouder dan ik. Ik lach met ze, ik kan bij ze uithuilen en ik kan ze gewoon alles kwijt. En ik denk dat dat best bijzonder is. Lachen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:01

ik heb 1 keer ruzie gehad met mijn schoonmoeder. (zijn ouders zijn gescheiden). Mijn vriend en ik gingen verhuizen en ze hielp mee.
Mijn vriend en ik hadden in die tijd veel ruzie en ik was depressief. Ik kon niet de energie krijgen om klussen te doen. Toen ik haar een keer in de nieuwe huis zag zei ze tegen me dat ik verschillende klussen kon gaan doen en waarom ik dat nog niet had gedaan, terwijl ze het meerdere keren had gezegd.
Ik was toen zo boos geworden en zei dat ze zich niet met de relatie van mijn vriend en mij moest bemoeien, dat het onze huis was en onze levens (ze bemoeid snel).
We gingen tegen elkaar in en mijn vriend stond alleen maar op afstand te kijken.
Ik kon er later niet meer tegen en ging me afsluiten. Ze merkte dat en zij had zich ook afgesloten. Toen we tot rust waren gekomen konden we erover praten. Bleek dat ze had gezien dat ik vast zat en ze dacht dat het kon helpen als ze me aanwijzingen gaf. Ik heb haar toen uitgelegd dat je dan een tegenovergestelde reactie zou krijgen.
Dat was de enige ruzie in 3,5 jaar tijd, ik kan met haar ontzettend goed overweg en ben altijd welkom.
Met mijn schoonvader kan ik moeilijk over weg. Hij is erg gesloten en ik vind het moeilijk te weten hoe hij vroeger naar mijn vriend en zijn broer en vrouw was..

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 14:31

C_arola schreef:
ik heb 1 keer ruzie gehad met mijn schoonmoeder. (zijn ouders zijn gescheiden). Mijn vriend en ik gingen verhuizen en ze hielp mee.
Mijn vriend en ik hadden in die tijd veel ruzie en ik was depressief. Ik kon niet de energie krijgen om klussen te doen. Toen ik haar een keer in de nieuwe huis zag zei ze tegen me dat ik verschillende klussen kon gaan doen en waarom ik dat nog niet had gedaan, terwijl ze het meerdere keren had gezegd.
Ik was toen zo boos geworden en zei dat ze zich niet met de relatie van mijn vriend en mij moest bemoeien, dat het onze huis was en onze levens (ze bemoeid snel).
We gingen tegen elkaar in en mijn vriend stond alleen maar op afstand te kijken.
Ik kon er later niet meer tegen en ging me afsluiten. Ze merkte dat en zij had zich ook afgesloten. Toen we tot rust waren gekomen konden we erover praten. Bleek dat ze had gezien dat ik vast zat en ze dacht dat het kon helpen als ze me aanwijzingen gaf. Ik heb haar toen uitgelegd dat je dan een tegenovergestelde reactie zou krijgen.
Dat was de enige ruzie in 3,5 jaar tijd, ik kan met haar ontzettend goed overweg en ben altijd welkom.
Met mijn schoonvader kan ik moeilijk over weg. Hij is erg gesloten en ik vind het moeilijk te weten hoe hij vroeger naar mijn vriend en zijn broer en vrouw was..

Wel mooi dat de ruzie opgelost is indd. Er zijn mensen die er voor altijd in blijven hangen, zoals die vrienden van mij.
Ik heb eigenlijk nog nooit ruzie met mn schoonouders gehad. Tenminste, niet face-to-face.
Ze hebben wel een keer mijn vriend verboden naar m'n verjaardag te gaan, vanwege iets met school ofzo. Toen ben ik zo ongelooflijk boos geworden, maar heb me gelukkig in kunnen houden, want als ik gebeld had, was het oorlog geweest waarschijnlijk.
Dat bemoeizuchtige gedoe ken ik wel, dat deed mijn schoonmoeder ook wel eens, echt om gek van te worden!!
Ben blij dat ze nu een beetje bijgetrokken is!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:37

Ik heb helemaal niets met mijn schoonfamilie, ik vind ze zelfs de meest schijnheilige kontenlikkers op deze aardbol Vork
Mijn vriend weet hoe ik over hun denk en zijn familie weet dat ook, mijn vriend weet ook waarom ik dat vind, en hij respecteert het dan ook dat ik niet graag bij hem thuiskom, na 3,5 jaar kunnen zijn familie en ik nog steeds niet met elkaar overweg, dus ik zie ze alleen op zijn verjaardag, en dat is voor mij eigenlijk al 1x in het jaar te veel