Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Faelivrin schreef:Ik heb tot nog toe een prima relatie met mijn schoonouders! Altijd gezellig. Nou zijn ze ook niet heel moeilijk dat scheelt. Lijkt me inderdaad erg vervelend als je ruzie hebt met je schoonouders. Lijd je relatie toch onder; hoe je het ook wendt of keert; als dochter/zoon zijnde trek je er toch wat van aan.
Sissa schreef:Heb mijn schoonouders nog niet ontmoet helaas.
Mijn vriend is Marokkaans, en zijn ouders willen dat hij met een moslim trouwt.
Aan het begin van onze relatie, toen zijn ouders het net wisten waren ze laaiend en moest mijn vriend kiezen voor zijn ouders of voor mij. Hij heeft voor mij gekozen. Hij werd het huis uit gezet en kwam bij mij wonen. Het contact was slecht, hij wilde niet meer naar huis omdat elke keer als hij thuis was ze slaande ruzie hadden.
Zijn ouders zijn daarna 3 maanden naar Marokko geweest, nu ze terug zijn, zijn ze redelijk bijgedraaid, ze zijn niet meer zo op ons tegen, dus ik heb er vertrouwen in dat het goedkomt, alhoewel dat nog wel een hele tijd kan gaan duren.

_Tivoli_ schreef:Ik heb geen contact met mijn eigen ouders,
en mijn schoonmoder is dus ook echt een soort 'mama' voor mij.
Heel erg gezellig,ookal zijn we zo anders.
Dus nee,ik heb geen knallende ruzie met mijn schoonouders.
Dan ben je ze inderdaad liever kwijt dan rijk.
).

C_arola schreef:ik heb 1 keer ruzie gehad met mijn schoonmoeder. (zijn ouders zijn gescheiden). Mijn vriend en ik gingen verhuizen en ze hielp mee.
Mijn vriend en ik hadden in die tijd veel ruzie en ik was depressief. Ik kon niet de energie krijgen om klussen te doen. Toen ik haar een keer in de nieuwe huis zag zei ze tegen me dat ik verschillende klussen kon gaan doen en waarom ik dat nog niet had gedaan, terwijl ze het meerdere keren had gezegd.
Ik was toen zo boos geworden en zei dat ze zich niet met de relatie van mijn vriend en mij moest bemoeien, dat het onze huis was en onze levens (ze bemoeid snel).
We gingen tegen elkaar in en mijn vriend stond alleen maar op afstand te kijken.
Ik kon er later niet meer tegen en ging me afsluiten. Ze merkte dat en zij had zich ook afgesloten. Toen we tot rust waren gekomen konden we erover praten. Bleek dat ze had gezien dat ik vast zat en ze dacht dat het kon helpen als ze me aanwijzingen gaf. Ik heb haar toen uitgelegd dat je dan een tegenovergestelde reactie zou krijgen.
Dat was de enige ruzie in 3,5 jaar tijd, ik kan met haar ontzettend goed overweg en ben altijd welkom.
Met mijn schoonvader kan ik moeilijk over weg. Hij is erg gesloten en ik vind het moeilijk te weten hoe hij vroeger naar mijn vriend en zijn broer en vrouw was..